شهرها

امیرکلا کجاست | شهرکوچک دوست داشتنی

فکرش را بکنید، درست زمانی که دلتان برای گردش در طبیعت و رفتن به یک مکان زیبای متفاوت تنگ شده است، جایی را پیدا کنید که در زیبایی بی‌مثال است!

امیرکلا یکی از زیباترین و دلفریب‌ترین شهرستان‌های شمالی کشور است که طبیعت بی‌نظیرش، چشمتان را به خودش خیره می‌کند. در این مقاله از وبلاگ اتاقک قصد داریم شما را با امیرکلا و دیدنی‌های این شهرستان زیبا آشنا کنیم. اگر دوست دارید به یک مقصد جذاب، منحصربه‌فرد و تماشایی سفر کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

امیرکلا کجاست؟

امیرکلا یکی از شهرستان‌های دیدنی و مقاصد گردشگری بسیار محبوب در شمال ایران است که جان می‌دهد برای سفر و گذراندن اوقات فراغت. این شهرستان دوست‌داشتنی از شمال به شهرستان بابلسر و از سمت غرب به بابل می‌رسد. به‌همین‌دلیل برخی از افراد امیرکلا را با نام امیرکلای بابل هم می‌شناسند. آب‌وهوای بی‌نظیر آن هممه چیز را برای یک سفر جذاب و به‌یادماندنی آماده می‌کند و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شما باشد.

جاهای دیدنی امیرکلا

امیرکلا آنقدر جای دیدنی زیبا دارد که می‌توانید از روز اول سفر تا پایان آن، در میان این مکان‌های دیدنی بچرخید و غرق در لذت شوید. بهترین جاهای دیدنی امیرکلا را می‌توانید در میان مکان‌های زیر پیدا کنید:

حمام تاریخی امیرکلا

امیر کلا کجاست، حمام تاریخی امیرکلاحمام‌های تاریخی یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین دیدنی‌های شهر هستند که محموعه‌ای از هنر و معماری را به نمایش می‌گذارند. اگر به امیرکلا سفر کردید، حتما از این حمام تاریخی هم دیدن کنید. حمام تاریخی امیرکلا در محله امیریه این شهرستان قرار دارد و می‌توانید از تماشای این بنای تاریخی لذت ببرید.

پارک بزرگ شهرداری

امیرکلا کجاست، پارک شهرداری امیرکلاپارک شهرداری امیرکلا از دیگر جاهای دیدنی این شهر است که مخصوصا برای مسافران و گردشگران، مکان مناسبی برای تفریح و برپایی چادر و کمپ است. این پارک با زیبایی‌های طبیعی و امکانات رفاهی کامل می‌تواند بهترین مکان برای یک گردش و تفریح ماندگار در شهرستان امیرکلا باشد. برای رفتن به این پارک، باید خودتان را به کمربندی شهر برسانید و از آنجا به‌راحتی وارد پارک شوید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/babolsar” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در بابلسر کلیک کنید.[/button]

جمعه ‌بازار

امیرکلا کجاست، جمعه بازار امیرکلابازارهای محلی بهترین مکان برای گردش و دیدن مردم شهر است. فکرش را بکنید در میان بازار و مردم بومی قدم بزنید و عطر سبزی و میوه‌های تازه را وارد ریه‌هایتان کنید. جمعه بازار امیرکلا از آن جاهای دیدنی است که خاطره آن را از یاد نمی‌برید. این جمعه بازار با قدمت هفتاد ساله، در خیابان طالقانی امیرکلا قرار گرفته و به‌آسانی می‌توانید به آنجا بروید و از فضای جذابش لذت ببرید.

گلزار شهدای شایستگان

امیرکلا کجاست، گلزار شهدای شایستکان امیرکلاگلزار شهدا یکی دیگر از جاهای دیدنی امیرکلا است که علاوه‌بر زیارت قبور شهدا، می‌توانید در فضای زیبای آنجا، جانی تازه کنید. این مکان در بلوار بهشتی شهر قرار دارد و هر زمانی که دوست دارید، می‌توانید به آنجا بروید.

شالیزارهای شهر امیرکلا

شالیزار های امیرکلااگر تابه‌حال شالیزارهای کاشت برنج را از نزیک ندیده‌اید و دوست دارید در زیبایی آن غرق شوید، بهتر است از شالیزارهای شهر امیرکلا دیدن کنید. شالیزارهای این شهرستان نمای بسیار  زیبایی را پیش چشم شما می‌گذارند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید.

امامزاده صادق

امامزاده صادق امیرکلااز دیگر جاهای دیدنی امیرکلا باید به امامزاده صادق (ع) اشاره کرد. این امامزاده مکانی معنوی برای زیارت اهالی امیرکلا و گردشگران این شهر است.

بازار آیت‌الله شیخ مهدی امامی مازندرانی

بازار آیت‌الله شیخ مهدی امامی مازندرانی امیرکلابازار شیخ مهدی نیز از دیگر دیدنی‌های شهر است که می‌تواند شما را به وجد آورد. این بازار جذاب مجموعه‌ای از اجناس رنگارنگ را پیش چشم شما نمایان می‌کند که از تماشا و خریداری آن‌ها لذت می‌برید. این بازار در میدان انقلاب امیرکلا قرار دارد و از رفتن به آنجا لذت خواهید برد.

مسجد تاریخی چهل ستون

اگر به امیرکلا سفر کردید، یادتان باشد که از مسجد زیبا و تاریخی چهل ستون هم دیدن کنید. این مسجد تاریخی در خیابان چهل ستون امیرکلا قرار دارد و با چندین سال قدمت، همچنان در این شهر و با زیبایی، خودنمایی می‌کند. برای بازدید از این مسجد قدیمی، ابتدا باید به امیرکلا سفر کنید و خودتان را به خیابان چهل ستون برسانید. این مسجد حدفاصل میدان امام حسین و رحیمیان امیری قرار دارد.

روستاهای امیرکلا

روستاهای امیرکلااگر قصد دارید به امیرکلا سفر کنید، بهتر است از روستاهای زیبا و دیدنی نزدیک به آن هم دیدن کنید. روسناهای این منطقه گزینه بسیار مناسبی برای طبیعت‌گردی و خرید سوغات محلی و ارگانیک هستند و هر گردشگری را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

روستای سپاه محله

سپاه محله یکی از روستاهای امیرکلا است که با فاصله بسیار کمی از آن قرار گرفته و گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند.

طبیعت چشم‌نواز روستای سپاه محله، همان چیزی است که شما را به خودش جذب می‌کند و گزینه بسیار مناسبی برای یک گردش متفاوت است. این روستا در امیرکلا، شهرستان بابل و جاوه بابل قرار دارد و نزدیکی آن به پمپ بنزین، رستوران و تالار پذیرایی، باعث شده تا گردشگران برای بازدید از آن به امیرکلا سفر کنند.

روستای کاسه‌گر محله

یکی دیگر از روستاهای امیرکلا روستای کاسه‌گر محله است که برخی افراد آن را با نام روستای کاسگر محله هم می‌شناسند.

این روستا مکان بسیار مناسبی برای گردش و تفریح و جذب مسافران است. آب‌وهوای بی‌نظیر، طبیعت بکر، صنایع دستی و مواد خوراکی ارگانیک، همان چیزهایی هستند که روستای کاسه‌گر محله را به محبوبیت می‌رسانند. اگر به امیرکلا سفر کردید و دوست داشتید سفر خود را با تماشای یک روستای جذاب و دیدنی به پایان برسانید، حتما به روستای کاسه‌گر محله سر بزنید. این روستا در محله بابلسر و جاده بابل قرار دارد و رسیدن به آنجا فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد!

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی امیرکلا را مطالعه کنید.

امیرکلا چقدر از بابل فاصله دارد؟

بسیاری از گردشگران برای سفر به امیرکلا فاصله این شهرستان را با شهرهای مختلف این ناحیه بررسی می‌کنند. باید بدانید که این شهرستان از توابع بابل به‌شمار می‌رود و بنابراین فاصله امیرکلا تا بابل بسیار ناچیز است و درواقع این شهرستان، چسبیده به شهر بابل است. بنابراین در کمتر از ۷ دقیقه می‌توانید از امیرکلا به بابل یا برعکس برسید.

همچنین فاصله امیرکلا تا فریدون کنار برای کسانی که دوست دارند از این شهر زیبا هم دیدن کنند، فقط ۳۵ کیلومتر است. اگر از امیرکلا به سمت فریدون کنار به راه بیفتید، پس از حدود ۴۰ دقیقه به آنجا می‌رسید. بهتر است برای سفر خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانسد همه شهرهای کوچک، زیبا و نزدیک‌به‌هم این منطقه را ببینید و از گردش خود لذت ببرید.

فاصله امیرکلا تا دریا چقدر است؟

مگر می‌شود به شمال سفر کرد و از زیبایی و شکوه دریای خزر لذت نبرد؟  خبر خوب این است که فاصله امیرکلا تا دریا هم بسیار اندک است. از آنجایی که موقعیت امیرکلا به شکلی است که از یک طرف به دریا و از سمت دیگر به زمین‌های شالیکاری منتهی می‌شود، بسیار نزدیک به دریاست و مسافران این منطقه می‌توانند به‌راحتی به ساحل برسند. یادتان باشد در سفر به امیرکلا و با استفاده از نقشه امیرکلا حتما به دیدار دریا هم بروید و از شنیدن صدای دلنشین موج و مرغ‌های دریایی، غرق در آرامش شوید.

سخن آخر

نیمه شمالی کشور با طبیعت بکر و بی‌نظیر و شهرهای تماشایی خود، همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر و گردش است. امیرکلا از آن شهرهای کوچک، دلنشین و البته و دوست‌داشتنی است که بسیاری از مسافران برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید یک سفر متفاوت و به‌یادماندنی را به شمال کشور تجربه کنید، حتما سری به امیرکلا بزنید. در اتاقک تلاش کردیم مهم‌ترین نکات معرفی امیرکلا را به شما بگوییم. با ورود به سایت اتاقک می‌توانید برای رزرو اقامتگاه موردنظر خود در هر نقطه از ایران اقدام کرده و سفرتان را آغاز کنید.

 

4.9/5 - (2065 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. شهرستان؟؟؟
    این شهر جز بخش مرکزی شهرستان بابل است
    لطفا اطلاعات درست رو بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *