شهرها

بافق کجاست | شهری در قلب کویر ایران

شهرستان بافق با وسعتی برابر با 20 هزار کیلومترمربع از دومین شهرهای استان پهناور و وسیع یزد به شمار می‌رود. این شهر زیبا و دیدنی که در حاشیه دریایی از شن‌های طلایی کویر قرار گرفته است نه تنها از طبیعتی زیبا و دیدنی برخوردار است بلکه به واسطه قدمت دور و درازی که دارد آثار باستانی بی‌نظیری را نیز در دل خود جای داده است. به همین دلیل این شهر همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و مسافران بسیاری برای دیدن شب‌های پرستاره کویر، قدم زدن روی رمل‌های شنی، تماشای آثار باستانی و گشت‌وگذار در کویر راهی این شهر زیبا و دیدنی که در قلب ایران جای گرفته است می‌شوند. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید بدانید که بافق کجاست و چه گنجینه‌هایی را در دل خود جای داده است با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید.

بافق کجاست؟

شهرستان بافق در جنوب شرق استان یزد و در 120 کیلومتری شهر یزد و 850 کیلومتری تهران واقع شده است. این شهرستان از شمال به شهرستان اردکان، از غرب به یزد و شهرستان‌ مهریز، از جنوب به شهرستان‌های رفسنجان و کرمان و از شرق به طبس و شهرستان بهاباد منتهی می‌شود. جمعیت شهرستان بافق طبق آخرین سرشماری برابر با 52 هزار نفر بوده و مساحت آن نیز به 20 هزار کیلومتر مربع می‌رسد.

نوشته های مشابه

تاریخچه بافق

درباره تاریخ پیدایش بافق اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به ذکر نام این منطقه در برخی منابع دوره سلجوقی، قدمت آن را به سلجوقیان نسبت می‌دهند. بافق تاریخ بسیار پرفراز و نشیبی را گذرانده و به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک بارها در طول دوره‌های مختلف مورد حمله یاغیان قرار گرفته بود. حاکمان مختلفی در طی ادوار مختلف بر این منطقه حکمرانی کرده بودند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محمدتقی‌خان بافقی اشاره کرد که به مدت 52 سال حاکم یزد بود. این شهر در طی جنگ‌ها و حکومت حاکمان مختلف بارها ویران و دوباره‌ جان گرفته بود اما اوج شکوه و رونق بافق را می‌توان به دوره تیموریان نسبت داد، بافق در این دوره قصبه‌ای بیش نبوده و به دلیل داشتن صاحب منصبان شجاع و دلیر به دارالشجاعه و قصبه طیبه مشهور بود.

این شهر در گذشته بخشی از توابع کرمان بود که با گذشت زمان در سال 1332 به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان یزد در استان اصفهان محسوب شد. اما سال‌های بعد پس از تشکیل استان یزد، بافق نیز پس از کشف و استخراج معادن و افزایش اهمیت و رونق آن که منجر به افزایش جمعیت این منطقه نیز شد، به شهرستان تبدیل شد. هم اکنون این شهر همانند بهشتی در دل کویر است و به مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان بافق

اهالی شهرستان بافق مردمانی اصیل و مهمان‌نواز و پایبند به آداب و رسوم هستند. جشن‌ها و مراسماتی که در این شهرستان برگزار می‌شوند ازجمله عید نوروز، مراسم عزاداری ماه محرم، عید فطر، عید غدیر، چهارشنبه سوری، سیزده به در و غیره تقریباً مشابه دیگر شهرهای ایران است. اما برخی مراسم‌ها جزء فرهنگ بومی شهرستان بافق به شمار می‌روند. از این میان می‌توان به مراسم کلوخ اندازون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد. در این مراسم اهالی شهرستان در روز جمعه آخر ماه شعبان به کوه و صحرا می‌روند و با پختن غذاهای مختلف و خوردن شیرینی و آجیل به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌روند. البته این رسم در برخی مناطق منسوخ شده است. یکی دیگر از رسوم جالب بافقی‌ها، جشن زائیدن درخت خرما است. در این جشن که بیشتر توسط اعیانی‌ها برگزار می‌شود، اهالی منطقه در هنگام کِشت درخت خرما دور هم جمع می‌شوند و با دود کردن اسفند و شعر خواندن به گرداوری محصولات درخت خرما می‌پردازند. در این مراسم در کنار درخت خرما آش و نان تازه می‌پزند و بعد دور هم نشسته و همراه با خرماهای تازه چیده شده می‌خورند.

جشن‌ها و مراسم‌های بافقی‌ها بی‌شمارند از دیگر مراسمات آن‌ها می‌توان به مراسم ششه اشاره کرد در این مراسم که در ششمین روز تولد نوزاد برگزار می‌شود، اقوام و آشنایان به دیدن نوزاد رفته و چشم روشنی می‌برند. جشن گذارون، جشن زنده شدن قنات، جشن ترکان و مهرگان و غیره نیز از دیگر مراسمات اهالی شهرستان بافق به شمار می‌رود.

شهرها یا روستاهای بافق

شهرستان بافق یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان یزد در ایران به مرکزیت شهر بافق است. این شهرستان دارای دو بخش بهاباد و مرکزی بوده و از شش دهستان به نام‌های مبارکه، کوشک، سبز دشت، بنستان، جلگه و اسفیج و 68 روستا و آبادی تشکیل شده است. هر یک از روستاها و توابع بافق سرشار از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی هستند و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این روستاها راهی شهرستان بافق می‌شوند، نام برخی روستاهای شهرستان بافق عبارت‌اند از:

  • علی‌آباد بساب
  • علی‌آباد گودگینستان
  • آهن‌شهر
  • اسلام‌آباد
  • الله‌آباد
  • باجگان
  • باغدر
  • باقرآباد
  • برکوییه
  • بساب
  • بشگان
  • بهجت‌آباد
  • بیدان پنج
  • تاشکوییه
  • تراب‌آباد
  • ترشی شوئیه

اقتصاد بافق

بافق یکی از شهرستان‌های پهناور ایران است که در استان یزد واقع شده است. این شهرستان از لحاظ معدن بسیار غنی است و دارای معادن و صنایع مهمی ازجمله معدن سنگ آهن بافق، معدن سنگ‌های زینتی، معدن سرب و روی کوشک، کارخانجات ذوب روی، فسفات آسفوردی، چاه گز، زریگان و غیره است به همین دلیل شغل بیشتر مردم این شهرستان معدنکاری است. در کنار فعالیت‌های صنعتی و معدنی، دام‌پروری، شترداری و کشاورزی نیز بخشی دیگر از اقتصاد این شهرستان را پوشش می‌دهد. مهم‌ترین محصولات کشاورزی و باغی شهرستان بافق خرما، پسته، گندم، جو و گیاهان علوفه‌ای است که در کنار استفاده داخلی به دیگر شهرها و کشورها نیز صادر می‌شود. علاوه بر این موارد، تولید منسوجات دستی حصیری که همگی از سخاوت درختان خرمای این شهرستان و به دست هنرمندان توانمند این منطقه ساخته می‌شوند نیز، از دیگر فعالیت‌های اقتصادی شهر بافق محسوب می‌شوند و نقش ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی این شهر دارند.

آب و هوای بافق

بافق یکی از شهرهای استان یزد است که در قلب کویر ایران واقع شده است. این شهرستان در قسمت شمالی دشت کویر و در غرب دشت لوت قرار دارد و از سمت جنوب شرقی و شمال غربی نیز با رشته کوه‌های مرتفع احاطه شده است. شهرستان بافق به سبب همین موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب‌وهوای گرم و خشک در تابستان‌ها و هوای سرد و ملایم در زمستان‌ها است. البته آب‌وهوای این شهر در نقاط مختلف در حال تغییر و نوسان به طوریکه مناطق شرق بافق دارای آب و هوای کوهستانی و ملایم‌تر و مناطق غرب نیز که در نزدیکی کویر انجیر قرار گرفته است دارای آب و هوای گرم و خشک است. حداکثر دمای این شهرستان در تابستان به 48 درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز در زمستان به 7 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به بافق

بافق شهری با آب‌وهوای گرم و خشک است. تحمل این شهر در فصل تابستان که گرما به اوج خود می‌رسد برای هرکسی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر زمانی است که هوا خنک‌تر باشد. اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت بهترین زمان سفر به بافق است تا در هوایی مطبوع و معتدل به تماشای آسمان پرستاره کویر و لمس ماسه‌های نرم رفته و سفری لذت بخش را تجربه کنید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/mehriz?sortingtype=OtaghakSuggestions&aroundlocations=true” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در بافق کلیک کنید.[/button]

 

جاهای دیدنی شهرستان بافق

سفر به شهر بافق و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن برای مسافران و گردشگران لذت وصف ناپذیری دارد. علاوه بر این از آنجایی که این شهر محل زندگی حکمرانان و بزرگمردان بسیار زیادی بوده است به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی و اماکن باستانی با معماری متنوع که یادآور تمدن چند هزارساله این شهرستان هستند، نیز بی‌شمارند و جذابیت‌های بالایی برای همگان و به خصوص تاریخ دوستان دارد. بافق در دل خود نادیده‌هایی را جای داده که در سفرتان به این شهرستان باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید. دشت‌های وسیع، کوه‌های مرتفع، نخلستان‌های پهناور و زیبا، اماکن زیارتی، آثار باستانی و طبیعت منحصر به فرد بافق آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است. برخی از جاذبه‌های دیدنی بافق عبارت‌اند از:

مسجد جامع بافق

مسجد جمعه یا مسجد جامع یکی از اماکن تاریخی و مذهبی ارزشمند شهر بافق است که در خیابان مسجد جامع بافق واقع شده است. این مسجد دارای معماری منحصربه‌فرد به سبک معماری دوران صفویان است و از دو قسمت زمستانی و تابستانی تشکیل شده است. شبستان و ایوانی زیبا با کاشی‌کاری‌های قاجاری، تزئینات زیبای سقف، سردری رفیع با هشتی بزرگ، حیاط مرکزی با نخل‌های گسترده در گرداگرد آن و کتیبه تاریخی در محراب شبستان از جذابیت‌های ناب و بینظیر این بنا است. قدمت مسجد جامع بافق به قرن 5 هجری برمی‌گردد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت سیده است.

آدرس مسجد جامع بافق: ایران، استان یزد، محله قدیمی بافق، خیابان مسجد جامع

ارگ عبدالرضا خان بافقی

ارگ عبدالرضا خان، قلعه‌ای تاریخی به جای مانده از دوران قاجاریه است که از خشت و گل ساخته شده است. این بنای تاریخی از دو دروازه در سمت شرق و غرب و از سه برج تشکیل شده است که در اطراف آن خودنمایی می‌کنند. ارتفاع هریک از این سه برج به 12 متر می‌رسد و از سه طبقه تشکیل شده‌اند. طبقه اول این برج‌ها به شکل دایره و طبقه دوم و طبقه سوم به شکل شش ضلعی ساخته شده‌اند. این ارگ که در بلوار امام علی واقع شده از آثار باستانی ارزشمند بافق به شمار می‌رود و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

آدرس: ایران، استان یزد، شهرستان بافق، بلوار امام علی (ع)

قلعه باقر آباد

قلعه باقر آباد یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوره قاجار است که در روستای باقرآباد واقع شده است. این دژ تاریخی در سه مرحله به دستور عبدالرحیم خان، فرزند محمدتقی خان بافقی جهت اهداف نظامی و انبار غلات ساخت شده است. در آغاز برج شمالی، سپس با ده سال فاصله، برج جنوبی و پس از آن جهت محافظت از هرگونه خطر احتمالی دیوارهایی به عنوان حصار دور این قلعه کشیده شده‌اند. این قلعه ساخته شده از خشت و گل که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، دارای اتاق‌های متعدد، جایگاهی برای تیراندازی و سنگ‌اندازی، برج نگهبانی و راهروهای زیاد است که در نوع خود دیدنی است.

 آدرس قلعه باقر آباد: ایران، استان یزد، شهرستان بافق، روستای باقرآباد

پارک آهن شهر بافق

یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهرستان بافق، پارک آهن شهر است. این پارک در حاشیه شهر بافق واقع شده است و وسعت آن به هفتاد هزار هکتار می‌رسد. از ویژگی‌های جذاب و دیدنی این پارک می‌توان به آسیاب آبی آن، آب‌نمای موزیکال، آبشار، نخل‌های زیبا، برکه و گلخانه اشاره کرد که بر زیبایی‌های هرچه بیشتر این پارک افزوده‌اند.

آدرس پارک آهن شهر بافق: ایران، استان یزد، شهرستان بافق، شهرک آهن شهر

خانه وحشی بافق

شهرستان بافق به واسطه قدمت دور و درازی که دارد، محل زندگی حاکمان و افراد نامدار و معروفی بوده است. یکی از این افراد کمال‌الدین محمد وحشی بافقی شاعر پرآوازه و مشهور سده دهم ایران است. دوران زندگی این شاعر مشهور که اشعار زیبایی از خود به یادگار گذاشته است با پادشاهان مختلفی هم‌زمان بوده است. پس از درگذشت ایشان خانه وی به عنوان موزه در معرض تاریخ دوستان و علاقه‌مندان به این شاعر پرآوازه قرار گرفت.

آدرس خانه وحشی بافقی: ایران، استان یزد، شهرستان بافق، خیابان مسجد جامع، میدان خان.

چشمه پیروزه بافق

شهرستان بافق سرشار از جاذبه‌های طبیعی دیدنی است که بازدید از هر کدام از آن‌ها لذت وصف ناپذیری دارد. یکی از این مکان‌های دیدنی چشمه پیروزه است که در حاشیه کوه‌های بافق واقع شده است. این چشمه که از دیدنی‌ترین‌های بافق است در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.

آدرس چشمه پیروزه بافق: ایران، استان یزد، شهرستان بافق

سوغات و صنایع دستی بافق

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های سفر خرید سوغاتی است. خوشبختانه بافق علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان در زمینه سوغاتی نیز با دست پر به استقبال مسافران می‌رود. در این شهرستان به سبب شرایط آب‌وهوایی متفاوت، محصولات کشاورزی متنوعی تولید و روانه بازار می‌شود. برخی از این محصولات به عنوان سوغاتی توسط گردشگران خریداری می‌شوند. از سوغاتی‌های خوراکی این شهرستان می‌توان به خرما، انار، پسته و روناس اشاره کرد.

علاوه بر خوراکی‌های خوشمزه، صنایع دستی این شهر نیز به دلیل وجود نخلستان‌های پهناور و گسترده در این منطقه بسیار متنوع و معروف هستند. حصیر، بادبزن، ریسمان، کلاه، پادری و انواع سبدها ازجمله صنایع دستی ارزشمند این شهر محسوب می‌شوند که همگی از برگ و الیاف درخت خرما به زیبایی هرچه تمام ساخته می‌شوند.

غذاهای محلی بافق

شهرستان بافق دارای شرایط آب‌وهوایی متنوعی است به همین دلیل محصولات متنوعی نیز در این شهرستان تولید می‌شود. همین شرایط آب‌وهوایی خاص موجب شده است تا این شهرستان از نظر غذاهای محلی نیز متنوع و خاص باشد؛ بنابراین در سفرتان به این شهر در کنار تماشای جاذبه‌های دیدنی متنوع از چشیدن طعم غذاهای محلی بافق ازجمله آش توکی، پلو توکی، اشکنه، کله گیپا، کله جوش، کوفته قل قلی، شولی، خمیر جوشی، کوفته برنج و کماج که برخی از آن‌ها به ثبت ملی نیز رسیده‌اند، غافل نشوید.

رستوران‌های بافق

شهرستان بافق در کنار جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان، از رستوران‌های متنوعی نیز برخوردار است. هر یک از این رستوران‌ها دارای معماری منحصربه‌فرد و فضایی و زیبا و دنج هستند و انواع غذاهای ایرانی و محلی مطابق با هر سلیقه‌ای در آن‌ها سرو می‌شود. در ادامه به معرفی برخی رستوران‌های بافق خواهیم پرداخت.

رستوران سنتی وحشی بافقی

اگر می‌خواهید طعم لذیذ غذاهای ایرانی و محلی را در یک فضای سنتی، باصفا و دل‌انگیز بچشید حتماً در سفرتان به بافق به رستوران سنتی وحشی بافقی سری بزنید. این رستوران که در ابتدای بلوار وحشی بافقی واقع شده است دارای تخت‌های سنتی و یک حوض کوچک در وسط رستوران است که بر زیبایی و طراوت این رستوران افزوده است. در این رستوران سنتی انواع غذاهای محلی و ایرانی به صورت کاملاً سنتی و زیبا سرو می‌شود.

آدرس رستوران سنتی وحشی بافقی: ایران، استان یزد، بافق، ابتدای بلوار وحشی بافقی

رستوران هتل علمدار

رستوران هتل علمدار یکی از مدرن‌ترین رستوران‌های شهر بافق است. این رستوران که یکی از رستوران‌های هتل علمدار است، در بلوار انقلاب واقع شده و انواع غذاهای فرنگی و ایرانی در آن طبخ می‌شود.

آدرس رستوران هتل علمدار: ایران، استان یزد، بافق، بلوار انقلاب، نبش فرعی

رستوران یاس

رستوران یاس در بلوار امام علی (ع) بافق قرار گرفته است. در صورتیکه در این شهر به دنبال یک رستوران با محیطی دنج آرام و برای چشیدن طعم غذاهای خوشمزه محلی بافق هستید حتماً سری به رستوران یاس بزنید.

آدرس: ایران، استان یزد، بافق خیابان مسجد جامع، بلوار امام علی (ع)، روبه‌روی شهرداری

کافه سنتی خان بافق

کافه سنتی خان در میدان خان بافق واقع شده است. این کافه پر از تخت‌های سنتی است که در یک فضای زیبا و دنج و قرار گرفته‌اند. در این کافه سنتی انواع غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌شود و برای کسانی که به دنبال یک محیط آرام و دلنشین برای مزه کردن غذاهای محلی بافق و پر کردن اوقات فراغت هستند، محیط مناسبی به شمار می‌رود.

آدرس کافه سنتی خان بافق: ایران، استان یزد، بافق، محله امام، میدان خان بافق

مراکز خرید بافق

بافق یکی از شهرهای دیدنی ایران است که در همه فصول سال میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است. این شهر گذشته از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، دارای مراکز خرید متنوعی است که پای گردشگران بسیاری را به این شهر می‌کشاند. ازجمله مراکز خرید این شهر می‌توان به بازارچه شکرانه، پارچه سرای اقبال، پاساژ شقایق، فروشگاه بافقی، گالری ایران و غیره اشاره کرد.

علاوه بر این در بافق، ماه بازار نیز در هر ماه و در میدان خان برپا می‌شود. در ماه بازار بافق غرفه‌های متعددی وجود دارد و انواع محصولات و صنایع دستی متنوع ازجمله پته دوزی، سفال و سرامیک، حصیربافی و غیره باکیفیت و همچنین با قیمت پایین توسط کسبه بازار و دست‌فروشان به فروش می‌رسد.

اقامت در بافق

سفر کردن به شهر دیدنی و تاریخی بافق تجربه به یادماندنی و بی‌نظیری را برای شما رقم میزند. این شهر با داشتن آثار باستانی، اماکن تاریخی، دریای از شن‌های طلایی، درختان خرمای سر به فلک کشیده، تپه‌های ماسه‌ای و جاذبه‌های طبیعی متنوع و زیاد، گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر را دارید و به دنبال یک اقامتگاه مناسب برای تجربه یک سفر به یادماندنی هستید، اقامتگاه‌های بومگردی، سوئیت‌ها و هتل آپارتمان‌های متعددی برای مسافران در این شهر مهیا شده است، تا بدون دغدغه اقامت، سفری خاطره‌انگیز را داشته باشید. برای این کار می‌توانید قبل از سفر به شهر بافق تمام اقامتگاه‌های موجود در این شهر را از سایت اتاقک مشاهده کرده و بسته به سلیقه و شرایطتان اقامتگاه مورد نظر را رزرو کرده و سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

راه‌های دسترسی به بافق

شهرستان بافق به شهرستان‌های مختلفی ازجمله یزد، کرمان، مهریز و اردکان منتهی می‌شود. همین موقعیت جغرافیای و همسایگی‌ها موجب شده است که میان بافق و این شهرها راه‌های ارتباطی وجود داشته باشد.

اگر قصد سفر به بافق رادارید خوشبختانه این شهرستان دارای جاده زمینی و خطوط ریلی است و می‌توانید با اتوبوس، قطار و حتی خودروی شخصی به این منطقه سفر کنید. برای سفر به این شهر با هواپیما نیز لازم است در هر کجا که هستید اول از همه خود را به شهر یزد رسانده و از آن جا سوار اتوبوس‌ یا تاکسی شده و به بافق بروید.

فاصله بافق از شهرهای مهم چند کیلومتر است؟

  • فاصله بافق تا یزد 120 کیلومتر
  • فاصله بافق تا تهران 850 کیلومتر
  • فاصله بافق تا تبریز 1264 کیلومتر
  • فاصله بافق تا مشهد 971 کیلومتر
  • فاصله بافق تا اصفهان 442 کیلومتر
  • فاصله بافق تا شیراز 540 کیلومتر
  • فاصله بافق تا زاهدان 758 کیلومتر
  • فاصله بافق تا اهواز 894 کیلومتر
  • فاصله بافق تا بندرعباس 646 کیلومتر

نکاتی که در سفر به بافق لازم است بدانید.

  • با توجه به اینکه شهرستان بافق در فصل تابستان دارای آب‌وهوایی گرم و سوزان است بنابراین قبل از اینکه راهی این شهر شوید بهترین زمان سفر را بررسی کنید.
  • آب‌وهوای شهرستان بافق گرم و خشک است و این گرما در تابستان به اوج خود می‌رسد، بنابراین در هنگام سفرتان به این شهرستان در فصل گرم سال، حتماً از کلاه و ضد آفتاب برای محافظت از پوستتان استفاده کنید.
  • هنگام طبیعت‌گردی و کویر نوردی در بافق حتماً از کفش و لباس مناسب استفاده کنید.
  • قبل از آغاز سفر تمامی هزینه‌های سفر از جمله هزینه گشت‌وگذار، هزینه اقامت، هزینه تفریح، هزینه رستوران گردی و هزینه خرید را به طور کامل بررسی کنید و مطابق با بودجه‌ای که برای هریک در نظر گرفته‌اید در سفر پیش بروید.
  • قبل از سفر به بافق بهتر است اقامتگاه مورد نظرتان را در این شهر رزرو نمایید تا دغدغه اقامتگاه نداشته باشید و بیشترین لذت را در سفرتان به این شهر ببرید.
  • این شهر سرشار از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی متناسب با هر سلیقه‌ای است، اگر می‌خواهید از بیشتر این مکان‌ها بازدید کنید بهتر است قبل از سفر لیستی از جاذبه‌های دیدنی این شهر را که دوست دارید از آن‌ها بازدید کنید را تهیه کنید.

سؤالات متداول درباره بافق

بافق کجاست؟

 این شهر در فاصله 120 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است و از شمال به شهرستان اردکان، از غرب به یزد و شهرستان‌ مهریز، از جنوب به شهرستان‌های رفسنجان و کرمان و از شرق به طبس و شهرستان بهاباد منتهی می‌شود.

بهترین زمان سفر به بافق کی است؟

بهترین زمان سفر به بافق، اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است که هوا سرد و خنک‌ است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی بافق کدام‌اند؟

امام‌ زاده عبدالله بافق، مسجد جامع بافق، قلعه باقر آباد بافق، میدان خان بافق، چنار تاریخی روستای باجگان، ارگ عبدالرضا خان بافقی

معروف‌ترین رستوران‌های بافق کدام‌اند؟

رستوران سنتی وحشی بافقی، رستوران هتل علمدار، رستوران یاس، کافه سنتی خان بافق، رستوران تشریفات و رستوران ولیعصر (عج).

چطور به بافق برویم؟

این شهر به بیشتر شهرهای ایران ازجمله یزد، کرمان، مهریز و اردکان جاده زمینی و خطوط ریلی دارد و می‌توانید با اتوبوس، قطار و حتی خودروی شخصی به بافق سفر کنید. برای سفر با هواپیما ابتدا باید به شهر یزد بروید و از آنجا با اتوبوس و خودرو راهی بافق شوید.

4.2/5 - (52 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با درود، ی دوست داشتم دوران خدمت، اهل ابادی تلخ اب بافق بود، خیلی وقته ندیدمش، راستی تلخ اب بافق کجا میشه دقیقا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *