شهرها

دوهزار شهسوار کجاست؟ | بهشت جنگلی مازندران

دوهزار شهسوار کجاست؟ جایی در ارتفاعات مازندران و شهرستان تنکابن درختان هیرکانی یکی پس از دیگری ردیف شده‌اند تا چشم‌اندازی بی‌نظیر و تماشایی را به گردشگران ارائه کنند. جنگلی بکر که آبشارها و چشمه‌ها در آن مخفی شده‌اند و صدای آواز پرندگان شما را به پیش رفتن در دل دوهزار وسوسه می‌کند. برای اینکه دقیق‌تر بدانید جنگل دوهزار شهسوار کجاست، سوار اتوبوس مجازی اتاقک شوید تا با هم گشتی کوتاه در این منطقه بکر مازندران بزنیم!

دوهزار شهسوار کجاست؟

طبیعت دره ای در میان کوه های سر سبز

بخش‌های شمالی ایران، شبیه به یک نوار بهشتی، این قسمت از ایران را پوشانده‌اند. به‌همین‌دلیل زیبایی شهرهای شمالی و تماشای طبیعت ناب و بی‌نظیر آن‌ها، می‌تواند چشمانتان را از زیبایی پر کند.

در این میان مسیرها و جاده‌های جنگلی و زیبایی خودشان زا نشان می‌دهند که رفتن در این مسیرها، شما را حیرت‌زده می‌کند.

جاده دوهزار شهسوار یکی از همین زیبایی‌های خیره‌کننده و منحصربه‌فرد است که با سفر به آنجا چشمانتان از زیبایی پر می‌شود. اگر به ارتفاعات مازندران و تنکابن سفر کنید، درست همانجایی که دشت‌های سرسبز با آبی آسمان تلاقی کرده‌اند و مانند نقاشی، خودنمایی می‌کنند، می‌توانید دوهزار شهسوار را ببینید!

برای اینکه به دوهزار شهسوار برسیم، ابتدا باید وارد استان مازندران شویم. سپس به سمت جنوب تنکابن یا شهسوار برویم تا به خرم‌آباد برسیم. از آن جا وارد جاده‌های جنگلی دوهزار و سپس سه هزار خواهیم شد. این جاده‌ها در دل جنگل کشیده شده‌اند و از زیباترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌روند. در طول جاده نیز رودخانه دوهزار همراهی‌تان می‌کند و به شما خوش‌آمد می‌گوید!

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جنگل دوهزار شهسوار یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است.

آب‌و‌هوای دوهزار شهسوار

کوهستان سرسبز و کوه های پوشیده از درخت

خطه شمالی ایران، از نظر آب‌وهوایی نظیر ندارد و هر زمان از سال که به آنجا سفر کنید، از آب‌و‌هوای مطبوع و دلپذیر آن لذت می‌برید.

آب‌و هوای این منطقه آنقدر بی‌نظیر است که می‌توان آن را جزیی از جاذبه های گردشگری دوهزار شهسوار به شمار آورد!

در فصل بهار هوای این منطقه آنقدر جذاب و شگفت‌انگیز می‌شود که دوست ندارید از آنجا دل بکنید. شکوفه درختان دوهزار و خنکای نسیم بهاری که پوستتان را نوازش می‌کند، آب‌وهوای دیدنی های دوهزار شهسوار در بهار را تشکیل می‌دهد.

در تابستان، آب‌وهوای این منطقه رو به گرما و شرجی شدن می‌رود و با پایان یافتن شهریور، دوباره هوای خنک و بارانی خودش را نشان می‌دهد. شب‌های سرد جاذبه های گردشگری دوهزار شهسوار در شش ماهه دوم سال، جذابیت خاص خودش را دارد که تماشای دیدنی های دوهزار شهسوار را هم برایتان لذت‌بخش می‌کند.

بهترین فصل سفر به دوهزار شهسوار

دشت چمن در کنار کوهستان جنگلی و مرداب کم عمقی در کنار دشت

اگر درختان پر از شکوفه و رودهای پرآب شما را هم سر کیف می‌آورد، بهار را برای سفر انتخاب کنید. قدم زدن در میان درختان رنگارنگ و شنیدن صدای خش خش برگ‌ها را هم می‌توانید در پاییز شهسوار تجربه کنید. اما تیر و مرداد هوا گرم و شرجی است. با این حال شدت گرما آن‌قدرها هم بالا نمی‌رود. یکی از بهترین چشم‌اندازهای دوهزار را در زمستان و موقع بارش برف خواهید دید! اما سفر در این موقع از سال نیازمند تجهیزات مناسب است. چراکه جاده گل‌آلود می‌شود و امکان جنگل‌نوردی را هم نخواهید داشت.

اجاره ویلا دوهزار و سه هزار شهسوار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دیدنی‌های دوهزار شهسوار

کافی است چند روز تعطیل باشد تا سیل عظیم مسافران را به سمت شهرهای شمالی ببینید. این خطه سرسبز و تماشایی همه ما را از هیاهوی زندگی شهری دور می‌کند و بهترین خاطرات را تا به‌حال برای‌مان رقم زده است. جاده دوهزار شهسوار نیز از بهترین مناطق دیدنی مازندران و هم مرز با گیلان است. جایی مرتفع که لذت قدم زدن در جنگل‌های هیرکانی آن با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست. اما اگر از جنگل و جاده بگذریم، در ادامه به معرفی جاهای دیدنی دوهزار شهسوار می‌پردازیم.

پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره با درختان بلند وو مسیر پیاده روی

پارک جنگلی چالدره در واقع قسمت بزرگی از جنگل دوهزار است که امکانات رفاهی هم دارد! چی از این بهتر که وسط جنگلی بکر و دست‌نخورده باشیم و رستوران و بوفه هم کنار دست‌مان باشد؟ رستوران این پارک ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی می‌کند و امکانات باربکیو در آلاچیق‌های پارک فراهم است. چه به رستوران بروید چه خودتان کباب بزنید، فرقی نمی‌کند. اما اصلا نمی‌شود به این پارک رفت و کباب نخورد! همچنین وسط این پارک جنگلی کلبه‌های چوبی زیبایی ساخته شده است تا گردشگران شب را هم همانجا بمانند.

رودخانه دوهزار

رودخانه خروشان دوهزار میان جنگل

رودخانه دو هزار که نقش طراوت‌بخشی به این جنگل زیبا را ایفا می‌کند، مثل یک دوست وفادار مدام در کنار شما است. این رود پرآب و زلال از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می‌گیرد و تا مازندران و جنگل دوهزار جاری می‌شود.

قله سیالان

قله ای که روی آن پوشیده از برف است درکنار کوه های سر سبز

قله سیالان مرتفع‌ترین جایی است که در تنکابن می‌توانید پیدا کنید. برای عاشقان کوهنوردی بگوییم که این قله ۴۲۵۰ متر ارتفاع دارد و شیب ملایم آن یک کوه‌پیمایی جانانه را برای‌تان فراهم می‌کند‌. علاوه بر این ارتفاعات گردکوه نیز که از سمت شمال به دوهزار و از جنوب به منطقه رودبار الموت می‌رسد، از بهترین مسیرها برای کوهنوردی در این منطقه است.

دشت دریاسر

در مسیر رسیدن به قله سیالان با دشتی وسیع و سرسبز مواجه می‌شوید که با نام دشت دریاسر شناخته می‌شود. سرتاسر این دشت با کوه و جنگل احاطه شده و از جاهایی است که در سفر به دوهزار حتما باید از آن دیدن کنید!

چشم‌انداز سواحل

از ارتفاعات جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار منظره‌ای از سواحل دریای خزر را خواهید دید که بسیار مسحور کننده است. این طبیعت سرسبز، وجود خانه‌های روستایی با شیروانی‌های رنگارنگ، کوهستان، دشت، درختان کهنسال و سر به فلک کشیده و نمای دریا قابی می‌سازند که در هیچ کجا نمی‌توانید مانندش را پیدا کنید!

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی دوهزار شهسوار را مطالعه کنید.

راه‌های دسترسی به دوهزار شهسوار

مسیری جنگلی که دو طرف آن درختان است

برای اینکه بدانید دوهزار شهسوار کجاست به تابلوهای راهنمای تنکابن دقت کنید. تقریبا در همه جاده‌های محلی این شهر تابلوهایی برای نشان دادن مسیر جنگل دوهزار وجود دارد. مسیرتان را از سمت جنوب تنکابن شروع کنید تا پس از رسیدن به بخش خرم‌آباد و عبور از روستای خشکه‌رود وارد جاده دوهزار شوید. فاصله دوهزار تا تهران حدود ۲۷۰ کیلومتر است که این مسیر با ماشین شخصی و از راه جاده چالوس شش ساعت طول می‌کشد. با اتوبوس و تاکسی نیز می‌توانید به تنکابن بروید و از آن‌جا سوار ماشین‌های دوهزار شوید. همچنین اگر با هواپیما راحت‌تر باشید نیز می‌توانید ابتدا به رامسر بیایید و سپس از این شهر با تاکسی به سمت تنکابن بروید.

سوغات و صنایع دستی دوهزار شهسوار

یک سبد پر از ازگیل

در مسیر جاده سرسبز و سحرانگیز دوهزار از جذابیت‌های خوراکی آن غافل نشوید. میوه‌های جنگلی، شیرینی و نان‌های سنتی، کره محلی و مرباهای خوش‌طعم و تازه‌ی روستاهای این منطقه از بهترین خوراکی‌هایی است که در شمال ایران می‌توانید امتحان کنید! اما اگر یک سوغاتی ماندگار از این دیار می‌خواهید، صنایع دستی دوهزار شهسوار را تهیه کنید. این دست‌سازه‌های زیبا شامل چادرشب، جاجیم، کلاه پشمی، چوخا، جوراب بافتنی و محصولات چوبی و بامبو می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی دوهزار شهسوار را مطالعه کنید.

مراکز خرید دوهزار شهسوار

در جاده‌ دوهزار شهسوار روستاهای متعددی وجود دارند که اهالی آن سوغات منطقه را به گردشگران عرضه می‌کنند. در این روستاهای زیبا از انواع ماست و شیر محلی گرفته تا صنایع دستی را پیدا خواهید کرد. همچنین در پارک جنگلی چالدره می‌توانید انواع مغازه‌های خوراکی فروشی را بیابید. کنار جاده نیز بساط فروش عسل طبیعی، میوه‌های جنگلی و لوازم موردنیاز سفر وجود دارد. اما خوشبختانه بافت این منطقه هنوز اجازه ساخت مراکز خرید آنچنانی را نداده است و شما را از هر چیزی که به شهر مربوط باشد، دور می‌کند.

ناگفته نماند که یک استخر پرورش ماهی نیز در جاده دوهزار ساخته شده است که علاوه بر فروش ماهی قزل آلا، به درخواست مشتری ماهی را  کباب و سرو می‌کنند. حتما می‌توانید تصور کنید که ماهی کبابی وسط جنگل انبوه با آن آب و هوای بهشتی چقدر می‌چسبد!

غذاهای محلی دوهزار شهسوار

ماهی سفید در کنار لیمو و سبزی

تصور کنید که ماهی سفید را با سبزی‌های معطر شمالی، گردو و رب انار درست کنند. این غذای بی‌نظیر مالابیج نام دارد که در رستوران‌های محلی دوهزار شهسوار می‌توانید آن را نوش جان کنید. از دیگر غذاهای خوشمزه این منطقه می‌توان به انواع ماهی‌های شکم‌پر، مرغ شکم‌پر، شیر تره، کدوبره، باقلا وابیج، آغوز مسما وبیج‌بیج اشاره کرد. حال اگر می‌خواهید بدانید رستوران‌های محلی دوهزار شهسوار کجاست به بخش بعد از معرفی این منطقه رویایی بروید.

رستوران‌های دوهزار شهسوار

سفر است و غذاهای خوشمزه‌ی آن. مگر می‌شود به شهرهای شمالی سفر کرد و غذاهای خوشمزه آن را امتحان نکرد؟ با ما همراه باشید تا از رستوران‌های دوهزار شهسوار برای‌تان بگوییم.

رستوران نگین سبز

کلبه های کوچک در دامنه کوه

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید به رستوران نگین سبز در جاده دوهزار شهسوار بروید. رستورانی سه طبقه که طبقه اول آن مخصوص فروش ماهی است و در طبقات دوم و سوم آن هم غذا سرو می‌کنند. ماهی کبابی‌های این رستوران حرف ندارد اما میرزاقاسمی، جوجه کباب و شویدپلوی آن هم کیفیت خوبی دارد. هنگام صرف غذا نیز منظره جاده دوهزار دلتان را می‌برد!

رستوران کاکو جنگل

انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی را می‌توانید در منوی کافه رستوران کاکو جنگل دوهزار پیدا کنید. ماهی دودی‌های این رستوران نیز خیلی خوشمزه هستند. از دیگر رستوران‌های نزدیک این جاده جنگلی می‌توان به رستوران عموامیر در ۱۶ کیلومتری، باغ فندوق و رستوران سبلان سبز در ۱۸ کیلومتری و رستوران باران در ۲۴ کیلومتری جاده دوهزار شهسوار اشاره کرد.

اقامت در دوهزار شهسوار

حال که متوجه شدیم دوهزار شهسوار کجاست و چه‌جور جایی است به سراغ مهم‌ترین دغدغه سفر می‌رویم. سفر، با جایی برای ماندن شروع می‌شود. پیدا کردن اقامتگاه این روزها دیگر سخت نیست. شما با هر بودجه و سلیقه‌ای پیش از حرکت کردن به سمت مقصد می‌توانید اقامتگاهتان را رزرو کنید. امکان اجاره کلبه جنگلی و ویلا در دو هرار تنکابن، سوئیت‌های نقلی و اقتصادی، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های روستایی همگی در اختیار شما قرار دارند. در سایت اتاقک می‌توانید انواع این اقامتگاه‌ها را ببینید، آن‌ها را با هم مقایسه کنید و سپس یک جای خوب و مطابق جیبتان رزرو کنید. به این ترتیب موقع رسیدن به مقصد مستقیم به سمت خانه خودتان حرکت می‌کنید و وقت‌تان را صرف پیدا کردن جا نخواهید کرد. سفرتان خوش!

سوالات متداول درباره دوهزار شهسوار

دوهزار شهسوار کجاست؟

اگر به ارتفاعات مازندران و تنکابن سفر کنید، درست همانجایی که دشت‌های سرسبز با آبی آسمان تلاقی کرده‌اند و مانند نقاشی، خودنمایی می‌کنند، می‌توانید دوهزار شهسوار را ببینید!

بهترین زمان سفر به دوهزار شهسوار کی است؟

بهار و اوایل پاییز

معروف‌ترین جاهای دیدنی دوهزار شهسوار کدام‌اند؟

پارک جنگلی چالدره، رودخانه دوهزار، رودخانه دوهزار، دشت دریاسر، چشم‌انداز سواحل

معروف‌ترین رستوران های دوهزار شهسوار کدام‌اند؟

رستوران نگین سبز، رستوران کاکو جنگل

چطور به دوهزار شهسوار برویم؟

برای اینکه به دوهزار شهسوار برسیم، ابتدا باید وارد استان مازندران شویم. سپس به سمت جنوب تنکابن یا شهسوار برویم تا به خرم‌آباد برسیم. از آن جا وارد جاده‌های جنگلی دوهزار و سپس سه هزار خواهیم شد. این جاده‌ها در دل جنگل کشیده شده‌اند و از زیباترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌روند.

3/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *