تهران‌

بهترین پارک های تهران برای کودکان | مکانی برای تجربه شیرین‌ترین خاطرات کودکی

پارک‌های کودکان برای افراد بزرگسال یادآور خاطرات جذاب و شیرین دوران کودکی است. خوشبختانه در تهران به‌دلیل آب‌وهوای مناسب پارک‌های بسیاری وجود دارند که برخی از آن‌ها امروزه به‌عنوان بهترین پارک‌های تهران برای کودکان شناخته می‌شوند. هر کدام از این پارک‌ها با زیبایی‌ها و امکانات متعددی که دارند، بهترین مکان‌ برای ورزش و تفریح به شمار می‌روند؛ بنابراین والدین می‌توانند به‌همراه فرزندانشان در این‌ پارک‌ها با انجام تفریحات متنوع، یک روز خاطره‌انگیز و هیجان‌انگیز را سپری کنند. پس اگر می‌خواهید کوله بارتان را ببندید و به دنبال سفری با عنوان تهران گردی برای کودکان هستید با ما تا آخر این مقاله از اتاقک همراه باشید که می‌خواهیم معروف‌ترین و جذاب‌ترین پارک‌های پایتخت را برای تفریح و سرگرمی کودکان معرفی کنیم.

بهترین پارک بازی کودکان در تهران

پارک‌های بازی کودکان مکان‌هایی هستند که با امکانات تفریحی و سرگرمی متنوع، یک روز به‌یادماندنی را برای کودکان و خانواده‌ها فراهم می‌کنند. در جای جای تهران پارک‌هایی با امکانات تفریحی و فضای سبزی زیادی انتظار شما را می‌کشند. این پارک‌ها مکان‌هایی مناسب برای گشت و گذار، تنفس هوای سالم و تفریح و بازی کودکان هستند.

باغ رباتیک، مجموعه‌ای جذاب در باغ کتاب

باغ رباتیک
ربات‌‌های موزیکال، فوتبال انسان‌‌نما و فوتبالیست از جمله ربات‌های این باغ هستند.

گاهی اوقات کودکان دوست دارند قهرمان فیلم یا قصه مورد علاقه خود شوند و به جنگ ربات‌ها بروند. باغ رباتیک با وجود ربات‌هایی در قد و قواره‌های مختلف این آرزو را به واقعیت تبدیل می‌کند.

باغ رباتیک، بخشی از باغ کتاب و بهترین پارک های تهران برای کودکان است که در طبقه اول، بلوک A، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مکان تفریحی- آموزشی ربات‌های مختلف از جمله، ربات‌‌های موزیکال، فوتبال انسان‌‌نما و فوتبالیست وجود دارند و هدف از تاسیس آن آموزش علم رباتیک توسط مربیان حرفه‌ای و قهرمانان این حوزه به کودکان و نوجوانان است. کودکان در کارگاه‌های آموزشی پارک ساخت ربات و برنامه‌نویسی رباتیک را آموزش می‌بینند.

آدرس باغ رباتیک: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب، باغ رباتیک

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ شب؛ پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲ شب

شماره تلفن: ۹۶۰۴۵۷۱۶-۰۲۱

برای اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سرزمین فکر بازیا، اوج خلاقیت کودکان

سرزمین فکر بازیا
در فکربازیا خلاقیت کودکانمان پرورش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از پارک های تهران برای کودکان، سرزمین فکر بازیاست. این پارک رویایی برای کودکان با سنین ۳ تا ۱۴ ساله و سلایق مختلف بازی‌های متنوعی تعبیه کرده است و با این بازی‌ها خلاقیت‌، توانایی‌ها و استعداد‌های‌شان را پرورش می‌دهد.

این پارک با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع بخشی از باغ کتاب تهران است که در سال ۱۳۹۶، در ۵ بخش و ۲۶ اتاق بازی فعالیت خود را شروع کرد. طبیعت ‌بازیا، راز بازیا، تلاش بازیا، ساخت ‌بازیا و صدا‌ بازیا قسمت‌‌های متفاوت این سرزمین سرگرم‌کننده هستند و در هر یک از آن‌ها بازی‌‌ها و سرگرمی‌‌های مختلفی طراحی شده است.

هزینه بلیط این مجموعه با توجه به نوع بازی بین ۲۰  تا ۴۰ هزار تومان متغیر است.

  • در طبیعت بازیا ۵ بازی برای تقویت هوش طبیعت‌ گرای کودکان و نوجوانان، در نظر گرفته شده است. مزرعه چهار‌فصل، مزرعه من، رنگ بازیا، جورچین حیوانات، شن بازی و گذر بدن از بازی‌های این مجموعه هستند.
  • راز‌ بازیا در کنار آموزش، حس خلاقیت کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند. در این بخش، بازی‌های معما‌گونه و مبهم با محوریت منطق و ریاضی، هوش درون فردی و هوش میان فردی طراحی شده است و دارای دو بازی نوش‌داروی سحرآمیز و گذر بدن است.
  • تلاش‌ بازیا بر مبنای هوش بدنی، جنبشی و میان فردی از پنج قسمت جیم بازیا، باغ بازیا، صخره‌نوردی، لیزر ماز و مسابقه ماشین تشکیل شده است. هر بخش به‌نوعی توانایی جنبشی و بدنی کودکان و نوجوانان را به چالش می‌کشد.
  • ساخت بازیا با چهار بازی مهندس ساختمان، خوشمزه بازیا، مهندس برق و آشپزی خلاق، به کودکان کمک می‌کند تا درک فضایی خوبی به دست آورند و هوش ریاضی و محاسباتی داشته باشند.
  • در صدا‌ بازیا کودکان بازی‌هایی مبنی بر هوش موسیقی‌یایی و هوش زبانی انجام می‌دهند. این بازی‌ها، مسائلی مربوط به خجالتی بودن افراد را برطرف کرده و به تقویت توانایی سخنوری، خوب نوشتن و خوب خواندن کمک می‌کند. در این بخش، شش بازی گزارشگری، استودیو رادیویی، استودیو تلویزیونی، نمایش، نور و صدا و پیانو ارائه می‌شود.

آدرس فکر بازیا: تهران، میدان ونک، اتوبان حقانی، کتابخانه ملی، باغ کتاب، ‏ورودی دو طبقه اول

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ بعداز ظهر

شماره تلفن: ۸۸۶۵۷۱۷۷ و ۸۸۶۵۷۱۸۸-۰۲۱

باغ علم کودک، آزمایشگاهی شاد و رنگارنگ

باغ علم کودک
باغ علم کودک، مکانی جذاب برای تحقیقات علمی کودکانمان است – عکاس: ایمان شاهوردی

کنجکاوی کودکان در زمینه‌های مختلف تمامی ندارد و نباید آن‌ها را دست کم گرفت. بلکه باید به این کنجکاوی‌ها و سوالات پروبال داد. باغ علم کودک هم مکانی جذاب برای پاسخ به این سوالات است. این مکان تفریحی و علمی اولین بار در سال ۱۳۹۶، در بلوک C و طبقه اول باغ کتاب فعالیت خود را آغاز کرد.

باغ علم کودک برای کودکان ۶ تا ۱۳ ساله مناسب است و از قسمت‌های مختلفی مانند اتاق راهنما، جعبه جادو، دانش و نمایش، سینما سه‌بعدی و ربات نقاش تشکیل شده است و کودکان در این مجموعه با موضوعاتی چون بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین در قالب بازی و داستان آشنا می‌شوند. جالب این‌جاست که ربات نقاش، چهره‌های کودکانمان را نقاشی می‌کند.

کودکان می‌توانند در این باغ علمی، آزمایشات مختلف را با دستگاه‌هایی بزرگ اجرا کنند و نمایش‌های علمی و فیلم‌های سه بعدی جذابی را مشاهده کنند.

  • هزینه بلیط باغ علم کودک طبق تعرفه سال ۱۴۰۲، برابر با ۱۰۰ هزار تومان است.

آدرس باغ علم کودک: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب

شماره تلفن: ۹۶۰۴۵۷۷۰-۰۲۱

ساعات بازدید: همه  روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب

اقیانوس پارک، دنیایی شگفت اقیانوس‌ها

اقیانوس پارک
در اقیانوس پارک با دنیای زیر آب آشنا می‌شوید – عکاس: سارینا مشهدی

در اقیانوس پارک می‌توانید به اعماق زیر دریا سفر کنید و از زیبایی‌های آن شگفت‌زده شوید. این مجموعه که در اواخر سال ۱۴۰۱ تاسیس شد، دارای بخش‌های متنوع است. هر یک از این بخش‌ها با مساحت ۳ هزار مترمربع به‌منظور آموزش مفاهیم علمی و آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای زیر آب در قالب سرگرمی و تفریح طراحی شده است.

بخش ورودی این پارک، نمایشی از سفر به اعماق اقیانوس و تماشای انواع موجودات زیردریایی را با عینک سه بعدی و افکت‌هایی مانند پاشش آب بر صورت به نمایش می‌گذارد. دریاچه بزرگ با ماهیان کوی و ماهیان آب شیرین در کنار ساحل زیبا و کشتی، حیوانات متحرک دریایی درون دریاچه که شامل صدف، وال، خرچنگ و گراز دریایی است، آبشار و رودخانه و حیواناتی همچون قورباغه و اسب آبی در کنار آن، بخش قطب و خانواده پنگوئن‌ها، اعماق اقیانوس‌ها و جاندارانی همچون سفره‌ماهی، دلفین، کوسه، موزه ماهیان اندمیک ایران و غیره از دیگر بخش‌های این مجموعه جذاب و دیدنی هستند.

  • قیمت خرید بلیط حضوری طبق تعرفه سال ۱۴۰۲ معادل با ۱۲۰ هزار تومان است و در روزهای دوشنبه برابر با ۹۰ هزار تومان است.

آدرس اقیانوس پارک: تهران، بزرگراه حقانی غرب به شرق، بعد از چهارراه جهان کودک، خیابان شهیدی، جنب خیابان ناوک

شماره تماس: ۲۴۵۵۷ ۰۲۱

ساعت بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ بعدازظهر تا ۲۲ شب؛ پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل ۱۱ صبح تا ۲۲ شب

پارک بازیافتی تهران، دوست‌دار محیط‌زیست

پارک بازیافتی تهران
در این پارک مجسمه‌هایی زیبا از جنس مواد بازیافتی وجود دارند.

در این پارک مجسمه‌هایی را می‌بینیم که از مواد بازیافتی به شیوه‌ای ماهرانه و خلاقانه طراحی شده‌اند. این پارک از مواد دور ریختنی ساخته شده‌ است و هدف از تاسیس آن، آشنایی کودکان با مواد بازیافتی و کمک به محیط‌زیست است و این‌که چگونه می‌توان از موادی که تجزیه آن هزاران سال طول می کشد، آثار بسیار زیبا و جذابی خلق کرد.

این پارک حکم یک موزه بازیافتی دارد و در آن از پسماند‌های خشک و زباله‌های دور ریختنی مانند لاستیک‌های فرسوده و درب‌های بطری نوشابه حدود ۴۵ مجسمه زیبا و جذاب که بیشتر شبیه به حیوانات است، حضور دارند. گلدان یا حتی نیمکت‌های این پارک هم از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

آدرس پارک بازیافتی: تهران، بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور

پارک ژوراسیک، مکانی با دایناسورها و حشرات

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک شما را به دنیای ماقبل تاریخ می‌برد – عکاس: مبین مقیمی

مجموعه ژوراسیک و اسپایدر پارک از دیگر پارک های تهران برای کودکان با موضوعیت دایناسورها و حشرات هستند. این دو پارک با بیش از ۶۰ ماکت‌ متحرک محیطی علمی و هیجانی دارند و شما را با دنیای حیوانات ماقبل تاریخ و حشرات مختلف آشنا می‌کند. حیوانات این مجموعه در ابعاد بزرگ و واقعی خود به همراه صدا و جلوه‌های ویژه دیده می‌شوند و کودکان می‌توانند از نزدیک با آن‌ها آشنا شده، صدایشان را بشنوند و حتی در کنارشان عکس یادگاری بگیرند.

در این مجموعه بخش‌های دیگری مانند باگزلند و جنگل‌لند وجود دارند و شما می‌توانید دنیای حشرات در زیر زمین و برخی خزندگان در محیطی جنگل مانند را مشاهده کنید و با گونه‌های مختلف گیاهی آشنا شوید. مجموعه پارک ژوراسیک دارای امکانات رفاهی و تفریحی متعددی چون سینما هشت ‌بعدی، ژوراشاپ، کارگاه‌های آموزشی و فیلم، گیفت‌شاپ، استودیو عکاسی و امکان عکاسی با حیوانات، شهربازی، پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی است.

  • قیمت بلیط ورودی پارک برای بازدیدکنندگان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۵ هزار تومان است و بخش جانگل لند و باگزلند ۱۵۰ هزارتومان است.

آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ بعدازظهر؛ پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب

شماره تماس: ۲۴۵۵۷

دکتر لند، بیمارستانی تفریحی

دکتر لند
دکترلند تجربه‌ای شگفت انگیز را از دنیای پزشکی برای کودکان فراهم می‌کند – عکاس: مهیا تابش

دکتر لند، مکانی جذاب و جزء بهترین پارک های تهران برای کودکان با بیمارستان‌های تفریحی است. در این مجموعه، ترس کودکان از دکتر و محیط‌های درمانی کم می‌شود، با قسمت‌های مختلف بیمارستان آشنا می‌شوند و حتی نسبت به مسائل پزشکی علاقه‌ پیدا می‌کنند. این مجموعه مناسب کودکان ۴ تا ۱۴ ساله است.

کودکان در دکتر لند می‌توانند همراه با خانواده لباس پزشکی بپوشند و از قسمت‌های مختلف آن مانند اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش اطفال و نوزادان، چشم‌ پزشکی و دندان‌‌پزشکی دیدن کنند.

در هر بخش هم کارشناسانی حضور دارند تا با کودکان به گپ‌وگفت بنشینند و اطلاعاتی در این خصوص و خدمات مربوط به اورژانس را با توجه به سن کودک در اختیار آن‌ها قرار دهند. در پایان بازدید نیز به فرزندان‌تان گواهینامه پایان دوره داده می‌شود.

  • هزینه بلیط دکتر لند طبق تعرفه سال ۱۴۰۲، برابر با ۱۰۰ هزار تومان است.

آدرس دکتر لند: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ شب و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب

شماره تماس: ۲۴۵۵۷-۰۲۱

پارک دلفین‌ها، تنها پارک غیر ساحلی ایران

پارک دلفین‌ها
دلفین‌ها با حرکات نمایشی جذابیت ویژه‌ای برای کودکان دارند.

حرکات نمایشی دلفین‌ها برای کودکان‌مان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. در این پارک از نزدیک با دلفین‌ها ملاقات می‌کنید و فعالیت‌هایی بامزه‌ مانند ساز دهنی، کشیدن نقاشی و حرکات آکروباتیک را مشاهده خواهید کرد. دلفیناریوم در برج میلاد تهران یکی از نخستین و مرتفع‌ترین دلفیناریوم‌های خاورمیانه و جزء بهترین پارک های تهران برای کودکان است و شرایط بازدید و بازی با دلفین و شیر دریایی را فراهم کرده است.

امروزه در پارک دلفین‌های تهران از یک شیر دریایی و دو دولفین نگهداری می‌شود و این حیوانات با انجام حرکات آکروباتیک گردشگران و بازدیدکنندگان را به وجد آورده و مورد تشویق همگان قرار می گیرند.

  • قیمت بلیط این مجموعه طبق تعرفه سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۱۰ هزار تومان است.

آدرس پارک دلفین‌ها: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۴:۳۰  بعدازظهر تا ۲۲ شب در سه سانس یک ساعته

شماره تماس:  ۸۸۶۲۳۶۵۰-۰۲۱

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بهترین شهربازی‌های تهران برای کودکان

شهربازی های تهران

پیداکردن بهترین شهربازی در تهران که مناسب کودکان باشد اصلا کار راحتی نیست. اینکه بخواهید کودکتان در محیط جدید با امکانات متنوع قرار گرفته و لحظات خوبی را سپری کند، هر چند که مشکل است ولی غیرممکن نیست؛ چرا که در گوشه و کنار تهران شهربازی‌های بسیار زیادی برای کودکان وجود دارند. اما در بین آن‌ها برخی از شهربازی‌ها هستند که به دلیل داشتن فضای مناسب و همچنین امکانات و دستگاه‌های متنوع طرفداران بسیاری دارند و جزء بهترین شهربازی‌های تهران برای کودکان محسوب می‌شوند.

شهربازی شاهین

شهربازی شاهین ازجمله شهربازی‌های معروف تهران است که علی رغم داشتن مساحت کوچک و جمع‌وجور دارای امکانات متنوعی هست؛ بنابراین کودکان می‌توانند چند ساعتی در این شهربازی سرگرم شده و از بازی با دستگاه‌های مختلف لذت ببرند. جالب است بدانید که شهربازی شاهین ازجمله شهربازی‌های تهران برای کودکان است و بزرگسالان اجازه ورود به این مکان را ندارند. پس اگر به دنبال یک شهربازی خوب مخصوص کودکان هستید، شهربازی شاهین گزینه مناسبی برای شما است.

ساعت کاری شهربازی شاهین: تمام روزهای هفته از ساعت ۱۲ تا ۲۲

آدرس شهربازی شاهین: تهران، خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب

شهربازی فان تایم

شهربازی فان تایم ازجمله شهربازی‌های معروف تهران است که دارای شعبه‌های متعددی است. مساحت اغلب شعبه‌های این شهربازی بیش از ۲۰۰ مترمربع هستند و با داشتن امکانات مختلف آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند. فضای سرپوشیده و فوق‌العاده زیبای این شهربازی، وجود سینمای پنج بعدی و بیش از ۱۲۰ دستگاه امن و متنوع در این مرکز مطمئنا لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ساعت کاری شهربازی فان تایم: تمام روزهای هفته از شنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ تا ۲۳

آدرس شهربازی فان تایم: تهران، میدان تجریش، خیابان سعد آباد، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

شهربازی کیدز گاردن باملند

شهربازی کیدز گاردن در مجموعه بام لند یکی از مدرن‌ترین و استانداردترین شهربازی‌های تهران برای کودکان است. این مکان تفریحی در ضلع شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد و با داشتن دستگاه‌های متنوع از ترامپولین گرفته تا ایرهاکی، اوقات مفرحی را برای کودکان شما فراهم می‌کند. همچنین، فوتبال دستی کودکان، دستگاه ماجراجویی، پل معلق، سرسره، ماشین و موتور شارژی نیز از دیگر امکانات شهربازی کیدز گاردن است که می‌توانید از انجام دادن آن‌ها در این مکان لذت ببرید. اگر قصد سفر به تهران را دارید و به دنبال مکانی برای تفریح کودکانتان هستید، شهربازی کیدز گاردن را از دست ندهید.

ساعت کاری شهربازی کیدز گاردن: تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۳:۳۰

آدرس شهربازی کیدز گاردن: تهران، انتهای اتوبان همت غر،ب ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس، مجتمع تجاری بام لند، ورودی A

شهربازی هورا پارک

شهربازی هورا پارک در تهران، یک مقصد تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها است. این شهربازی در مجتمع تجاری سمرقند واقع شده و دارای فضای سرپوشیده به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع است. در هورا پارک، شما می‌توانید از بازی‌های گروهی، ورزشی، جایزه‌ای، ویدئویی و غرفه‌های عکاسی، گریم فانتزی و بوفه خوراکی لذت ببرید. این مکان به‌خصوص برای کودکان ۳ تا ۸ سال مناسب است. پس اگر به دنبال یک روز مهیج و خاطره‌انگیز برای کودکانتان هستید، هورا پارک یک گزینه عالی است.

ساعت کاری شهربازی هورا پارک: تمام روزهای هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب

آدرس شهربازی هوراپارک: تهران، جنت آباد جنوبی، نبش بلوار لاله، پاساژ سمرقند، طبقه ٣

شهربازی صبا مال

شهربازی صبا مال یکی از شهربازی‌های جذاب و سرپوشیده تهران است. این شهربازی در طبقه سوم مرکز خرید صبا مال قرار دارد و بیش از ۸۰ بازی هیجان‌انگیز را در خود جای داده‌است. از جمله بازی‌های محبوب در این مکان می‌توان به چرخ و فلک، سایدواندر، کاراسل و ماشین کوبنده اشاره کرد. این مکان نسبت به شهربازی‌های دیگر قیمت منصفانه‌تری دارد و بازی‌های آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی گروه سنی را پوشش می‌دهند. اگر به دنبال یک روز پر از هیجان و تفریح برای کودکان خود هستید، شهربازی صبا مال در تهران گزینه مناسبی است.

ساعت کاری شهربازی صبا مال: تمام روزهای هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۱ شب

آدرس شهربازی صبا مال: تهران، میدان حر، خیابان کارگر جنوبی مرکز خرید صبامال

بهترین خانه های بازی برای کودکان در تهران

خانه بازی کودکان تهران

خانه‌های بازی کودکان، مکان‌هایی هستند که به طور مخصوص برای سرگرمی و بازی کودکان طراحی شده‌اند. در این مکان‌ها، کودکان می‌توانند با اسباب بازی‌های متنوع و جذاب ساعت‌ها خوش بگذرانند. در سطح شهر تهران نیز خانه بازی‌های بسیاری با امکانات ویژه‌ای برای بازی کودکان تدارک دیده شده‌اند که خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را برای سرگرم شدن به این مکان‌ها ببرند. این خانه‌ها در کنار فضای جذاب و امکانات منحصربه‌‍‌فرد از نظر بهداشتی و ایمنی نیز رعایت‌های لازم را دارند.

خانه بازی دلفینو

خانه بازی دلفینو یکی از بهترین خانه‌های بازی تهران است که در مرکز شهر تهران و در میدان فاطمی واقع شده است. این مجموعه بازی برای کودکان یک تا ۹ ساله طراحی شده و به دلیل داشتن موقعیت مناسب و دسترسی راحت، گزینه ایده‌آل برای خانواده‌هایی است که در مرکز شهر تهران سکونت دارند.

خانه بازی دلفینو با امکانات منحصربه‌فرد و تجهیزات متنوع از جمله استخرتوپ و شن، سازه‌های حرکتی، ترامپولین، پیست رانندگی و انواع وسایل بازی اوقات خوشی را برای کودکان فراهم می‎کند. علاوه بر بازی، در این مجموعه کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های مادر و کودک نیز برای والدین و کودکان برگزار می‌شود.

آدرس خانه بازی دلفینو: تهران، میدان فاطمی، ابتدای خیابان جویبار، انتهای کوچه میرهادی، پلاک ۳۴ (۶۰)، ساختمان نور، طبقه همکف، واحد B1

شماره تماس خانه بازی دلفینو: ۰۹۱۰۳۰۴۰۰۲۵

خانه بازی گرین لند

خانه بازی گرین لند یک مجموعه تفریحی برای کودکان است که در تهرانپارس و در منطقه شرق تهران واقع شده است. این مکان با فضایی شاد و متنوع، برای کودکان ۱ تا ۸ سال طراحی شده است. از امکانات این خانه بازی می‌توان به استخر توپ، آشپزخانه بازی، سوپرمارکت بازی، ترامپولین و غیره اشاره کرد. همچنین در این مجموعه بازی‌های فکری و هوش‌آزما نیز برای کودکان تدارک دیده شده تا کودکان بتوانند با انجام بازی‌های فکری و آموزشی مهارت‌های خود را تقویت کنند.

آدرس خانه بازی گرین لند: تهران، تهرانپارس ، خیابان ۱۹۶ شرقی

شماره تماس خانه بازی گرین لند: ۰۹۱۰۰۰۴۹۳۶۴

خانه بازی سانی بانی

خانه بازی سانی بانی یکی از بهترین مراکز تفریحی برای کودکان در غرب تهران است. این خانه بازی در مگامال اکباتان واقع شده است و برای کودکان ۲ تا ۸ سال مناسب است. از امکانات جذاب این خانه بازی می‌توان به سوپرمارکت بازی، پیست ماشین سواری، دیوار لگو، سرسره و زمین بادی و همچنین استخر توپ و استخر شن اشاره کرد. این خانه بازی همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب پذیرای کودکان است و با داشتن محیط جذاب و به یادماندنی می‌تواند انتخابی خوب برای وقت گذراندن کودکان در شرایط ایمن و شاد باشد.

آدرس خانه بازی سانی بانی: تهران اکباتان مجتمع خرید مگامال طبقه سوم روبروی سینما|

شماره تماس خانه بازی سانی بانی: ۰۹۱۹۸۹۳۰۳۰۸

خانه بازی بالونیا

خانه بازی بالونیا یکی‌دیگر از مراکز تفریحی جذاب برای کودکان است که در شمال شهر تهران و در خیابان الهیه واقع شده است. این مکان با بهره‌گیری از بهترین امکانات، مکانی امن و شادی را برای بازی های گروهی، انفرادی و فکری کودکان فراهم می‌کند. استخر توپ، استخر شن، صخره‌نوردی و پیست ماشین پایی ازجمله امکانات متنوع خانه بازی بالونیا هستند. در این مجموعه در کنار بازی، دوره‌هایی متنوعی نیز با هدف افزایش خلاقیت و رشد فکری کودکان و همچنین تقویت مهارت‌های والدین برگزار می‌شود. در خانه بازی بالونیا، یک کافه جذاب نیز برای والدین در نظر گرفته شده است تا اوقات خوشی را در کنار فرزندشان بگذرانند.

آدرس خانه بازی بالونیا: تهران، خیابان الهیه، خیابان مریم شرقی، پلاک ۶۷، طبقه اول تجاری

شماره تماس خانه بازی بالونیا: ۰۹۱۲۷۱۲۱۸۹۰

پارک های تهران برای عکاسی از کودکان

پارک های تهران برای عکاسی کودکان

برای ثبت عکس‌های به یاد ماندنی در کنار آموزش و مهارت، داشتن ذوق و سلیقه و همچنین یک لوکیشن خوب بی‌تاثیر نیست. اگر شما هم به دنبال بهترین مکان برای ثبت عکس‌های زیبا از فرزندتان هستید، پارک‌های تهران مکان‌های بسیار مناسبی هستند و با داشتن زیبایی‌های چشم‌نواز برای عکاسی می‌توانند سوژه مناسبی باشند؛ بنابراین برای عکاس در تهران لازم نیست به خارج از شهر تهران بروید، می‌توانید با کمی خلاقیت در این پارک‌ها عکس‌های زیبایی از کودکتان بگیرید. پس اگر به دنبال پارک‌های جذاب و دیدنی در تهران برای عکاسی از کودکان هستید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید:.

بوستان کودک تهران

بوستان کودک تهران با داشتن فضاهای زیبا و درختان متنوع یکی از مقاصد خوب برای عکاسی و تفریح و سرگرمی کودکان است. این بوستان در منطقه ۲ تهران قرار گرفته و با داشتن فضای سبز بسیار زیاد، درخت‌های بسیار بلند از چنار، افرا و نارون گرفته تا بید مجنون، سرو و درختچه‌هایی مانند سوداغ و همچنین امکانات متنوع ازجمله زمین بازی کودکان، آلاچیق، سرویس بهداشتی و غیره می‌تواند اوقات خوشی را برای کودکان شما فراهم کند.

آدرس بوستان کودک: تهران، بزرگراه شهید همت، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بلوار خوردین

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از بهترین پارک‌های تهران برای عکاسی از کودکان است. این پارک در کنار پل طبیعت قرار گرفته و در گوشه‌ها و کناره‌های خود دارای مجسمه‌های زیبا و شگفت‌انگیزی است؛ بنابراین قدم به قدم این پارک زیبا را که بگردید سوژه‌هایی مناسب برای عکاسی پیدا خواهید کرد. اگر علاقه مند به عکاسی مدرن و امروزی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که سری به پارک آب و آتش بزنید. آلاچیق‌ها و منظره‌های دیدنی، فواره‌های زیبا، مجسمه‌های جذاب و چشم انداز زیبای پل طبیعت این پارک برای گرفتن عکس‌های به یادماندنی از کودکان بهترین گزینه هستند. عکس‌هایی که مطمئنا با دیدن آن‌ها خستگی از تنتان بیرون خواهد آمد. علاوه بر فضای جذاب، پارک آب و آتش دارای امکانات متنوع و جذابی نیز ازجمله مکانی برای اسکیت و دوچرخه‌سواری، سینما گیم ۷ بعدی، آمفی‌تئاتر، فود کورت، سازه فانوس دریایی، گنبد مینا و غیره نیز هست.

آدرس پارک آب و آتش تهران: ایران، تهران، تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه با مناظر دل‌انگیز و دلچسب خود یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در تهران است. این پارک قدیمی و سنگی دارای آلاچیق‌های زیبا و فضای سبزی زیادی است که امکان عکس‌برداری در میان آن‌ها را فراهم می‌کند. به خصوص در فصل پاییز، پارک جمشیدیه با برگ‌های رنگارنگ درختان به مکانی جذاب برای ثبت عکس‌های پاییزی تبدیل می‌شود. اگر به دنبال مکان زیبا و خاطره‌انگیز برای ثبت عکس‌های هنری ازکودکتان هستید، درختان زیبا و بلند قامت، آبشار، مسیر کوهستانی و مجسمه‌های زیبای این پارک بهترین سوژه‌ها برای عکاسی هستند.

آدرس پارک جمشیدیه: ایران، تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از خاص‌ترین پارک‌های تهران برای عکاسی از کودکان است که در محله‌ی قیطریه واقع شده است. گل‌ها و درختان زیبای این پارک از بلوط و نارون گرفته تا اقاقیا و کارج از یک طرف و وجود کفپوش‌های خاص از طرفی دیگر، این پارک را به یکی از بهترین پارک‌های تهران برای عکاسی از کودکان تبدیل کرده‌ است. پارک قیطریه در تمامی فصل‌های سال جذابیت و زیبایی خاصی دارد و در سرتاسر آن گل‌کاری‌های زیبا، سنگ‌فرش‌ها، آلاچیق‌ها و آب‌نماها وجود دارد که همگی سوژه‌های مناسبی برای ثبت عکس‌های جذاب از کودکان هستند.

آدرس پارک قیطریه: ایران، تهران، تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

علاوه بر این موارد پارک ساعی، پارک ملت، پارک هنرمندان، پارک لاله و غیره نیز از دیگر مکان‌های جذاب در تهران برای عکاسی از کودکان هستند.

بزرگ‌ترین پارک های تهران برای کودکان

در تهران پارک‌های متعدد و بزرگی برای کودکان و بزرگسالان ساخته شده‌اند. این پارک‌ها برای رده‌های سنی مختلف کودکان مناسب هستند و با داشتن امکانات زیاد و فضاهای بسیار زیبا و دلنشین اوقات خوشی را برای شما و فرزند دلبندتان فراهم می‌کنند.

پارک ارم

پارک ارم تهران

پارک ارم تهران، با وسعتی بیش از ۷۲ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی کشور پس از پارک ملت و پارک کوهسنگی مشهد است. این پارک دارای دریاچه‌ای به مساحت ۹ هکتار است که امکان قایق‌رانی و ماهیگیری را فراهم می‌کند. این پارک با داشتن فضای خوب و وسایل سرگرم‌کننده‌ و امکانات تفریحی فراوان ازجمله سه شهربازی روباز و یک شهربازی سرپوشیده مکانی عالی برای تفریح کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود. علاوه بر امکانات فراوان، در ضلع جنوبی پارک ارم نیز، باغ وحشی بسیار وسیع با وسعت تقریباً ۵ هکتار قرار دارد. این باغ وحش با داشتن مجموعه‌ای متنوع از حیوانات بومی و غیربومی در حدود ۱۳۰ گونه جزء بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود.

آدرس پارک ارم: ایران، تهران، کیلومتر چهار اتوبان تهران -کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

دهکده روشن، شهربازی چمران

دهکده روشن
شهر بازی دهکده روشن، مجموعه‌ای تخصصی برای بازی‌های حرکتی و مهیج است.

زندگی‌ آپارتمان‌نشینی، فعالیت و تحرک کودکان‌مان را هم محدود کرده است. به همین‌دلیل، نیاز به مکان‌هایی تخصصی برای بازی‌های حرکتی و مهارتی مانند شهربازی دهکده روشن داریم. این شهربازی با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تخصصی با رویکردی فنآورانه است. در این شهربازی، کودکان‌مان از بازی‌های اینترنتی و گوشی موبایل دور می‌مانند و انرژی درونی‌شان را خالی می‌کنند.

این مجموعه ۱۰ فضای متمایز برای بازی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است و دارای بخش‌هایی چون کافه کودک، فوم پارک، سافت پل یا خانه بازی و غیره است.

  • در خانه بازی برای کودکان ۴ تا ۹ ساله فعالیت‌های متنوعی مانند عبور از موانع، بازی با توپ، استخر توپ، هزارتوی کودک و سرسره‌های جذاب طراحی شده است.
  • در فوم پارک، مهارت‌های دست‌ورزی و خلاقیت کودکان زیر چهار سال تقویت می‌شود. محیط این بخش از امنیت بالا و رنگ‌بندی متنوعی برخوردار است.
  • صخره‌نوردی از دیگر بخش‌های شهربازی چمران است و مطابق با استانداردهای تخصصی و فدراسیون رسمی صخره‌نوردی طراحی شده است.
  • در بخش ادونچر یا ماجراجو هم بعد از سپری کردن چالش‌های مختلف و عبور از موانع در ارتفاع از طناب‌ها آویزان می‌شوند.
  • دانادل از دیگر بخش‌های خانواده محور دهکده روشن است و امکان بازی کودکان در کنار خانواده‌ها را فراهم می‌کند تا یک روز تفریحی بی‌نظیر را سپری کنند.

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سالن بولینگ، سینما، فودکورت، سالن‌های ورزشی، استخر و سونا اشاره کرد.

آدرس دهکده روشن (شهربازی چمران): خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، روبه‌روی مترو شهید صدر، مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران

ساعت کاری: از ساعت ۱۵ تا ۲۳:۳۰ شب (صبح‌ها ویژه مدارس است)؛ پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ شب

شماره تلفن: ۲۲۲۰۶۹۶۰- ۰۲۱

هیومن پارک، سفری به درون انسان

هیومن پارک
در هیومن پارک با اندام‌های داخلی بدن آشنا می‌شوید.

کودکان از همان سال‌های بدو تولد نسبت به بدنشان کنجکاوند و درباره آن سوالات مختلفی می‌پرسند. اما متاسفانه اجزای داخلی بدن برای کودکان ملموس نیست و نمی توانند تجسم درستی از آن‌ها داشته باشند. به‌همین دلیل برای کشف یافته‌های جدید کودکان در خصوص شناخت اندام‌های داخلی ما به شما هیومن پارک را معرفی می‌کنیم.

نقش‌آفرینان اصلی این پارک اعضای بدن انسان و اندام‌ها در ابعاد بزرگ هستند. در واقع هیومن پارک، اولین پارک در ایران و خاورمیانه و بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پارک بدن انسان در آسیا به حساب می‌آید.

در این سفر اسرار آمیز ابتدا وارد گوش می‌شوید و پس از عبور از مغز، چشم، بینی، دهان، ریه و قلب، کلیه و معده، از روده خارج خواهید شد. در این مسیر طول‌ودراز، کارشناسی شما را همراهی می‌کند و در خصوص شگفتی‌های بدن انسان، به زبانی ساده و کودکانه توضیح می‌دهد. علاوه برآن تابلوهای گرافیگی جذاب، ویدئومپینگ و هولوگرام‌های چند بعدی نیز اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهند. پارکینگ، کافی‌شاپ، رستوران، گیفت شاپ و غرفه عکاسی از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه هستند.

  • هزینه بلیط هیومن پارک، طبق تعرفه سال ۱۴۰۲، برابر با ۱۶۵ هزار تومان است.

آدرس هیومن پارک: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا ۲۱

شماره تماس: ۲۴۵۵۷-۰۲۱

سخن آخر

در سال‌های اخیر، پارک‌های موضوعی فراوانی، در کلان‌شهر تهران تاسیس شده است تا کودکان ضمن تفریح و بازی، آموزش‌های لازم برای داشتن آینده‌ای بهتر را ببینند. در این‌جا ما به شما بهترین پارک های تهران برای کودکان با موضوعات مختلف را معرفی کردیم. البته این پارک‌ها فقط مخصوص به پایتخت‌نشینان نیست و پذیرای گردشگران از اقصی نقاط ایران است؛ بنابراین شما می‌توانید هنگام سفر به تهران بازدید از این پارک‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید. برای داشتن اقامتگاهی مناسب بهتر است، قبل از سفر سری به سایت اتاقک زده و با اجاره آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان سفری به‌یاد ماندنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

سوالات متداول

پارک‌های روباز تهران برای کودکان کدام است؟

پارک ژوراسیک، پارک بازیافتی، اقیانوس پارک

کدام پارک تهران دارای بازی‌های حرکتی و مهارتی است؟

شهربازی دهکده روشن یا شهید چمران

بهترین پارک علمی کودکان تهران کدام‌اند؟

هیومن پارک، باغ رباتیک، پارک ژوراسیک، دکتر لند

۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا