شهرها

همه چیز درباره بابلسر| معروف ترین مقصد گردشگری در شمال ایران

بابلسر یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است. این شهر به لحاظ تفریح و گردشگری قدمت بالایی دارد و سال‌ها مقصد  گردشگران از شهرهای مختلف ایران بوده است. در این مطلب از اتاقک به معرفی بابلسر پرداخته‌ایم و تلاش داشتیم تا راهنمای کامل و جامع تهیه کنیم، با ما همراه باشید.

بابلسر کجاست؟

تصویر رودخانه ای در بابلسر که در کنار آن قایق های تفریحی وجود دارد و روی آن یک پل بزرگ هلای برای عبور خودرو قرار دارد

در پاسخ سوال بابلسر کجاست؟ باید به سراغ استان مازندران برویم. بابلسر مرکز شهرستان بابلسر است و در میان رشته کوه‌های البرز و در حاشیه دریای خزر قرار دارد. بابلرود از میان بابلسر عبور می‌کند و باعث تفکیک شهر به دو بخش غربی و شرقی شده است. پل‌های متعددی روی رود قرار دارد اما یکی از پل‌ها که در زمان پهلوی بنا شده، از اولین پل‌های ماشین‌رو در ایران محسوب می‌شود. بابلسر با فریدون‌کنار در شرق و با بابل در جنوب همسایه است. ساری و محمود‌آباد نیز از شهرهای نزدیک بابلسر به حساب می‌آیند. فاصله بابلسر تا تهران در حدود 228 کیلومتر است که با رانندگی در حدود 4 ساعته به این شهر می‌رسید.

تاریخچه شهر بابلسر

هسته اولیه شهر بابلسر در شرق رودخانه بابلرود به صورت آبادی شکل گرفت. قدمت شهر بابلسر به 900 سال پیش بازمی‌گردد. بقعه امامزاده ابراهیم، تاریخی‌ترین اثر شهر بابلسر محسوب می‌شود. در سال 1310، هنگامی که نام شهر بابل از بارفروش تغییر یافت، نام قدیمی این شهر نیز از مشهدسر به  بابلسر تبدیل شد. از آن به بعد کم کم خیابان‌ها، ساختمان‌های جدید، پل معلق فلزی، ساختمان شهرداری و هتل بزرگ که حالا محل دانشگاه مازندران است، ساخته شدند و شهر بابلسر توسعه یافت. از سال 1345 کم کم توسعه شهر به سمت شرق گسترش یافت و از سال 1360 شهر به سمت غرب توسعه پیدا کرد. شهر بابلسر حدود 100 سال پیش، یک بندر تجاری مطرح بود، اما با توسعه بندرهای نوشهر و بندر گز، کم کم از رونق بندر بابلسر کاسته شد.

شهرها و روستاهای بابلسر

مرکز شهرستان بابلسر، شهر بابلسر است که در گذشته بخش شمالی شهرستان بابل حساب می‌شد، اما بعد بنا به تصمیمات حکومتی به یک بخش جدا تبدیل شد. شهر بابلسر، بهنمیر و هادی شهر، شهرهای بابلسر هستند که خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. روستای اجاک سر، ارمیچ کلا، ازن آباد، اسفندیار محله، افراتخت، اوکسر، ایسی کلا، بابل پشت و بالا احمد کلا برخی از مهم‌ترین روستاهای بابلسر هستند.

اقتصاد بابلسر

بابلسر یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری استان مازندران به حساب می‌آید، به همین دلیل شغل‌های مربوط به گردشگری در این شهر رونق زیادی دارند. هتل سازی، ویلاسازی، اجاره اقامتگاه و تفریحات آبی جزو مهم‌ترین شغل‌های مردم بابلسر هستند. اخیرا صنعت در بابلسر با رشد زیادی رو به رو بوده است، به طوری که امروزه بیش از 90 واحد صنعتی در حوزه تولید قطعات خودرو در این شهر فعالیت می‌کنند. کشاورزی، شالیکاری و ماهیگیری از دیگر شغل‌های پررونق در بابلسر هستند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

آب و هوای بابلسر

در کنار رودخانه در بابلسر پارک ساحلی قرار دارد که قایق های تفریحی در کنار آن پارک شده اند و روی همه ی آنها پر از برف است

همانطور که گفته شد؛ بابلسر یک شهر ساحلی‌ است و مانند سایر شهرهای شمالی آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد. هوای بابلسر در روزهای گرم تابستان، شرجی است. هوای بابلسر در پاییز رو به خنکی می‌رود و دمای هوا کاهش می‌یابد و بارش‌ها نیز از اوایل آبان‌ماه شروع می‌شوند. با این‌حال در این فصل رطوبت هوا به شدت کاهش می‌یابد. هوای بابلسر در زمستان بسیار سرد و همراه با بارش باران و برف است. اما در بهار هوای بابلسر بسیار دلچسب است و دمای هوا و رطوبت رفته رفته افزایش می‌یابد.

بهترین فصل سفر به بابلسر

فضای پاییزی در بابلسر، یک ویلای دوبلکس سفید رنگ که درختان و جاده های دور آن پر از برگ زرد پاییزی است

همانطور که گفته شد، آب و هوای بابلسر معتدل و مرطوب است. در تابستان هوا شرجی و گرم و در زمستان هوا سرد و پر بارش است. به همین دلیل بهترین فصل سفر به بابلسر، فصل بهار و اوایل پاییز است. البته اگر از بارش باران لذت می‌برید و سرمای هوا نیز آزارتان نمی‌دهد، پاییز فصل بهتری برای سفر به بابلسر محسوب می‌شود. درختان در این فصل به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و فضای بسیار زیبا در شهر ایجاد می‌گردد. یکی از بهترین انتخاب‌های برای سفر به بابلسر، سفر در پاییز و اجاره ویلا در بابلسر است تا بدون دغدغه این فصل زیبا را در بابلسر مشاهده کنید.

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر سال‌های پیش از انقلاب 57، مقصد مهم گردشگران خارجی بود. به همین منظور در این شهر مراکز تفریحی متعددی ساخته شده است. برخی از این مراکز تفریحی هنوز پابرجا هستند و گردشگران داخلی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین جاهای دیدنی بابلسر اشاره خواهیم کرد. ساحل بابلسر یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شمال ایران است در ادامه جاهای دیدنی بابلسر را به شما معرفی می‌کنیم.

منطقه ساحلی میرود

تصویر یک صندلی لب دریا در غروب آفتاب در شهر بابلسر، که موج های دریا به سمت صندلی حرکت میکنند

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های بابلسر، منطقه ساحلی میرود است. این منطقه فضای جنگلی و بکری دارد و در کنار دریا یک پارک کودک نیز دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها، منطقه ساحلی میرود دارای مجتمع‌های اقامتی متعددی است که همین موضوع، اقامت گردشگران را در این منطقه بسیار آسان‌تر می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با سواحل این شهر،  مقاله سواحل بابلسر را بخوانید.

منطقه گردشگری کرفون

اسکله قایقرانی بابلسر، تعداد زیادی قایق های رنگی در اسکله پارک شده اند

منطقه گردشگری کرفون در ۱۳ کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری قرار دارد. کرفون دارای ساحل زیبا و ماسه‌ای است که سالانه توانسته مسافران و گردشگران بسیاری به خود جذب کند. در این منطقه برای تفریح امکانات متعددی وجود دارد و اگر اهل تفریحات آبی هستید، در منطقه کرفون این تفریحات در دسترس است.

پارک و اسکله قایقرانی

پارک و اسکله قایقرانی بابلسر بر روی بابلرود، یک قایق وسط رودخانه در حال حرکت است

یکی از معروف‌ترین جاذبه گردشگری بابلسر، پارک و اسلکه قایقرانی بابلسر است. این اسکله بر روی رودخانه بابلرود قرار دارد و امکان قایق‌سواری برای گردشگران نیز فراهم است. در حاشیه اسکله قایقرانی بابلسر امکانات تفریحی بسیاری مانند رستوران، کافه و پارک وجود دارد. برخی رستوران‌ها یا کافه‌ها موقعیت بسیار زیبایی دارند و چشم‌انداز آنها رو به دریاست.

رودخانه بابلرود

بقعه ی امام زاده ابراهیم بابلسر، در خیابان منتهی به امام زاده بیش از 10 پرچم کشور قرار دارد، دیوار ورودی با پرچم سیاهی ک روی آن یا حسین نوشته شده، پ.شانده شده است، سقف و مناره ی امام زاده سبز رنگ است

رودخانه بابلرود، یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های ایران است که از ارتفاعات البرز در جنوب شهر بابل سر‌چشمه می‌گیرد. بابلرود با گذر از شهرهای مختلف، نهایتا به شهرستان بابلسر می‌رسد و به دریای خزر می‌ریزد. این رودخانه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بابلسر محسوب می‌شود و در حاشیه رودخانه مکان‌های تفریحی متعددی دیده می‌شود. بابلرود، شهر بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

بقعه امامزاده ابراهیم

دیدنی‌های بابلسر تنها شامل جاذبه‌های طبیعی نیست. در میان دیدنی‌های بسیار بابلسر، بقعه امامزاده ابراهیم نیز دیده می‌شود که گردشگران بسیاری به این امامزاده سر می‌زنند. بنای امامزاده ابراهیم متعلق به قرن نهم هجری است. در معماری بنا از سنگ، آجر، ملات ساروج استفاده شده و برای تزئینات نیز کاشی به‌کار رفته است. گنبد امامزاده جزو گنبدهای خاص ایران است. و هرمی شکل است و این باعث شده این بنا از لحاظ گنبد منحصربه‌فرد باشد.

پل معلق فلزی بابلسر

پل معلق فلزی بابلسر دو طرف شهر را بهم متصل کرده و روی رودخانه بابلرود قرار دارد

پل معلق بابلسر، یکی از مشخصه‌های بابلسر محسوب می‌شود. این پل در سال 1313، پیش از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین آلمانی و سوئدی روی بابلرود ساخته شد. طول این پل در حدود ۸۰ متر و عرض آن هشت متر و ارتفاع آن 16 متر است. پل معلق فلزی بابلسر جزو اولین پل‌های ماشین‌روی ایران محسوب می‌شود و بخش غربی بابلسر را به بخش شرقی پیوند می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی بابلسر را مطالعه کنید.

صنایع دستی و سوغات بابلسر

بازار قدیم بابلسر

یکی از جذابیت‌های سفر، خرید سوغات و صنایع دستی آن شهر است. در برخی از شهرها صنایع دستی رونق بسیاری دارد و گردشگران از صنایع دستی به عنوان سوغات خریداری می‌کنند. در بابلسر هنوز برخی از صنایع دستی فعال است از جمله می‌توان به حصیربافی، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی و لاک تراشی اشاره کرد. تمامی صنایع دستی و سوغات بابلسر ساخته شده توسط هنرمندان بابلسر است که همه روزه در بازار روز شهر فروخته می‌شود.

اما در میان سوغات بابلسر نباید از خوراکی‌های این شهر چشم‌پوشی کرد. اگر از میوه‌های تازه و بومی بابلسر عبور کنیم، برنج بابلسر نیز بسیار مرغوب و معطر است. می‌توانید از برنج بابلسر به عنوان سوغات و رهاورد برای سفرتان تهیه کنید. از دیگر خوراکی‌ها و خوشمزه‌های بابلسر می‌توان به کلوچه، سبزی‌های محلی، ماهی، انواع ترشی و مربا اشاره کرد. نیشکر و توت فرنگی یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شهر بابلسر هستند که طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی بابلسر را مطالعه کنید.

غذاهای محلی بابلسر

شامی بابلی

زمانی که تصمیم می‌گیرید که به شمال سفر کنید، احتمالا بوی غذاهای شمالی اجازه نمی‌دهد به سراغ غذای دیگری بروید. برخی از غذاهای شمالی در تمام شهرهای شمال ایران طبخ می‌شود و برخی از غذاها مختص یک منطقه و شهر است. از غذاهای متداول در شهرهای شمال ایران می‌توان به مرغ ترش، فسنجان، انارپیچ، کته کباب و میرزاقاسمی اشاره کرد. در بابلسرها و رستوران‌های محلی این شهر می‌توانید این غذاهای را پیدا کنید. اما یکی از غذاهای محلی بابلسر که در این منطقه طبخ می‌شود،است. در تمام رستوران‌های منطقه این غذا را می‌توانید امتحان کنید.

رستوران‌های بابلسر

احتمالا هنگام سفر به بابلسر بخواهید سری به رستوران‌ها زده و یک غذای خوشمزه نوش جان کنید. بابلسر به دلیل نزدیکی با شهرهای معروف خزرشهر و دریاکنار، یک منطقه توریستی به حساب می‌آید، به همین دلیل رستوران‌های بسیار باکیفیتی در آن افتتحاح شده‌اند. در این قسمت از مقاله بهترین رستوران‌های بابلسر را به همراه آدرس و شماره تلفن در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

رستوران سیبو

رستوران ایتالیایی سیبو یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی بابلسر است که غذاهای خوشمزه آن کیفیت بالایی داشته و همچنین تنوع غذایی زیادی دارد. هنگامی که سخن از رستوران ایتالیایی به میان می‌آید، اکثر افراد یک رستوران تاریک را در ذهن خود مجسم می‌کنند، اما رستوران سیبو به نورپردازی اهمیت بالایی داده و از دکوراسیون و ترکیب رنگ زیبایی استفاده کرده است.

آدرس: غرب بابلسر، جاده بابلسر-فریدونکنار، شهرک دریاکنار، جنب فروشگاه ایران کتان

شماره تماس: 35276241-011

رستوران ماتو پلاس

یکی از نقاط قوت این رستوران، تنوع غذایی بالای آن است که شامل غذاهای ایرانی و فرنگی می‌شود. اگر می‌خواهید در یکی از لوکس‌ترین و برترین رستوران‌های بابلسر غذا بخورید، رستوران ماتو پلاس گزینه مناسبی است. محیط زیبا و دوست داشتنی این رستوران نورپردازی شیک و زیبایی دارد که غذا خوردن در آن را لذت بخش‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید با دوستان خود و ذائقه‌های غذایی متفاوت غذا بخورید، به این رستوران رفته و غذاهای متنوع شامل پیتزا، ساندویچ، کباب و همبرگر سفارش دهید. انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد، دمنوش، اسموتی و قهوه را نیز می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس: جاده بابلسر-دریاکنار، مقابل پمپ بنزین

شماره تماس: 35278408-011

رستوران ایتالیایی فیکانو بابلسر

اگر به غذاهای ایتالیایی به خصوص پاستا علاقه شدید دارید و می‌خواهید در رستورانی خوش قیمت و باکیفیت غذا نوش جان کنید، رستوران ایتالیایی فیکانو را به شما توصیه می‌کنیم. این رستوران به دلیل قیمت‌های مناسب و کیفیت بالای غذا ممکن است در ایام تعطیل کمی شلوغ باشد. رستوران فیکانو محیط کوچک و زیبایی دارد که تابلوها و نقاشی‌های نصب شده بر روی دیوارهای آن، جلوه‌ی جذاب‌تری به رستوران بخشیده‌اند.

آدرس: جاده فریدونکنار-بابلسر، شهرک دریاکنار

شماره تماس: 35281650-011

رستوران باغچه بابلسر

در صورتی که در مرکز شهر بابلسر قرار دارید، بهترین و خوش مسیرترین رستورانی که می‌توانید در آن غذا میل کنید، رستوران باغچه بابلسر است. در منو این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای محلی، دریایی و فست فود هم سرو می‌شود. محیط زیبا، شکیل و دوست داشتنی این رستوران به همراه دیس‌های تزئین شده آن تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

آدرس: میدان شهدا، نزدیک پل معلق، مجتمع بزرگمهر بابلسر

شماره تماس:  09121989791

رستوران مهر و ماه بابلسر

رستورانی جذاب و دوست داشتنی که سه وعده صبحانه، ناهار و شام را می‌توانید در آن نوش جان کنید. رستوران مهر و ماه یکی از رستوران‌های بزرگ و دو طبقه بابلسر است که تزئینات کلاسیک و زیبایی دارد. غذاها و نوشیدنی‌های رنگارنگ که با خلاقیت تمام تزئین شده‌اند، زیبایی محیط را چندبرابر کرده‌اند. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، صبحانه ایرانی و فرنگی، فست فود و غذاهای ایتالیایی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس: خیابان شریعتی، شریعتی 11، پل میدان مطهری

شماره تماس: 35259666-011

مراکز خرید بابلسر

بابلسر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید متعددی دارد. برخی از این مراکز به تازگی تاسیس شده‌اند و برخی نیز با شروع محبوبیت بابلسر در میان گردشگران بنا شدند. از میان مراکز خرید بابلسر، برخی از آنها معروف‌تر هستند. در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

مجتمع تجاری پرشیا

مرکز تجاری پرشیا در بابلسر که از نمای رو به رو که 7 خودرو جلوی در ورودی پارک کرده اند

یکی از مراکز خرید نزدیک به ساحل بابلسر، مجتمع تجاری پرشیا است. این مجتمع تجاری شامل امکانات رفاهی متعددی از جمله شهر بازی آلپ، کافه‌های روباز و منطقه‌ای مشخص برای بازی کودکان دارد.

بازار روز قدیم بابلسر

بازار روز در بابلسر، بیک مکان پر از میوه و سیفی جات که تعدادی زن و مرد در حال بازدید و خرید هستن

تمام شهرهای شمالی، بازار روز دارند که بسیار پرجنب و جوش است. برخی از شهرها نیز علاوه بر بازار روز، بازار هفتگی دارند. بابلسر یکی از آن شهرهای شمال ایران است که هم بازار روز و هم بازار هفتگی دارد. بازار روز بابلسر، جزو بازارهای قدیمی این شهر محسوب می‌شود. در این بازار میوه‌ها و سبزیجات تازه، برنج، چای و البته ماهی تازه صید شده به فروش می‌رسد.

مرکز خرید اکسین

فضای داخلی مرکز خرید اکسین در مسیر جاده بابلسر به فریدونکنار، از رو به رو بولینگ اکسین مشاهد میشود که در کنار آن پله برقی قرار دارد

از دیگر مراکز خرید بابلسر می‌توان به مرکز خرید اکسین اشاره کرد. این مرکز خرید در مسیر جاده بابلسر به فریدونکنار قرار دارد و به دلیل حراج‌های فصلش در میان گردشگران بسیار محبوب است.

مجتمع تجاری رویال مال

یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری بابلسر، مجتمع تجاری رویال مال است. مجتمع تجاری رویال مال  امکانات رفاهی متعددی مانند اینترنت وایرلس برای مشتریان و کاسبان، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، سیستم صوتی پیشرفته، نیروگاه برقی 5 مگاواتی و … دارد. اجناسی و محصولات این مجتمع تجاری بسیار متنوع است و تقریبا کسی دست خالی از این مجتمع خارج نخواهد شد.

مرکز خرید اروپا

به زودی در بابلسر مرکز خرید زیبا و مدرنی افتتاح خواهد شد که یکی از زیباترین و مجهزترین مراکز خرید در بابلسر است. مرکز خرید اروپا براساس معماری اروپایی ساخته شده‌ است. مرکز خرید اروپا شش طبقه دارد و از امکاناتی مانند رستوران، کافه و شهربازی برای کودکان و همچنین هایپرمارکت برخودار است.

اقامت در بابلسر

برای اقامت در بابلسر نگرانی نباید داشته باشید. در این شهر به دلیل گردشگر پذیر بودن، اقامتگاه‌های متعددی از ارزان‌قیمت‌ترین یا لوکس‌ترین وجود دارد. در این شهر ویلا، آپارتمان مبله و سوئیت نیز در دسترس گردشگران است. برخی از گردشگران در کنار استقلال خود در سفر، تمایل دارند امکانات متعددی در اقامتگاه خود داشته باشند تا هزینه سفر خود را کنترل کنند. برای مثال برخی از گردشگران دوست دارند در سفر آشپزی کنند یا در اقامتگاه خود امکاناتی مانند استخر، میز بیلیارد یا میز تنیس داشته باشند. اگر تمایل دارید که برای اقامت خود از اجاره ویلا در شمال و رزرو آپارتمان مبله یا سوئیت استفاده کنید، به راحتی می‌توانید به سراغت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه مراجعه کنید.

راه‌های دسترسی به بابلسر

برای سفر به بابلسر راه‌های مختلفی وجود دارد. بابلسر از دیرباز مقصد مهمی برای گردشگران بوده است به همین منظور دسترسی به این شهر راحت‌تر می‌باشد.

سفر با خودروی شخصی

اگر با خودروی شخصی به بابلسر سفر می‌کنید، جاده هراز بهترین مسیر دسترسی به این شهر است. اما جاده فیروزکوه نیز دسترسی به بابلسر را آسان‌ کرده و اختلاف زیادی با جاده هراز ندارد. اما اگر از غرب تهران به بابلسر سفر می‌کنید می‌توانید از جاده چالوس خود را به بابلسر برسانید. سفر از شهرهای دیگر به بابلسر نیز به همین مسیرها ختم می‌شود. اگر از شرق به بابلسر سفر می‌کنید، باید ابتدا به ساری رفته و بعد خود را به بابلسر برسانید. اگر از غرب به شهر بابلسر سفر می‌کنید، باید ابتدا خود را به چالوس برسانید و در مسیر بابلسر حرکت کنید.

سفر با اتوبوس

یک فضای بزرگ پوشیده شده از علف که تعدای گوسفند در حال چریدن هستن و پشت این زمین تعدادی خانه ولایی و آپارتمان بلند قرار دارد

یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های دسترسی به بابلسر، اتوبوس است. از شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز، قم، اصفهان، شیراز و مشهد به بابلسر اتوبوس وجود دارد. اما اگر از شهرها شما به بابلسر اتوبوسی نیست، می‌توانید خود را به ساری یا چالوس برسانید و از آنجا با اتوبوس‌های محلی به بابلسر بروید.

سفر هوایی به بابلسر

یکی از راحت‌ترین و البته گران‌ترین راه‌های سفر به بابلسر، مسیر هوایی است. نزدیک‌ترین فرودگاه به بابلسر، فرودگاه شهر ساری است. می‌توانید با هواپیما تا ساری سفر کنید و از آنجا با تاکسی خود را به بابلسر برسانید.

سفر ریلی به بابلسر

بابلسر ایستگاه قطار ندارد. برای سفر ریلی می‌توانید با قطار به ساری بروید و از آنجا خود را به اتوبوس یا تاکسی به بابلسر برسانید. از ساری تا بابلسر حدود یک ساعت راه دارید.

پرسش های متداول درباره بابلسر

بابلسر کجاست؟

بابلسر در استان مازندران بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار گرفته و از سمت غرب به فریدونکنار و از سمت جنوب به بابل راه دارد.

بهترین زمان سفر به بابلسر کی است؟

برای بازدید از جاهای دیدنی بابلسر بهار و پاییز به آن سفر کنید ولی برای تفریحات آبی تابستان نیز مناسب است.

معروف ترین جاهای دیدنی بابلسر کدامند؟ 

منطقه ساحلی میرود، منطقه گردشگری کرفون، رودخانه بابلرود، پل معلق فلزی بابلسر

چطور به بابلسر برویم؟ 

اگر با خودروی شخصی به بابلسر سفر می‌کنید، جاده هراز بهترین مسیر دسترسی به این شهر است. اما جاده فیروزکوه نیز دسترسی به بابلسر را آسان‌ کرده و اختلاف زیادی با جاده هراز ندارد. اما اگر از غرب تهران به بابلسر سفر می‌کنید می‌توانید از جاده چالوس خود را به بابلسر برسانید. اگر از شرق به بابلسر سفر می‌کنید، باید ابتدا به ساری رفته و بعد خود را به بابلسر برسانید. اگر از غرب به شهر بابلسر سفر می‌کنید، باید ابتدا خود را به چالوس برسانید و در مسیر بابلسر حرکت کنید.

4.5/5 - (123 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بابلسر شهری بسیار زیبا در ایران .مازندران
    محمد بداقی نویسنده ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *