شمال

بهترین رستوران‌‌های ماسوله برای صرف غذای محلی

یکی از جذاب‌ترین بخش سفر به گیلان زیبا، رستوران‌گردی است آن هم در شهرها و محله‌هایی که غذای آن‌ها انگار با تاریخ و سنت منطقه گره خورده باشد. ماسوله یکی از جاهای گردشگری مهم گیلان است که به‌دلیل داشتن رستوران‌هایی با امکان سرو غذاهای محلی گیلانی شهرت دارد. در هر بار سفر  به این خطه سرسبز با پله‌هایی به سمت قله‌های کوه‌های پوشیده از درخت، بوی برنج هاشمی تازه دم کرده با ته‌دیگ نان و کباب ترش هوش از سرتان می‌برد. اگر شما هم بعد از طی کردن پله‌های طولانی ماسوله گرسنه می‌شوید، نگران نباشید چون در این مقاله می‌خواهیم بهترین رستوران‌های ماسوله را به شما معرفی کنیم که تا ماه‌ها مزه غذا زیر دندانتان بماند.

برای اقامت در این منطقه، می‌توانید از گزینه‌های مختلفی مثل اجاره ویلا از اتاقک استفاده کنید تا تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر خود داشته باشید.

رستوران نمونه سنتی برادران روحی ماسوله

رستوران نمونه سنتی برادران روحی یکی از بهترین رستوران‌هایی است که در آن غذای محلی ماسوله و انواع کباب‌ها سرو می‌شود. اگر دنبال غذاهای سنتی گیلانی و چشیدن طعم غذایی هستید که انگار توسط یکی از زنان محلی آماده شده، باید غذاهای زیر را در این رستوران امتحان کنید.

  • چلو شامی؛
  • ماهی قزل‌آلای تازه؛
  • باقلاقاتوق؛
  • میرزاقاسمی؛
  • ترش‌تره.

فقط باید بدانید که قیمت غذا در ماسوله در این رستوران به نسبت جاهای دیگر بالاتر است. اما در عوض غذایی بسیار باکیفیت می‌خورید و از منظره زیبایی شهر ماسوله لذت خواهید برد.

برای تجربه اقامت راحت در این منطقه، می‌توانید از گزینه‌های مختلف اجاره ویلا در ماسوله استفاده کنید.

رستوران نمونه سنتی برادران روحی ماسوله

رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

رستوران و سفره‌خانه سنتی در ماسوله زیاد است اما بامداد واقعا چیز دیگری است. پس اگر دیروز را در رستوران دیگری غذای محلی سفارش داده‌اید، دیزی را مهمان سفرخانه سنتی بامداد باشید. البته اینجا غذاهای محلی مثل کباب ترش گیلانی و میرزاقاسمی هم سرو می‌کند.

اگر قصد سفر به شمال را دارید، از اجاره ویلا در شمال اتاقک غافل نشوید.

رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد ماسوله

رستوران خانه معلم

رستوران خانه معلم همان‌طور که از نامش پیداست، رستورانی مناسب فرهنگیان و معلمان است که برای این افراد تخفیف هم دارد. قیمت غذا در ماسوله در رستوران معلم متوسط است و به‌دلیل داشتن فضایی روباز می‌توانید روزهای گرم تابستان و روزهای دلنشین بهار را در فضای باز غذا بخورید.

سفره‌خانه سنتی بام ماسوله

سفره‌خانه سنتی بام ماسوله که در آن غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی عرضه می‌شود یکی دیگر از بهترین رستوران های ماسوله است که مشابه طعم قرمه‌سبزی آن را جای دیگری نمی‌چشید. اینجا چای هم سرو می‌کنند، پس اگر بعد از خوردن غذای سنتی ایرانی کمی سنگین شدید یک فنجان کمرباریک چای سفارش دهید.

سفره‌خانه سنتی بام ماسوله

رستوران ماه سالار کوه

رستوران ماه سالار کوه مثل یک ماه زمینی در ماسوله می‌درخشد. این رستوران بهترین غذاهای سنتی و محلی ماسوله و گیلان را سرو کرده اما با این تفاوت که منظره زیبای آن طعم و مزه غذا را لذیذتر خواهد کرد. پس نه تنها از غذا خوردن اینجا لذت می‌برید بلکه چشمانتان زیبایی‌های وصف‌ناپذیر جاهای دیدنی ماسوله را هم خواهد دید.

رستوران ماه سالار کوه ماسوله

رستوران هزار پله

رستوران هزار پله اسم خودش را از خانه‌های پله‌ای و زیبای ماسوله گرفته است. در این رستوران غذاهای محلی گیلان در کنار چاشنی‌های خوشمزه‌ای مانند سیرترشی و ماست‌بورانی و زیتون پرورده سرو می‌شوند. در این رستوران، زاویه دید شما منظره‌ای از خانه‌های پلکانی ماسوله است.

رستوران جهانگردی

رستوران جهانگردی در میان بازار ماسوله قرار گرفته، پس وقتی در حال خرید عروسک‌های بافتنی و دیگر صنایع دستی و سوغات ماسوله هستید، بوی برنج دم‌کشیده و قدکشیده هاشمی و کباب ترشی که در حال آماده شدن است هوش از سرتان می‌برد.

کافه سنتی دلگشا

کافه سنتی دلگشا از آن جاهایی است که باید سر صبحی به آن سر بزنید. این کافه صبحانه‌های لذیذی دارد که انواع نیمرو تنها بخشی از آن است. نان بربری تازه از تنور درآمده، نیمرو و املت و یک تکه سرشیر با چای لاهیجان همه آن چیزی است که از صبح می‌خواهید.

کافه گلها

کافه گلها هم مثل کافه سنتی دلگشا انتخابی عالی برای صبح است. اگر دم ظهر به این کافه بروید پیرمردهایی را می‌بینید که پشت میزهای چوبی نشسته‌اند و با لهجه شیرین ماسوله با هم صحبت می‌کنند و چای لاهیجان می‌نوشند. اگر هوا سرد است، چای قندپهلو و اگر هوا گرم است می‌توانید بستنی سنتی سفارش دهید.

رستوران تکایاکا

رستوران تکایاکا در کنار شهرداری شهر ماسوله قرار گرفته و یکی دیگر از بهترین رستوران‌های ماسوله است. اگر در حال گشت‌وگذار در این شهر پلکانی از بازار و رستوران‌های اطراف آن دور شدید، نگران نباشید، رستوران تکایاکا جای مناسبی برای خوردن غذاهای محلی خوشمزه است.

رستوران آریا ماسوله

رستوران آریا که برای خودش یک ساختمان مجزا و چند طبقه دارد در واقع هتل رستوران است. یکی از لذت‌های اقامت در هتل آریا دسترسی به غذاهای محلی در نزدیکی محل اقامت شما است. قیمت غذا در ماسوله در رستوران آریا به صرفه است و می‌توانید کباب و ماهی تازه و غذای محلی سفارش دهید.

رستوران آریا ماسوله

رستوران هتل آرام

هتل آرام دیگر آن ظاهر سنتی مثل هتل آریا را ندارد و یک ساختمان آبی چند طبقه با ۳ ستاره است. این رستوران در ۱۰ کیلومتری جاده فومن به ماسوله قرار گرفته و در طبقه بالای ساختمان قرار دارد.

رستوران هتل آرام ماسوله

رستوران و سفر‌ه‌خانه سنتی برگ سبز

یکی از بهترین رستوران و سفرخانه سنتی در ماسوله، برگ سبز است. این رستوران فضای باز داشته و آلاچیق‌هایی دارد که حتی برای فصل سرد سال هم مناسب هستند. رستوران سنتی برگ سبز در کیلومتر ۴ جاده فومن قرار گرفته و منوی آن پُر از غذاهای محلی و ایرانی است.

رستوران لار چشمه

۴ کیلومتر مانده به ماسوله چشمتان به جمال یکی دیگر از بهترین رستوران های ماسوله روشن می‌شود. اینجا بیشتر مهمان‌پذیر است و البته در دل خود رستورانی محلی هم دارد. بخشی از فضای رستوران رو به فضای سبز و جاده زیبای فومن به ماسوله است، پس حین صرف غذا از فضا لذت می‌برید.

رستوران سنتی شب‌های ماسوله

رستوران سنتی شب‌های ماسوله که در کیلومتر ۱۸ جاده فومن به ماسوله قرار گرفته بهترین غذای محلی ماسوله را سرو می‌کند. این رستوران شب‌ها با نورپردازی زیبایی روشن می‌شود و فضای دلنشین اطراف آن را به جایی رویایی تبدیل خواهد کرد.

رستوران سنتی شب‌های ماسوله

بهترین رستوران های ماسوله و اقامتی دلپذیر

ماسوله یکی از جاهای مهم گردشگری گیلان است که به داشتن خانه‌هایی با بالکن‌هایی چوبی و پُر از گلدان و پله‌هایی طولانی و تودرتو شهرت دارد. اینجا به‌خاطر حضور گردشگرها هر روز بازار است، پس می‌توانید خیلی از دست‌سازهای محلی ماسوله مثل عروسک‌های بافتنی زیبا را اینجا بخرید. اگر حین خرید و بالا رفتن از پله‌ها گرسنه شدید، چون بوی غذای محلی از هر طرف به مشامتان رسیده است، نگران نباشید، بهترین رستوران های ماسوله همین بیخ گوشتان است. فقط کافی است کمی سرتان را بچرخانید. اما اگر قصد بازدید از این شهر پلکانی و تاریخی گیلان را دارید، بهتر است از قبل برای رزرو اقامتگاه از اتاقک اقدام کنید چون ممکن است بعد از ورود شما به ماسوله جای خواب پیدا نشود.

Rate this post

فرحناز احمدزاده

گفتن داستان‌ها از زاویه‌ای دیگر، پیشۀ من است. داستان‌هایی که پنجره‌ای رنگی روبه‌روی چشمان شما باز می‌کنند تا در میان ازدحام دنیای بیرون، راه خود را پیدا کنید. می‌نویسم تا با اشتیاق دنبال آرزوها بروید، با آگاهی بخرید، آسان سفر کنید و زندگی را راحت‌تر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا