تجربه سفرشهرها

همه چیز درباره استانبول | بهترین زمان سفر+ جاذبه های توریستی+ رستوران ها+ فروشگاه ها و…

تصور کنید قرار است به یکی از شهرهای کهن و تاریخی جهان سفر کنید که آبستن بسیاری از اتفاقات تاریخی بوده؛ جایی در منطقه‌ی اوراسیا، میان قاره‌ی آسیا و اروپا که به شهر زیبای مساجد عثمانی معروف است و معماری خیره‌کننده‌ی آن می‌تواند ساعت‌ها چشمانتان را به خودش خیره کند. بدون شک استانبول تمام این ویژگی‌های خاص را درون خودش جای داده و امروزه، عده‌ی زیادی از سراسر جهان برای سفر آنجا را انتخاب می‌کنند.
در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک قصد داریم شهر استانبول را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید این مقصد گردشگری زیبا را بشناسید و خودتان را برای یک سفر بی‌نظیر به آنجا آماده کنید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

استانبول کجاست؟ | شهر مساجد عثمانی

قلعه تاریخی و دریا در استانبول
عکاس: Görkem Taskın

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که استانبول را نشناسد و یا شرح زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن را نشنیده باشد. این شهر، به‌عنوان پایتخت اقتصادی و فرهنگی شهر ترکیه و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. نیمی از استانبول در قاره‌ی اروپا و نیم دیگر آن در قاره‌ی آسیا قرار گرفته و این دو نیمه به‌وسیله‌ی تنگه بسفر به یکدیگر متصل شده‌اند، به‌همین‌دلیل استانبول را با نام پلی میان دو قاره هم می‌شناسند‌.
اگر به استانبول سفر کنید، مجموعه‌ی جذابی از انواع المان‌های مذهبی، هم‌نشینی معماری سنتی و مدرن و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری را می‌بینید که این شهر را برای همیشه به شهر محبوب شما تبدیل خواهد کرد.
شهر استانبول با تاریخ ۲۵۰۰ ساله‌ی خود، آنقدر پرجمعیت است که امروزه به هفتمین شهر پرجمعیت اروپا بدل شده و همچنان سالانه گردشگران زیادی بر این جمعیت افزوده می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام تاریخی این شهر، قسطنطنیه است و تاریخ دور و دراز آن با حکومت عثمانی‌ها پیوند خورده؛ به‌همین‌دلیل جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند و به‌دلیل نزدیکی به کشور ایران و قرابت‌های فرهنگی زیاد میان آن‌ها، بهترین مقصد گردشگری برای ایرانیان مسلمان به‌شمار می‌رود.

برای آشنایی بیشتر با کشور ترکیه مقاله ترکیه کجاست؟ را مطالعه کنید.

تاریخچه‌ی شهر استانبول

مسجد تاریخی و معروف استانبول
عکاس: Сергей Филиппов

هر شهری داستان خاص خودش را دارد. امکان ندارد زیبایی و جذابیت‌های شهری را ببینید و پس آن، تاریخی جذاب و هیجان‌انگیز وجود نداشته باشد. آن‌طور که باستان‌شناسان گفته‌اند، استانبول حدود ۶۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به‌وجود آمده و مردمانی در آن زندگی می‌کردند، اما رفته‌رفته با گذشت زمان و پیشرفت های بشری، به شکل استانبول امروزی تغییر کرده است. البته باید به این مساله توجه کرد که از قرن هفتم میلادی به بعد، ساخت‌وسازهایی توسط یوسانیلن در این منطقه صورت گرفت و معماری سبک یونانی به‌یادگار مانده در این شهر، وام‌گرفته از همین اتفاق است.
در قرن چهارم میلادی و درست زمانی که امپراطوری روم به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل شد، استانبول به طور رسمی به‌وجود آمد. درحقیقت به‌دنبال این جدایی شرق و غرب، قسمت شرقی توسط کنستانتین کبیر که بیزانس را به‌عنوان مرکز آن انتخاب کرد، فرمانروایی شد که بیزانس همان استانبول کنونی است.
بعدها نام بیزانس به کنستانتین تغییر کرد و پس از مدتی اعراب آن را قسطنطنیه نامیدند. همچنین در زمان حکمرانی سلجوقیان، این شهر استنبل یا همان استانبول نامیده شد.
امروزه شهر استانبول مانند نگین درخشان انگشتری در میان کشور ترکیه می‌درخشد و توجه بسیاری از افراد را از سراسر دنیا به خودش جلب کرده است.

آداب و رسوم مردم استانبول

مردم استانبول در حال رقص
عکس از سایت: move 2 turkey

مردمان هر نقطه‌ای از جهان آداب‌ورسوم خاص خودشان را دارند. استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست و فرهنگ ویژه‌ی خودش را دارد. شاید بتوان پیوندهای فرهنگی زیادی را میان ترک‌های استانبول و ایرانی‌ها پیدا کرد. ساکنان این شهر بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند. در فرهنگ شهر استانبول، زنان پس از ازدواج از نام خانوادگی همسر خود استفاده می‌کنند. زمان برگزاری مراسم‌های عزاداری، نزدیکان داغ‌دیدگان تا سه روز غذاهای گرم آماده می‌کنند و به منزل ایشان می‌برند.
اگرچه در بخش نزدیک به اروپای کشور ترکیه، تغییرات زیادی در فرهنگ‌ وجود داشته، اما همچنان آداب و تشریفات خاصی در شهرهای آن و به‌ویژه استانبول در جریان است.

اقتصاد در استانبول چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای پیشرفت در هر شهری اقتصاد آن است. شناخت اقتصاد شهرها کمک می‌کند که به شکل زیست، درآمد و بسیاری از فاکتورهای دیگر آن پی ببریم. استانبول به‌عنوان یک شهر اقتصادی در ترکیه معرفی می‌شود و این ویژگی را می‌توان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن داه‌های زمینی و دریایی آن برای تجارت بین‌المللی دانست. به‌طور کلی، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از فعالیت‌های صنعتی ترکیه در استانبول انجام می‌شود.
فعالیت چشم‌گیر اقتصادی در این شهر، توسعه‌ی گردشگری و ایجاد زیرساخت‌هایی برای پذیرش گردشگر است؛ بنابراین ساخت هتل‌ها، فرودگاه، مراکز تفریحی و رفاهی و … در استانبول بسیار رواج دارد.

آب‌وهوای استانبول

منظره دریا و قلعه استانبول
عکاس: Ali KILIÇ

آب‌وهوای شهر استانبول تقریبا شباهت‌هایی با ایران دارد و در برخی ویژگی‌ها با آن مشترک است. در هر فصل سال، آب‌وهوای خاصی در این شهر حکم‌فرماست.
اگر در بهار به استانبول سفر کنید، روزها کمی گرم و شب‌های آن خنک و همراه با نسیم ملایم بهاری هستند. فصلی که گاهی با بارش باران، تازگی بی‌نظیری به شهر می‌دهد و زیبایی آن خیره‌کننده است.
هوای استانبول در فصل تابستان گرم و مرطوب است و دمای هوا بین ۲۸ تا ۳۰ درجه قرار دارد، با‌این‌حال جذابیت سفر به استانبول در تابستان، قدم زدن در سواحل و یا شنا کردن در آب‌های است. این‌ها آنقدر جذاب هستند که گردشگران این فصل را برای سفر به آنجا انتخاب می‌کنند.
پاییز و زمستان استانبول هم تماشایی است و اگر از طرفداران سفر در فصول سردتر سال هستید، بهترین گزینه برای شما پاییز و زمستان است. استانبول در پاییز هوای مطلوبی دارد و دمای هوا حدودا ۲۳ درجه است. البته گاهی بارش‌های پاییزی شما را غافلگیر می‌کند و درعین‌حال بر زیبایی این شهر می‌افزاید. زمستان سرد و برفی استانبول نیز معروف است و اگر دوست دارید در زمستان به آنجا بروید، بهتر است با تجهیزات گرمایی مناسب سفرتان را آغاز کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول کدام فصل‌هاست؟

همانطور که اشاره کردیم هر چهار فصل در این شهر گردشگری زیبا، تماشایی هستند، اما اگر می‌خواهید در مطلوب‌ترین شرایط آب‌وهوایی به آنجا سفر کنید، بهار و پاییز بهتریت انتخاب برای شماست.
البته حواستان باشد که از جذابیت تابستان و برگزاری جشنواره‌ها و حراج‌های تابستانه غافل نشوید!

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی شهر استانبول

تقریبا همه‌ی افراد استانبول را با جاهای دیدنی آن می‌شناسند. مکان‌های گردشگری این شهر آنقدر زیادند که فرصت برای تماشای همه‌ی آن‌ها کم می‌آورید. با‌این‌حال بهتر است جاهای دیدنی استانبول را خوب بشناسید تا در سفر به این شهر محبوب، از آن‌ها دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه
ععکاس: saidislom

مشهورترین مکان گردشگری در استانبول، مسجد ایاصوفیه است که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و حدود هزارسال، به‌عنوان کلیسای امپراطوری روم شرقی استفاده شده است. بعدها با استقرار عثمانی‌ها در شهر، این کلیسا به مسجدی زیبا با معماری سنتی و اسلامی تبدیل شد و امروزه مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران است.

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا
عکاس: Boris Bartal

یکی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های جاهای دیدنی استانبول، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا است و قدمت آن به دوران امپراطوری بیزانس باز می‌گردد. این آب‌انبار تاریخی در حدود ۳۰۰ ستوت همراه با سرستوت‌های نقش‌دار زیبا را در خود جای داده است و شگفتی بصری آن به‌اندازه‌ای است که به آن قصر وارونه نیز گفته می‌شود.

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه
عکاس: Emirhan

از دیگر مکان‌های گردشگری استانبول می‌توان به کاخ دلما باغچه اشاره کرد که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته. این کاخ تماشایی، ازجمله کاخ‌های به‌یادگار مانده از دوران عثمانی است.

برج گالاتا

برج گاتالا در استانبول
عکاس: Mariam

اغراق نیست اگر بگوییم زیباترین مکان دیدنی در ترکیه برج ۷۰۰ ساله‌ی گالاتاست. این برج ارتفاعی حدود ۶۷ متر دارد و در دوران امپراطوری روم شرقی ساخته شده است. اطراف این برج نیز با خیابان‌ها و گالری‌های هنری پر شده که بهترین مکان برای گشت‌وگذار و زیست شبانه در شهر است.

روملی حصار

روملی حصار
عکاس: BÜLENT CANDAN

روملی حصار نام قلعه‌ای معروف در استانبول است که نزدیکی دلما باغچه قرار دارد و از تماشای آن غرق در لذت خواهید شد.

جزایر پرنس

جزایر پرنس استانبول
عکاس: Anton Ravytskyi

اگر در حدود ۱ ساعت از استانبول دور شوید به جزایر پرنس می‌رسید. پرنس ۹ جزیره تماشایی را در خود جای داده که فقط دیدن ۴ جزیره از میان آن‌ها امکان‌پذیر است. مشهورترین و بزرگ‌ترین جزیره‌ی پرنس، بویوک آدا نام دارد.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول
عکاس: Nan Hu

بازار هر شهر زنده‌ترین و زیباترین مکان آن شهر است. با ورود به بازار می‌توانید با بخش بزرگی از آداب‌ورسوم، مشاغل و مناسبات اجتماعی مردم منطقه آشنا شوید‌.
با رفتن به بازار بزرگ استانبول، به تماشای رنگ و زیبایی و جشن عطر و طعم‌ها می‌روید. این بازار زیبا که در سال ۱۴۵۵ به دستور سلطان محند فاتح ساخته شد، از نظر تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد و معماری اصیل آن چشم شما را به خودش خیره می‌کند.

تنگه بسفر

تنگه بسفر
ععکاس: nemaa A

در سفر به شهر استانبول، تماشای تنگه‌ی بسفر، در میان دریای سیاه و دریای مرمره را از دست ندهید. طبیعت اطراف این تنگه آنقدر تماشایی است که از دیدن آن لذت خواهید برد.

موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول
عکاس: Thanassis Svarnas

اگر می‌خواهید به یک مکان فرهنگی به نقاشی‌های سیصدساله بروید، تردید نکنید و به موزه پرا استانبول بروید. این مجموعه زیبا و حیرت‌انگیز، نقاشی‌هایی با قدمت سیصدسال را در خود جای داده و بدون‌شک یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در شهر استانبول است. این موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و ساختمان آن متعلق به هتل بریستول بوده است.

برج دختر

برج دختر
ععکاس: هل تعلم

از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های ترکیه که به عنوان نماد شهر نیز شناخته می‌شود، باید به برج دختر اشاره کرد. قدمت این برج به امپراطوری روم باستان باز می‌گردد و روی جزیره‌‌ای واقع شده است. برای دیدن این برج باید از تنگه‌ی بسفر سوار قایق شوید.

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان
عکاس: Seyward Robbins

این حمام تاریخی، یادگار ملکه‌ی عثمانی است و در ایاصوفیه استانبول و منطقه‌ی مشهور فاتح قرار دارد. این حمام به دستور خرم سلطان، ملکه‌ی عثمانی، برای مردم مسلمان شهر و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه ساخته شده است و امروزه زیبایی‌های آن مورد توجه گردشگران قرار دارد.

موزه مولوی خانه گالاتا

موزه مولوی خانه گالاتا
عکاس: Moe Karimzada

موزه مولوی خانه یا سماع خانه یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌های استانبول است. اگر به رقص سماع یا مراسم‌های خاص دراویش علاقه‌مند هستید، حتما به این مکان دیدنی بروید. هر یکشنبه در ساعت ۱۷ عصر مراسم سنتی رقص سماع در این موزه برگزار می‌شود.

جنگل بلگراد

جنگل ببگراد ترگیه
عکاس: Halil Tombak

عاشقان طبیعت‌گردی در ترکیه، حتما به دیدن جنگل بلگراد می‌روند. این جنگل قدیمی با مجموعه‌ای از درختان بلوط، ممرز، توسکا و … در ۱۵ کیلومتری شمال غرب ترکیه قرار داد و بودن در آنجا و تماشای زیبایی‌های بی‌نظیرش شبیه به یک رویای تحقق‌یافته است.

کاخ بیلبربی

کاخ بیلبربی
عکاس: Omar AbdulGhani

این کاخ زیبا که در میان سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ ساخته شده، با نمای بسیار زیبا و خیره‌کننده در استانبول جا خوش کرده است. این کاخ اشرافی دو طبقه، با الهام از امپراطوری روم ساخته شده است.

خیابان استقلال و میدان تکسیم

خیابان استقلال استانبول
عکاس: Abed El Rahman HASSOUN

اگر به استانبول سفر می‌کنید از خیابان استقلال و میدان تکسیم آن غافل نشوید. این منطقه جزو زیباترین مکان‌های گردشگری شهر است و وجود کافه و رستوران، مغازه‌ها و انواع گالری‌ها در آن، گردشگران را شیفته‌ی آنجا کرده است.

قصر توپ‌کاپی، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، موزه هنرهای مدرن استانبول، مسجد سلیمانیه و مسجد فاتح نیز از دیگر جاهای دیدنی شهر استانبول به شمار می‌روند که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید. برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی استانبول را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی استانبول

عکس غذا و سوغات استانبول
عکس از سایت: the delicious crescent

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، تهیه سوغات و صنایع دستی خاص آنجاست. اگر به ترکیه سفر کردید، این فرصت جذاب را از دست ندهید.
در این شهر، می‌توانید انواع خوراکی‌های ناب و خوشمزه همچون باقلوای استانبولی، راحت‌الحلقوم ترکی، انواع ادویه‌جات مرغوب و قهوه‌ی معروف ترکی را تهیه کنید و به‌عنوان سوغات به شهر خود ببرید.
همچنین صنایع دستی زیبای این شهر شامل سرامیک‌های ایزنیک یا کاشی‌های فیروزه‌ای، فرش و گلیم، حوله‌های مشهور ترکی، صابون‌های سیاه ترکی، جذوه (ظروف خاص قهوه ترکی)، قلیان، انواع محصولات چرمی و جواهرات زیبا هستند. با تهیه آن‌ها می‌توانید گوشه‌ای از هنر خاص این شهر را به خانه خود ببرید.

غذاهای محلی شهر استانبول

عکس غذای محلی استانبول
عکس از سایت: hana travel

از هر چیزی که بگذریم از طعم غذاهای اصیل و خوش‌طعم استانبولی نمی‌توان گذشت. در این شهر غذاهای محلی و خوشمزه را امتحان کنید و برای همیشه طعم جذاب آن را زیر زبانتان حفظ کنید.
یادتان باشید در سفر به این شهر حتما طعم خاص غذاهای زیر را بچشید:

  • کباب ترکی
  • بورک (نوعی صبحانه‌ی محبوب از ترکیب گوشت، سبزیجات، پنیر و خمیر یوفکا)
  • سیمیت (نان برشته‌ی کنجدی)
  • منمن (نوعی املت از ترکیب گوجه فرنگی، تخم‌مرغ، فلفل، پیازداغ و سبزیجات معطر)
  • لاهما جون (پیتزای خاص ترکیه از ترکیب خمیر و گوشت، پنیر، فلفل، ادویه و …)
  • صدف دریایی مدیترانه‌ای
  • مانتی (نوعی پودینگ از ترکیب گوشت ماهی یا مرغ، یا گوشت گوسفندی و گوساله، پیاز، اسفناج، ادویه، گوجه، سیر و سبزیجات)
  • اسکندر کباب (نوعی خوراک کباب از ترکیب گوشت، گوجه فرنگی تفت‌داده‌شده، روعن زیتون و انواع سبزیجات معطر مانند ریحان، جعفری و ….)

رستوران‌های استانبول

رستورانی در استانبول
عکاس: Nicole (اسم سایته نیکول)

شناخت رستوران‌های هر شهر کمک می‌کند که گردشگران بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنند و خاطره‌ی خوب آن را به یاد بسپارند. اگر به استانبول سفر کردید، حتما رستوران‌های بی‌نظیر و مشهور زیر را برای نوش جان کردن غذا امتحان کنید:

  • رستوران نصرت
  • رستوران ۳۶۰ استانبول
  • رستوران نیکول
  • رستوران هاتای
  • رستوران پهلوان
  • کافه رستوران پارول
  • رستوران پاتاتوس
  • رستوران اچ دی اسکندر

بهترین مراکز خرید استانبول کجاست؟

مرکز خرید آکمرکز
عکاس: Verda

رفتن به مراکز خرید آنقدر جذاب است که هر مسافری پیش از سفر، به‌دنبال بهترین مراکز خرید شهر مقصد می‌گردد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است مراکز خرید استانبول را به خوبی بشناسید. موارد زیر برخی از مشهورترین مراکز خرید استانبول هستند:

  • مرکز خرید آکمرکز
  • مرکز خرید مال آف استانبول
  • مرکز خرید وادی استانبول
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید کاپیتول استانبول
  • مرکز خرید توریوم
  • مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی
  • مرکز خرید زورلوسنتر
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید اوت لت آسیا پارک
  • مرکز خرید اوت لت کاله استانبول

اقامت در شهر استانبول

هتلی در استانبول
عکس از سایت: Hotels.comس

یکی از مهم‌ترین موارد سفر به هر منطقه‌ای، انتخاب اقامتگاه و محل مناسب برای ماندن است. به‌همین‌دلیل رزرو ویلا و اقامتگاه مناسب از یک مرجع معتبر و تخصصی اهمیت زیادی دارد. استانبول به دلیل موقعیت گردشگری وسیع خود، مکان‌های زیادی را برای اقامت مسافران در نظر گرفته و آماده کرده است؛ بنابراین برای اقامت در شهر استانبول می‌توانید براساس نیاز، علاقه‌مندی و یا بودجه‌ی خود، تنوعی از مراکز اقامتی را انتخاب کنید.
انواع هتل‌های چندستاره، ویلا، منازل و هاستل‌ها، گزینه‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید.
سایت گردشگری تخصصی اتاقک با در اختیار گذاشتن تنوعی از مراکز اقامتی و هتل‌ها در استانبول، خیال شما را از بابت ماندن در طول سفر راحت می‌کند‌. فقط کافیست وارد سایت شوید و یکی از گزینه‌های موردنظر خودتان را انتخاب و رزرو کنید و برای اجاره روزانه خانه در استانبول اقدام کنید.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

حمل‌ونقل داخلی در شهر استانبول

اسکله ای با تعداد زیادی قایق در استانبول
عکاس: Naeem Rasoli

حمل‌ونقل و جابه‌جایی در شهرها یکی از دغدغه‌های مهم گردشگران است. بنابراین بهتر است پیش از سفر انواع راه‌هایی را که می‌توانید برای رفت‌وآمد استفاده کنید، بشناسید.
بهترین پیشنهاد برای گردش در استانبول پیاده‌روی است! این شهر آنقدر دیدنی و جاذبه را درون خودش جای داده که لذت قدم زدن در شهر را چندبرابر می‌کند؛ بنابراین اگر دوست دارید از گردش در شهر و میان خیابان‌های همیشه چراغانی ترکیه لذت ببرید، بهتر است پیاده در شهر بگردید، اما شناخت سیستم‌های حمل‌ونقل در ترکیه نیز خالی از لطف نیست.
حمل‌ونقل خصوصی یکی از راه‌های رفت‌وآمد در شهر است که افراد به‌وسیله‌ی کرایه خودرو می‌توانند از آن استفاده کنند.
حمل‌ونقل عمومی در این شهر، شامل انواع وسیله نقلیه زیر می‌شود:

  • تاکسی
  • مترو
  • اتوبوس عمومی و متروبوس
  • تراموا
  • کشتی
  • انواع قطارهای کابلی در شهر
  • دلموش یا ون‌های مسافری

نکاتی که در سفر به استانبول باید بدانید

  • برای سفر به شهر استانبول، سبک سفر کنید! یادتان باشد حجم زیادی از سوغات در آنجا وجود دارد که چمدانتان را پر خواهد کرد.
  • به فصلی که در آن سفر می‌کنید توجه داشته داشته باشید و لباس‌هایتان را مناسب فصل انتخاب کنید.
  • حتما پیش از سفر از ساعت پرواز خود مطمئن شوید.
  • محل اقامت خود را از مراجع و سایت‌های معتبر رزرو کنید.
  • مکان‌های دیدنی و گردشگری شهر را اولویت‌بندی کنید تا برای دیدن همه‌ی آن‌ها زمان داشته باشید‌.
  • در نهایت دوربین عکاسی را برای ثبت لحظات شیرین خود فراموش نکنید.

سخن آخر

در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک تلاش کردیم به معرفی کامل شهر استاتبول بپردازیم و شما را با گوشه‌هایی از تاریخ،فرهنگ و زیبایی این  شهر آشنا کنیم. اتاقک در تلاش است که در همه‌ی لحظات جذاب شما در کنارتان بماند.

4.9/5 - (16 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. استانبول رو هر چی بگیردی بازم وقت کم میاری. حتما پیشنهاد می کنم برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *