جنوب

بهترین تفریحات آبی در کیش: از پاراسل تا غواصی

خیلی از مردم به کیش می‌روند تا در آب‌های خلیج فارس غواصی کنند؛ چون آب آن زلال‌تر از دریای خزر و تنوع ماهی‌ها و جانوران دریایی هم بالاتر است. اما تفریحات آبی جزیره فقط غواصی نیست، اینجا می‌توانید تفریحاتی مثل پاراسل، بنانا، شاتل، جت اسکی، فلای‌بورد، اسکوتر زیردریایی و قایق‌سواری را تجربه کنید. کیش با همین تفریحات است که محبوب دل‌ها شده و مقصد اصلی سفر خیلی از مردم استان‌های مختلف ایران است. به‌خاطر همین محبوبیت در این مقاله به معرفی تفریحات آبی جزیره می‌پردازیم، اینکه کجاها این تفریحات آبی را دارد و قرار است چه هزینه‌ای برای هر کدام از آن‌‌ها پرداخت کنید. در انتهای مطلب هم نکات ایمنی آمده، پس این بخش را با دقت بیشتری بخوانید. البته یادتان باشد که انجام همه تفریحات حداقل به ۲ تا ۳ روز زمان نیاز دارد. پس شاید بهتر باشد از قبل اقامتگاهی مناسب را رزرو کنید.

محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی کیش خیلی زیاد هستند اما بعضی از آن‌ها بین گردشگرها به شکل ویژه‌ای محبوب شده‌اند.

غواصی

کلوپ‌های زیادی در کیش راه‌اندازی شده‌اند که مهم‌ترین خدمات آن‌ها تفریحات کیش است. یکی از این تفریحات محبوب که شاید بیشتر گردشگرها برای همین به جزیره می‌روند، غواصی در کیش است. این تفریح هیجان‌انگیز نیاز به آموزش دارد، پس قبل از اینکه از لبه قایق به داخل آب‌های خلیج فارس شیرجه بزنید، باید آموزش ببینید. خوبی کلوپ‌های کیش این است که مربی حرفه‌ای دارند که قبل از غواصی به شما آموزش می‌دهد.

هزینه غواصی در کیش بین ۶۵۴.۰۰۰ تومان تا ۱.۶۳۰.۰۰۰ تومان است.

سایت‌های غواصی کیش

  • سایت غواصی کشتی یونانی؛
  • سایت غواصی ساترن کرک؛
  • سایت غواصی بیگ‌کورال؛
  • سایت غوای داما؛
  • سایت غواصی ژوراسیک پارک.

غواصی در کیش

جت‌اسکی

جت اسکی در کیش یکی از تفریحات آبی جذاب و پُر از هیجان جزیره است. این تفریح در واقع نوعی ورزش است که در سراسر دنیا مسابقات جهانی هم دارد. آن‌هایی که کمی حرفه‌ای‌تر هستند می‌توانند حرکات نمایشی انجام دهند. کنترل ساده جت اسکی مهم‌ترین مزیت این تفریح یا ورزش آبی است و برای همین هم بعد از چند دقیقه به یک فرد حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. جت اسکی واقعا تفریح هیجان‌انگیزی است و قطعا آدرنالین خونتان به حداکثر می‌رسد. اما اگر دلتان می‌خواهد علاوه‌بر جت اسکی باقی تفریحات آبی را که در ادامه معرفی می‌شوند انجام دهید باید چند روزی را در کیش بمانید. پس بهتر است از قبل برای رزرو سوئیت در کیش اقدام کنید.

این ورزش فقط یک محدودیت دارد اینکه باید حداقل فاصله ۱۰۰ متری از شناگرها، دیگر جت‌اسکی‌سوارها و کشتی‌های اطراف را رعایت کنید.

قیمت جت اسکی در کیش هم معمولا بین ۸۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان است.

جت اسکی در کیش

پاراسل

پاراسل کیش یکی از تفریحات جذاب و مهیج جزیره است که در آن شناور شدن در میان ابرها و دیدن جزیره از زاویه‌ای دیگر را تجربه می‌کنید. این نوع از تفریحات آبی کیش نیاز به تجهیزات ایمنی دارد چون قرار است بین دریا و آسمان معلق شوید. پس باید جلیقه نجات بپوشید و با استفاده از کمربندهای ایمنی به چتر ورزش پاراسل وصل شوید.

طناب‌های پاراسل حدود ۱۵۰ متر طول داشته و به قایقی تندرو وصل می‌شوند. وقتی موتور قایق روشن شده و آب را بشکافد، باد داخل چتر پاراسل پیچیده و باعث می‌شود اوج بگیرید و به‌عبارتی پرواز کنید.

نکته مهم اینکه پاراسل کیش دارای محدودیت سنی است و بچه‌های زیر ۱۰ سال باید همراه یکی از والدین خود این تفریح را انجام دهند.

پاراسل در کیش

تفریحات خانوادگی و آرام‌تر

اگر با خانواده و بچه‌ها به کیش سفر کرده‌اید پس برای اینکه همه بتوانند از تفریحات آبی کیش لذت ببرند آن‌هایی را انتخاب کنید که کمی هیجان مناسب‌تری داشته و می‌توانید خانوادگی از آن‌ها لذت ببرید.

قایق‌سواری

کیش طوری برنامه‌ریزی کرده که همه کسانی که به این جزیره می‌آیند از کوچک و بزرگ بتوانند تفریح کنند. قایق سواری در کیش یکی از تفریحات آرامش‌بخشی است که می‌تواند روح شما را تازه کند. تازه اگر با خانواده سفر کرده باشید که چه بهتر، می‌توانید خانوادگی یک قایق را اجاره کنید و با هم لذت ببرید.

حالا که بعد از مدت‌ها سوار بر قایق‌های جزیره شده‌اید و آبی به تمیزی و زلالی خلیج فارس گیرتان آمده، جلیقه‌ها را بپوشید و سوار قایق شوید و موقع حرکت دستتان را وارد آب کنید. حتما از گرمای دلنشین آب خلیج لذت خواهید برد. لازم است بدانید که تفریحات آبی کیش با قایق‌سواری شامل قایق‌های زیر می‌شود پس متناسب با بودجه و علاقه همراهانتان یکی را انتخاب کنید.

  • قایق‌های کوچک؛
  • قایق‌های خانوادگی؛
  • قایق‌های لوکس.

فقط حواستان باشد که قیمت این قایق‌ها با هم تفاوت زیادی دارد. پس قبل از رزرو قیمت هر ساعت قایق‌سواری را از مسئولش بپرسید.

قایق سواری در کیش

شاتل و بنانا

شاتل سواری و بنانا سواری ۲ تا از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت گروهی و خانوادگی انجام دهید. پس اگر برای شما مهم است که اوقات خود را با خانواده و دوستان به شادی بگذرانید شاتل و بنانا کیش را انتخاب کنید.

این تفریح قیمت مناسبی داشته و هر بار می‌توانید چندین نفری سوار شاتل و بنانا شوید. شاتل و بنانا نیاز به آموزش ندارد و فقط باید جلیقه نجات پوشیده و وسایل را محکم بگیرید تا داخل آب پرت نشوید. قبل از شروع به حرکت هم باید کمربندهای خود را ببندید.

قیمت بنانا سواری در کیش خیلی مناسب‌تر از انواع دیگر تفریحات آبی جزیره و حداقل حدود ۳۰۰.۰۰۰ تومان است.

بنانا در کیش

تفریحات خاص آبی کیش

حالا که با تفریحات متداول کیش آشنا شده‌اید وقت آن رسیده تا سراغ تفریحات خاص آبی کیش هم برویم. شاید شما دنبال یک تفریح ویژه و متفاوت باشید.

فلای‌بورد

یکی از تفریحات آبی کیش که خیلی هم خاص و جذاب است، فلای بورد کیش است. فلای‌بورد با پمپ‌ کردن آب با شدت و فشار بالا کار می‌کند. پس وقتی آب پمپاژ می‌شود به پرواز در می‌آیید. این ورزش کمی سخت‌تر از بقیه تفریحات آبی جزیره است چون باید کنترل فرمان فلای‌بورد را در دستان خودتان بگیرید. اگر نتوانید فرمان را کنترل کنید به جای اینکه به سمت بالا پرواز کنید داخل آب دریا پرت خواهید شد.

فلای بورد در کیش محدودیت‌هایی دارد بنابراین کودکان و افراد با وزن بالا نمی‌توانند از این تفریح استفاده کنند. قیمت فلای بورد در کیش حداقل ۸۸۰.۰۰۰ تومان برای هر نفر است.

فلای بورد در کیش

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیردریایی کیش یکی از تفریحات آبی لوکس و جذاب جزیره است که فقط کافی است یک‌بار آن را امتحان کنید. برای همیشه مشتری آن می‌شوید. این تفریح نیازی به آشنایی با اصول غواصی ندارد و برای همین هم بین گردشگرها خیلی محبوب است.

اسکوتر دریایی دستگاهی است که موتور و ۲ پدال و ۱ حباب شیشه‌ای دارد. این حباب شیشه‌ای را باید مثل لباس‌های قدیمی غواصی روی سرتان بگذارید. با این حباب می‌توانید اطراف خودتان را به‌خوبی ببینید و ماهی‌ها را از نزدیک لمس کنید.

اسکوتر زیردریایی کیش مثل یک اسکوتر معمولی است و با رکاب زدن می‌توانید آن را هدایت کنید. اگر سوار بر این اسکوتر شوید حتی تا عمق ۲۰ متری خلیج هم می‌توانید بروید. در این عمق ماهی‌ها و موجوداتی را می‌بینید که زیاد به نور علاقه ندارند.

اگر قبلا این تفریح را انجام نداده‌اید، جای نگرانی نیست چون قبل از شروع، مربی حرفه‌ای به شما آموزش خواهد داد. نکته مهم اینکه این تفریح آبی کیش دارای محدودیت سنی و قدی است بنابراین افراد کمتر از ۱۲ سال و افراد با قد کوتاه‌تر از ۱۵۰ سانتی‌متر نمی‌توانند این تفریح را انجام دهند.

تفریحات آبی ارزان‌قیمت در کیش

تفریحات آبی که تا اینجا بررسی شدند قیمت‌های نسبتا بالایی داشتند. اما اگر تعدادتان زیاد است یا دنبال سفر ارزان به کیش هستید می‌توانید یکی از تفریحات آبی زیر را امتحان کنید.

شنا و اسنورکلینگ

شنا و اسنورکلینگ از جمله تفریحات آبی قیمت مناسب کیش است. در اسنورکلینگ شما باید از ماسک غواصی و لوله تنفسی استفاده کرده و نزدیک به سطح آب شنا کنید. با این تجهیزات می‌توانید دنیای زیر آب را ببینید و از شنا لذت ببرید. این تفریح نیاز به آموزش خاصی نداشته و فقط کافی است شنا بلد باشید. قیمت اسنورکلینگ در کیش بین ۴۷۵.۰۰۰ تومان تا ۶۵۴.۰۰۰ تومان است. مدت زمان اسنورکلینگ ۱ ساعت است و فقط افراد بالای ۶ سال که شنا بلد باشند اجازه ورود به آب را خواهند داشت.

ماهیگیری تفریحی

ماهیگیری، تفریحی سالم و جذاب است که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. البته اگر تجهیزات نداشته باشید باید آن‌ها را اجاره کنید. بهترین مناطق برای ماهیگیری در کیش در ادامه معرفی می‌شوند.

  • ساحل بازار عرب‌ها؛
  • اسکله میرمهنا.

ماهیگیری در کیش

نکات ایمنی و توصیه‌ها برای تفریحات آبی

برای داشتن سفری شاد و خوش باید نکات ایمنی تفریحات آبی کیش را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

قوانین ایمنی

  • قبل از انجام هر کدام از تفریحات آبی کیش، جلیقه نجات پوشیده و تجهیزات لازم را به‌درستی استفاده کنید.
  • اگر از قبل آموزش ندیده‌اید یا قبلا یک تفریح را انجام نداده‌اید برای انجام هر تفریحی از یک مربی حرفه‌ای کمک بگیرید تا به شما آموزش دهد.
  • قبل از انجام تفریحات مطمئن شوید که تجهیزات را به‌ درستی استفاده کرده‌اید و از مربی بخواهید وضعیت سلامت آن‌ها را بررسی کنید.
  • بیشتر از زمان مجاز مشخص شده، یک تفریح را انجام ندهید تا حق دیگران پایمال نشود.
  • در هر تفریحی باید به‌عنوان همراه کودکان را همراهی کنید تا در خطر نباشند.

بهترین زمان برای تفریحات آبی در کیش

آب‌وهوای کیش گرم و خشک است و بعضی از فصل‌ها زمانی خوبی برای سفر نخواهد بود. بهترین فصل سفر به کیش برای انجام تفریحات آبی، از آبان هر سال تا اسفند است. چون قبل و بعد از آن آنقدر هوا گرم است که هیچ لذتی از تفریحات نخواهید برد. پس قبل از رزرو بلیط و اقامتگاه برنامه‌ریزی برای سفر به کیش را انجام دهید.

هزینه‌ها و برنامه‌ریزی مالی برای تفریحات آبی

برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه اما پُر از تفریح باید برنامه‌ریزی مالی داشته باشید پس لازم است با حداقل هزینه تفریحات آبی کیش آشنا شوید.

هزینه تفریحات آبی در کیش

قیمت هر یک از تفریحات آبی کیش با دیگری متفاوت است حتی ممکن است برخی از سایت‌ها به‌دلیل داشتن زیرساخت‌های مناسب‌تر و امکانات مدرن‌تر هزینه بیشتری دریافت کنند. هزینه حدودی و حداقل هر یک از تفریحات آبی کیش در بخش هر تفریح بررسی شده است. البته حواستان باشد که این قیمت‌ها برای فصل سفر نیست. وقتی فصل سفر به کیش از راه برسد هزینه‌ها کمی بالاتر می‌رود.

نکات کاربردی برای رزرو تفریحات

  • برای اینکه بتواند از تک‌تک تفریحات آبی کیش که معرفی شدند لذت ببرید از قبل برای رزرو آن‌ها اقدام کنید.
  • قبل از رزرو هر تفریح آبی، توضیحات آن را بخوانید شاید مناسب سن و وضعیت جسمی شما نباشد.
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل ۲ تا ۳ تفریح را در روز انجام دهید تا فرصت برای انجام همه تفریح‌ها داشته باشید.
  • بعد از رزرو تفریحات آبی جزیره بهتر است رسید آن را در گوشی خود ذخیره کنید.
  • بعضی از سایت‌ها بن‌های تخفیف برای تفریحات آبی جزیره می‌گذارند، قبل از رزروهر تفریح، این سایت‌ها را بررسی کرده و در صورت تمایل از این کدهای تخفیف استفاده کنید.

تفریحات آبی کیش، سفری هیجان‌انگیز به دل خلیج فارس

تفریحات آبی کیش یکی از گزینه‌های جذاب برای داشتن سفری هیجان‌انگیز به دل خلیج فارس است. در این جزیره امکانات مختلف و مدرنی در اختیار گردشگران قرار دارد که می‌توانند از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. محبوب‌ترین، هیجان‌انگیزترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تفریحات آبی جزیره در این مطلب بررسی شدند و اگر یادتان باشد پیشنهاد کردیم که از قبل برای رزرو این تفریحات اقدام کنید. اما یک چیز را نباید فراموش کنید، آن‌ هم محل اقامت شما در کیش است. بهتر است قبل از بستن چمدان‌ها سری به سایت اتاقک زده و برای رزرو اقامتگاهی زیبا اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش کدامند؟ غواصی، جت‌اسکی، فلای‌بورد، شاتل و بنانا سواری، پاراسل، قایق‌سواری و اسکوتر زیردریایی از جذاب‌ترین تفریحات آبی جزیره هستند.
  2. همه می‌توانند در ‌آ‌ب‌های جزیره کیش غواصی کنند؟ بله به شرط اینکه با غواصی آشنا باشید می‌توانید در آب‌های جزیره غواصی کنید اما ممکن است این تفریح محدودیت سنی هم داشته باشد.
  3. هزینه تفریحات آبی کیش چقدر است؟ حداقل هزینه تفریح‌های آبی کیش ۳۰۰.۰۰۰ تومان است که مربوط به بنانا سواری بوده و باقی تفریحات گران‌تر هستند.

فرحناز احمدزاده

گفتن داستان‌ها از زاویه‌ای دیگر، پیشۀ من است. داستان‌هایی که پنجره‌ای رنگی روبه‌روی چشمان شما باز می‌کنند تا در میان ازدحام دنیای بیرون، راه خود را پیدا کنید. می‌نویسم تا با اشتیاق دنبال آرزوها بروید، با آگاهی بخرید، آسان سفر کنید و زندگی را راحت‌تر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا