جاهای دیدنیتجربه سفر

اردیبهشت کجا بریم؟ | 15 مقصد شگفت‌انگیز برای سفر در اردیبهشت

سفر، یکی از جذاب‌ترین و شیرین‌ترین تجربیاتی است که هرکسی می‌تواند لذت آن را بچشد. به قول حضرت سعدی:«بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی»! اما، مهم‌تر از سفر، انتخاب بهترین مقصد و زمان برای آن است. همه آدم‌ها به دنبال مقصدهای خاص و شگفت‌انگیز برای سفر می‌گردند و از کشف مکان‌های جدید لذت می‌برند!

شاید بتوان گفت رفتن به سفر، دقیقا همان کاری است که روح و جسم آدم‌ها را همزمان آرام می‌کند و می‌تواند آغازی برای شروع دوباره باشد. سفر در اردیبهشت مجموعه‌ای از همه جذابیت‌هاست که اگر یک بار آن را تجربه کنید، هرگز از آن سیر نمی‌شوید. شاید سوالهای زیادی در این زمینه داشته باشید: مثلا اردیبهشت کجا برم؟ در این مطلب از مجله گردشگری اتاقک، می‌خواهیم شما را با 15 مقصد شگفت‌انگیز برای سفر در اردیبهشت آشنا کنیم و بگوییم بهترین مقصد سفر در اردیبهشت کجاست؟ اگر دوست دارید بهترین مکان‌ها را که فقط در اردیبهشت فرصت دیدن آن‌ها را دارید، بشناسید، با ما همراه باشید.

چرا سفر در اردیبهشت؟

شاید برای بسیاری از شما این سوال ایجاد شود که چرا سفر در اردیبهشت حال‌وهوا و جذابیت دیگری دارد. یا چرا بسیاری از افرادی که اهل گردش و سفر هستند فصل بهار و ماه اردیبهشت را برای آن انتخاب می‌کنند؟ اگر تابه‌حال، تجربه سفر در اردیبهشت ماه را داشته باشید، قطعا می‌دانید که خاص‌ترین مقاصد گردشگری فقط در این ماه، قابل سفر هستند! به زبان ساده، بسیاری از مکان‌ها وجود دارند که زیبایی، جذابیت و شگفتی آن‌ها فقط در ماه اردیبهشت نمایان می‌شود و اگر در این ماه به آنجا سفر نکنید، باید تا سال آینده صبر کنید! علاوه‌بر این‌ها، سفر در اردیبهشت ماه، با ویژگی‌های دیگری هم همراه است که تمایل گردشگران را برای سفر افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها را می‌توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

آب‌وهوای بی‌نظیر

اردیبهشت از آن ماه‌هایی است که آب‌وهوای بی‌نظیرش زبانزد است! در اردیبهشت، به هر جایی سفر کنید، نسیم خنک پوستتان را نوازش می‌کند و تقریبا خبری از آفتاب سوزان و گرمای کلافه‌کننده نیست. بلند بودن روز هم بهترین گزینه برای انجام سفر و استفاده از حداکثر زمان است.

سفر ارزان‌تر و خلوت‌تر

اگر می‌خواهید ارزان‌تر از باقی زمان‌ها سفر کنید، سفر در اردیبهشت بهترین گزینه برای شماست! اکثر افراد، سفرهای خود را در نوروز و فروردین شکل می‌دهند و برای اردیبهشت برنامه‌ای برای سفر ندارند. از طرف دیگر، به دلیل نزدیک بودن اردیبهشت، به خرداد و زمان امتحان دانش‌آموزان، بیشتر افراد برای سفر عقب‌نشینی می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که هزینه اقامت، حمل‌ونقل و … برای سفر در اردیبهشت به مقدار زیادی کاهش یابد. خلوت بودن مکان‌های گردشگری هم در اردیبهشت ماه، ویژگی بی‌نظیر دیگری است که سفر در اردیبهشت را بسیار جذاب و خواستنی می‌کند.

مکان‌هایی که فقط در اردیبهشت ماه آن‌ها را می‌بینید

ایران آنقدر زیباست و جای دیدنی دارد که اگر مدت‌ها برای تماشای زیبایی‌های آن وقت بگذارید، باز هم نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. اما، مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیزی وجود دارند که در اردیبهشت شبیه بخشی از یک رویای تحقق‌یافته هستند! در ادامه 10 مقصد بی‌نظیری را که فقط در اردیبهشت زیبایی فریبنده خودشان را به نمایش می‌گذارند، به شما معرفی می‌کنیم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

۱. شیراز؛ پناهگاه عاشقان

سفر به شیراز در اردیبهشت

احتمالا سفر به هیچ منطقه‌ای به اندازه شیراز، در اردیبهشت مشهور نباشد! اردیبهشت، ماه سفر به شیراز است. هوای بی‌نظیر این شهر، عطر شکوفه‌های بهارنارنج و باران گاه‌وبیگاهی را که به تن شهر می‌خورد، فقط در اردیبهشت می‌بینید! اگر بخواهیم کامل‌ و ساده بگوییم، گشتن در کوچه‌باغ‌های زیبای شیراز، فقط در ماه اردیبهشت، حق مطلب سفر به شیراز را ادا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شیراز مقاله جاهای دیدنی شیراز را مطالعه کنید.

هوای جذاب و خنک، تماشای شکوفه‌های بهارنارنج، باران‌های تماشایی و پراکنده و سرسبزی باغ‌های زیبای شیراز، جاذبه‌هایی هستند که فقط در اردیبهشت ماه آن‌ها را می‌بینید. بهتر است برای سفر به این شهر محبوب و دلنشین، عجله کنید و  مدت زمان خوبی را در شیراز بمانید تا از همه زیبایی‌ها و دیدنی‌های آن نهایت لذت را ببرید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

۲. دشت لاله‌های واژگون؛ یک تکه زیبایی

لاله های واژگون کوهرنگ چهارمحال بختیاری

فکرش را بکنید در دشتی قدم بزنید که پر از لاله‌های واژگون زیباست و تا چشم کار می‌کند، زیبایی می‌بینید. پیوند دشت پر از لاله با آبی آسمان، منظره عجیبی را پیش چشمتان نمایان می‌کند که بیشتر شبیه یک رویاست! دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این لاله‌های شگفت‌انگیز فقط در اردیبهشت ماه نمایان می‌شود و اگر در این ماه به این منطقه جذاب سفر نکنید، فرصت تماشای آن‌ها را از دست خواهید داد.

لاله واژگون یکی از نادرترین نمونه‌های گل در جهان است و ارزش بسیار زیادی دارد. نکته جالب درباره این گل خاص، این است که خاستگاه رویش آن، ایران است و تاکنون 15 گونه از این گل شگفت‌انگیز کشف شده است. تماشای منظره دشت با لاله‌های واژگون و آسمانی که انتها ندارد، آنقدر مهم است که مراسم ویژه‌ای برای آن برگزار می‌شود. هر ساله از اواسط فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت، جشنواره لاله‌های واژگون در کوهرنگ برگزار می‌شود و گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر دوست دارید یکی از خاص‌ترین نمونه‌های گل در دنیا را ببینید و از حجم زیبایی آن شگفت‌زده شوید، سفر در اردیبهشت را انتخاب کنید و به سمت شهرستان کوهرنگ بروید.

برای آشنایی بیشتر با کوهرنگ مقاله جاهای دیدنی کوهرنگ را مطالعه کنید.

با سفر به کوهرنگ، علاوه‌بر تماشای شگفتی‌های دشت لاله‌های واژگون می‌توانید از مناطق زیبا و تماشایی دیگری هم دیدن کنید. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما سری به آبشار و تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی‌خان، غار یخی چما و چشمه دیمه هم بزنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

۳. کاشان؛ عطر گل و گلاب

گلابگیری کاشان در اردیبهشت

شهر کاشان و شهرهای اطراف آن از دیگر جاذبه‌های گردشگر برای سفر در اردیبهشت هستند. امکان ندارد ماه اردیبهشت از راه برسد و هوس سفر به کاشان و عطر گلاب و گلاب‌گیری به سر آدم نیفتد! فقط در ماه اردیبهشت است که می‌توانید از باغ‌های زیبا و تماشای گل محمدی در کاشان، نیاسر، قمصر و … دیدن کنید. تجربه حضور در مراسم گلاب‌گیری و شور و اشتیاقی که برای این مراسم سنتی جذاب وجود دارد، می‌تواند سفر شما را به یک سفر خاطره‌انگیز تبدیل کند. باغ‌های گل سرخ کاشان در اردیبهشت، جان می‌دهند برای قدم زدن، ثبت عکس‌های بی‌نظیر و استشمام بوی و گلاب تازه!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های کاشان مقاله جاهای دیدنی کاشان را مطالعه کنید. اگر برای سفر در اردیبهشت شهر کاشان را انتخاب کردید، حتما به آثار دیدنی و زیبا و شهرهای اطراف آن هم سر بزنید. حمام فین کاشان، امامزاده آقا علی عباس، روستای تاریخی و تماشایی ابیانه، تپه سیلک، آبشار نیاسر، کوشک صفوی و … از دیدنی‌های بی‌نظیر کاشان و شهرهای اطراف آن است.

اجاره سوئیت در کاشان با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

۴. تنگه ارغوان؛ نگین سرخرنگ ایلام

تنگه ارغوان ایلام

تابه‌حال تعداد زیادی از درختان ارغوان را در کنار هم دیده‌اید؟ اصلا می‌دانید قدم زدن در جایی که پر از ارغوان است، تا چه اندازه زیباست؟ تنگه ارغوان که بسیاری از افراد آن را با نام دره ارغوان هم می‌شناسند، یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگر برای سفر در اردیبهشت است. امکان ندارد به این منطقه سفر کنید و قلبتان از تماشای این حجم زیبایی، به تپش نیفتد! تنگه ارغوان یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ایلام است که در محدوده شمال شرق ایلام قرار دارد.

اگر در اردیبهشت ماه به این تنگه تماشایی سفر کنید، تصویری از انبوه درختچه‌های ارغوان با گل‌های صورتی و بنفش را می‌بینید که خودنمایی می‌کنند. یادتان باشد که شکوفه‌های ارغوان فقط در اردیبهشت در این منطقه رشد می‌کنند و اگر تماشای آن‌ها را از دست بدهید، باید تا اردیبهشت سال بعد منتظر بمانید. در این منطقه انواع دیگری از درختان کمیاب بلوط، زالزالک، کیکم و دافنه هم یافت می‌شود و می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. هوای خنک و دلچسب ایلام در این ماه، همه چیز را برای سفر در اردیبهشت در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط کافیست برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و کوله‌بار سفر را ببندید!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های ایلام مقاله جاهای دیدنی ایلام را مطالعه کنید.

سفر به ایلام زیبا، فقط به تماشای زیبایی شگفت‌آور دره ارغوان محدود نمی‌شود.. منطقه ایلام، یک تکه از بهشت روی زمین است که طبیعت جذاب آن، زبانزد است. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما از دریاچه دوقلو سیاه گاو، کوه قلاقیران، تنگ کافرین، منطقه جنگلی ششدار و … هم دیدن کنید. راستی تابه‌حال فکر کرده‌اید که دوست دارید با چه کسی این بخش از طبیعت شگفت‌آور و زیبای ایران را ببینید؟!

۵. دشت شقایق؛ خانه شقایق‌های داغدار

دشت شقایق کالپوش شاهرود

اگر دوست دارید یک منظره متفاوت، شگفت‌آور و به‌یادماندنی را ببینید، بهتر است همین حالا برای سفر در اردیبهشت و رفتن به سمت کالپوش آماده شوید! دشت شقایق کالپوش در شاهرود، یکی از مناطق عجیب و بسیار زیبای طبیعت ایران است که فقط در اردیبهشت خودنمایی می‌کند. زمانی که به دشت شقایق نگاه می‌کنید، سرتاسر آن را به رنگ سرخ می‌بینید که در مجاورت آبی آسمان، منظره‌ تکرارناپذیری را به نمایش می‌گذارد. از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه، فرصت دارید که خودتان را به این منطقه برسانید و زیباترین تصاویر را در آنجا ثبت کنید.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شاهرود مقاله جاهای دیدنی شاهرود را مطالعه کنید.

حالا که قصد عزیمت به کالپوش شاهرود را دارید، بد نیست سایر جاهای دیدنی کالپوش را هم از نزدیک ببینید. روستای دشت شاد، سد کالپوش، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و … از جمله مناطقی هستند که در کنار تماشای دشت شقایق، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

۶. مراسم سنتی پیر شالیار

مراسم پیر شالیار در هورامان کردستان در اردیبهشت ماه

منطقه هورامان کردستان از آن مناطق بکر، تماشایی و شگفت‌انگیزی است که هر چند بار به آنجا سفر کنید، سیر نمی‌شوید. فرهنگ چند هزارساله و آثار و بناهای زیبای این منطقه، باعث شده است که هورامان و کردستان به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران معرفی شود. در این منطقه، آرامگاه پیر شالیار قرار دارد که یکی از شخصیت‌های محبوب و مورد احترام آن منطقه بوده است. درباره شخصیت پیر شالیار، نقل‌قول‌های متفاوتی وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که پیر شالیار، فرزند جاماسب، از مغان زرتشتی بوده و در این منطقه زندگی می‌کرده است. اما عده دیگر، او را به سادات منتسب می‌دانند و معتقدند که نام اصلی او سید مصطفی عریضی (پیش الله یار) است.

داستان جذاب پیر شالیار به همینجا محدود نمی‌شود. ماجرای مراسم سنتی پیر شالیار داستان جالب و عجیبی دارد. معروف است که در آن زمان، دختر حاکم بخارا شاه بهار خاتون ناشنوا بوده و توانایی صحبت کردن نداشته است. طبیبان هم از شفا یافتن او ناامید شده بودند. حاکم بخارا، اعلام می‌کند هر کسی که بتواند دختر مرا شفا دهد، دخترم را به عقد او درمی‌آورم. از آنجایی که حاکم بخارا، آوازه پیر شالیار را شنیده بود، دخترش را به هورامان کردستان و نزد او می‌فرستد. دختر با رسیدن به نزدیکی خانه پیر شالیار، توانایی سخن گفتن و شنیدن پیدا می‌کند و حاکم، او را به عقد پیرشالیار در می‌آورد. از آن زمان، وصیت می‌کند که هر سال، جشن عروسی بهار خاتون و پیر شالیار، بسیار پرشکوه برگزار شود. بنابراین هرساله در نیمه اردیبهشت، این مراسم سنتی جذاب، در کنار مقبره پیر شالیار برگزار می‌شود. مردم این منطقه با لباس‌های سنتی و کردی همراه با مراسم دف‌زنی پایکوبی می‌کنند و این جشن، یکی از جذاب‌ترین اتفاقات اردیبهشت در هورامان است! یادتان باشد اگر دوست دارید مراسم جذاب و بومی پیر شالیار را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید، سفر در اردیبهشت را از دست ندهید.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری سنندج مقاله جاهای دیدنی سنندج را مطالعه کنید.

علاوه‌بر آرامگاه پیر شالیار و مراسم سنتی این منطقه، هورامان با طبیعت بکر و بی‌نظیر خود مشهور است. بنابراین می‌توانید از این منطقه جذاب دیدن کرده و لذت سفر خود را چند برابر کنید. روستای بلبر، روستای نگل، دریاچه زریوار یا زریبار و مسجد زیبای حضرت عبدالله که بنای آن از چوب گردو و سخت ساخته شده است، از دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌روند. برای سفر در اردیبهشت به این منطقه عجیب و جذاب، از همین حالا برنامه‌ریزی کرده و همسفران خودتان را انتخاب کنید.

۷. دره شهر؛ عطر و بوی باستان

سفر به دره شهر ایلام در اردیبهشت

دره شهر نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری است که باید با سفر در اردیبهشت خود را به آنجا برسانید. این منطقه گردشگری، یک دشت سرسبز و دیدنی است که به وسیله کوه‌های بسیار غول پیکر احاطه شده است. دره شهر در ایلام واقع شده و قدمت آن به روزگار ساسانیان باز می‌گردد. در اردیبهشت ماه، آب‌وهوای این منطقه نظیر ندارد و اگر دوست دارید تصویر شگفت‌انگیز و سرسبز زمین را در آنجا ببیند، سفر در اردیبهشت را از دست ندهید. دره شهر تصویر جذابی از سرسبزی، مراتع زیبا و جنگل‌های سبز و زنده را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که آب‌وهوای این منطقه در زمستان، بسیار سرد و برفی است، و در تابستان نیز بسار گرم است و زیبایی اردیبهشت را ندارد، بهترین زمان سفر به آنجا و تماشای انبوه سرسبزی در آن، اردیبهشت است.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری دره شهر مقاله جاهای دیدنی دره شهر را مطالعه کنید.

در این منطقه گردشگری می‌توانید از شهر باستانی ماداکتو، پل گاومیشان، تنگ بهرام چوبین و رود زیبای سمیره دیدن کنید. طبیعت این منطقه آنقدر بکر و جذاب است که از تماشای آن سیر نخواهید شد!

۸. دشت لار؛ تماشای هنرنمایی خدا برای پایتخت نشینان

سفر به دشت لار در دماوند تهران در اردیبهشت

یک مقصد جذاب دیگر برای سفر در اردیبهشت دشت لار است! بدون شک، اگر فقط یک بار از این دشت زیبای جذاب دیدن کنید، هر سال هوای تماشای آن به سرتان می‌افتد! دشت لار در شهرستان دماوند، مرز میان استان تهران و مازندران و در دامنه قله دماوند جا خوش کرده است. هوای این منطقه در اردیبهشت ماه آنقدر جذاب و بی‌نظیر است که دل کندن از آنجا را برایتان دشوار می‌کند. مهم‌ترین چیزی که پس از آب‌وهوا، هر گردشگری را به سمت دشت لار در اردیبهشت روانه می‌کند، رویش شقایق‌های زیبا در آن است. تقریبا از اواخر فروردین ماه، سراسر دشت لار، از شقایق‌های سرخ پر می‌شود و اگر سفر در اردیبهشت را برای این منطقه انتخاب کنید، شانس تماشای این زیبایی را دارید. در کنار زیبایی دشت و شقایق‌های زیبای آن، می‌توانید خنکای هوا را هم روی پوستتان احساس کنید. دشت لار برای سفر در اردیبهشت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. یادتان باشد، در این سفر، یک همسفر خوب و یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا همه چیز برای یک سفر به‌یادماندنی، کاملا تکمیل باشد!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری دماوند مقاله جاهای دیدنی دماوند را مطالعه کنید.

پس از تماشای دشت لار و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌تکرار آن، می‌توانید از سد و دریاچه لار، آبشار سفیدآب، رودهای دشت لار و همچنین ارتفاعات بی‌نظیر آن برای کوهنوردی دیدن کنید. سفر به این منطقه، به دلیل نزدیکی به تهران و مازندران، بهترین گزینه سفر برای افرادی است که در پایتخت زندگی می‌کنند و به یک سفر کوتاه و باکیفیت در طبیعت نیازمندند.

اجاره ویلا دماوند با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

۹. محلات؛ هلند در قلب ایران

سفر به محلات اراک در اردیبهشت

همه دنیا هلند را با گل‌های کمیاب و بی‌نظیرش می‌شناسند و آنقدر معروف است که کمتر کسی از زیبایی آن‌ها بی‌اطلاع است. اما هیچوقت فکرش را می‌کردید، هلند را در قلب ایران تجربه کنید؟

شهرستان محلات از آن جاهای دیدنی بی‌نظیری است که از رفتن به آنجا پشیمان نخواهید شد. محلات را با عنوان پایتخت گل ایران می‌شناسند و گل‌های این منطقه از حیث زیبایی  تنوع، آنقدر زیادند که در باورتان نمی‌گنجد. اما، سفر در اردیبهشت به این منطقه جذاب حال‌وهوای دیگری دارد و برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد. اردیبهشت محلات با انواع گل‌ها و تصویر زیبای آن‌ها عجین شده و اگر در این ماه به دهکده گل و گیاه سنتی محلات سفر کنید، نادرترین گونه‌های گل را می‌بینید  چشمتان از زیبایی پر می‌شود. راستی یادتان باشد این سفر را با عزیزترین آدم‌های زندگی‌تان تجربه کنید و  گل‌های این منطقه را به آن‌ها هدیه دهید. یخچال نیم‌ور، آتشکده آتشکوه، میل میلونه، معبد خورهه، غار یکه چاه، غار آزادخان، چنار دو هزار ساله و … از دیگر دیدنی‌های محلات هستند. پس از آنکه سفر در اردیبهشت به هلند ایران را تجربه کردید، می‌توانید در میان این آثار و بناها بگردید و سفر خود را برای همیشه در خاطره‌تان ثبت کنید.

۱۰. دشت دریاسر؛ مامن گل‌های زرد رنگ

دشت دریاسر دو هزار

اگر از شما بخواهند بهشت را توصیف کنید، چه می‌گویید؟ قطعا در اولین توصیف، آن را شبیه به یک دشت بزرگ و مملو از گل همراه با چشمه‌های آب می‌دانید. دشت دریاسر دقیقا همین توصیف زیبای جذاب است که سفر در اردیبهشت را چند برابر زیباتر می‌کند! دشت دریاسر در تنکابن و منطقه دوهزار قرار دارد و آنقدر جذاب و دیدنی است که از چشم هیچ گردشگری پنهان نمی‌ماند! هر ساله با رسیدن اردیبهشت ماه و از اواسط این ماه، این دشت پر از گل‌های زرد رنگ کوچکی می‌شود که از دور شبیه به یک دامن زرد رنگ وسیع است. در اردیبهشت ماه و همزمان با رویش این گل‌های زرد زیبا در دامن دشت، گروه‌های راهپیمایی و کوه‌پیمایی زیادی به این منطقه می‌روند. این منطقه در اردیبهشت ماه آنقدر دیدنی است که به آن لقب «بهشت اردیبهشت ایران» را داده‌اند. بنابراین اگر دوست دارید در این راهپیمایی شگفت‌انگیز و جذاب شرکت کنید و از زیبایی دشت و هوای جذاب آن لذت ببرید، سفر در اردیبهشت را فراموش نکنید. فراموش نکنید که از دیگر جاهای دیدنی تنکابن، مانند جنگل دوهزار و سه‌هزار، پارک جنگلی چالدره، قلعه مارکوه، مرداب نشتارود، پل چشمه کیله و … هم دیدن کنید. حالا که تا تنکابن رفته‌اید، تجربه نوش جان کردن انواع غذاهای محلی شمالی و عطر سیر و زیتون پرورده را از دست ندهید!

اجاره ویلا شهسوار پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

۱۱. دشت النزه ماسال؛ پیوند کوه و جنگلارتفاعات دشت النزه در ماسال

زمانی که حرف از بهترین جاهای دیدنی ایران،‌ آن هم در فصل بهار و ماه زیبای اردیبهشت می‌شود، خطه‌ی شمالی کشور در شاه‌نشین لیست معرفی‌ها جای می‌گیرد. دشت النزه یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی در فصل بهار و بدون شک بهترین مقصد سفر در اردیبهشت است. اگر از شهر مبدا خود به سمت ماسال،‌ در استان گیلان حرکت کنید،‌ به دشتی زیبا، خوش‌آب‌وهوا و تماشایی می‌رسید که النزه نام دارد. جایی که جنگل و کوه به یکدیگر پیوند می‌خورند و منظره‌ی تماشایی دشت پشت لایه‌ای نازک از مه پنهان می‌شود. هوای تازه و خنک، مناظر بکر و خیره‌کننده و طبیعت خاص این منطقه، ‌آن را به یک مقصد گردشگری محبوب و پرطرفدار در اردیبهشت ماه تبدیل کرده است.

دشت النزه علاوه‌بر زیبایی‌هایی طبیعی،‌ میزبان بقعه‌ی مبارکه‌ی امام‌زاده ابراهیم (ع) است که در میان دشت و جنگل احاطه شده و مکانی گردشگری و معنوی برای بومیان و مسافران النزه به‌شمار می‌رود. در حیاط امام‌زاده یک درخت کهن ۲۰۰ ساله نیز وجود دارد که مردم این منقطه برای گرفتن حاجت تکه‌پارچه‌های سبز رنگ و قطعات سفالی را به آن آویزان کرده‌اند. چشمه و آبشار زیبای النزه نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه است که چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. برای آنکه به این دشت جذاب سفر کنید، بهترین مسیر دسترسی این است که ابتدا خودتان را به استان گیلان و ماسال برسانید، سپس به سمت شاندرمن حرکت کنید و پس از عبور از میدان شهدای شاندرمن،‌ به سمت چپ بروید تا وارد جاده‌ی شاندرمن-النزه شوید. در نهایت پس از عبور از روستاهای سنفیه،‌ چای خاله،‌ سبل خوار،‌ برزف، بوستون گاه، استه سر،‌چپرود،‌ معاف،‌گسکیجان،‌ اولم و بیتم به دشت تماشایی النزه می‌رسید.

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در اردیبهشت هستید و دوست دارید یک سفر متفاوت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید،‌ دشت زیبای النزه و طبیعت مثال‌زدنی منطقه‌ی ماسال بهترین انتخاب برای شماست. همین حالا کوله‌ی سفرتان را ببندید،‌ دوربین عکاسی‌تان را برای ثبت لحظات ناب سفر آماده کنید و با هر کسی که دوستش دارید،‌ به تماشای این مکان دیدنی بروید.

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

۱۲. نوشهر؛ گشت‌وگذار در جنگل نیرنگمنطقه‌ای سبز و تپه های زیبا در نوشهر

نوشهر همیشه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که در هر فصل و زمانی جذابیت بی‌نظیر خودش را دارد. نوشهر از جمله شهرستان‌های استان مازندران است که از دیرباز تاکنون مقصد پرطرفدار مسافران و گردشگران است و در اردیبهشت ماه به منطقه‌ای تماشایی و خاص تبدیل می‌شود.

اگر به‌دنبال یک پاسخ مناسب به این سوال هستید که در اردیبهشت کجا سفر کنیم، بهتر است به جنگل نیرنگ در نوشهر بروید. این جنگل زیبا که با نام پارک جنگلی خانیکان نیز شناخته می‌شود،‌ در فاصله‌ی پنج کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده و بخشی از روستای کوشکراست؛ جایی که با طبیعت بکر و بی‌نظیر خود،‌ شما را در حیرت فرو می‌برد و بهترین مقصد سفر در اردیبهشت است. هوای جنگل نیرنگ در اردیبهشت ماه آنقدر خنک و دلپذیر است که از حرکت باد روی پوست بدنتان غرق در لذت می‌شوید. درختان سربه‌فلک‌کشیده و سبز جنگل و‌ شکوفه‌ها و برگ‌های چندرنگ درختان ممرز،‌ آنقدر دیدنی هستند که دل کندن از فضای این منطقه را برایتان سخت خواهند کرد.

سفر به جنگل نیرنگ نوشهر در اردیبهشت ماه،‌ لذت کمپینگ و شب‌مانی در جنگل را هم برایتان به ارمغان می‌آورد و بدون شک یک تجربه‌ی جذاب و جدید برای شما خواهد بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از طبیعت‌گردی،‌ کشف جاهای جدید و سفر در ماه دوست‌داشتنی اردیبهشت لذت می‌برید،‌ حتما به نوشهر و جنگل زیبای خانیکان (نیرنگ) سفر کنید.

مسیر دسترسی به این منطقه چندان سخت نیست. فقط کافیست از هر کجا که هستید،‌ به استان مازندران و شهرستان نوشهر بروید، سپس این شهرستان را از سمت جنوب ترک کنید و پس از طی یک مسیر پنج کیلومتری به پارک جنگلی خانیکان برسید. شما دوست دارید لذت این تجربه‌ی ماندگار و جذاب را با چه کسی تقسیم کنید؟

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

۱۳. زنجان؛ شهر جاذبه‌های تاریخیمیدان شهر در زنجان

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در اردیبهشت می‌گردید،‌ زنجان‌گردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم! شهری با جاذبه‌های تاریخی فراوان، بازار جذاب و تماشایی،‌ مردمان اصیل و چاقوهای تیز و برنده!

زنجان از آن شهرهایی است که در فصل بهار و به‌ویژه ماه اردیبهشت بسیار جذاب و تماشایی می‌شود و گشت‌زنی در آن تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیارتان قرار می‌دهد. این شهر در قسمت شمال غربی ایران قرار گرفته و یکی از زیباترین شهرهای تاریخی کشور به‌شمار می‌رود. زمانی که به زنجان می‌روید،‌ می‌توانید رد پای تاریخ دوهزارساله‌ی پیش از میلاد مسیح را در آنجا ببینید و از تماشای جاهای تاریخی آن لذت ببرید. گشت زدن در گنبد تاریخی سلطانیه،‌ مسجد چهل ستون،‌ بازار سنتی زنجان،‌ بلوار شیخ اشراق،‌ روستای شیث و … تنها بخشی از جذابیت‌های سفر به این شهر دیدنی هستند. همه‌ی این دیدنی‌ها در پیوند با هوای فوق‌العاده و محبوب اردیبهشت ماه رنگ‌وبوی دیگری پیدا می‌کنند که همین حالا می‌توانید آن را تجربه کنید. راستی یادتان باشد اگر به زنجان سفر کردید،‌ حتما لحظات خاص سفرتان را در اردیبهشت تماشایی این شهر با دوربین عکاسی ثبت کنید. خرید سوغات و صنایع دستی زنجان همچون چاقوهای دست‌ساز، چاروق (نوعی کفش زنانه)، ‌ظروف مسی،‌ قلم‌زنی،‌ مصنوعات چرمی و … نیز غافل نشوید و بخشی از هنر زیبای این شهر را با خود به یادگار ببرید.

اگر از تهران به سمت زنجان بروید، باید مسیری حدود ۳۳۲ کیلومتر طی کنید. این مسافت تقریبا ۴ ساعت زمان نیاز دارد و بهترین مسیر برای رفتن به زنجان این است که خودتان را به آزادراه تهران کرج، پس از آن کرج قزوین و در نهایت قزوین زنجان برسانید. این شهر در اردیبهشت ماه حال‌وهوای دیگری دارد که اگر دوست دارید آن را تجربه کنید،‌ بهتر است همین حالا برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

۱۴. جنگل پاسند؛ ییلاقی در دل مازندرانجنگل پاسند با درختان انبوه

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اردیبهشت ماه جنگل پاسند در شهرستان بهشهر است که زیبایی خاص آن در این ماه پرطرفدار،‌ چندین برابر می‌شود. واقعیت این است که سفر به هر منطقه‌ای از کشور در فصل بهار روح را زنده می‌کند،‌ اما بدون اغراق گشت‌زنی در جنگل بکر پاسند در شهرستان بهشهر لذت دیگری دارد! برای کسانی که عاشق سفر به طبیعت،‌خصوصا در ماه اردیبهشت هستند،‌ رفتن به جنگل پاسند یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد و ماندگار خواهد بود. اگر در اردیبهشت به این منطقه سفر کنید،‌ ترکیبی از رنگ‌های سبز درختان را خواهید دید که تابه‌حال در هیچ‌کجای دیگر ندیده بودید. خنکای سایه‌سار درختان بلند و چندصد‌ساله‌ی این جنگل و باد خنک و ملایم اردیبهشتی، همان چیزی است که یک سفر خاطره‌انگیز و خاص را برایتان می‌سازد.

این جنگل بکر با مه دلپذیز صبحگاهی‌اش،‌ دل هر گردشگری را آب می‌کند و اتراق در اطراف رودخانه‌ی این جنگل می‌تواند یک تجربه‌ی جذاب و بی‌نظیر باشد. اگر دوست دارید اردیبهشت ماه امسال را به شکل متفاوتی طی کنید و خاطره‌ی آن برای همیشه در ذهنتان ثبت شود، همین حالا به سمت مازندران،‌ شهرستان بهشهر و جنگل بکر پاسند حرکت کنید. برای آن که خودتان را به این جنگل دوست‌داشتنی برسانید،‌ باید ابتدا به استان مازندران و شهرستان بهشهر بروید. سپس از بهشهر حدود سه کیلومتر به سمت شرق حرکت کنید. پس از طی این مسیر،‌ در جوار رودخانه‌ی پاسند تابلوی بزرگی را خواهید دید که شما را به سمت جنگل زیبای این منطقه می‌برد.

اجاره ویلا بهشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

۱۵. آبشار آسیاب خرابه جلفا؛ آبشاری در دل درختان انجیرآبشار آسیاب خرابه جلفا

جلفا از دسته شهرهای تماشایی با طبیعت بکر و زیبایی‌های منحصربه‌فرد است که اگر یک بار به آنجا سفر کنید، برایتان تبدیل به مقصدی محبوب و همیشگی خواهد شد. جلفا در آذربایجان شرقی واقع شده و اگر در اردیبهشت ماه به این منطقه‌ی خاص بروید،‌ احساس می‌کنید که وارد بهشت شده‌اید!

هوای خوب و خنک و گاهی سرد منطقه،‌ طبیعت بکر،‌ درختان چندصدساله و قدیمی و آسمان صاف و آبی در ماه زیبای اردیبهشت همه چیز را برای لذت بردن از سفر به جلفا آماده کرده است. بیشتر طرفداران طبیعت‌گردی به‌دنبال مکانی سرسبز هستند که در کنار آن رودخانه یا آبشاری وجود داشته باشد و زیبایی منطقه را برایشان کامل کند. آبشار آسیاب خرابه در شهرستان جلفا دقیقا یکی از همین مکان‌هاست که زیبایی خیره‌کننده و سرسبزی منحصربه‌فرد آن در کنار آبشار کهن منطقه،‌ بسیار محبوب و پرطرفدار واقع شده است. این آبشار قدیمی درواقع از چند آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که سرچشمه‌ی آن‌ها،‌ کوه کیامکی واقع در قسمت بالایی آن‌هاست. نام‌گذاری این منطقه به دلیل وجود آسیاب بزرگی در آنجا بوده که مردم محلی از آن استفاده می‌کردند؛‌ اما از آنجایی که بخش زیادی از آن تخریب شده،‌ نام آسیاب خرابه را روی آن گذاشته‌اند. زیبایی خیره‌کننده‌ی این آبشار با محصور شدن در میان درختان انجیر چند برابر شده و تصویری عجیب و ماندگار را پیش چشمانتان به نمایش می‌گذارد.

مسیر دسترسی به این آبشار توریستی،‌ راحت و سرراست است. برای رفتن به این منطقه باید خودتان را به تبریز و شهرستان جلفا برسانید، سپس از مرند-جلفا به منطقه‌ی علمدار گرگر (هادی شهر) بروید و در سه‌راهی هادی‌شهر به سمت راست بپیچید. پس از آن که در نوار مرزی ایران با جمهوری آذربایجان،‌ در یک جاده‌ی خاکی حرکت می‌کنید،‌ با گذر از یک جاده‌ی فرعی به دره‌ای می‌رسید که آسیاب خرابه در آنجا واقع شده است. اگر عاشق سفر و به دنبال بهترین مکان برای سفر در اردیبهشت هستید،‌ آبشار آسیاب خرابه در شهرستان جلفا را فراموش نکنید. بدون شک تجربه‌ی سفر اردیبهشتی به این منطقه‌ی بی‌نظیر جزو خاطرات ماندگار شما خواهد شد که هرگز آن را فراموش نمی‌کنید. پس همین حالا برای این تجربه‌ی منحصربه‌فرد همراه با عزیزانتان آماده شوید.

سخن آخر

اردیبهشت را بدون شک، می‌توان یکی از فریبنده‌ترین ماه‌های سال نامید! در این ماه زمین در اعتدالی جذاب قرار می‌گیرد و انگار تمام هنر و زیبایی خودش را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در اردیبهشت، همه‌جا چند برابر زیباست، اما، سفر در اردیبهشت به مناطق خاصی از ایران رنگ‌وبوی دیگری دارد. در این مطلب از وبلاگ اتاقک تلاش کردیم، ده مقصد گردشگری بی‌نظیر و خاص را که در اردیبهشت باید به آنجا سفر کنید، معرفی کنیم. از سفر در اردیبهشت به جذاب‌ترین نقاط ایران لذت ببرید و همراه با اتاقک برای انتخاب بهترین اقامتگاه‌ها برای یک سفر خاطره‌انگیر همراه شوید.

اگر در سفر به هر کدام از مقاصد گردشگری ذکر شده در مقاله تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با ما و مخاطبان مجله گردشگری اتاقک به اشتراک بگذارید. تا در خلق سفرهای جذاب و پرخاطره به هم کمک کنیم. درضمن برای اجاره ویلا در هر نقطه از ایران، می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

4.3/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بهترین ماهِ جهان، اردیبهشت.

    در بهشت ِ تازه ی اردیبهشت
    حالِ دنیا هست بهتر از بهشت…!

    حالِ ما خوب است از بارانِ تو
    از بهارِ جاریِ دستانِ تو

    این بهارِ ناب، چون شعرِ تَر است
    مثل یک دیدارِ تازه، نوبر است

    آسمان ، آیینه کاری می شود
    در زمین، آیینه،جاری می شود

    می شود با خطّی از باران نوشت:
    بهترین ماهِ جهان، اردیبهشت..!

    دکتر یدالله گودرزی

  2. سلام. با تشکر از اطلاع رسانیتون، در جاذبه شماره ۶، نام درست روستا، بلبر است که به اشتباه، بلبل معرفی شده.

    1. سلام دوست عزیز
      سپاس از لطفتون و ممنون که بازخورد دادید، همراهی شما باعث دلگرمی ماست.
      اصلاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *