شهرها

کوهرنگ کجاست؟ | بهشت هزار رنگ ایران

شهرستان کوهرنگ با مرکزیت شهر چلگرد یکی از شهرهای دیدنی، توریستی و عشایری استان چهار محال و بختیاری است که در میان رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده است. این شهرستان با دارا بودن چشمه‌های آب طبیعی، درختان سر به فلک کشیده، کوه‌های رنگارنگ، آبشارهای جاری و طبیعت بکر و منحصر به فردی که در خود جای داده، به یکی از مقاصد پرگردشگر در ایران تبدیل شده است.

تماشای دشت‌های پر از لاله‌های واژگون کوهرنگ در فصل بهار، لمس خنکی قطرات آب آبشارها و چشمه‌ها در فصل تابستان، دیدن درختان هزاررنگ آن در فصل پاییز و اسکی سواری در کوه‌های سفید پوشش در زمستان خالی از لطف نیست و در هر فصلی که باشد چیزی برای شگفت انگیز کردن شما دارد تا سفری به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید به این شهرستان سفر کنید با ما در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید، زیرا قصد داریم اطلاعات کاملی درباره اینکه کوهرنگ کجاست و چه شگفتی‌هایی را در دل خود جای داده است، برایتان سخن بگوییم.

کوهرنگ کجاست؟

دشتی سرسبز با گل های قرمز رنگ

شهرستان کوهرنگ با وسعتی برابر با 3684 کیلومتر مربع، یکی از شهرهای ایران است که در شمال غربی استان چهار محال و بختیاری واقع شده و از شرق به شهرستان فارسان، از شمال به استان‌های لرستان و اصفهان، از جنوب به شهرستان اردل و از سمت غرب به استان خوزستان منتهی می‌شود. این شهرستان در ارتفاع 2480 متری از سطح دریا واقع شده و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال 1395 برابر با 41 هزار نفر تخمین زده شده است. مردم این شهر از قومیت لر و ایل بختیاری هستند و به گویش لری بختیاری سخن میگویند.

تاریخچه شهرستان کوهرنگ

درباره تاریخ پیدایش کوهرنگ اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به وجود برخی بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار در این شهرستان، قدمت آن را به دوره قاجار نسبت می‌دهند.

فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان کوهرنگ

شهرستان کوهرنگ دارای اقوام مختلفی است به همین دلیل تنوعی از فرهنگ‌ و آداب و رسوم را در خود جای داده است. برخی از این آداب و رسوم‌ ازجمله مراسم عید نوروز، چهارشنبه‌سوری، سیزده به در و غیره تقریباً مشابه دیگر مناطق ایران برگزار می‌شوند اما برخی از مراسم‌ها مخصوص این شهرستان و اقوام ساکن در آن هستند. ازجمله این مراسم‌ها می‌توان به مراسم کاکولی پزون اشاره کرد. در این مراسم که در شب 27 ماه رمضان و شب‌های قدر انجام می‌گیرد مردم منطقه نان کاکولی که نوعی نان محلی و سنتی است، می‌پزند و آن را بین مردم به عنوان خیرات و نذری و همچنین برآورده شده حاجات توزیع می‌کنند.

یکی دیگر از مراسمات مردم شهرستان کوهرنگ مراسم شال‌اندازی در عید نوروز است. در این مراسم کودکان و نوجوانان به بالای پشت بام خانه‌ها رفته و از بالای روزنه شالی را به درون خانه‌ها می‌اندازند و صاحبخانه نیز مقداری شیرینی و آجیل به عنوان عیدی به شال آن‌ها می‌بندد. مراسم بهاره‌خوانی، طلب باران، نوروز خوانی، چل کچلون و غیره نیز از دیگر مراسمات مردمان این شهرستان هستند.

شهرها و روستاهای شهرستان کوهرنگ

نمایی بالا از روستا و سقف خانه های روساتایی که پله مانند است، کوه ها و طبیعت اطراف روستا

شهرستان کوهرنگ یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان چهار محال بختیاری در ایران است که دارای سه بخش بازفت، مرکزی و دوآب صمصامی است. این شهرستان از سه شهر بازفت، صمصامی و چلگرد (مرکز شهرستان) و هفت دهستان، دشت زرین، میانکوه موگوئی، شوراب تنگزی، بازفت پایین، بازفت بالا، دوآب و شهریاری تشکیل شده است. این شهرستان همچنین دارای 280 روستا و آبادی است که هر یک از این روستاها دارای جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی بوده و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج از ایران هستند. نام برخی روستاهای شهرستان کوهرنگ عبارت‌اند از:

  • ابخره
  • ابدال‌آباد
  • ابوالقاسم‌آباد
  • اسمی‌آباد
  • افسرآباد
  • الگی سفلی
  • الگی علیا
  • الورک
  • باغ الگی
  • پیر عالی
  • تبرک سفلی
  • تبرک علیا
  • تپا سفلی
  • تپا علیا
  • ترکی (کوهرنگ

اقتصاد شهرستان کوهرنگ

فعالیت اقتصادی اکثر مردم شهرستان کوهرنگ به سبب آب‌وهوای مطبوع، خاک حاصلخیز، منابع آب کافی، موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی عالی این شهرستان عمدتاً در زمینه کشاورزی و دامداری است. در این شهرستان به دلیل وجود چشمه‌های آب معدنی فراوان، فعالیت‌های مرتبط با صنعت تولید آب معدنی و همچنین پرورش ماهی نیز بخش دیگری از اساس اقتصاد این شهرستان را پوشش می‌دهند. همچنین شهرستان کوهرنگ به دلیل دارا بودن مناطق سرسبز و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران تبدیل شده است، همین گردشگر‌پذیر بودن کوهرنگ موجب شده که مردم این منطقه از مشاغل مرتبط با گردشگری نیز در این شهرستان کسب درآمد ‌کنند.

آب و هوای شهرستان کوهرنگ

شهرستان کوهرنگ یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ایران است که به داشتن کوه‌های مرتفع و دیدنی مشهور است. یکی از این کوه‌ها، رشته‌کوه زردکوه، دومین قله مرتفع زاگرس است که در میان دو رودخانه بازفت و کوهرنگ واقع شده است. به سبب وجود همین رشته کوه، این شهرستان دارای آب‌وهوای معتدل و خنک در تابستان‌ها و هوای سرد و پربارش در زمستان‌ها است. از نظر بارندگی نیز شهرستان کوهرنگ جزو مناطق نیمه خشک تا نیمه مرطوب کشور به شمار می‌رود. متوسط بارش سالیانه در این شهرستان 1400 میلی‌متر تخمین زده شده است که با این میزان بارندگی کوهرنگ به عنوان دومین قطب بارش در ایران بعد از بندرانزلی به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به شهرستان کوهرنگ

شرایط آب‌وهوایی شهرستان کوهرنگ به گونه‌ای است که در هر فصلی که به این شهر سفر کنید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبا و دیدنی آن لذت ببرید. این شهر به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای آب‌وهوای معتدل و مطبوع در فصل بهار و تابستان است؛ بنابراین اگر می‌خواهید در هوای خنک و عالی به دیدن چشمه‌های جاری و دشت‌های پر از لاله‌های واژگون این شهرستان بروید فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این شهر است؛ اما از اوایل پاییز هوای این شهرستان رو به سردی می‌رود. اگر تحمل هوای سرد را دارید تماشای درختان کوهرنگ که در پاییز به هزار رنگ تبدیل می‌شود نیز در نوع خود دیدنی است. در زمستان نیز این شهرستان آب و هوای بسیار سرد، پر بارش و پر از یخبندان‌های شدید را تجربه می‌کند، بنابراین اگر از کسانی هستید که به برف بازی و ورزش‌های زمستانی مثل اسکی علاقه دارید فصل زمستان نیز می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به کوهرنگ باشد.

اجاره سوئیت در کوهرنگ بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی شهرستان کوهرنگ

سفر کردن به شهر زیبا و دیدنی کوهرنگ که به دلیل برخورداری از چشمه‌های آب شیرین و طبیعی فراوان به بهشت سفید ایران مشهور است، تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم میزند. این شهرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جذاب و دیدنی که در دل خود جای داده است سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط ایران است. ازجمله جاهای دیدنی کوهرنگ که در همه فصول دوست‌داران و علاقه‌مندان به طبیعت را به سمت خود جذب می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غار یخی چما

داخل یک غار یخی که سقف آن با اشکال مختلف یخ پوشیده شده

غار یخی چما یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوهرنگ است که بعد از روستای شیخ علیخان و در 25 کیلومتری شهر چلگرد واقع شده است. این غار مانند تنگه‌ای بزرگ که است که از انباشته شدن برف و یخ در طول سال‌های مختلف ایجاد شده است. در هر فصلی از سال که برای بازدید به این غار بروید می‌توانید قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف را که ارتفاع هرکدام به 50 متر می‌رسد مشاهده کنید. علاوه بر این، یک چشمه آب سرد نیز که حاصل ذوب برف‌های این غار است از داخل این غار سرچشمه می‌گیرد و به سد کوهرنگ می‌ریزد که در نوع خود دیدنی است.

آدرس غار یخی چما: ایران، استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، 25 کیلومتری شهر چلگرد.

تونل کوهرنگ

تونل کوهرنگ تونل آبی است که ساخت آن در زمان صفویان برای انتقال آب از کارون آغاز شد اما با مرگ شاه عباس صفوی نیمه کاره مانده بود که مجدد در سال 1332 آغاز و به بهره برداری رسید. این تونل که 2900 متر طول دارد، در نزدیکی شهر چلگرد قرار دارد و در اطراف آن نیز آلاچیق‌هایی جهت اسکان مسافران و گردشگران مهیا شده است.

آدرس تونل کوهرنگ: ایران، استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، نزدیکی شهر چلگرد.

پیست اسکی چلگرد کوهرنگ

کوهستان پوشیده از برف و تل اسکی که تعدادی آدم سوار آن هستند

پیست اسکی چلگرد یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پیست‌های اسکی واقع در زاگرس است که در شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ واقع شده است. این پیست با داشتن 800 متر طول و شیبی 20 درصدی و همچنین امکاناتی نظیر دستگاه‌های بالابر، پارکینگ، نزدیکی به هتل کوهرنگ و محوطه تفکیک شده برای آقایان و بانوان به یکی از منحصربه‌فردترین تفرجگاه‌های مردم تبدیل شده است. این پیست از اواخر آذرماه تا پایان زمستان پوشیده از برف است و برای تجربه یک سفر به یاد ماندنی در فصل سرد سال مکان مناسبی به شمار می‌رود.

آدرس پیست اسکی چلگرد کوهرنگ: ایران، استان چهار محال و بختیاری، چلگرد، 85 کیلومتری شهرکرد.

سد کوهرنگ

نمایی بالا یک سد و آب که پشت آن است

سد کوهرنگ یکی از جاهای دیدنی شهرستان کوهرنگ به شمار می‌رود که در نزدیکی روستای بیرگان واقع شده است. این سازه ارزشمند قوسی شکل که برای انتقال آب رودخانه بیرگان به زاینده رود ساخته شده، علاوه بر تأمین آب آشامیدن مناطق اطراف، محل مناسبی برای گشت‌وگذار و برگزاری کمپ نیز به شمار می‌رود.

آدرس سد کوهرنگ: ایران، استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، نزدیکی روستای بیرگان

دشت لاله‌های واژگون

دشت لاله واژگون و آسمان آبی با ابزهای سفید

دشت لاله‌های واژگون یکی از مقاصد دیدنی شهرستان کوهرنگ در فصل بهار است که در 12 کیلومتری چلگرد قرار دارد. این دشت که وسعت آن نزدیک به چهار هزار هکتار می‌رسد، رویشگاه زیباترین و کمیاب‌ترین گل‌های جهان است. اگر در فصل بهار مسافر شهرستان کوهرنگ شدید حتماً بازدید از این دشت پر از لاله‌های واژگون که منظره‌ای بی‌نظیری را پیش چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد را نیز در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

آدرس دشت لاله‌های واژگون: ایران، استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، 12 کیلومتری شهر چلگرد، روستای بنواستکی.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی کوهرنگ را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی شهرستان کوهرنگ

مقداری قرقوت به شکل مربع بریده شده داخل یک بشقاب چوبی

سفر کردن یکی از عادت‌های خوب بشر است که به واسطه آن می‌توان با فرهنگ، نوع پوشش و آداب و رسوم مناطق دیگر آشنا شد. یکی از بخش‌های زیبا و جذاب هر سفر نیز خرید سوغاتی و یادگار داشتن از مقصد سفر است و زمانی که مقصد سفرتان شهرستان کوهرنگ باشد که با سوغاتی‌های متنوعی از صنایع دستی گرفته تا خوراکی‌های خوشمزه روبه‌رو خواهید شد. از صنایع دستی ارزشمند این شهر که همگی به دست هنرمندان این شهر ساخته شده‌اند می‌توان به انواع بافته‌های عشایری و داری مانند انواع قالی و قالیچه، جاجیم، گلیم، خورجین، بافت چادر، سرمه دوزی، لباس محلی، خاتم کاری، نقاشی روی شیشه، وریس بافی، چوغا بافی و غیره اشاره کرد. علاوه بر صنایع دستی در این شهرستان به دلیل آب و هوای مساعد محصولات کشاورزی متنوعی نیز تولید و روانه بازار می‌شود که برخی از این محصولات به عنوان سوغاتی در بازارهای این شهر به فروش می‌رسند. از سوغاتی‌های خوراکی این شهر می‌توان به انواع گیاهان دارویی، انواع سبزیجات طبیعی مانند بن سرخ، تره، کرفس و چویل اشاره کرد. در کنار این محصولات عسل طبیعی و انواع لبنیات ازجمله کشک و قارا نیز از دیگر سوغاتی‌های کوهرنگ به شمار می‌روند.

غذاهای محلی شهرستان کوهرنگ

هر منطقه‌ای با توجه به ذائقه و آداب و رسوم خود، فرهنگ غذایی متفاوتی نیز دارد. در شهرستان کوهرنگ نیز علاوه بر این که اقوام مختلف با فرهنگ‌های گوناگونی زندگی می‌کنند، محصولات کشاورزی متنوعی نیز تولید می‌شود که این موضوع تنوع غذایی بالایی را در این شهر به همراه داشته است. فقط کافی است یک ‌بار غذاهای محلی این شهرستان را بچشید تا طعم دلنشین آن‌ها برای همیشه در خاطرتان باقی بماند. ازجمله غذاهای محلی کوهرنگ می‌توان به کباب بختیاری، کله جوش کشکی، آش اُماج، پرورد دوغ و کاچی شیر اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات کوهرنگ را مطالعه کنید.

رستوران‌های شهرستان کوهرنگ

امتحان کردن غذاهای محلی شهر مقصد یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر است؛ بنابراین آشنایی با بهترین رستوران‌های مقصد سفر برای چشیدن طعم غذاهای محلی می‌تواند خاطرات سفر را دوچندان ‌کند. شهرستان کوهرنگ نیز در کنار جاذبه‌های گردشگری فراوان، رستوران‌های متعددی نیز دارد که هرکدام غذاهای محلی متنوعی را در محیطی متفاوت در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهند. ازجمله رستوران‌های این شهرستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رستوران سنتی تاتزا کوهرنگآبنمایی سنگی وسط یک حوض در رستورانی سنتی

رستوران سنتی تاتزا یکی از رستوران‌های معروف شهرستان کوهرنگ است که در جاده چلگرد واقع شده است. این رستوران دارای فضای سنتی و دل‌نشین، با تخت‌های چوبی است و انواع غذاهای محلی و ایرانی با قیمت و کیفیت عالی را در درون سینی‌ها سرو می‌کند.

آدرس رستوران سنتی تاتزا کوهرنگ: ایران استان چهار محال بختیاری، شهرستان کوهرنگ، جاده چلگرد.

رستوران سناتورداخل یک رستوارن سنتی با پنجره های بلند ، شیشه های رنگی و مبلمان چوبی

رستوران سناتور یکی از رستوران‌های شیک و ساده با محیطی دنج و صمیمی در شهرستان کوهرنگ است که در جاده فارسان واقع شده است. در منوی غذایی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه محلی و ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب به چشم می‌خورد.

آدرس رستوران سناتور: ایران استان چهار محال بختیاری، جاده فارسان_چلگرد

رستوران و کبابی صادق

اگر بعد از گشت‌وگذار در طبیعت کوهرنگ خواستید خستگی سفر از تنتان خارج شود، می‌توانید برای صرف غذا به رستوران و کبابی صادق سری بزنید. این رستوران با برخورداری از فضای زیبا و ساده و ارائه غذاهای ایرانی خوشمزه همراه با دوغ و کره محلی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

آدرس رستوران و کبابی صادق: ایران استان چهار محال بختیاری، جاده چلگرد- سرآقا سید

رستوران سنتی تخت جمشید

غذاهای محلی کوهرنگ بسیار خوشمزه و خوش‌ طعم هستند. اگر در سفرتان به این شهر هوس غذاهای محلی به خصوص کباب بختیاری کردید پیشنهاد ما به شما رستوران سنتی تخت جمشید است. این رستوران که در شهرستان کوهرنگ و در کوی امام واقع شده است دارای فضایی کاملاً سنتی و دلنشین است و انواع غذاهای ایرانی و محلی در منوی غذایی این رستوران دیده می‌شوند.

آدرس رستوران سنتی تخت جمشید: ایران استان چهار محال بختیاری، شهرستان کوهرنگ، کوی امام

مراکز خرید شهرستان کوهرنگ

بازارگردی و خرید سوغاتی یکی از بخش‌های جذاب و جدایی‌ناپذیر هر سفر است. در شهرستان کوهرنگ نیز در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که در جای‌جای این شهر قرار گرفته‌اند، بازارها و مراکز خرید متنوعی نیز وجود دارند که در آن‌ها انواع محصولات از صنایع دستی گرفته تا سوغاتی‌های خوشمزه به فروش می‌رسند. از جمله بازارها و مراکز خرید این شهر می‌توان به بازارچه نورزی کوهرنگ واقع در جاده چلگرد، پارچه سرای معین واقع در میدان سرداران، پخش سوغات محلی آبشار واقع در ضلع شمالی میدان کوهرنگ، فروشگاه بزرگ کوهرنگ و سوغات سرای خسرو حسینی بابادی واقع در جاده چلگرد اشاره کرد.

اقامت در شهرستان کوهرنگ

سفر کردن به شهر زیبا و توریستی کوهرنگ تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این شهر با داشتن چشمه‌های طبیعی فراوان، کوه‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای زیبا و دیدنی و جاذبه‌های طبیعی متنوع و زیاد، مسافران و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کند. این شهرستان گذشته از جاذبه‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی و اکوکمپ‌های گردشگری متنوعی را نیز برای مسافران مهیا کرده است؛ بنابراین اگر مسافر شهر کوهرنگ هستید یا قصد سفر به این شهرستان را دارید و به دنبال یک اقامتگاه مناسب برای تجربه یک سفر به یادماندنی هستید، می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کرده و سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

راه‌های دسترسی به شهرستان کوهرنگ

برای سفر به شهرستان کوهرنگ می‌توانید از تهران، مسیر قم و کاشان را انتخاب کنید و پس از طی مسیر 530 کیلومتری که حدوداً 9 ساعت طول می‌کشد، به شهرکرد برسید. شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری است که در فاصله 85 کیلومتری از شهرستان کوهرنگ واقع شده است. برای سفر از شهرکرد به کوهرنگ نیز می‌توانید از جاده فارسان مسیر 85 کیلومتری را که حدوداً 5/1 ساعت طول می‌کشد را طی کرده و به کوهرنگ برسید.

نکاتی که در سفر به کوهرنگ لازم است بدانید

  • شهرستان کوهرنگ جاهای دیدنی فراوانی دارد، بنابراین اگر می‌خواهید از بیشتر این جاذبه‌ها دیدن کنید بهتر است قبل از اینکه به این شهر سفر کنید، لیستی از مکان‌های دیدنی و طبیعی این شهر را تهیه کنید تا در زمانتان صرفه جویی شود.
  • آب و هوای شهرستان کوهرنگ در نیمه دوم سال بسیار سرد و پربارش است بنابراین اگر فصل‌ زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کردید حتماً لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.
  • علی‌رغم گردشگرپذیر بودن شهرستان کوهرنگ تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر بسیار کم است، بنابراین برای اینکه دغدغه اقامتگاه نداشته باشید بهتر است قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید.
  • اگر می‌خواهید در فصل زمستان برای انجام تفریحات زمستانی و اسکی به کوهرنگ سفر کنید بهتر است لباس و تجهیزات مناسب اسکی با خود به همراه داشته باشید.

سؤالات متداول درباره شهرستان کوهرنگ

شهرستان کوهرنگ کجاست؟

شهرستان کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری و در 85 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

بهترین زمان سفر به کوهرنگ کی است؟

بهترین زمان سفر فصل بهار و تابستان است؛ اما اگر به سفر کردن در فصل سرد سال و یا ورزش‌های زمستانی مثل اسکی علاقه دارید در فصل پاییز و زمستان نیز شهرستان کوهرنگ میزبان گردشگران بسیاری است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی کوهرنگ کدام‌اند؟

غار یخی چما، تونل کوهرنگ، پیست اسکی چلگرد کوهرنگ، سد کوهرنگ، دشت لاله های وازگون، آبشار شیخ علی خان، روستای سر آقا سید، چشمه دیمه، آبشار تونل کوهرنگ، قلعه بارده، منطقه جنگلی بازفت، رودخانه بازفت.

معروف‌ترین رستوران‌های کوهرنگ کدام‌اند؟

رستوران سنتی تاتزا، رستوران سنتی نخت جمشید، رستوران سناتور کوهرنگ، رستوران و کبابی صادق، رستوران و مهمان‌پذیر پدر سالار، کافه رستوران چشمه سرده، رستوران کریمی، سالن غذاخوری گل‌ها، رستوران گلستان

چطور به کوهرنگ برویم؟

با خودروی شخصی و یا اتوبوس به کوهرنگ سفر کنید. برای سفر به این شهرستان فقط کافی است از هر کجای ایران که هستید خود را به شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری برسانید و از طریق جاده فارسان که حدود 85 کیلومتر است، به کوهرنگ برسید.

4.3/5 - (31 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *