تجربه سفرشهرها

بندرعباس کجاست؟ | بزرگ‌ترین بندر ایران‌

بندرعباس به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌ و تجاری‌اش همواره در فصول مختلف سال، پذیرای گردشگران بسیار زیاد از نقاط مختلف کشور و جهان است. چرا که بیشترین حمل و نقل کالا با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق این بندر صورت می‌گیرد و علاوه بر این، وجود اماکن تاریخی، مناظر طبیعی و قدم زدن در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس، آن را تبدیل به یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین بنادر کشور کرده است.

معرفی بندر عباس

بندر‌عباس یکی از بزرگ‌ترین بنادر ایران، مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندر‌عباس است. این شهر با مساحت 125 کیلومترمربع در جنوب استان هرمزگان واقع شده‌ و از شمال به مناطق کوهستانی و از جنوب به دریا منتهی می‌شود، بنابراین سطح شهر از شمال به جنوب، به‌صورت شیب‌‌دار و با ارتفاع 0 تا 20 متر از سطح دریاست. مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان مکانی برای جابه‌جایی کالا و احداث کارخانه‌های بزرگ و صنعتی آن را تبدیل به مهم‌ترین منطقه کشور در زمینه بازرگانی و صنعت کرده ‌است.

این شهر از شمال با حاجی‌آباد، از شرق با میناب، از غرب با بندر‌خمیر و بندر‌لنگه و از جنوب با خلیج‌فارس همسایه است. نزدیک‌ترین شهر به بندرعباس شهر قشم (مرکز جزیره قشم) با فاصله‌ای نزدیک به ۲۸ کیلومتر است و فاصله آن تا تهران ۱۲۸۷ کیلومتر، تا اصفهان ۹۳۳ کیلومتر، تا شیراز ۵۷۷ کیلومتر و تا کرمان ۴۹۱ کیلومتر است.

تاریخچه

بندرعباس از شهرهای قدیمی کشور با  فراز و نشیب‌های بسیار است. این بندر در زمان سلطنت داریوش هخامنشی برای برقراری ارتباط دریایی با بنادر مهم چین و هند انتخاب شد. دوران اوج تاریخ بندرعباس به قرن 13 میلادی بر‌می‌گردد و بعد از آن هم پرتغالی‌ها از آن برای بارگیری کالاهای خود استفاده می‌کردند.

این بندر تاریخی در گذشته با نام‌های دیگری چون گمبرون، گامرون و جرون هم شناخته می‌شد که سرانجام در سال ۱۶۲۲ میلادی، پس از لشکرکشی شاه عباس اول و بیرون کردن پرتغالی‌ها از خاک ایران، به افتخار این پیروزی، گمبرون به بندرعباس تغییر نام پیدا کرد.

فرهنگ و آداب و رسوم بندرعباس

تعدادی زن و کودک در ساحل در حال نگاه کردن به دو قایل که از دریا می آیند

بندرعباس به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و اقتصادی‌اش، همواره محل زندگی مردم از نقاط مختلف ایران و جهان بوده است و همین امر باعث شده تا فرهنگ و آداب رسوم محلی بندرعباس مجموعه‌ای غنی و متنوع از فرهنگ‌های مختلف باشد. به‌عنوان مثال، پوشش زنان این منطقه شامل چادر، پیراهن و شلوار بندری با رنگبندی شاد است و اگر خوب به نحوه پوشش آن‌ها نگاه کنیم، پی به شباهت زیاد آن با لباس‌های هندی می‌بریم که در واقع این شباهت ناشی از تعاملات فرهنگی مابین کشور هند و بندرعباس است.

مردم بندرعباس با گویش بندری صحبت می‌کنند، این گویش تحت تاثیر ورود اقوام و مهاجرین از کشورهای مختلف و حتی از نواحی دیگر کشورمان قرار گرفته است و در آن اصطلاحاتی از مردم عرب گرفته تا آفریقایی‌ها، پرتقالی‌ها، هلندی‌ها و انگلیسی‌ها و حتی اقوام مختلف از سراسر ایران دیده می‌شود.

آداب و رسوم محلی بندرعباس هم ترکیبی از آیین‌های اقوام مختلف از اقصی نقاط جهان است که از زمان‌های قدیم تا به امروز در میان مردمان این منطقه، هم‌چنان مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش شما را با آداب ‌و رسوم مردم خونگرم و صمیمی بندرعباس آشنا می‌کنیم.

مراسم قبله دعا

این مراسم برای بارش باران برگزار می‌شود و در طی آن، ابتدا کودکان به صورت دسته جمعی در کوچه و بازار راه می‌روند و یک صدا شعری محلی که مربوط به این آیین است را می‌خوانند و از شنوندگان هدیه می‌گیرند. مردم هم بدین وسیله، از مکان و زمانی که قرار است در آن مراسم قبله دعا برگزار شود، مطلع می‌شوند. در این مراسم مردم روزه می‌گیرند، نماز می‌خوانند، دعا می‌کنند و با پختن نذری و پخش آن در بین فقرا از خدا طلب بارش باران می‌کنند.

مراسم زنبیل‌گردان

این مراسم مختص کودکانی است که تا سن دو سالگی، هنوز راه نیفتاده‌اند. در این مراسم پدر و مادر کودک جمعی از فرزندان همسایه را دعوت می‌کنند. سپس فرزندشان را درون زنبیلی که از برگ درخت نخل بافته شده، قرار می‌‌دهند و دیگر کودکان هم زنبیل را گرفته و شعر می‌خوانند تا وی زودتر راه بیفتد.

مراسم زار

مراسم زار از آفریقا وارد این منطقه شده است. به اعتقاد مردم بندرعباس، فرد بیمار به علت ورود یک باد فرازمینی به بدنش بیمار شده و این مراسم برای بهبودی وی انجام خواهد شد. این بیماران که توسط پزشک درمان نمی‌شوند، باید به مسئول برگزاری مراسم مراجعه کرده تا او را هفت روز قبل از شروع مراسم قرنطینه کنند. مسئول برگزاری این مراسم، مامازار یا بابازار نام دارد.

اصل مراسم با حضور بهبودیافتگان، فرد بیمار و مامازار یا بابازار برگزار می‌شود. در طی مراسم موسیقی خاصی نواخته می‌شود و مامازار یا بابازار با اعمالی نظیر حرف زدن با جن و ضربه زدن به او، بیماری را از بدن وی خارج می‌کند.

شهرها و روستاهای بندرعباس

طی تقسیمات کشوری که برای شهرستان بندرعباس انجام شده، از ۶ بخش، ۱۳ دهستان و ۶ شهر تشکیل شده است. بخش‌های شهرستان بندرعباس باعنوان‌های مرکزی، شمیل، فین، قلعه قاضی، تخت و هرمز شناخته می‌شوند و شهرهای آن هم هرمز، قلعه قاضی، تازیان پایین، فین و تخت هستند.

دهستان‌های شهرستان بندرعباس هم عبارتند از: سرخون، سیاهو، گچین، تازیان، ایسین، شمیل، حسن لنگی، فین، گهره، قلعه قاضی، دهنو، تخت و جلابی.

اقتصاد بندرعباس

اقتصاد بندرعباس را می‌توان از جهات مختلف بررسی کرد. این استان به‌واسطه شرایط جوی و جغرافیایی‌اش، دارای زمین‌های کشاورزی، باغ‌های مرکبات و نخلستان‌های خرما است؛ به همین دلیل در این منطقه، محصولات متنوعی نظیر خرما، نارنگی، انبه و مرکبات تولید می‌گردد. علاوه بر موارد گفته شده تنباکو، ارده و مسقطی هم از دیگر محصولات ارزشمند این استان به‌شمار می‌آیند.

هم‌چنین وجود معادنی نظیر نفت، گاز، کرومیت، فولاد، آلومینیوم وخاک‌ سرخ از دیگر نقاط قوت اقتصادی این استان محسوب می‌شوند؛ از‌‌ سویی ‌دیگر قرار گرفتن شهرستان بندرعباس در کنار خلیج‌فارس و چاه‌های نفت، باعث می‌شود تا تولیداتی نظیر فرآورده‌های نفتی، گاز، مروارید و شیلات را هم به اقصی نقاط جهان صادر کند. وجود بندر تجاری شهید رجایی و گمرک ایران در بندرعباس هم آن را تبدیل به قطب اقتصادی کشور نموده است.

آب و هوای بندرعباس

به طور کلی بندرعباس دارای آب و هوای گرم و مرطوب با میانگین بارش 200 میلی‌متر است. بنابراین گرم‌ترین دمای این شهر 52 درجه سانتی‌گراد و سردترین دما به 2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

اگر بخواهیم وضعیت آب و هوای این شهر را در ماه‌های مختلف سال بررسی کنیم، گفتنی است بندرعباس از نیمه آبان تا نیمه فروردین، آب و هوایی مطبوع دارد و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد هوا خشک و ماه‌های تیر تا مهر هم دارای آب و هوای مرطوب و شرجی است.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

دمای هوای بندرعباس از اوایل آذر تا اوسط فروردین در بازه 18 تا 23 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند، بنابراین بهترین زمان سفر در این ایام است. حتی در این بازه زمانی جشنواره‌های مختلفی نظیر جشنواره مجسمه شنی، جشنواره خرید، جشنواره جهله‌نگاری، جشنواره خلیج‌‌‌فارس و جشنواره اقوام ایرانی و خلیج‌فارس برگزار می‌شوند که شرکت در هر کدام از این رویدادها خالی از لطف نخواهد بود و می‌توانید زمان سفر خود را با توجه به زمان برگزاری این جشنواره‌ها برنامه‌ریزی کنید.

اجاره سوئیت بندرعباس با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آشنایی با جاهای دیدنی بندرعباس

وجود خلیج فارس در مجاورت بندرعباس و قدمت دیرینه آن باعث شده تا این منطقه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

عمارت کلاه ‌فرنگی

ساختمانی با سقف شیروانی و ایوانی چوبی

این بنای تاریخی که در مرکز شهر بندرعباس واقع شده، از مکان‌های تجاری مربوط به دوره صفویه است. علت این نام‌گذاری قرار گرفتن گنبدی به شکل کلاه بر روی بخشی از عمارت است. وجود آب انبارهای متعدد در اطراف این عمارت هم، از دیگر شگفتی‌های آن به‌شمار می‌آید. این اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد دلگشا

مسجدی سفید رنگ با گنبدی سفید و دو گل دسته به نام مسجد دل گشا

مسجد دلگشا یا  مسجد جامع بندر عباس از دیگر بناهای تاریخی این شهر با قدمتی 250 ساله است. این مسجد که محل عبادت مسلمانان اهل سنت است، معماری بسیار زیبا، همراه  با کاشی‌کاری‌های برجسته‌ای دارد و از بزرگ‌ترین مساجد ایران در بندرعباس به‌شمار می‌رود. مسجد دلگشا در سال 1387 بازسازی شد و پس از 5 سال، مورد بهره‌بردای قرار گرفت.

برکه‌های باران

بنایی یک طبقه با سقفی گنبدی شکل و گلی

در بندرعباس آب ‌انبارها باعنوان برکه شناخته می‌شدند و از‌آن‌جایی که در آب ‌انبارها، آب باران ذخیره می‌شد، نام برکه‌های باران بر آن‌ها گذاشته شد. برکه‌های باران مربوط به دوران صفویه است و در مجموع از پنج آب ‌‌انبار با چهار دهانه اصلی ذخیره آب و گنبدهایی یکنواخت و زیبا تشکیل شده است.

موزه آب و مردم ‌شناسی بندرعباس

بلز صحنه هایی در موزه به وسیله مجسمه هایی شبیه انسان

اگر می‌خواهید با فرهنگ و تاریخ مردمان این خطه بیشتر آشنا شوید، بازدید از دو موزه آب و مردم‌ شناسی بندرعباس را پیشنهاد می‌کنیم. با بازدید از موزه آب می‌توانید اطلاعات مناسبی در رابطه با ابزار و وسایل مردمان گذشته این خطه برای دسترسی به چاه‌های آب به‌دست آورید.

موزه مردم ‌شناسی یا موزه خلیج‌فارس، که در محوطه تاریخی برکه‌های باران قرار گرفته است، دارای بخش‌های متعدد در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم بندرعباس از گذشته تا به امروز است. در حال حاضر سه عدد از این برکه‌ها در محوطه موزه واقع شده و معماری هرمزگانی جالبی را برای این موزه به ارمغان آورده‌اند.

معبد هندوها

معبدی سنگی با سقفی که یک گنبد اصلی بزرگ و چندین گنبد کوچک در کناره ها دارد

معبد هندوها یا پرستشگاه بت گوران واقع در مرکز شهر بندرعباس از دیگر بناهای تاریخی این شهر است. در ساخت این بنای تاریخی از مصالحی چون سنگ‌های مرمر و سنگ‌های مرجانی استفاده شده و در ساخت آن از معماری معبدهای هندی، الهام گرفته شده است. جالب است بدانید که در این مکان تاریخی، امکان مشاهده و خرید آثار و صنایع دستی بندرعباس هم وجود دارد.

امامزاده شاه محمد‌تقی

محوطه ورودی امام زاده ای با یک گنبد و دو گل دسته با کاشی کاری های آبی رگ

زیارتگاه شاه محمدتقی از اماکن مقدس و متبرک مذهبی بندرعباس است. این بنای تاریخی و مذهبی با سقف و مناره‌های میناکاری‌ شده و شیشه‌های رنگی، همواره توجه مردم محلی و مسلمانان کشورهای اطراف را به خود جلب کرده و احساس آرامش را به زائران القا می‌کند.

مسجد ناصری

مسجدی با دیوار های اجری و در میان آن ها کاشی کاری های آبی رنگ

مسجد ناصری در دوران قاجار، توسط شخصی به نام محمدعلی ناصری ساخته شد. در این مسجد، معماری سنتی جنوب کشور و طرح‌های هندی به ‌چشم می‌خورد. در بازدید از این بنای تاریخی می‌توانید از تزئینات گچبری، کاشی‌کاری‌های زیبا و طرح‌های کشیده شده در دیوارهای مسجد لذت ببرید.

مسجد گله‌داری

داخل مسجدی با ستون های پهن سفید رنگ و گچ کاری هایی زیبا

مسجد گله‌داری که در محله اوزی‌ها واقع شده، از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی بندرعباس است. این بنا که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، توسط شخصی به نام حاج شیخ احمد گله‌داری ساخته شده و از بخش‌های مختلف مناره، شبستان، صحن و منبر تشکیل شده است.

اسکله قدیم بندرعباس

اسکله ای که تعدادی کشتی تفریحی در آن پهلو گرفته اند

اسکله قدیمی شهر بندرعباس با ۱۸۵ متر طول و ۴٫۲۰ متر عرض، در مرکز شهر و در کناره بلوار طالقانی واقع شده و از قدیمی‌ترین مراکز تجاری و داد‌و‌ستد در ایران به‌شمار می‌آید. این اسکله در سال ۱۳۱۸ ساخته شده و امروزه از مراکز دیدنی مورد توجه مسافران است.

باغ پرندگان بندرعباس

تعدادب طوطی رنگارنگ که روی شاخه درختی نشسته اند

باغ پرندگان شهر بندرعباس در مجموعه بزرگ پارک جنگلی طبیعت این شهر، با امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران احداث شده است. در این باغ زیبا، بیش از ۹۰ گونه از پرندگان در محوطه‌های بسته و در هفت بخش جداگانه نگهداری می‌شوند. ارتفاع بلندترین قفس این باغ به ۲۵ متر می‌رسد.

چشمه آب‌ گرم گنو

آب گرم و سفید رنگ در حال خارج شدن از دل زمین جاری شدن روی سنگ ها

منطقه حفاظت‌ شده گنو و چشمه آب‌ گرم آن از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری این استان به‌شمار می‌آید. این چشمه که در فاصله کمی از شهر واقع شده، دارای طبیعتی بکر و امکانات رفاهی متعدد نظیر استخرهای جداگانه، شهربازی و رستوران است. البته در قسمت جنوبی کوه گنو هم مسیر دسترسی به قله نصیر وجود دارد و با عبور از تپه مولا، به دره‌ تنگ سیاه با پوشش گیاهی منحصر‌به‌فرد می‌رسید.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی بندرعباس را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی بندر عباس

دستان خانمی در حال دوختن طرحی با هنر گلدوزی

صنایع دستی بندرعباس، گواه روحیه لطیف و خوی‌ گرم مردمان این سرزمین است و ریشه در فرهنگ قدیمی آن دارد. با سفر به بندرعباس شاهد دست سازه‌هایی نظیر مجسمه، تابلو و دیگر اشیا زینتی از انواع صدف‌ها و مرجان‌ها خواهیم بود. هم‌چنین زنان هنرمند این منطقه رودوزی‌های زیبایی نظیر گلابتون‌دوزی، خوس‌دوزی، بادله‌دوزی و سوزن‌دوزی بر روی لباس‌های محلی و زیبای این منطقه اجرا می‌کنند. حصیر ‌بافی، قالی ‌بافی، خرسک بافی، شیریکی‌ پیچ، چنته‌ بافی، سفالگری سنتی و چادر‌شب بافی از دیگر صنایع دستی زیبا و جذاب این منطقه است.

علاوه بر صنایع دستی ذکر شده که می‌توانید به‌عنوان سوغات این شهر برای عزیزانتان به یادگار ببرید، محصولاتی نظیر خرما و فرآورده‌های آن، مرکبات و شیلات بندرعباس هم از دیگر گزینه‌های انتخابی برای خرید یک سوغاتی خوشمزه از این شهر است.

غذاهای محلی بندرعباس

نوعی غذای جنوبی درست شده ب برنج و ماهی

اگر از غذاهای تکراری و روزمره خسته شده‌اید با سفر به بندرعباس می‌توانید این روزمرگی را با خوردن غذاهای محلی این منطقه جبران و سمفونی از عطر و طعم‌ها را تجربه کنید. غذاهای محلی بندرعباس به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، بیشتر با انواع ماهی‌ها پخته می‌شود و به‌دلیل مراودات فرهنگی این بندر با مردم کشور هند، غالبا برای طعم‌دار کردن آن‌ها از ادویه‌های تند و گرم هندی استفاده می‌شود.

از غذاهای خوشمزه محلی این منطقه، می‌توان به مواردی نظیر مهیاوه، هواری، بلالیت، زیبون، عنکاس ماهی، موفلک و برنج دیشو اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات بندرعباس را مطالعه کنید

رستوران‌های بندرعباس

بندرعباس از شهرهای پرتردد ایران به‌شمار می‌آید و همین امر باعث‌ شده تا کافه و رستوران‌های شیک و مجللی برای پذیرایی از گردشگران با انواع غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی و بین‌المللی احداث شود. در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

رستوران بادگیران

محوطه باز یک رستوران در شب از نمای بالا، افرادی که در حال تردد هستند، حوض، میز و صندلیو آلاچیق ها

رستوران و کافه مدرن بادگیران دارای فضایی دلنشین و دکوراسیون منحصر‌به‌فرد است و در آن انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، انواع نوشیدنی‌ها، دسرها و کیک‌های باکیفیت سرو می‌شوند. فضای رستوران هم به‌منظور رفاه حال مهمانان دارای دو بخش مدرن و سنتی است.

آدرس: بندرعباس، ابتدای جاده میناب، جنب بنیاد بتن، ۴۰۰ متر داخل کوچه

رستوران داریوش

رستوران داریوش به‌دلیل فضای سنتی و قرار گرفتن در نزدیکی بندر شهید رجایی، تبدیل به یکی از رستوران‌های محبوب بندرعباس شده و حتی مسافران پس از صرف انواع غذاهای ایرانی، سنتی و دریایی، می‌توانند در اسکله و ساحل قدم بزنند.

آدرس: بندرعباس، بزرگراه شهید رجایی، جنب هتل داریوش

رستوران امپراطور

کافه و رستوران امپراطور با فضایی کلاسیک و مدرن یکی دیگر از رستوران‌های محبوب درشهر بندرعباس است که در آن انواع خوراک‌های دریایی، فست فود، غذاهای ایرانی و انواع کباب عرضه می‌شود. در کافه امپراطور نیز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسرهای خوش طعم سرو خواهد شد.

آدرس: بندرعباس، انتهای رسالت شمالی، نبش کوی آزاد شهر

مراکز خرید بندرعباس

ساختمان بزرگ کرم رنگ بازار مرکزی بندر عباس

یکی از بهترین بخش‌های سفر به بندرعباس گشت‌وگذار در مراکز خرید آن است. در این شهر از بازارهای سنتی گرفته تا پاساژهای شیک و مدرن، هر کدام از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردارند و در آن‌ها می‌توانید انواع صنایع دستی، خوراکی‌ها، پوشاک و سایر مایحتاج خود را تهیه کنید.

مجتمع‌های تجاری سیتی سنتر، زیتون، ستاره جنوب، نیلی، ستاره شهر، مگامال سرو، رویال، پاسارگاد، ملکه آسمان‌ها، بازار بزرگ طلا و جواهرات در کنار بازارهای سنتی مثل بازار اوزی‌ها و لاری‌ها، بازار سنتی بندرعباس، بازار مرکزی از جمله مراکز خریدی هستند که همواره موردم توجه مردم بومی و مسافران این شهر قرار گرفته‌اند.

اقامت در بندرعباس

شهر بندرعباس به‌واسطه واقع شدن در کنار بنادر تجاری معروف و گمرک، داشتن جاذبه‌های طبیعی و قدمتی تاریخی، هر ساله شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند. به‌همین دلیل در این شهر هتل‌ها‌، مهمانسراها و مهمانپذیرهای زیادی تاسیس شده تا پذیرای مسافران عزیز باشد، اما در برخی از زمان‌های سال این شهر به‌قدری شلوغ و پرتردد می‌شود که ممکن است برای اقامت با مشکل مواجه شوید؛ به همین دلیل بهتر است برای اجاره سوئیت در بندرعباس برای سفر چند روزه به بندرعباس برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و در‌همین‌راستا می‌توانید با مراجعه به سایت اتاقک و رزرو آنلاین اقامتگاه از این سایت، قبل از حرکت محل اقامت خود را با قیمتی مقرون به صرفه رزرو کرده و با خیالی آسوده سفری خوش به بندرعباس را تجربه کنید.

لازم به ذکر است در سایت اتاقک، امکان بررسی کلیه اقامتگاه‌ها، همراه با عکس و مشخصات دقیق وجود دارد و پس از مشاهده و دریافت اطلاعات کامل، می‌توانید مکان مورد نیازتان را مطابق با بودجه و شرایط خود به صورت آنلاین رزرو کنید.

راه‌های دسترسی به بندرعباس

برای دسترسی به بندرعباس راه‌های متعددی وجود دارد، به طوری که شما می‌توانید از هر نقطه کشور با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی به این شهر سفر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بندرعباس در جنوبی‌ترین نقطه ایران واقع شده و برای سفر جاده‌ای از شهرهایی نظیر مشهد، تهران و اصفهان باید مسافت زیادی را طی کنید و با استفاده از موقعیت بندرعباس روی نقشه و کمک گرفتن از تابلوهای راهنما، خود را به این منطقه برسانید.

فاصله تهران تا بندرعباس نزدیک به ۱۲۸۰ کیلومتر است و ۱۴ ساعت طول می‌کشد تا  با عبور از شهرهای قم، کاشان، اصفهان یا یزد، شهر بابک، سیرجان و حاجی آباد، به بندرعباس برسید.

فاصله مشهد تا بندرعباس ۱۳۹۰ کیلومتر است و باید از شهرهای شرق و شمال شرقی نظیر کرمان و سیرجان عبور کنید و سپس به بندرعباس برسید. اگر ساکن شهرهای غرب و جنوب غربی کشور هستید، باید با گذشتن از اصفهان و شهر بابک به سیرجان برسید و به‌سمت بندرعباس مسیر خود را ادامه دهید.

نکاتی که لازم است در  سفر به بندرعباس بدانید

بندرعباس یکی از گرم‌ترین مناطق کشور، همراه با آفتاب سوزان، باران‌های رگباری و هوای شرجی است. بنابراین در زمان سفر عینک آفتابی، کلاه و کرم ضدآفتاب مناسب فراموش نشود. از سویی دیگر باران‌های تند و گاه‌ و بیگاه این شهر، ممکن است شما را غافلگیر کند و داشتن چتر لازمه پیشگیری از خیس شدن است. داشتن لباس نخی و مناسب برای سفر به بندرعباس از دیگر راه‌های فرار از گرمای این شهر است. برای بازدید از مکان‌های گردشگری و تجاری این شهر هم یک کفش پیاده‌روی مناسب، بطری آب و مقداری خوراکی و تنقلات به همراه داشته باشید باشید.

سوالات متداول درباره بندرعباس

شهر بندرعباس کجاست؟

شهر بندرعباس مرکز شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان است.

بهترین زمان سفر به بندرعباس چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به این شهر از اوایل آذر تا اواسط فروردین است.

معروف‌ترین جاذبه‌های شهر بندرعباس چیست؟

در بندرعباس جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی نظیر معبد هندوها، برکه‌های باران، عمارت کلاه فرنگی، مسجد ناصری و غیره وجود دارد.

 معروف‌ترین رستوران های بندرعباس کدام‌اند؟

در بندرعباس رستوران‌های متعددی وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به رستوران بادگیران، رستوران داریوش و رستوران امپراطور اشاره کرد.

چگونه می‌توان به بندرعباس سفر کرد؟

این منطقه مسیرهای دسترسی بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور دارد، به‌همین دلیل به‌راحتی می‌توانید برای سفر به بندرعباس با خودروی شخصی، اتوبوس، هواپیما یا قطار برنامه‌ریزی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *