جاهای دیدنی

آتشگاه کرج، روستایی در نزدیکی تهران با رستوران‌ها و جاهای دیدنی جذاب

آتشگاه کرج، مانند خلوتگاهی آرامش‌بخش است که به گردشگران این فرصت را می‌دهد ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر سپری کنند. نزدیکی این روستا به کرج و تهران، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل کرده است.

از آن‌جایی‌که آتشگاه کرج یکی از مناطق گردشگری استان البرز است، خالی از لطف نیست که کمی درباره کرج هم بخوانید و درباره جاذبه‌های گردشگری جذاب آن بیشتر بدانید.

با رفتن به این روستا نه‌تنها از آب‌و‌هوای معتدل و طبیعت بکر بهره می‌برید، بلکه می‌توانید به جاهای دیدنی آتشگاه کرج بروید و حسابی سرگرم شوید.

اگر می‌خواهید که آخر هفته‌ها را در محیطی جذاب و خوش آب و هوا سپری کنید، پس تا انتهای مطلب همراه مجله اتاقک باشید. ما در این مقاله جاهای دیدنی و رستوران‌های آتشگاه کرج را معرفی می‌کنیم تا پیش از سفر بتوانید با اطلاعات بیشتر از این منطقه زیبا دیدن کنید.

روستای آتشگاه کرج کجاست؟

آتشگاه کرج، روستایی کوهستانی است که در ۲۰ کیلومتری شمال غربی کرج قرار دارد. البته، این روستا با گوهردشت ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و به این شهر نزدیک‌تر است. روستای آتشگاه، از شمال با نوجان و دروان، از جنوب با منطقه باغستان، از شرق با سیاهکلان و از غرب با برغان در همسایگی قرار دارد. فاصله تهران تا آتشگاه کرج هم در حدود ۵۵ کیلومتر است و شما می‌توانید تقریبا پس از یک ساعت، خود را به این روستا برسانید.

تاریخچه آتشگاه کرج

آتشگاه یکی از قدیمی‌ترین روستاهای کرج است و تاریخ آن به دوران اشکانیان و ساسانیان بازمی‌گردد. در واقع، این روستا از زمان اشکانیان و ساسانیان محل زندگی زرتشتیان بوده است. در همین راستا، می‌توان به تل مهدیخانی و دژ دو برادر نیز اشاره کرد که از زمان ساسانی‌ها باقی‌مانده‌اند. همچنین در این منطقه یک قبرستان قدیمی و درخت کهنسال وجود دارند که همگی نشان می‌دهند قدمت آتشگاه کرج بسیار زیاد است. این روستا یک منطقه تاریخی محسوب می‌شود و مردم آن نیز به زبان تاتی صحبت می‌کنند.

آب‌وهوای آتشگاه کرج

این روستا از مناطق ییلاقی محسوب می‌شود به همین دلیل هوای آتشگاه کرج نسبتا خنک و معتدل است. با توجه به وجود تپه‌ها و کوه‌های مختلف اطراف آتشگاه، این روستا در روزهای گرم سال از آب و هوای خنک و مطبوعی برخوردار است. البته به دلیل کوهستانی بودن روستا، رفت و آمد در زمستان کمی سخت است و گردشگران کمتری به این منطقه سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی آتشگاه کرج

شاید اگر برای بار اول نام آتشگاه کرج را بشنوید، به این فکر کنید که در این روستا فقط یک آتشگاه وجود دارد و نهایتا بتوانید از طبعیت روستا لذت ببرید؛ ولی اینطور نیست! این روستا چندین جاذبه دارد که همین باعث می‌شود برخی از افراد ترجیح بدهند بیش از یک روز در آتشگاه اقامت داشته باشند تا بتوانند از همه آن‌ها دیدن کنند. برخی از محبوب‌ترین این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

۱. قله دو برابر یا دو برادر

اگر اهل کوهنوردی هستید، قله دو برادر را اصلا از دست ندهید. این قله در شرق روستای آتشگاه واقع شده است و ۲۴۷۰ متر ارتفاع دارد. از هر جهت به‌راحتی می‌توانید از آن بالا بروید و از منظره این روستا لذت ببرید. این کوه به دلیل دو تپه با اندازه و شکل مشابه، به نام قله دو برابر یا دو برادر نامگذاری شده است. شما می‌توانید این کوه را از سمت کرج و جاده چالوس نیز مشاهده کنید. در زمان‌های گذشته، در بالای کوه یک قلعه نگهبانی برای محافظت از روستا وجود داشت. وقتی به بالای این کوه می‌روید، حفره‌هایی را می‌بینید که با دست کنده شده‌اند. به گفته برخی از افراد، این حفره‌ها قبلا برای دود و علامت استفاده می‌شدند. از طرفی دیگر، بعضی از افراد معتقدند که این حفره‌ها به دلیل جستجوی گنج ایجاد شده‌اند.

۲. پیست موتور سواری

یکی دیگر از جاهای دیدنی آتشگاه کرج، پیست موتورسواری است که در فضایی جذاب و چشم‌اندازی عالی، ساعات خوشی را برای دوست‌داران ورزش فراهم می‌کند. این پیست در جاده‌ای کوهستانی واقع شده است و فضایی برای آفرودسواری دارد. فرقی ندارد که خودتان موتوسوار هستید یا به این ورزش علاقه دارید، در هر صورت می‌توانید در این پیست هم موتورسواری کنید و هم از تماشای موتورسواران لذت ببرید.

پیست موتورسواری آتشگاه

۳. امام‌زاده پیر پیران

اطراف این روستای زیبا و در میان درختان میوه، باغی کوچک و قدیمی دیده می‌شود. در این باغ یک بوته طاقی رشد کرده است و عمری طولانی دارد. مردم روستا در کنار این بوته، اتاقی را برای عبادت، خواندن نماز و انجام مراسم‌های مذهبی ساخته‌اند و نام این باغ را امامزاده پیر پیران گذاشته‌اند. این آرامگاه قدیمی برای مردم آتشگاه ارزش معنوی زیادی دارد. چنانچه دل‌تان می‌خواهد در فضایی پر از آرامش به راز و نیاز بپردازید، امام زاده پیر پیران را هم جزو دیدنی‌های سفر خود قرار دهید.

۴. رودخانه آتشگاه کرج

به طرفداران پیک‌نیک و هواخوری در طبیعت، توصیه می‌کنیم که حتما رودخانه آتشگاه کرج را در لیست گشت‌و‌گذار خود قرار دهند؛ زیرا در این روستا می‌توانید رودخانه خروشانی را ببینید که جذابیت آن را چندین برابر کرده و فضایی جذاب را برای تفریح به وجود آورده است. کافیست وسایل پیک‌نیک خود را به همراه داشته باشید و از یک ناهار خانوادگی و دوستانه لذت ببرید. دوستداران کمپینگ هم می‌توانند تجهیزات خود را به رودخانه آتشگاه کرج ببرند تا بتوانند ساعات بیشتری را در کنار رودخانه سپری کنند.

رودخانه آتشگاه کرج در برغان

۵. تل مهدیخانی

در شمالی‌ترین بخش روستا، تپه‌ای دیده می‌شود که تل مهدیخانی نامگذاری شده است. در این تپه سنگ‌های سرخ و آتش‌زنه وجود دارند که باعث زیبایی بیشتر آن شده‌اند. طبق گفته برخی از اهالی روستا، در گذشته آتشکده‌ای بر روی تپه وجود داشته است که مکانی مقدس برای زرتشتیان به حساب می‌آمد. بنابراین، گفته می‌شود که نام این روستا نیز از آن آتشگاه گرفته شده است.

رستوران‌های آتشگاه کرج                                                    

اگر اهل شکم‌گردی هستید و در هر سفر به دنبال یک غذاخوری در مقصد می‌گردید، پس حتما پیش از سفر باید رستوران‌های آتشگاه کرج را هم بشناسید تا در حین تفریح دچار سردرگمی نشوید و از قبل، رستوران موردنظرتان را انتخاب کرده باشید. آتشگاه، رستوران‌های زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها حس‌وحال خاصی به شما می‌‌بخشند و گاهی منوی متفاوتی دارند؛ به همین دلیل ما در این بخش بهترین رستوران‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

• رستوران سوته‌دلان
• رستوران سنتی آتش
• رستوران کادر
• کافه رستوران چشم‌انداز
• رستوران حاج وهاب
• کافه ژوان
• کافه رستوران سارال
• سفره‌خانه سنتی خاطره
• رستوران سنتی غار سفید
• رستوران سنتی نیلوفر
• رستوران سنتی نگین کوهستان
• کافه رستوران الماس
• کافه کلبه
• رستوران فانوس
• رستوران ستاره آبی
• رستوران بهشت کوهستان
• باغ سفره‌خانه سنتی دلنشین

رستوران آتشگاه کرج

سفری به یادماندنی به آتشگاه کرج با اتاقک

با اینکه آتشگاه نزدیک به تهران و کرج است و ساکنین این منطقه می‌توانند برای تفریح یک روزه به آن‌جا بروند، ولی حیف است که تا آتشگاه بروید و از جاذبه‌های آن دیدن نکنید. شما می‌توانید از طریق اتاقک، در آتشگاه یک اقامتگاه مناسب رزرو کنید و زمان بیشتری را در این روستای دیدنی بگذرانید. کافیست وارد سایت ما شوید و بعد از انتخاب تاریخ سفر، اقامتگاه را رزرو کنید.

سوالات رایج

۱. جاهای دیدنی روستای آتشگاه کدامند؟

قله دو برادر، امام‌زاده پیر پیران، پیست موتورسواری، رودخانه آتشگاه و تل مهدیخانی، جزو دیدنی‌های این روستا محسوب می‌شوند.

۲. فاصله تهران تا آتشگاه کرج چقدر است؟

فاصله روستای آتشگاه تا تهران، حدود ۱ ساعت است.

۳. آیا آتشگاه کرج اقامتگاه دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت اتاقک، اقامتگاه های آتشگاه کرج را مشاهده و رزرو کنید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
اتاقک

آتوسا سالکی

آتوسا هستم. همیشه توضیح دادن و انتقال دادن اطلاعات رو دوست داشتم. دانشگاه مدیریت گردشگری خوندم و حالا با ترکیب کردن رشته تحصیلیم و علاقم، سعی می‌کنم تا با نوشته‌هام به شما کمک کنم که گردشگری رو بهتر بشناسید و از سفرهاتون لذت بیشتری ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا