جاهای دیدنی

بهترین تفریحات آبی در ایران | فهرست کامل از شمال تا جنوب

تفریحات آبی برای من با خاطرات کودکی‌ام از سفر به شمال گره خورده است. زمانی که اواخر شهریور (برای فرار از هوای شرجی و گرما) یکی از شهرهای ساحلی شمال را به عنوان مقصد انتخاب می‌کردیم و در راه وقتی بوی دریا به مشامم می‌خورد و خط آبی دریا را بعد از مدت‌ها از پنجره ماشین می‌دیدم، غم نزدیک شدن بازگشایی مدرسه از دلم بیرون می‌رفت. وقتی هم به اقامتگاه می‌رسیدیم، فقط به پدر و مادرم برای گذاشتن وسایل مهلت می‌دادم و باید سریع به ساحل می‌رفتیم.

هر بار هم که وارد دریا می‌شدم و مشغول محک‌زدن توانایی نگه‌داشتن نفسم زیر آب یا مهارت‌هایی که در کلاس شنا یاد گرفته بودم می‌شدم، با مشاهده اولین قایق موتوری به ساحل می‌دویدم و از خانواده می‌خواستم که ما هم سریع‌تر قایق کرایه کنیم و دوردست‌های دریا را ببینیم. البته در آن زمان تفریحات دریایی فقط به همین شنا و قایق‌سواری محدود می‌شد و خبری از شاتل، جت اسکی، فلای بورد و … نبود.

حال که تفریحات آبی در ایران غنی و به‌روز شده و دیگر به غیر از تابستان می‌شود در زمستان (در شهرهای جنوبی) هم آن‌ها را تجربه کرد، وقت آن رسیده که با انواع و اقسام این تفریحات آشنا شوید و سفرتان به شهرهای ساحلی را متفاوت کنید. این مقاله هر آنچه باید در این مورد بدانید را در اختیارتان می‌گذارد.

فهرست بهترین تفریحات آبی در ایران

در این فهرست بلندبالا سعی کردیم تا تمامی تفریحات آبی شناخته شده در ایران را معرفی کنیم و بگوییم که در سفر به کدام مناطق و شهرها می‌توانید هر کدام را تجربه کنید. لازم به ذکر است که انتخاب شهرها بر اساس تجربه اتاقکی‌ها و اطلاعاتی که آنلاین به دست آورده‌ایم انجام شده است.

1. جت اسکی، تفریح و هیجان با سرعت نور

نمایی از فردی که در متل قو جت اسکی سوار شده است
لذت جت اسکی سواری در ساحل متل قو – عکاس: علی کیوان

برای جت اسکی سواری کافی است به یکی از شهرهای ساحلی شمال (رامسر، متل قو و بندر انزلی) یا جنوب ایران (کیش، قشم و چابهار) سفر کنید. این روزها بیشتر پلاژهای تفریحی در شهرهای ساحلی وسایل ورزشی و تفریحی جدیدی مثل جت اسکی را برای مدت‌زمان مشخصی اجاره می‌دهند.

جت اسکی یکی از تفریحات آبی است که از ترکیب موتور و قایق ساخته شده است و با سرعت زیادی که دارد تردد روی آب دریا را جذاب‌تر می‌کند. قبل از استفاده از جت اسکی به توصیه‌های راهنما توجه کنید و حواستان به مسائل ایمنی باشد. اگر در جت اسکی سواری حرفه‌ای نیستید، اصلاً حرکات آکروباتیک و نمایشی نکنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

2. شاتل و بنانا، سرعت، هیجان و استقامت

نمایی از حانواده‌ای که در سواحل قشم شاتل سواری می کنند
تمام لطف شاتل‌سواری به پرت شدن در آب است! – عکاس: گلاره رضایی

یکی از تفریحات آبی پرهیجان و محبوب در روزهای گرم، شاتل و بنانا است. شاید اسم این وسیله‌های تفریحی کمی عجیب باشد و شما سردرگم شوید که قرار است با چه چیزی روبه‌رو شوید. اجازه بدهید کمی راهنمایی‌تان کنیم؛ تیوپ سواری روی آب دریا را به خاطر دارید؟ شاتل و بنانا نوعی تیوپ هستند که به‌صورت انفرادی و گروهی قابل‌استفاده هستند و بعد از اینکه ظرفیت آن تکمیل شد، به‌وسیله یک قایق تندرو روی آب دریا کشیده می‌شود و با سرعت زیادی حرکت می‌کند.

تیوپ‌های شاتل معمولاً گرد هستند و ظرفیت آن‌ها 2 نفر است. ازآنجایی‌که نام تیوپ‌های بنانا از معادل انگلیسی «موز» گرفته شده است، هلالی‌شکل هستند. بنانا و شاتل را در اکثر شهرهای ساحلی بزرگ می‌توانید پیدا کنید.

برای انجام این تفریحات آبی باید بسیار مراقب باشید؛ چون ممکن است سرعت و پرش‌های زیاد روی آب ممکن باعث شود به داخل آب پرتاب شوید. البته تمام لطف این تیوپ‌ها به پرت شدن داخل آب است تا هیجان بیشتری را تجربه کنید و کمی با همراهان خود بخندید. نگران شیرجه زدن داخل آب نباشید؛ چون جلیقه نجات دارید و غریق نجات‌ها مراقبتان هستند.

می‌توانید این تفریح در اکثر مراکز تفریحات دریایی چابهار، متل قو، رامسر، کیش و قشم تجربه کنید.

3. پارک آبی، سفر به دنیای سرسره‌ها و موج‌ها

نمایی از پارک آبی کیش
پارک آبی هم در شهرهای ساحلی و هم درشهرهایی که دریا ندارند پیدا می‌شود – عکاس: یاس امیدوار

پارک‌های آبی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی چند سال اخیر هستند. این روزها پارک‌های آبی در بسیاری از شهرها وجود دارند و با استخرها متفاوت‌اند. پارک‌های آبی وسایل بازی، استخرهای مواج، رودخانه‌های مصنوعی، سرسره‌های آبی غول‌پیکر، سرسره‌های سقوط آزاد و وسایل هیجان‌انگیز دیگری دارند که در استخرها موجود نیست. همچنین برخی امکانات جانبی مثل ماساژ و اسپا هم در آن‌ها دیده می‌شود.

این پارک‌ها بیشتر در شهرهای گرم و خشک و جاهایی که دریا ندارند (مشهد و تهران) دیده می‌شوند و وظیفه آن‌ها این است که امکان تجربه تفریحات آبی را در یک محیط روباز یا سرپوشیده ایجاد کنند. البته در مناطق ساحلی مثل کیش و رامسر هم پارک آبی وجود دارد.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پارک‌های آبی در تمام فصول قابل‌استفاده هستند؛ اما طرفداران تفریحات آبی معمولاً فصل تابستان را بهترین زمان برای رفتن به پارک آبی می‌دانند.

4. غواصی، ورود به دنیای اسرارآمیز زیر آب

نمایی از فردی که در آب‌های جزیره کیش غواصی می کند
مرکز غواصی کیش، یکی از بهترین گزینه‌های برای تجربه این تفریح محبوب – عکاس: علی حفیظی

غواصی یکی از فعالیت‌هایی است که به‌تازگی به دسته تفریحات آبی اضافه شده است. تا چند سال گذشته، از غواصی فقط در زمینه‌های پژوهشی و صنعتی استفاده می‌شد. احتمالاً بیشتر ما زمانی که کم‌سن‌وسال بودیم و در فیلم‌ها و کارتون‌های تلویزیون غواص‌ها را می‌دیدیم، با خودمان می‌گفتیم کاش من هم بتوانم زندگی زیر آب را تجربه کنم. حالا این امکان برای همه فراهم شده است و شما به‌راحتی می‌توانید این تفریح پررمزوراز را امتحان کنید.

مطمئناً غواصی می‌تواند یکی از تجربه‌های متفاوت و هیجان‌انگیز برای افرادی باشد که از آب نمی‌ترسند. تصور کنید به دنیای زیر آب می‌روید و در کنار ماهی‌ها، عروس‌های دریایی، جلبک‌ها و صدف‌ها شنا می‌کنید؛ قطعاً می‌تواند لحظه‌هایی پر از شور و هیجان باشد که فرصت تکرار آن‌ها زیاد وجود ندارد!

مجهزترین مراکز غواصی ایران در قشم، چابهار و کیش قرار دارند؛ اما پیش از استفاده از این تفریح حواستان باشد که مناسب هر سن و سالی نیست و افرادی که ناراحتی‌های قلبی و تنفسی دارند بهتر است آن را انجام ندهند.

5. اسکوتر زیر دریایی، گشت‌وگذار در اعماق دریا

نمایی از نوجوانی که در مرکز غواصی کیش اسکوتر زیردریایی را تجربه می‌کند
افرادی که از غواصی کردن می‌ترسند با اسکوتر زیردریایی راحت‌تر خواهند بود – عکاس: احمد زین‌الدینی

اسکوتر زیردریایی نسخه مجهزتر و بامزه‌تر غواصی است و برخلاف آن به مهارت کمتری نیاز دارد. اسکوتر زیردریایی هم به‌تازگی به دسته تفریحات آبی در ایران اضافه شده و تفاوت آن با غواصی این است که طی غواصی، شما لباس مخصوص آن را می‌پوشید؛ ولی اسکوتر زیر دریایی نیازی به لباس مخصوص و حمل کپسول اکسیژن توسط خودتان ندارد و وسیله‌ای است که روی آن سوار می‌شوید و شما را به درون آب می‌برد.

افرادی که از غواصی کردن می‌ترسند احتمالاً با اسکوتر زیردریایی راحت‌تر خواهند بود و از طریق این وسیله عجیب و تازه دنیای زیر آب را ببینند. این تفریح در تمامی شهرهای ساحلی وجود ندارد و فعلاً با سفر به جاهایی مثل کیش و قشم می‌توانید آن را تجربه کنید. برای استفاده از این تفریح باید وسایلی مثل مایو، حوله و دمپایی به همراه داشته باشید.

6. اسکی روی آب، غرق شدن در هیجانی بی‌نظیر

اسکی روی آب یا کیبل اسکی یکی دیگر از تفریحات آبی است که حتماً باید در کیش و قشم امتحانش کنید و ازآنجایی‌که بزرگ‌ترین سایت کیبل اسکی خاورمیانه در کیش قرار دارد، امتحان نکردن این تفریح در جزیره کیش بی‌انصافی است!

حالا اصلاً کیبل اسکی چیست؟ در این تفریح مهیج شما روی اسکی می‌ایستید و کابلی را هم در دستانتان می‌گیرید که به برج‌های دریایی وصل است. با حرکت کردن قلاب وصل‌شده به کابل بین 2 برج، شما با سرعت حدود 30 کیلومتر در ساعت روی آب کشیده می‌شوید و حرکت می‌کنید.

این تفریح محدودیت سنی ندارد؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که به دلیل تلاطم و هیجان زیاد، اگر ناراحتی قلبی دارید این ورزش را انجام ندهید. برای سفر به قطب کیبل اسکی خاورمیانه و اجاره ویلا و سوئیت در کیش می‌توانید روی کمک اتاقک حساب کنید.

7. پاراسل، پروازی مهیج بر فراز آب‌ها

نمایی از 2 نفر که بر فراز سواحل کیش پاراسل سواری می کنند
این تفریح هم تک‌نفره و هم چندنفره قابل انجام است – عکاس: احسان خدایاری

اگر از پرواز کردن لذت می‌برید و همیشه یکی از آرزوهایتان این بوده است که بتوانید پرواز کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از میان تفریحات آبی در ایران پاراسل را تجربه کنید.

فکرش را بکنید، سوار چتری می‌شوید و قایقی با سرعت زیاد چتر را به دنبال خود می‌کشد و شما محو پرواز کردن روی دریای بی‌کران می‌شوید. این تجربه پرشور، هم ترسناک است و هم لذت‌بخش! اگر به قشم، کیش، متل قو و نوشهر رفتید، لذت امتحان کردن این تفریح خاص را از دست ندهید.

این تفریح را می‌توانید هم تک‌نفره و هم چندنفره امتحان کنید.

8. فلای‌بورد؛ گرانقیمت ولی وسوسه‌انگیز!

فلای‌بورد یکی از جدیدترین و البته گران‌ترین تفریحات آبی در ایران به حساب می‌آید. فلای‌بورد، وسیله‌ای است که به جت اسکی وصل می‌شود و برخلاف پاراسل که سبکی چتر و فشار هوای ناشی از حرکت قایق شما را به هوا می‌برد؛ فلای بورد با کمک فشار زیاد آب به طرف بالا حرکت می‌کند. این وسیله حسی را به شما می‌دهد که انگار بال درآورده‌اید و به سمت آسمان پرواز می‌کنید.

اگر بتوانید قلق این وسیله را به دست بگیرید و تعادلتان را برقرار کنید تا ساعت‌ها به یک انسان پرنده‌نما تبدیل می‌شوید. نیم ساعت قبل از شروع بازی با این وسیله، آموزش‌های لازم توسط مربی‌ها به شما داده می‌شود.

فلای بورد معمولاً یکی از تفریحات آبی شمال و در شهرهایی مثل رامسر و متل قو پیدا می‌شود؛ اما اگر در شهری امکانات جت اسکی وجود داشته باشد، احتمالاً فلای بورد هم وجود دارد.

9. قایق‌سواری، همراهی قدیمی از گذشته تا اکنون

نمایی از یک قایق که در سواحل جنوب به پیش می رود
مارینا کیش، یکی از مراکز محبوب برای قایق‌سواری به سبک مدرن – عکاس: آیدین ایرانی‌نژاد

قایق‌سواری روی آب‌های دریا، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها یکی از قدیمی‌ترین تفریحات آبی است که بیشترمان خاطرات زیادی از آن داریم. شاید از زمانی که کودک بودیم و همراه خانواده سوار بر قایق می‌شدیم و یا زمانی که همراه با دوستان و همسالانمان با هیجان از قایق‌ران می‌خواستیم که تندتر براند تا بتوانیم شور و شعف بیشتری را تجربه کنیم، از قایق‌سواری خاطره داریم.

تنوع زیادی در مدل‌های قایق‌ها وجود دارد و قایق‌های موتوری، پدالی، شیشه‌ای و قطاری از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. برای قایق‌سواری و ساختن لحظه‌های شاد نیازی نیست به دریا بروید؛ چون هم اکنون در بیشتر شهرها دریاچه‌های مصنوعی زیادی وجود دارند و امکان قایق‌سواری در آن‌ها برایتان وجود دارد.

البته در تمامی شهرهای ساحلی ایران مثل چابهار، رامسر، متل قو، بابلسر، کیش، قشم و … امکان استفاده از این تفریح وجود دارد و تجربه قایق‌سواری روی آن‌ها با قایق‌سواری روی دریاچه مصنوعی قابل‌مقایسه نیست، مخصوصاً اگر روی تالاب زیبایی مثل تالاب انزلی باشد.

10. کایت بردینگ؛ اسکی روی آبی که قایق ندارد!

تعریف ورزش کایت بردینگ را می‌توان از نام آن حدس زد. در این ورزش از یک کایت و برد استفاده می‌شود و تقریباً نوعی اسکی روی آب است که ورزشکار بدون کمک قایق و با استفاده از جریان باد، روی آب حرکت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که کایت بردینگ به آمادگی بدنی و مهارت نیاز داشته باشد؛ چون از طرف دیگر ترکیبی از ورزش‌های ژیمناستیک و موج‌سواری است.

برای تجربه کایت بردینگ حتماً باید آمادگی بدنی بالا و توانایی حفظ تعادل خود را داشته باشید. این مورد از تفریحات ابی، در هر شهری وجود ندارد و احتمالاً در مناطق معدودی در شمال و جنوب کشور مثل کیش، قشم، بندرعباس، بوشهر و … در دسترس است.

برای دسترسی بهتر به این تفریح در شمال کشور، می‌توانید با کمک اتاقک نسبت به اجاره ویلا شمال اقدام کنید.

11. پدل بورد؛ قایق‌سواری سبک تک‌نفره

نمایی از 2 فرد کع در مارینا کیش مشغول پدل بورد سواری هستند
حرفه‌ای شدن در پدل بورد به تمرین، استقامت بدنی و حوصله نیاز دارد – عکاس: آیدین ایرانی‌نژاد

پدل بورد یکی از جدیدترین نسخه‌های قایق‌سواری و یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در ایران است که با استفاده از بورد موج‌سواری و یک پارو انجام می‌شود و تفریحی کاملاً تک‌نفره است.

حرفه‌ای شدن در پدل بورد به تمرین، استقامت بدنی و حوصله نیاز دارد و به همین دلیل اگر در این تفریح حرفه‌ای نباشید، به شما پیشنهاد می‌شود که از بورد رد پدل که مخصوص افراد آماتور است استفاده کنید. همچنین پیش از شروع این تفریح نیز آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود.

اگر با پدل بورد ارتباط برقرار کردید، می‌توانید خودتان هم تجهیزات موردنیاز آن را بخرید و در سفرهای بعدی همراه خود ببرید. امکان تجربه پدل بورد در بیشتر مناطیق ساحلی مثل رامسر، متل قو، کیش، قشم فراهم است.

12. بیگ بال؛ یکی از شادترین تفریحات آبی در ایران

بیگ بال یکی از مفرح‌ترین تفریحات آبی است که ایمنی بالایی دارد و حتی کودکان هم می‌توانند از آن لذت ببرند. برای لذت‌بردن از این تفریح باید وارد یک توپ بزرگ پلاستیکی شوید و وقتی مسئول مربوطه شما را به آب انداخت، می‌توانید از غلتاندن خودتان روی آب لذت ببرید.

این تفریح در هر شهری که یک دریاچه بزرگ و امکانات لازم را داشته باشد قابل‌انجام است و برای تجربه آن لازم نیست حتماً به شهرهای ساحلی بروید. جزیره کیش یکی از بزرگترین مراکز بیگ بال ایران را دارد و اگر می‌خواهید این تفریح را به صورت حرفه‌ای تجربه کنید، کیش انتخاب مناسبی است. همچنین بیگ بال یک تفریح کاملاً خانوادگی است و دسته‌جمعی لذت بیشتری دارد.

تنها محدودیت این ورزش آبی، برای کسانی است که از ماندن در فضاهای بسته می‌ترسند.

13. ماهیگیری؛ یکی دیگر از قدیمی‌ترین تفریحات آبی در جهان

احتمالاً شاید هر کسی ماهیگیری را در دسته تفریحات آبی قرار ندهد؛ چون به صبر و حوصله و مهارت زیادی نیاز دارد و خروجی آن هم خوردنی است!

این تفریح در هر شهری که ماهی داشته باشد قابل‌انجام است، یعنی نیازی نیست که شهر موردنظر حتماً ساحلی باشد. ماهیگیری حتی در شهر تهران و دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) امکان‌پذیر است و با کمک کلوپ‌های ماهیگیری موجود در کیش، قشم و برخی از شهرهای شمالی هم می‌توانید آموزش‌های لازم را در این خصوص ببینید.

تفریحات آبی قشم؛ همه تفریحات آبی ایران در یک جزیره!

نمایی از فردی که در سواحل قشم جت اسکی سواری می‌کند
یکی از بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در پاییز – عکاس: امین ذاکر

جزیره زیبای قشم یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تفریحات آبی است که برخلاف شمال، به غیر از تابستان در پاییز و بهار هم می‌توانید از تفریحات آن لذت ببرید؛ چون تازه در این فصول دمای هوا در این جزیره متعادل می‌شود.

تقریباً تمامی تفریحاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را می‌توانید در قشم تجربه کنید و در برخی از پارک‌های ساحلی این جزیره تقریباً تمامی تفریحات آبی مثل اسکوتر زیردریایی، جت اسکی، فلای بورد و … جمع شده است.

در نیمه دوم سال بیشتر این پارک‌های ساحلی پر از گردشگر هستند و اگر حوصله شلوغی ندارید، بهتر است روزهای غیرتعطیل و وسط هفته را برای تجربه این تفریحات و اجاره سوئیت قشم انتخاب کنید.

تفریحات آبی کیش؛ قطب تفریحات آبی در ایران

نمایی از افرادی که در سواحل کیش قایق سواری می کنند
از مهم‌ترین وسایل آبی موجود در کیش می‌توان به اسکوتر زیر دریایی، شاتل، بنانا، جت اسکی و … اشاره کرد.- عکاس: آیدین ایرانی نژاد

جزیره کیش یکی از زیباترین مقاصد ساحلی در جنوب ایران است. این جزیره سالانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور جذب می‌کند و اغلب افرادی که به جزیره کیش سفر می‌کنند به سراغ تفریحات آبی آن می‌روند.

در این جزیره شما می‌توانید تفریحات آبی را به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌نفری و در کلوپ‌های دریایی متعدد آن انجام دهید. از مهم‌ترین وسایل آبی موجود در کلوپ‌های دریایی کیش می‌توان به اسکوتر زیر دریایی، شاتل، بنانا، جت اسکی و … اشاره کرد. افرادی هم که تمایلی به تفریحات آبی ندارند؛ ولی علاقه‌مند به دیدن حیات‌وحش زیر آب هستند، می‌توانند در جزیره کیش به سراغ این تفریح بروند.

همچنین پارک آبی کیش یکی از مهیج‌ترین پارک‌های آبی ایران به حساب می‌آید. علاوه بر تفریحات گفته شده در کیش می‌توانید غواصی، ماهیگیری و قایق‌سواری را نیز تجربه کنید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تفریحات آبی شمال ایران؛ لاکچری و پرطرفدار

زوجی که در متل قو مشغول پاراسل سواری هستند
متل قو، قطب تفریحات آبی شمال – عکاس: علی کیوان

شهرهای شمالی کشورمان از آن مقاصد سفر محبوبی هستند که اگر هوا خوب باشد، در تعطیلات و آخر هفته‌ها پر از گردشگر می‌شوند. طبیعت سرسبز و بی‌نظیر شمال ایران، با همراهی پهنای آبی دریای خزر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این شهرها را به پرگردشگرترین مقاصد سفر ایران تبدیل کنند. تفریحات شمال فقط به طبیعت‌گردی و قدم زدن در ساحل محدود نمی‌شوند و در شهرهای شمالی می‌توانید از تفریحات آبی نیز لذت ببرید.

پارک‌های آبی شمال از جمله مهم‌ترین تفریحی تابستانه مسافران هستند. پارک آبی رامسر که قبل از تله‌کابین معروف رامسر قرار گرفته،  امکانات زیادی برای تجربه تفریحات آبی در شمال کشور دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اول تله‌کابین سواری را امتحان کنید و بعد از آن سراغ پارک آبی بروید. در این پارک آبی امکاناتی مثل قایق موتوری، اسکله، شاتل، کافی‌شاپ و رستوران در اختیار شما قرار دارند.

همچنین اکثر تفریحات آبی لاکچری شمال در سواحل متل قو جمع شده‌اند! اسکی روی آب، پاراسل، شاتل و بنانا، فلای بورد و کایت بور دینگ از جمله مواردی هستند که در سواحل متل قو می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. البته سفر به سلمان شهر و اجاره ویلا و سوئیت متل قو آن هم در روزهای تعطیل و ایام شلوغ سال، کار سختی است. برای این که بتوانید با خیال راحت برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که چند روز قبل از سفرتان با کمک اتاقک و به‌صورت آنلاین اقامتگاهتان را رزرو کنید.

سخن آخر

این مقاله یک تور چنددقیقه‌ای بود که با آن توانستید بیشتر تفریحات آبی شناخته شده در ایران را بشناسید و در انتها هم با محبوب‌ترین مقاصد تفریحات آبی در ایران مثل کیش، قشم و شمال آشنا شدید.

اگر برای تجربه تفریحات آبی قصد مسافرت به هر منطقه از کشور را دارید، می‌توانید از طریق سایت اتاقک برای اجاره ویلا و سوئیت مطابق سلیقه و بودجه‌تان اقدام کنید و در کنار تفریح، از اقامت خود هم لذت ببرید.

سؤالات متداول درباره بهترین تفریحات آبی ایران

4.4/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *