شهرها

بندر انزلی کجاست؟ | معرفی کامل بندر پهلوی قدیم

بسیاری از ما حداقل یکبار هم شده نام بندر انزلی را شنیده‌ایم. این شهر شمالی نه تنها از جنبه گردشگری، بلکه در مسائل اقتصادی، تجاری، نظامی و حتی ورزشی همواره شهر مهمی بوده. اگر شما هم دوست دارید بدانید بندر انزلی کجاست؟ با تاریخچه‌ و سوغات آن‌جا آشنا شوید و برای سفرتان جاذبه‌های بیشتری پیدا کنید، با این مطلب از مجله اتاقک همراه باشید.

بندر انزلی کجاست؟

خانه های کنار ساحل خزر که هر کدام به رنگ های مختلف رنگ شده اند، سبز با شروانی زرد، آبی با شیروانی صورتی و رنگ های دیگر

بندرانزلی مرکز شهرستان انزلی است و در غرب استان گیلان قرار دارد، بندر انزلی از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشت و صومعه سرا، از غرب به رضوانشهر و از شرق به خمام می‌رسد. بعد از مرکز استان گیلان (رشت) انزلی پرجمعیت‌ترین شهر این استان است و در مساحت ۳۱۵ کیلومتر مربعی خود، بیش از ۱۴۸٬۰۰۰ نفر را جای داده است. ساکنان این شهر با نام جالب انزلی‌چی (به معنای اهل انزلی) شناخته می‌شوند و به زبان گیلکی صحبت می‌کنند.

تاریخچه بندر انزلی

سال 863 هجری قمری،  اولین باری است که در متون تاریخی از انزلی یاد شده. در آن زمان انزلی فقط یک دهکده کوچک بوده است. کم‌کم در اوایل دوره صفویه، انگلیسی‌ها، روس‌ها و همچنین دولت مرکزی کشور خودمان که پایتخت آن قزوین بود، این شهر را مورد توجه خود قرار دادند. انگلیسی‌ها شرکتی تجاری در مسکو دایر کردند و در تجارت ابریشم گیلان، راه رشت-بندر انزلی-بادکوبه به اروپا را رونق بخشیده و از آن به بعد انزلی به دروازه اروپا شناخته شد. پس از مدتی که پهلوی اول روی کار آمد، این بندر را بازسازی کرد و اسکله‌های جدیدی در آن ساخت، همچنین اداره بندر و کشتیرانی مجهزتر از همیشه شد. امروزه بندرانزلی یکی از مجهزترین بندرهای کنار دریای خزر و از زیباترین شهرهای گیلان به حساب می‌آید که هر سال هزاران تن کالا توسط کشتی به آن وارد و یا از آن خارج می‌شود.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم بندر انزلی

مردم بندر انزلی اکثرا گیلک بوده و به زبان گیلکی بیه پسی صحبت می‌کنند. مردم انزلی را انزلیچی می‌گویند. استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی خود آداب و رسوم خاص خود را دارند. بسیاری از آداب و رسوم رایج در بندر انزلی در دیگر شهرهای استان گیلان نیز رایج است. در این قسمت از مقاله به رایج‌ترین آداب و رسوم بندر انزلی می‌پردازیم:

  • باران خواهی: با اینکه بندر انزلی یکی از شهرهای پرباران کشور به حساب می‌آید، گاهی به اندازه نیاز زمین‌های شالیزار باران نمی‌بارد. در این هنگام مردم شی متبرکی را مانند جانماز یا پنجه علم در آب قرار داده و آن را می‌شویند تا از این طریق از خداوند طلب باران کنند.
  • آفتاب خواهی: گاهی بارش باران‌های پی‌در‌پی نیز ممکن است برای زمین‌های شالی خطرناک باشد که در این هنگام مردم دست به کار شده و به اعتقاد خود سر هفت فرد کچل را می‌بندند تا آفتاب بیاید.
  • درمان درد: مردم انزلی برای از بین بردن درد نواحی مختلف، اعتقادات خاص خودشان را دارند. مثلا برای رفع گلودرد، ابتدا گلوی فرد را می‌مالند و سپس او را می‌ترسانند. برای رفع گوش درد یک حبه سیر را گرم می‌کنند و داخل گوش می‌گذارند. همچنین برای رماتیسم، بیمار را در شکم پاره شده خوک قرار می‌دهند.

روستاهای بندر انزلی

روستاهای زیبایی اطراف بندر انزلی را اشغال کرده‌اند. یکی از این روستاها آبکنار نام دارد که در کنار مرداب انزلی و دهستان چهارفریضه قرار دارد. روستای اشپلا، اشترکان، بشمن، تربه بر، تربه گوده، جفرود پایین، چای بیجار، حسن رود، خمیران، رود پشت، سنگاچین، گلشن، کوچک محله و ماهروزه از دیگر روستاهای اطراف بندر انزلی هستند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

اقتصاد بندر انزلی

انزلی به دلیل داشتن دریا، بندر، گمرک، منطقه آزاد و زیرساخت‌های شیلاتی به عنوان نگین پرفروغ تجارت و اقتصاد در شمال کشور شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بیش از 80 درصد تجارت کشور از طریق دریا اتفاق می‌افتد. منطقه آزاد بندرانزلی یکی از مهم‌ترین  زیرساخت‌های دریایی برای صادرات و واردات است. این منطقه نسبت به دیگر شهرهای بندری شمال از ویژگی‌های استراتژیک بهتری برخوردار بوده و همچنین توسعه یافته‌تر است. از دیگر دلایل موفق بودن بندرانزلی به عنوان یک قطب تجاری، نزدیکی آن به بنادر پراهمیت حاشیه دریای خزر در کشورهای دیگر مانند  بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، اکتائو در قزاقستان، باکو در آذربایجان و ترکمن باشی در ترکمنستان است. در گذشته مردم بندر انزلی بیشتر به شغل ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی مشغول بودند، اما امروزه با پیشرفت بازار منطقه آزاد انزلی، بسیاری از مردم در این بازار مشغول به فروشندگی و واردات کالا هستند.

آب‌وهوای بندر انزلی

جاده ی مه آلود انزلی

مانند بسیاری از شهرهای شمال کشورمان، انزلی دارای هوایی مرطوب است اما در فصل تابستان هوا رو به شرجی شدن می‌رود و در زمستان هوا ملایم و گاهی نیز سرد است. اگر به این شهر بندری سفر کنید دمایی با میانگین ۱۳.۲ تا ۱۹.۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهید کرد. ممکن است در فصل گرما دما به ۲۶ درجه سانتی‌گراد و در فصل سرما به ۷ درجه سانتی‌گراد هم برسد. یکی از موارد جالبی که در معرفی انزلی به سایر ایرانیان همیشه مشهور بوده، میزان بارندگی این شهر است. میانگین بارش منطقه ۱٬۸۵۰ میلی‌متر است و در برخی سال‌ها این میزان به بیش از ۲٬۰۰۰ میلی‌متر هم رسیده؛ به همین دلیل این شهر با نام «شهر باران» هم شناخته می‌شود.

نکته مهم دیگر در مورد آب‌وهوای انزلی، روزهای ابری آن‌جا است. شاید فکر کنید در همه‌ی روزهای سال این شهر ابری خواهد بود، اما در حدود یک سوم سال (به ویژه در اواخر بهار و اوایل تابستان) هیچ اثری از ابر دیده نمی‌شود. اما مانند سایر شهرهای استان گیلان روزهای ابری هم در آن‌جا وجود دارد که تقریباً ۱۶۲ روز سال را شامل می‌شود. در بقیه ایام سال هم، انزلی دارای هوای نیمه‌ابری است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این شهر بندری کم‌بودن روزهای یخبندان است که این باعث شده امکان سفر در همه ایام سال به آن‌جا وجود داشته باشد. میانگین یخ‌بندان‌های انزلی تنها ۷ روز در سال است که دلیل آن مجاورت با دریای خزر است.

بهترین زمان سفر به انزلی‌

پل گردشگری برای دوچرخه سواری و پیاده روی

ممکن است حالا که فهمیدید انزلی کجاست و با ویژگی‌های آن قدری آشنا شدید، قصد سفر به آن‌جا را داشته باشید و دنبال بهترین زمان سفر به این بندر زیبا هستید. این مسأله تا حد بسیار زیادی به شما و شرایط‌تان بستگی دارد. شاید تحمل هوای شرجی تابستان برای‌تان سخت است یا از آن طرف، علاقه‌ای به سرمای زمستان ندارید و حتی شاید علاقه‌مند به قدم‌زدن زیر باران باشید. بسته به هرکدام از این شرایط، فصل بهار، تابستان، پاییز یا زمستان برای شما مناسب‌تر خواهد بود. البته اگر هنگام سرمای هوا قصد مسافرت داشتید، قبل از هر چیز از وضعیت جاده‌ها اطلاع کسب کنید. علاوه‌براین می‌توانید قبل از ورود به شهر، اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو یا اجاره کنید تا با خیال راحت‌تری به مسافرت بروید. برای اجاره ویلا شمال یا هر نقطه از ایران می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاهای دیدنی بندر انزلی

قبلاً هم گفتیم که بندر انزلی اهمیت تاریخی بسیاری دارد و حتی جهانگردان خارجی در دوران قاجاریه، گزارش‌های مفصلی در مورد آن نوشته‌اند. همچنین موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه و قرار گرفتن در کنار دریای خزر و داشتن طبیعت بکر، انزلی را به یک جاذبه گردشگری بسیاری دیدنی تبدیل کرده است. همان‌طور که قول دادیم، حالا نوبت به معرفی جاهای دیدنی انزلی رسیده است.

تالاب انزلی‌

تالاب انزلی با درختان رنگارنگ در کنار آن

یکی از مهم‌ترین و بزرگترین سکونتگاه‌های طبیعی گونه‌های مختلف جانوری در ایران، تالاب انزلی است. این تالاب در جنوب غربی شهر انزلی قرار گرفته و مساحت آن به ۲۰٬۰۰۰ هکتار می‌رسد و انواع گیاهان، آبزیان و پرندگان را در خود جای داده است. تعداد این گونه‌های زیستی به بیش از ۵۰ نوع ماهی از جمله ماهی خاویار، ۱۰۰ گونه پرنده‌ای مانند کاکایی، سیاه کشیم، انواع اردک، مرغ ماهی‌خواهر و صدها نوع گیاه مختلف از جمله نیلوفر مردابی، نی، پونه‌ی آبی و… می‌رسد. دلیل این تنوع زیستی هم میزان مناسب آب و رطوبت هوا است که این تالاب را به محل مناسب سکونت و تولید مثل جانوران تبدیل کرده است.

اگر قصد بازدید از این‌جا را دارید، باید بدانید تالاب انزلی از چهار بخش آبکنار (در غرب)، بخش شرقی، بخش مرکزی و منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم تشکیل می‌شود. این منطقه حفاظت‌شده در جنوب تالاب قرار دارد و مساحت آن ۴٬۱۱۴ هکتار است. مهم‌ترین گونه‌ی جانوری منطقه سیاه‌کشیم پرنده‌ای آبزی به نام چنگر طاووسک محسوب می‌شود که بسیار نادر و زیبا است.

مناره انزلی

مناره انزلی

یکی از مواردی که نمی‌توان در معرفی انزلی جا انداخت، برج ساعت این شهر یا مناره است. این بنا در میدان انزلی و نزدیک بازار سپه قرار دارد. برج در سال ۱۱۹۴ توسط حاکم گیلان ساخته شد. هدف از ساخت این برج، دیده‌بانی از دریا و استفاده به‌عنوان فانوس دریایی بوده است. همچنین این برج به ملوانان و دریانوردان کمک می‌کرده تا با مشاهده‌ی نور فانوسِ مناره، در شب راه ساحل را پیدا کنند. در سال ۱۳۰۷ اقداماتی برای مرمت برج انجام گرفت و برای آن چهارسویی هم تعبیه شد. هم‌اکنون این برج ۲۸ متری مجهز به یک ساعت الکتریکی شده و بازدید از آن در شب، به‌دلیل نورپردازی خاص مناره بسیار دیدنی است.

موج‌شکن انزلی

موج شکن انزلی

بسیاری از مسافرانی که به ساحل بندر انزلی می‌روند، تجربه نشستن روی سنگ‌های کنار ساحل را از یاد نمی‌برند. ساخت این سازه سنگی در سال ۱۲۹۳ به پایان رسید و چون توسط مهندسان آلمانی طراحی شده، مول نام گرفت. پس از احداث موج‌شکن کشتی‌هایی که در کانال بین غازیان و انزلی پهلو گرفته بودند، از آسیب امواج دریا مصون می‌ماندند. این موج شکن ۵۲۰ متر طول دارد و جهت تقویت سازه، سال ۱۳۱۴ مکعب‌هایی بتونی در جلوی آن قرار گرفت. تجربه بازدید از این بنا، تماشای امواج دریا و گردش آن‌ها روی موج‌شکن‌ها بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی است.

کاخ میان‌ پشته

کاخ سفید میان پشته یا کاخ سلطنتی

در منطقه میا‌ن‌ پشته، بین پل انزلی و پل غازیان یکی از قدیمی‌ترین کاخ موزه‌های این شهر قرار دارد. اطراف کاخ میان پشته را پوشش گیاهی زیبایی متشکل از چمن و درخت‌های فراوان احاطه کرده و باعث کاهش روح نظامی فضا می‌شود. همچین کاخ چشم‌اندازی به دریای خزر هم دارد که این زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در دیوارها و سقف ساختمان گچ‌بری‌های بسیار زیبایی وجود دارد و ترکیب آن با نقاشی‌های ساختمان، جلوه بنا را بسیار بیشتر کرده است. تاریخچه استفاده از این ساختمان به‌عنوان کاخ هم به سال ۱۳۰۷ برمی‌گردد؛ در آن سال این ساختمان آتش گرفت و تصمیم بر بازسازی آن به‌عنوان محل اقامت رضا‌شاه پهلوی گرفته شد و به این دلیل نام کاخ سلطنتی بر آن گذاشته شد.

آکواریوم انزلی

راهرو آکواریوم که 2 غواص در آن هستند

شهر انزلی زیستگاه گونه‌های مختلف ماهی است اما برای دیدن این جانوران، لازم نیست حتماً به دریا سفر کنید. در این شهر بزرگترین آکورایوم زیرزمینی ایران با مساحت ۱۰٬۰۰۰ متر مربع قرار دارد که به یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی انزلی تبدیل شده است و آبزیان مختلفی از جای جای جهان را در خود جای داده است. امکانات این مجموعه تنها به آکواریوم محدود نمی‌شود و همین ویژگی باعث افزایش بازدیدکنندگان آن‌جا شده است. اگر گذرتان به آکواریوم انزلی افتاد می‌توانید از امکاناتی چون شهربازی سرپوشیده، سینمای چند بعدی، زمین بولینگ، کافی‌شاپ و رستوران هم استفاده کنید.

گورستان لهستانی‌ها

گورستان لهستانی های انزلی

جنگ جهانی دوم یکی از تلخ‌ترین اتفاقات دوران معاصر ما است و از یادها نمی‌رود. یکی از هولناک‌ترین اتفاقات این جنگ کشتار یهودیان توسط ارتش نازی بود و همین مسأله، باعث فرار بسیاری از یهودیان از سرزمین‌هایشان شد. برخی از یهودیان لهستانی‌ هم ایران را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کردند و از طریق شهر انزلی به کشور ما پناه آوردند. زندگی برخی از مردم آن سرزمین در این شهر، سبب پیدایش گورستان لهستانی‌ها در انزلی شد و این گورستان هم‌اکنون ۶۳۹ مهاجر از این کشور را در خود جای داده است.

بقعه بی‌بی حوریه

بی‌بی حوریه انزلی

اگر علاقه‌مند به بازدید از بناهای مذهبی باشید، یکی از پیشنهادها به شما بقعه بی‌بی حوریه است. این آرامگاه در نزدیکی انزلی و روستای شالور قرار دارد و مدفن خواهر امام موسی کاظم است. دیوارهای بقعه از سنگ مرمر ساخته شده‌اند و گنبد آن نیز کاشی‌کاری شده و همچنین روی قبر یک ضریح طلایی بزرگ و دارای شبکه قرار گرفته است. علاوه‌ بر مقبره، در این بنا مکان‌هایی چون زائر سرا، یک مسجد زیبا و پارکینگ هم برای رفاه حال زائران وجود دارد.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی بندرانزلی را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی بندر انزلی

صنایع دستی انزلی

استان‌های شمالی کشورمان پر از کشاورزان، دامدارن، ماهیگیران و هنرمندان خوش‌‌سلیقه و زحمت‌کش است. این خصلت مردم شمال باعث شده شاهد تنوع در محصولات کشاورزی، خوراکی و صنایع دستی این منطقه باشیم. آن‌هایی که می‌دانند بندر انزلی کجاست، از کیفیت برنج و چای این منطقه خبر دارند. با گردش در بازار این شهر می‌توانید اعلاترین برنج‌های ایرانی و خوش عطرترین چای را تهیه کنید. همچنین می‌توانید دسترنج ماهیگران انزلی‌چی را به صورت تازه بخرید و نوش جان کنید.

زنان شمالی بسیار هنرمند هستند و هنر دستان آنها صنایع دستی انزلی را بسیار پرطرفدار و متنوع کرده است از جملات محصولات حصیری (سبد، زیر انداز، زیر قابلمه‌ای و…)، لباس‌های محلی و چادر شب گیلانی را تولید می‌کنند. همچنین هنرمندان بندر انزلی به کارهایی چون خراطی روی چوب، قلاب‌بافی و گلسازی هم مشغول هستند.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی بندرانزلی را مطالعه کنید.

مراکز خرید بندر انزلی

بازارهای محلی انزلی

یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی هر سفری، خرید محصولات بومی به‌ویژه از بازارهای سنتی آن منطقه است. هر کسی که می‌خواهد به معرفی انزلی بپردازد، حتماً به بازارهای محلی بسیار جذاب این شهر هم اشاره می‌کند. برخی از مراکز خرید این شهر بندری عبارتند از:

  • شنبه بازار:‌ این بازار هفتگی جزو سنتی‌ترین بازارهای این شهر حساب می‌شود و فروشندگان و تولیدکنندگان محلی، اجناس خود را در آن عرضه می‌کنند.
  • بازار کاسپین
  • بازار پردیس
  • بازار ساحلی
  • بازار گیلار

به این موارد باید پاساژهای مدرن و نوساز این شهر را اضافه کرد که برای عاشقان خرید بسیار جذاب هستند. به‌ دلیل ورود گردشگران بسیار به انزلی، مراکز خرید در این شهر رونق فراوانی دارند و اقتصاد شهر هم به همین‌ دلیل پویاتر شده است.

غذاهای محلی بندر انزلی‌

غذاهای محلی انزلی

تنوع مواد غذایی در این شهر ، باعث پدید آمدن خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شده است. از طرف دیگر وقتی از شهر خود به سمت یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی ایران بیرون زده‌اید، بهتر است فست فودها را فراموش کنید. چشیدن طعم غذاها و خوراکی‌های خوشمزه این منطقه حتماً تا آخر عمر یادتان خواهد ماند. از جمله این غذاها می‌توان به انواع ماهی، ماهی دودی، ترش تره، باقلا قاتق، میرزا قاسمی، اکبر جوجه و انواع ترشی اشاره کرد. همچنین می‌توانید در این شهر شیرینی‌های خوشمزه‌ای چون حلوا عسلی را هم میل بفرمایید.

رستوران‌های بندر انزلی

اگر به دنبال نوش جان کردن غذاهای محلی هستید، رفتن به یک رستوران باکیفیت بهترین کار خواهد بود. با این کار هم از کیفیت و سلامت غذا مطمئن خواهید شد و هم مزه اصیل غذا را تجربه می‌کنید. خوشبختانه در شهر انزلی رستوران‌های مختلفی از جمله لوتکاچی، حاج مرتضی، گرند شف، اکبر جوجه، دریاکده و رستوران ساحلی دلفین وجود دارند که بسیار هم مشهور هستند. علاوه‌براین با یک پرس‌وجو از مردم بومی، می‌توانید رستوران مناسب‌تان را به‌راحتی پیدا کنید.

اقامت در بندر انزلی

مهم نیست که بخواهید در لوکس‌ترین هتل‌ها اقامت نمایید، سراغ خانه‌های محلی بروید و چند روزی به سبک مردم بومی انزلی زندگی کنید، یا دنبال یک سوییت مقرون‌به‌صرفه هستید. هر کدام از این گزینه‌ها را که دوست دارید، به‌راحتی با جستجو اجاره ویلا در بندر انزلی از سایت اتاقک به‌راحتی اقامتگاه مورد نظر خودتان را پیدا خواهید کرد و در سریع‌ترین زمان می‌توانید آن را رزرو نمایید.

راه‌های دسترسی به انزلی‌

راههای دسترسی به انزلی

شاید بخواهید بپرسید بهترین مسیر از تهران تا بندر انزلی چه مسیری است؟ برای رفتن به مقصدتان انتخاب‌های متنوعی مقابلتان قرار دارد و می‌توانید طبق سلیقه خودتان به انزلی برسید. اگر به دنبال با هم بودن و صمیمیت بیشتر هستید، خودروی شخصی‌تان را آماده کنید. در اولین قدم باید خود را به بزرگراه تهران-کرج برسانید و بعد از ورود به بزرگراه قزوین-رشت، به سمت انزلی رانندگی کنید. ممکن است بخواهید در جاده رانندگی نکنید و تنها به دنبال تماشای منظره‌ی زیبای مسیر هستید، در نتیجه به شما استفاده از اتوبوس توصیه می‌شود. خوشبختانه از برخی مسیرها از جمله تهران، اتوبوس مستقیم به انزلی وجود دارد و به راحتی می‌توان به مقصد رسید.

سفر با قطار انزلی

سفر ریلی به انزلی

ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد، عاشق مسافرت با قطار و عبور از تونل‌ها و پل‌های مه‌گرفته راه آهن شمال باشید. باید گفت متأسفانه هنوز پروژه راه آهن رشت انزلی به پایان نرسیده و برای مسافرت با قطار، لازم است بلیت رشت را تهیه کنید. پس از رسیدن به رشت می‌توانید به سمت مقصد مورد نظرتان حرکت کنید.

سفر هوایی به انزلی

اگر قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن به این شهر بندری برسید، هواپیما بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر انزلی فرودگاه سردار جنگل رشت است و پس از فرود هواپیما، لازم است این فاصله ۴۰ کیلومتری را با خودرو طی نمایید.

نکاتی که در سفر به انزلی باید بدانید

هنگام سفر به انزلی فراموش نکنید که علاوه بر بازدید از مناطق دیدنی آن، از بازارهای منطقه آزاد آن خرید کنید. تجارت و خرید و فروش در منطقه بازار آزاد انزلی رونق زیادی دارد، که اگر قصد خرید دارید بهتر است به این منطقه سری بزنید و از کالا و پوشاک متنوع آن دیدن کنید. بازار ساحلی، بازار کاسپین، بازار پردیس و بازار گیلار از مهم‌ترین مراکز خرید بندر انزلی هستند که می‌توانید اجناس باکیفیتی در آن‌ها پیدا کنید. اگر می‌خواهید محصولات تازه محلی مانند سیر، ترشی، ماهی و … تهیه کنید، بازارهای محلی بندر انزلی محل مناسبی برای گشت و گذار و خرید محصولات محلی هستند.

اجاره ویلا ساحلی انزلی    |    اجاره ویلا لوکس و استخردار انزلی

سوالات متداول درباره بندر انزلی

بندر انزلی کجاست؟

بندرانزلی مرکز شهرستان انزلی است و در غرب استان گیلان قرار دارد، بندر انزلی از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشت و صومعه سرا، از غرب به رضوانشهر و از شرق به خمام می‌رسد.

بهترین زمان سفر به انزلی کی است؟

بهار و اوايل تابستان

معروف‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی کدام‌اند؟

تالاب انزلی، موج‌شکن انزلی، گورستان لهستانی‌ها

معروف‌ترین رستوران‌های بندر انزلی کدام‌اند؟

رستوران‌های لوتکاچی، حاج مرتضی، گرند شف، اکبر جوجه، دریاکده و رستوران ساحلی دلفین

چطور به بندرانزلی برویم؟

اگر با خودروی شخصی قصد سفر دارید در اولین قدم باید خود را به بزرگراه تهران-کرج برسانید و بعد از ورود به بزرگراه قزوین-رشت، به سمت انزلی رانندگی کنید. با قطار و هواپیمای رشت هم می‌توانید به بندرانزلی بروید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *