شهرها

کردان کجاست؟ | روستایی مناسب همه سلیقه‌ها

روستای کردان یکی از روستاهای خوش آب‌وهوای اطراف تهران است. این روستا برای یک گردش کوتاه مقصد بسیار مناسبی می‌باشد و اغلب آخرهفته‌ها گردشگران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند. این روستا اگر چه برای ساکنین تهران و کرج یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است، اما توانایی این را دارد که برای مسافرینی از نقاط مختلف کشور و یا حتی گردشگرانی از سراسر دنیا تعطیلات جذابی را بسازد. در ادامه خواهیم دید کردان کجاست؟ و به‌طور کلی با جاهای دیدنی کردان بیشتر آشنا خواهیم شد.

کردان کجاست؟ویلاهای روستایی با سقف شیب دار نارنجی رنگ وسط باغ های پر از درخت

امروزه انسان بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد تحولاتی نظیر سفر کردن دارد، تا غرق در زندگی یکنواخت امروزه نشود. سفر کردن همیشه می‌تواند انرژی از دست رفته‌مان را به ما برگرداند و نشاط و شادمانی را برایمان به ارمغان آورد.

روستای زیبای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ است که در استان البرز قرار دارد. این روستا در شمال‌غرب تهران و در فاصله 65 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است.

تاریخچه کردان

روستای کردان از حیث قدمت تاریخی یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهر کرج و از جاهای دیدنی اطراف تهران است. طبق یافته‌های باستان‌شناسان و مطالعات پژوهشگران سابقه استقرار و سکونت در این روستا به قبل از قرن 6 هجری برمی‌گردد. این روستا در گذشته مرکز سیاسی و جغرافیایی کرج به‌شمار می‌رفت و ساکنان آن نیز حاشیه‌نشین قلمداد می‌شدند؛ اما طی سال‌های متمادی دوران پرفرازونشیبی گذرانده و تغییرات زیادی در گذرگاه تاریخ در حیات کردان رخ داده است؛ و امروزه این روستا به دلیل طبیعت بی‌نظیری که دارد باعث شده اقشار مرفه از شهرهای هم‌جوار از جمله تهران و کرج جذب آن شده و با سرمایه‌گذاری‌ها و خرید ویلا باعث رونق اقتصادی روستای کردان شوند. این سرمایه‌گذاری‌ها در ایجاد کارخانه‌های بافندگی و ریسندگی، کارتن‌سازی و مرغداری اهمیت فراوانی داشته و روستای کردن را به قطب اقتصادی شهر کرج تبدیل کرده است.

فرهنگ و آداب و رسوم روستای کردان

شهرستان ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های استان البرز است. این شهرستان و روستاهای اطراف آن از جمله روستای کردان دارای آداب و رسوم هفت‌هزارساله‌ای هستند. آیین‌ها و مراسم‌هایی که در این روستا برگزار می‌شود تقریباً در بین کلیه اقوام ایرانی مشابه است؛ اما برخی موارد فقط به خود روستای کردان اختصاص دارد. از جمله می‌توان به مراسم نوروز اشاره کرد. این عید که از بزرگ‌ترین اعیاد ایرانیان است از دوره ایران باستان به جا مانده و در تمام دنیا، در یک زمان و تقریبا به طور یکسان اجرا می‌شود. در روستای کردان نیز مردم این روستا با رسوم خاصی به استقبال بهار می‌روند. مراسم نوروز خوانی یکی از رسم‌های زیبای ایام نوروز در این روستا است. در این مراسم چندنفر با ساز در کوی و برزن روستای کردان با گویش‌های مختلف محلی به خواندن شعر پرداخته و آمدن بهار را نوید می‌دهند. از دیگر مراسم‌هایی که در روستای کردان از دیرباز بین اهالی رایج است مراسم تخم‌مرغ‌شکنی است. در این مراسم اهالی روستا تخم‌مرغ‌ها را همراه با پوست پیاز می‌پزند تا تخم‌مرغ‌ها رنگ بگیرند و سپس آن‌ها را به رسم عیدی در نوروز و چهارشنبه‌سوری به کودکان هدیه می‌دهند.

کردان و روستاهای اطراف آن

کردان منطقه‌ای بزرگ است که امروزه با نام کردان کرج شناخته می‌شود. در واقع این منطقه شامل روستای کردان و روستاها و توابع اطراف آن می‌شود. هریک از این روستاهای اطراف دارای جاذبه‌های طبیعی، جاهای دیدنی و ویلاهای زیبایی هستند. ازجمله معروف‌ترین این روستاها که مقصد بسیاری از مسافران در داخل و خارج از کشور ایران هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
  • روستای طاووسیه
  • روستای سنقرآباد
  • روستای افشاریه
  • روستای چهارباغ
  • روستای زعفرانیه
  • روستای زکی آباد
  • روستای حصار
  • روستای آغلان تپه
  • روستای سهیلیه
  • روستای سیف آباد
  • روستای لشگر آباد
  • روستای تهران دشت

اقتصاد روستای کردان

روستای کردان در سال‌های گذشته منطقه حاشیه‌نشینی به‌شمار می‌رفت. همین موضوع سبب شد تا کارخانه‌های بسیاری از جمله کارخانه آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، کارگاه‌های ریسندگی و بافندگی، مرغداری و غیره در اطراف این روستا ایجاد شوند. احداث این کارخانه نقش مهمی در اشتغال‌زایی اهالی این روستا، کسب درامد، ماندگاری مردم و خصوصاً جوانان در این روستا و از همه مهم‌تر اقتصاد روستای کردان داشته است. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر کردان، قیمت زمین و املاک در این منطقه در طول زمان افزایش یافته و رفته‌رفته در کنار باغ‌ها و رودخانه‌ها ویلاهای لوکس و مدرن ساخته شده‌اند. گسترش ویلاسازی و وجود کارخانه‌های مهم روستای کردان را به قطب اقتصادی کرج تبدیل کرده است.

وضعیت آب‌و‌هوای کردان

رودخانه کردان در فصل پاییز بین درختانی با رنگ های زرد و نارنجی

پس از کسب اطلاعات راجع به این که کردان کجاست، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که پیش می‌آید، وضعیت آب‌و‌هوای روستای کردان است؟

کردان مانند سایر ویژگی‌هایش، از آب‌وهوای دلپذیری نیز برخوردار است و جزو مناطق خوش آب‌و‌هوا اطراف تهران و البرز محسوب می‌شود. این روستا در تابستان گرمای عذاب‌آوری ندارد و در زمستان نیز سرمای طاقت‌فرسا شرایط را سخت نمی‌کند، بلکه هوا همیشه معتدل و ملایم است.

هوای خنک و مناسب این روستا می‌تواند شرایط عالی را برای بازدید از جاهای دیدنی کردان فراهم آورد. بیشترین دمای ثبت‌شده این منطقه ۳۰ درجه سانتی‌گراد و مربوط به ماه مرداد بوده و کمترین آن ۲ درجه سانتی‌گراد در بهمن ماه است.

بهترین فصل برای سفر به کردان

رودخانه وسط باغ پر از درخت و برگ پاییزی

به علت وجود امکانات و شرایط متعددی که در این روستا قرار دارد، جاهای دیدنی کردان در هر فصلی می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد.

هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ آب‌و‌هوا برای سفر به این روستا وجود ندارد. کردان در هر فصلی زیباست؛ اما به دلیل آب‌و‌هوای نسبتاً خنک این منطقه، در تعطیلات نوروز و روزهای گرم تابستان می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های انتخابی برای سفر باشد.

به دلیل وجود کوه‌های بی‌نظیر در این منطقه، در فصل زمستان ارتفاعات معمولاً از برف پوشیده شده‌اند که انتخاب جذابی برای یخ‌نوردان خواهد بود. زیبایی‌های کردان در فصل پاییز هم به پایان نمی‌رسد. برای افرادی که علاقه‌مند به قدم‌زدن میان برگ‌های زرد و نارنجی درختان هستند، این روستا در فصل پاییز گزینه بسیار جذابی است.

اجاره ویلا کردان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی کردان

جاهای دیدنی کردان طیف وسیعی از سلیقه‌ها را مجذوب خود می‌کند. مهم نیست علاقه‌مند به دیدن مکان‌های تاریخی باشید و یا به دنبال طبیعت‌گردی و ورزش و هیجان باشید؛ روستای کردان به تمامی این نیاز‌های شما پاسخگو خواهد بود. تنوع جاهای دیدنی کردان باعث شده که مسافران در این شهر اوقات به‌یاد‌ماندنی داشته باشند و کلا تمایل به اجاره ویلا در کردان مخصوصا در فصل تابستان بسیار زیاد است. این مقصد می‌تواند برای هر رده سنی و با هر سلیقه متفاوتی جذاب باشد. در ادامه چند نمونه از جاهای دیدنی کردان را بررسی خواهیم کرد.

برج مقبره

برج مقبره از جنس آجر بوده و بر روی سکویی دایره‌ای شکل به قطر 8 متر بنا شده است. سقف آن الگویی به شکل کلاه‌خود دارد و هیچ زاویه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. روی دیوارهای آن منافذی دیده می‌شود که احتمالاً وظیفه تهویه هوا را داشته‌اند.

برج مقبره، یکی از مکان‌های تاریخی کشور است که در بسیاری از روایت‌ها آن را به دوران سلجوقیان نسبت می‌دهند. این برج تاریخی در روستای کردان قرار دارد و از جاهای دیدنی این روستا به حساب می‌آید.

برج مقبره از جنس آجر بوده و بر روی سکویی دایره‌ای شکل به قطر 8 متر بنا شده است. سقف آن الگویی به شکل کلاه‌خود دارد و هیچ زاویه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. روی دیوارهای آن منافذی دیده می‌شود که احتمالاً وظیفه تهویه هوا را برعهده داشته‌اند.

هنوز هم اطلاعات معتبری در مورد کاربرد دقیق آن وجود ندارد. ممکن است این برج دارای اهمیت نظامی بوده باشد. اما در حال‌حاضر بومیان این منطقه اهمیت معنوی برای آن قائل می‌شوند و به عقیده آن‌ها این مکان مقبره امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است. مردم محلی با هدف زیارت این مقبره به این محل می‌آیند.

باوجود درختان کهن‌سال توت و چنار و همچنین گذر جوی‌های آب زلال و شفاف در جاده کناری مقبره، این برج به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کردان به شمار می‌آید. این برج آجری در فاصله حدود یک کیلومتری روستای کردان قرار دارد.

پل بانو صحرا

در فاصله دو کیلومتری شمال‌غرب روستای کردان، پلی از دوران صفویان به چشم می‌خورد. پل بانو صحرا که از آجر و سنگ ساخته شده است، یکی دیگر از جاهای دیدنی کردان است. امروزه تنها بخشی از پایه‌های این پل به‌جای مانده است.

رودخانه کردان

رودخانه ی روستا که از یکطرف یه جاده خاکی و از طرف دیگر به باغ پر از درخت میرسد

نشستن کنار رودخانه و لذت بردن از صدای آرامش‌بخش آن، از جمله تجربه‌های وصف‌نشدنی است. یکی از جاذبه‌های روستای کردان، وجود رودخانه‌ای است که از کوه کهار سرچشمه می‌گیرد.

زیبایی‌های این منطقه نظیر باغ‌های سرسبز و پر از محصولات گوناگون و همچنین طبیعت باطراوت، مدیون وجود همین رودخانه زیبا هستند. رودخانه کردان از شمال‌شرق روستای کردان به طرف جنوب‌غربی آن جاری‌ست و در نهایت به رودخانه شور می‌ریزد.

دهکده ورزشی کردان

دهکده ورزشی چهارباغ کردان

جاهای دیدنی کردان تمامی ندارد. شما با سفر به این روستا علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای آن، دسترسی به تفریحات جذابی نظیر تجربه پرواز را خواهید داشت.

وجه تمایز کردان با سایر روستاها، وجود امکانات جذابی مانند دهکده ورزشی در آن است. این دهکده ورزشی که در سال 1372 تأسیس شد، شامل 22 رشته ورزشی مانند فوتبال، والیبال، شنا، تنیس و غیره است. اگر به ورزش علاقه‌مند هستید، تجربه ساعات ورزشی در دل طبیعت و هوای دلپذیر را از دست ندهید.

چنانچه مشتاق به تجربه بی‌نظیر پرواز در آسمان آبی هستید، در سایت پروازی البرز ثبت‌نام کنید و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، جاهای دیدنی کردان را از آسمان ببینید. همچنین این شهر ورزشی، مشکل کمبود محل اسکان را نیز حل کرده است؛ علاوه بر تمام امکانات ورزشی موجود، در دهکده ورزشی مکان مناسبی برای اسکان و استراحت مسافرین ارائه می‌کنند.

استخر، زمین فوتبال، تنیس و موارد دیگه‌ای که در این شهر ورزشی وجود دارند، به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر بهره‌بردن از طبیعت، تفریحات ویژه‌ای را نیز تجربه کنید.

دهکده آرامش کردان

دهکده گردشگری آرامش با مجموعه ای از زمین ورزشی و استخر رو باز

یکی دیگر از جاهای دیدنی کردان، دهکده آرامش کردان است. این دهکده با مساحت 220 متر یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین

مراکز فرهنی و ورزشی استان البرز به حساب می‌آید. دهکده آرامش بعد از کردان و در یک کیلومتری کوهسار قرار دارد.

دهکده آرامش بخش‌های مختلفی دارد از جمله مجموعه‌ ورزشی، مرکز اقامتی، چندین رستوران و کافه، حیاث وحش، دریاچه مصنوعی و امکانات تفریحی دیگر. در این مجموعه دو زمین فوتبال استاندارد و یک زمین فوتبال چمن مصنوعی دیده می‌شود. همچنین از دیگر بخش‌های ورزشی این دهکده می‌توان به سالن بیلیارد، پیست دوچرخه‌سواری و محوطه تیراندازی اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی کردان را مطالعه کنید.

صنایع دستی و سوغات کردان

یک شاخه از درخت سیب که تعدادی سیب قرمز از آن آویزان است

خرید سوغات از جمله عادات دیرینه ایرانیان به هنگام سفر است. این رفتار به اقتصاد مردم بومی آن منطقه نیز کمک می‌کند. برخی از سوغات مربوط به صنایع دستی شهرها و روستا می‌شود و برخی نیز به محصولات دامپروری، باغداری و کشاوری مربوط می‌شود. در روستای کردان باغ‌های میوه بسیاری وجود دارد و اغلب مردم در این روستا مشغول به باغداری هستند.

به همین دلیل بهترین سوغات روستای کردان انواع میوه‌های ارگانیک و تازه نظیر توت، آلبالو، گردو و زردآلو است. بسیاری از ساکنان تهران و البرز با سفر به کردان از میوه‌های روستا برای مصرف خانگی خود تهیه می‌کنند. میوه‌های کردان پرآب و خوش‌طعم هستند و در هر فصل میوه آن به گردشگران عرضه می‌شود اما در تابستان تعداد میوه‌ها بسیار متنوع‌تر است.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی کردان را مطالعه کنید.

غذاهای محلی کردان

تجربه چشیدن طمع غذاهای محلی که تا کنون نخورده‌ایم، بسیار جذاب است. در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستای کردان، می‌توانید این تجربه را با غذاهایی نظیر یوان آش، لوبیا پیله و مرجو خورش که جزو غذاهای محلی این منطقه به شمار می‌آیند، به دست آورید.

رستوران‌های کردان

چشیدن طعم غذاهای سنتی و بومی مقصد سفر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسافرت است؛ بنابراین پیداکردن رستوران خوب و باکیفیت و خوردن غذاهای خوشمزه خاطرات سفر را دوچندان می‌کند. کردان نیز علاوه بر جاهای دیدنی و طبیعی، رستوران‌های مدرن و سنتی فراوانی دارد که هرکدام در بهترین جاهای این منطقه قرار گرفته‌اند که در ادامه به معرفی چند مورد از این رستوران‌ها پرداخته‌ایم.

رستوران سنتی باغ ارم کردان

اگر می‌خواهید طعم لذیذ غذاهای ایرانی و محلی را در کنار طبیعت زیبای رودخانه برغان بچشید حتماً در سفرتان به کردان به رستوران سنتی باغ ارم سری بزنید. این رستوران در ابتدای جاده برغان در کردان واقع شده است و یک حیاط بسیار بزرگ پر از تخت و آلاچیق‌های زیبا دارد که در کنار رودخانه برغان و درختان سرسبز قرار گرفته‌اند. البته فضای داخلی این رستوران نیز به اندازه فضای بیرونی چشم نواز است و معماری زیبا و شکیلی دارد و دکوراسیون آن نیز سنتی است.

آدرس رستوران سنتی باغ ارم کردان: ایران، کرج، شهرک کردان، کیلومتر 4 جاده برغان، دوراهی آغشت.

رستوران سمائی کردان

یکی دیگر از رستوران‌های زیبایی که در بلوار شهدای کردان واقع شده، رستوران سمائی است. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، انواع کباب‌ها، دسرها و نوشیدنی‌های متنوع در یکی محیطی دلنشین و زیبا با کیفیت و قیمت عالی سرو می‌شود.

آدرس رستوران سمائی کردان: ایران، کرج، بلوار شهدای کردان، مابین کوچه‌ی کیایی و مریم.

رستوران سنتی آلما کردان

رستوران سنتی آلما در جاده کردان و ابتدای بلوار شهدای کردان واقع شده است این رستوران تلفیقی از رستوران سنتی و مدرن است و علاوه بر تخت‌های سنتی دارای میز و صندلی نیز هست. در رستوران آلما انواع غذاهای محلی و ایرانی ازجمله کوفته تبریزی، چلوکباب، دیزی و ماهی با کیفیت عالی و در درون سینی سرو می‌شود.

آدرس رستوران سنتی آلما کردان: ایران، کرج، بلوار شهدای کردان، خیابان چناران

دیزی و طباخی چهار فصل

اگر در حین گشت‌وگذار و تماشای جاهای دیدنی کردان هوس خوردن دیزی با نان محلی و ترشی سیر در یک جای دنج و باصفا کرده‌اید حتماً سری به دیزی و طباخی چهار فصل کردان بزنید. برخورداری از محیطی سنتی و سرو دیزی‌های خوشمزه در ظروف مسی، این دیزی سرا را به یکی از رستوران‌های معروف در کردان تبدیل کرده است.

آدرس دیزی و طباخی چهار فصل: ایران، کرج، کردان، بخش چندار، بلوار شهدای کردان

مراکز خرید کردان

خرید یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران در سفر به حساب می‌آید. از آنجایی که این روستا میزبان مسافران زیادی در طول سال است، مراکز خرید جذاب آن است. موقعیت مکانی بیشتر این بازارها در بلوار اصلی این روستا یعنی بلوار شهدای کردان قرار دارد.

بیشتر افراد علاقه دارند زمان احساس خستگی در خریدهای طولانی، سری به کافه‌ها بزنند و دقایقی آنجا بنشینند تا خستگی‌شان رفع شود. از جمله ویژگی‌های مثبت مراکز خرید در کردان، وجود کافه‌های متعدد در نزدیکی این بازارهاست.

اقامت در کردان

هیچ نگرانی بابت اقامت در این روستا وجود ندارد. جاهای دیدنی کردان افراد زیادی را جذب این منطقه کرده و این روستا را به روستای توریستی تبدیل کرده است. بنابراین شرایط و امکانات این روستا به گونه‌ای فراهم شده که آمادگی پذیرش مسافران را داشته باشد.

در این روستا ویلاهای لوکس بسیاری ساخته شده است. با این که اکثر آن‌ها شخصی بوده و متعلق به ساکنان تهران یا کرج است، اما ویلاهای بسیاری نیز پیدا می‌شوند که امکان اجاره آن‌ها وجود دارد. جدا از این موارد، اقامتگاه‌های توریستی نیز در این روستا وجود دارند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای مسافران باشد.

یکی از این اقامتگاه‌ها مجتمع اقامتی کوهسار نام دارد که از معروف‌ترین اقامتگاه‌های کردان است و از امکانات ویژه‌ای نظیر استخر، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و… برخوردار است. از دیگر گزینه‌های این روستا، انتخاب اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

این اقامتگاه‌ها نه تنها از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر گزینه‌ها به‌صرفه‌تر هستند، بلکه امکان تجربه سبک زندگی روستایی را نیز برای شما به ارمغان می‌آورند.

علاوه بر تمام این‌ها، برخی از مسافرین اسکان در طبیعت و کمپ‌کردن را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند تا از آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیر این منطقه نهایت لذت را برده باشند.

با وب‌سایت اتاقک می‌توانید تمامی اقامتگاه‌های موجود در روستای کردان را مشاهده کنید و براساس سلیقه و بودجه خود یک اقامتگاه انتخاب کنید. بسیاری از ویلاهای کردان، دارای استخر هستند، اقامت در یک ویلای استخردار در کردان می‌تواند انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستان باشد.

راه‌های دسترسی به کردان

فاصله روستای کردان با شمال غرب تهران 65 کیلومتر و با کرج 25 کیلومتر است. این روستای زیبا همچنین در فاصله 5 کیلومتری کوهسار و 15 کیلومتری هشتگرد واقع شده است. برای دسترسی به این روستا باید از شهر تهران به کرج رفته و وارد اتوبان کرج قزوین شوید. در این اتوبان مسافت 20 کیلومتری را طی کرده و با دیدن تابلوی خروجی کردان از اتوبان خارج شوید. بعد از وارد شدن به جاده روستای کردان چند کیلومتر را نیز طی کرده و به روستای زیبای کردان می‌رسید.

فاصله کردان تا تهران

تهران تا کردان با وسیله نقلیه حدود 1 ساعت (62 کیلومتر) از پایانه آزادی می باشد.

فاصله تهران تا کردان

نکاتی که در سفر به کردان لازم است بدانید.

  • بسیاری از مسافران در سفر به این روستا بعد از تماشای جاذبه‌های دیدنی برای اقامت به کرج بر می‌گردند. در حالی که در کردان اقامتگاه‌های متعدد و ویلاهای زیبا و فراوانی برای راحتی شما فراهم شده است که می‌توانید با توجه به سلیقه و شرایطتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • مناطق دیدنی کردان فراوان است بنابراین قبل از سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کرده تا بتوانید از همه‌ی این مکان‌ها دیدن کنید.
  • در هنگام بازدید از روستا و جاهای دیدنی آن سعی کنید تا حد ممکن آسیب و آلودگی در محیط ایجاد نکنید، چرا که زحمت این تمیز کردن آن بر گردن اهالی است.

پرسش‌های متداول درباره کردان

کردان کجاست؟

روستای زیبای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ است که در استان البرز قرار دارد. این روستا در شمال‌غرب تهران و در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به کردان کی است؟

کردان در هر فصلی زیباست؛ اما به دلیل آب‌و‌هوای نسبتاً خنک این منطقه، در تعطیلات نوروز و روزهای گرم تابستان می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های انتخابی برای سفر باشد.

معروفترین جاهای دیدنی کردان کدامند؟

دهکده آرامش کردان، رودخانه کردان، برج مقبره، دهکده ورزشی کردان

معروف ترین رستوران های  کدامند؟

رستوران سنتی باغ ارم کردان، رستوران سمائی کردان، رستوران سنتی آلما کردان، دیزی و طباخی چهار فصل

چطور به کردان برویم؟

برای دسترسی به این روستا باید از شهر تهران به کرج رفته و وارد اتوبان کرج قزوین شوید. در این اتوبان مسافت ۲۰ کیلومتری را طی کرده و با دیدن تابلوی خروجی کردان از اتوبان خارج شوید. بعد از وارد شدن به جاده روستای کردان چند کیلومتر را نیز طی کرده و به روستای زیبای کردان می‌رسید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.2/5 - (17 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *