شهرها

رودهن کجاست؟ | شهری خوش آب و هوا

رودهن، بخشی از شهرستان دماوند است. این شهر یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای اطراف تهران محسوب می‌شود. رودهن، از سالیان دور به عنوان مقصد گردشگری پایتخت‌نشینان در فصل تابستان به شمار می‌رفته است.

رودهن، شهری با آب‌و‌هوایی پاک در شمال شرق استان تهران است و با استان سرسبز مازندران مرز مشترک دارد. مناطق ییلاقی رودهن در فصل تابستان به واسطه نزدیکی به کوه و رودخانه هوای خنک و مطبوعی دارند و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. این منطقه به دلیل نزدیکی به شهر تهران از روزگاران قدیم محلی برای تفریح و طبیعت‌گردی شهرنشینان پایتخت بوده است. علاوه بر تفریح و گردش در این مناطق، بسیاری از پایتخت‌نشینان در سال‌های اخیر برای فرار از آلودگی شهر تهران به رودهن مهاجرت کرده‌اند و در آن جا زندگی می‌کنند.

قصد سفر و بازدید از رودهن را دارید؟ در این مطلب از اتاقک، به‌طور کامل به معرفی رودهن می‌پردازیم، پیش از معرفی جاذبه‌های دیدنی شهر باید ببینیم رودهن کجاست؟

شهر رودهن کجاست؟

نمایی بالا از یک شهر و درختان در میان اپارتمان و خیابان ها

رودهن نام شهری در شهرستان دماوند تهران است که سرسبزی شمال را با کویر پیوند می‌زند. رودهن از شمال با آمُل مازندران و از جنوب با کوه‌ها و کویرهای ورامین و پاکدشت هم‌مرز است. همچنین از مغرب به شهرستان پردیس و شمیرانات می‌رسد و از شرق نیز به مرکز دماوند محدود می‌شود. رودهن به جاده‌های هراز و فیروزکوه نزدیک است و در راه سفر به استان‌های شمالی می‌توانید از رودهن زیبا نیز دیدن کنید. رودهن از آبعلی ۹ کیلومتر و از بومهن ۸ کیلومتر فاصله دارد.

تاریخچه رودهن

قدمت رودهن به ۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. زمانی‌که آذری زبانان اهل ارومیه، تصمیم گرفتند به این دره‌ سرسبز و خوش آب و هوا مهاجرت کنند. بنابراین گویش اصلی مردم رودهن آذری است ولی در برخی از روستاها و شهر آبعلی مردم به زبان مازندرانی هم صحبت می‌کنند.

اگر بخواهیم به پیشینه تاریخی این شهر پی ببریم باید به این نکته توجه داشته باشیم که بارها نام این شهر در کتب‌ تاریخی و اشعار شاعران بزرگ آمده است. ابنیه‌های تاریخی موجود در رودهن هم، خود گواهی بر این موضوع است.

فرهنگ و آداب رسوم

مهاجر‌پذیری رودهن، فرهنگ و آداب متفاوتی را در این شهر به وجود آورده است و در مجموع ساکنان بومی این منطقه، از لحاظ گویش و آداب‌ و رسوم، در مقایسه با مناطق پیرامون خود فرهنگی خاص و بسیار متمایز دارند. این آداب و رسوم بیشتر در میان اقوام آذربایجانی که از ارومیه مهاجرت کرده‌اند، دیده می‌شود و جالب است بدانید که، این قوم آذری، هم‌چنان بخشی از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی خاص خود را حفظ نموده‌اند.

آداب ‌و رسوم خاص و متمایز مردم رودهن بیشتر در مراسم جشن عروسی و سوگواری‌های ماه محرم دیده می‌شود. به‌عنوان مثال در مراسم عروسی، شهروندان رودهنی از ساز و دهل قدیمی استفاده می‌کنند که در نوع خود بسیار جالب و دیدنی است.

رودهن دارای لهجه و گویش‌های مختلفی است، گویش مردم در شهر رودهن آذری و در شهر آبعلی مازندرانی است. روستاهای مهرآباد و گلاهک نیز به گویش ترکی یا همان آذری، روستاهای وسکاره، جورد و آردینه هم به گویش مازندرانی و روستای چناران (چنار غرب سابق) به گویش لری صحبت می‌کنند.

شهر و روستاهای رودهن

رودهن در 30 کیلومتری شمال شرق استان تهران واقع شده  و متشکل از دو شهر (رودهن) و (آبعلی) و دو دهستان (مهرآباد) و (آبعلی) و 33 روستا و آبادی و مزرعه است.

برخی از روستاهای بزرگ این بخش عبارتند از:

مهرآباد، جورد، گلاهک، چناران، وسکاره، آردینه، عباس‌آباد، نوده، یلقان دره، خورین، چشمه، تخته‌ها، هزار دشت، تیرک، تجرک بالا و تجرک پایین

البته جالب است بدانید، روستاهایی نظیر جورد، مهرآباد، وسکاره، گلاهک، چناران، آردینه، نوده و یلقان دره و عباس‌آباد دارای دهیاری و شورا هستند و مابقی روستاها به دلیل ثابت نبودن جمعیت در فصول مختلف سال، فاقد شورا و دهیاری هستند.

اقتصاد رودهن

شرایط جغرافیایی و آب و هوای کوهستانی رودهن باعث شده تا  کشاورزی و دامداری به‌عنوان شغل اکثر مردم روستاهای بخش رودهن به حساب آید، به‌طوری‌که از لحاظ دامپروری و تولید شیر، رودهن حرف اول و آخر را در شرق استان تهران می‌زند. از محصولات مهم باغی رودهن می توان به گیلاس، زردآلو، گردو و سیب و محصولات کشاورزی به گندم و جو و برخی صیفی‌جات اشاره کرد

همچنین وجود روستاهای سرسبز، اماکن تاریخی و تفریحی و جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی در رودهن کمک زیادی به اقتصاد این شهر کرده، چرا که سالانه شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی، به رودهن سفر می‌کنند در ضمن زمینه مناسبی برای رشد و توسعه روزافزون شهرهای رودهن و آبعلی و روستاهای اطراف این شهرها فراهم خواهد شد.

علاوه بر این وجود دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن را به قطب تحصیلات تکمیلی در شرق استان تهران، تبدیل کرده است و از سال   ۱۳۶۲ تا کنون نقش مهم و اساسی در عمران و آبادانی این بخش داشته و به رونق صنعتی و اقتصادی منطقه پیرامون خود کمک کرده است.

آب و هوای رودهن

آب‌و‌هوای رودهن به دلیل نزدیکی به کوهستان و وجود باغات فراوان در آن، در بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است. آب‌وهوای رودهن را باید نیمه‌کوهستانی بدانیم. اغلب روزهای زمستان هوای رودهن برفی و سرد است. پاییز در رودهن هوا نسبت به تهران سرد اما نسبت به زمستان رودهن، مطبوع‌تر می‌شود.

بخش شمالی رودهن که با استان مازندران هم‌جوار است، منطقه‌ای ییلاقی به حساب می‌آید و زمستان‌های پربارشی را پشت سر می‌گذارد. به طور کلی رودهن منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا محسوب می‌شود و هوای آن برخلاف شهر تهران در اغلب روزهای سال پاک و تمیز است.

بهترین زمان سفر به رودهن

بهترین زمان سفر به رودهن بهار و تابستان است. البته در اوایل فروردین ماه ممکن است روستاهای شمالی رودهن هنوز سرد باشند و نتوانید در کنار رودخانه‌های آن قدم بزنید. اما به‌طورکلی هر زمان که از گرمای پایتخت یا گرمای سمنان کلافه شدید، یکی دو ساعتی را به طرف رودهن رانندگی کنید تا از خنکای کوهستان و رودخانه‌ها جانی دوباره بگیرید. البته پاییز و زمستان در پیست اسکی آبعلی (در نزدیکی رودهن) حال و هوای متفاوتی دارند، طرفداران ورزش‌های برفی برای رسیدن فصل سرد لحظه‌شماری می‌کنند تا در این موقع از سال از این پیست استفاده کنند.

اجاره ویلا رودهن با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دیدنی‌های رودهن

حال که متوجه شدیم رودهن کجاست، به سراغ معرفی جاهای گردشگری رودهن، این شهر خوش آب‌و‌هوا و سرسبز در حاشیه تهران می‌رویم. در رودهن می‌توانید در کنار رودخانه‌ها قدم بزنید و در زیر سایه درختان در کنار خانواده به استراحت و تفریح بپردازید. همچنین می‌توانید از روستاهایی بازدید کنید که بافت قدیمی آن‌ها قدمت هزارساله‌شان را نشان می‌دهد.

دشت سیاه پالاس یا دشت لار

دو عدد چادر درمبن یک شت سرسبز، قله کوه بلند و چند تپه که مشخص است
عکس از ویکی‌پدیا

منطقه‌ی شمال رودهن دارای طبیعت بکر و زیبایی است و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در آن پرورش یافته‌اند. دشت سیاه پالاس که بخشی از پارک ملی لار است نیز بخشی از این طبیعت خارق‌العاده را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل این دشت را با نام دشت لار نیز می‌شناسند. گردشگران بسیاری به خصوص از پایتخت آخر هفته‌ها به این دشت زیبا می‌آیند و در خانه‌های اجاره‌ای رودهن اقامت می‌کنند.

به محض ورود به دشت سیاه پالاس اولین چیزی که می‌بینید گل‌های لاله و زنبق وحشی هستند که سرتاسر دشت را گرفته‌اند. در فصل بهار که این گل‌ها و سرسبزی‌ها تر و تازه‌ هستند، چوپان‌هایی از ورامین، پاکدشت، دماوند و بومهن را خواهید دید که گوسفندان خود را برای چرای به این مناطق آورده‌اند.

زیبایی دشت با وجود گوسفندان و گل و گیاهان در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌هایی که در این دشت به وفور یافت می‌شوند، دو چندان می‌شود‌. در این منطقه‌ی بکر حیوانات دیگری همچون خرس، گربه‌ی وحشی، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، اسب وحشی و… زندگی می‌کنند. البته پوشش حیوانی ارزشمند این منطقه باعث شده این منطقه جزو مناطق حفاظت شده استان تهران به حساب بیاید.

علاوه‌براین، در رودخانه‌های این دشت تماشایی، نوعی ماهی کمیاب در جهان با نام قزل‌آلای خال قرمز رنگین‌کمان زندگی می‌کند که صید بدون مجوز آن غیرقانونی است. سبزی‌های دارویی و کوهی و انواع قارچ‌ها نیز در دشت سیاه پالاس وجود دارند و اهمیت این منطقه را بیشتر نشان می‌دهند. شما می‌توانید از بلوار شریعتی رودهن به دشت سیاه پالاس برسید.

پیست اسکی آبعلی

ده ها نفر درحال اسکی کردن با چوب و تجیزات ورزش اسکی و زمینی پوشیده از برف

اگر ۹ کیلومتر به سمت شمال شرقی رودهن حرکت کنید، در جاده هراز به پیست اسکی بین‌المللی آبعلی می‌رسید. این پیست اسکی از آذر ماه تا فروردین ماه هرسال، میزبان هزاران گردشگر و ورزشکاری است که برای تفریح و ورزش از این پیست بازدید می‌کنند. حوالی نوروز می‌توانید یک روز به‌یاد‌ماندنی را در پیست آبعلی بگذرانید و وداعی خاطره‌انگیز با زمستان برفی داشته باشید. در معرفی رودهن باید به این نکته اشاره کنیم که پیست آبعلی نخستین پیست اسکی کشور محسوب می‌شود.

کمپ محمد داغی یا بام رودهن

الاچیقی با سقف نارنجی روی یک بلندی که نمایی از بالای شهر جلوی آن معلوم است

کمپ محمد داغی فضای سرسبزی در یکی از بالاترین نقاط شهر رودهن است، به همین دلیل به آن بام رودهن نیز می‌گویند. در بام رودهن می‌توانید چشم‌اندازی از کل شهر داشته باشید و حتی شهرهای اطراف مثل پردیس و بومهن را نیز از آن بالا تماشا کنید. هوای پاک این نقطه از شهر در کنار امکانات رفاهی مانند کافه، رستوران، آلاچیق و فضاهای اختصاصی، گردشگران بسیاری را به آن جا می‌کشاند.

پارک مرکزی رودهن یا پارک سردار جنگل

یک پارک زیبا با یک دریاچه کوچک، آلاچیق و مسیر پیاده روی که اطراف ان اپارتمان هایی مشخص است

جمعیت رودهن به دلیل آب‌وهوا هر ساله روبه افزایش بوده و همین امر باعث شده تا امکانات شهری رودهن نیز افزایش یابد. درست در مرکز شهر رودهن، پارک مرکزی آن قرار گرفته است. در این پارک می‌توانید یک عصرانه‌ دلچسب را در کنار خانواده مهیا کرده و از امکانات مختلف پارک نظیر آلاچیق و فضاهای اختصاصی استفاده کنید. چند آبشار مصنوعی نیز در این پارک وجود دارد که در کنار هوای پاک بومهن فضایی مطبوع و دلنشین را پدید می‌آورند.

روستاهای رودهن

خانه های قدیمی و روستایی که پشت انها کوه هایی پیداست و جلوی انها درختان هستند.

روستاهای رودهن از بهترین جاهای دیدنی این شهر هستند. روستاهای سرسبز و ییلاقی در شمال رودهن قرار دارند و مانند لواسانات دارای امکانات رفاهی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند. در این روستاها می‌توانید طبیعت‌گردی کنید و حسابی از حال و هوای شهر فاصله بگیرید. جالب است بدانید که روستاهای رودهن از جمله آردینه، وسکاره و روستای جورد قدمتی هزار ساله دارند.

حمام و خانه‌های تاریخی این روستاها جاذبه‌های تاریخی رودهن به حساب می‌آیند. در این بخش از معرفی رودهن توصیه می‌کنیم، اگر قصد سفر به این شهر را دارید، خوب است قدری از مرکز آن فاصله بگیرید و به روستاهای اطراف شهر که طبیعتی بکر و دلفریب دارند، سر بزنید. این روستاها به دلیل همسایگی با آمل مازندران، بسیار خوش آب‌و‌هوا و سرسبز هستند و بافت قدیمی آن‌ها کاملا حفظ شده است.

پل نمیر

پل نمیر یادگار دوران صفویه در شهر رودهن است. این پل که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، از جاذبه‌های تاریخی رودهن محسوب می‌شود. قدمت این پل به قرن سوم و چهارم هجری بر می‌گردد و رودخانه‌ی فصلی رودهن از آن گذر می‌کند. در سالیان دور برای رفتن از تهران به فیروزکوه از روی این پل عبور می‌کردند. این پل با نام‌های پل زنجیر یا پل فیروزکوه نیز خوانده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی رودهن را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی رودهن

رودهن و بخش‌های دیگر استان دماوند دارای سوغات و صنایع دستی مختلفی هستند که مسافران می‌توانند در کنار طبیعت‌گردی، از اهالی شهر این محصولات را نیز خریداری کنند. جاجیم، نمد و گلیم از صنایع دستی رودهن است که می‌توانید آن‌ها را به عنوان یادگاری برای عزیزان‌تان هدیه ببرید. همچنین آثار هنری منبت‌، معرق‌کاری و قلم‌زنی نیز در این مناطق یافت می‌شوند.

اگر دنبال سوغاتی‌های خوشمزه می‌گردید، می‌توانید انواع نان‌های محلی تازه و انواع حلواها را از این منطقه تهیه کنید. علاوه‌بر این، محصولات باغ‌های رودهن نیز از بهترین سوغاتی‌های آن محسوب می‌شوند. از محصولات مهم این باغ‌ها می‌توان به گیلاس، زردآلو، گردو و سیب اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات رودهن را مطالعه کنید.

غذاهای محلی رودهن

یک دیش غذای تزیین شده با برنج زعفرانی،خلال هویج، خلال پسه، خلال بادام، گوشت قلقلی و کشمش که در کنار آن یک گل زرد و دو عدد شمع زرد گذاشتند.

همچون دیگر شهرهای این منطقه، رودهن نیز غذاهای محلی و خوشمزه مخصوص به خود را دارد. این غذاها یکی از وعده‌های غذایی مهم بومیان این منطقه و جزو جاذبه‌های فرهنگی شهر محسوب می‌شود.

برخلاف غذاهای فست‌فود این غذاها فواید زیادی برای بدن دارد. این غذاها عبارت‌اند از:

  • خورش قیمه آلو
  • خورش ریواس
  • خورش مسما کدو
  • دمی رشته
  • کوفته شوید باقلا
  • کوفته سماق
  • آبگوشت لپه
  • کباب دیگی
  • تاس کباب
  • دلمه کلم‌برگ
  • کوفته برنجی
  • شامی لپه
  • خورش لوبیا سبز
  • دمپختک با گوشت چرخ کرده
  • سرگنجشکی (کله گنجشکی)
  • آَش ماست
  • آلبالو پلو با گوشت
  • حریره بادام

رستوران‌های رودهن

از‌آن‌جایی که رودهن در نزدیکی پایتخت قرار گرفته و از آب و هوایی مطبوع و مناظر طبیعی چشم نوازی برخوردار است، در روزهای مختلف هفته و به‌ویژه در تعطیلات پذیرای گردشگران زیادی است که می‌خواهند لحظات خوشی را در این خطه سرسبز سپری کنند. بنابراین در این شهر به منظور رفاه حال مسافران و اهالی رودهن، رستوران‌های مجلل و باکیفیتی احداث شده است. در این بخش به معرفی برخی از رستوران‌های این شهر می‌پردازیم.

رستوران لاله صحرا

رستوران لاله صحرا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های رودهن است و در واقع شهرت آن به‌دلیل مشتری مداری مطلوب، ارائه خدمات سرویس دهی مناسب و هم چنین سرو غذاهای ایرانی باکیفیت و لذیذ است.  دکوراسیون داخلی رستوران هم از محیطی شیک و دوست داشتنی با تزئینات زیبا و دیوارهایی مملو از نقش و نگار برخوردار است. منوی غذایی رستوران هم شامل انواع غذاهای کبابی، چلوکباب‌ها، جوجه کباب‌ها، ماهی، زرشک پلو، باقالی پلو و غذاهای خورشتی است.

آدرس: رودهن، ابتدای بلوار امام (به سمت تهران)، تقاطع خیابان لاله صحرا

رستوران ریحون

رستوران ریحون دارای دو فضای متفاوت است. فضای اول این رستوران، شامل میز و صندلی است که با ترکیب معماری زیبا و دکوراسیون دوست‌داشتنی محیط رستوران را جذاب کرده است. فضای دیگر رستوران ریحون که با نام لمکده شناخته می‌شود، بخش سنتی رستوران را شامل می‌شود و  در آن تخت‌های سنتی قرار گرفته است. در منوی رستوران،  غذاهای ایرانی و فرنگی مشاهده می‌شود، اما غذاهای فرنگی تنها شامل استیک‌های گوشت و مرغ، سالاد سزار، پاستا و میگو است.

آدرس: کیلومتر 3 جاده رودهن به گیلاوند، رستوران ریحون رودهن

باغچه رستوران زیتون

باغچه ستوران زیتون یکی از بهترین رستوران‌های رودهن است که مجهز به آلاچیق‌ها و کلبه‌های اختصاصی است که قابل رزرو بوده و امکان برگزاری جشن تولد هم در کلبه‌ها وجود دارد.  البته این رستوران، برای افرادی که نمی‌خواهند روی زمین بنشینند، محیطی سرپوشیده با ظرفیت بالا و دکوراسیون شیکی هم دارد.

آدرس: رودهن، امام خمینی، بین سهند و جانبازان

مراکز خرید رودهن

نمایی از ورودی یک مرکز خرید به نام مرکز خرید مهر

در صورت اقامت در رودهن می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا و افق کوروش در این شهر خرید کنید. همچنین از مرکز خرید عسگری در خیابان بهار و مرکز خرید مهر در بلوار امام خمینی نیز می‌توانید استفاده کنید. بازار روز رودهن، در بلوار لاله صحرا نیز محل اصلی فروش میوه و تره‌بار شهر است که محصولات تازه‌ای از باغات منطقه را نیز عرضه می‌کند.

راه‌های دسترسی به رودهن

عکس یک خیابان دو طرفه که از بالا گرفته شده است

برای رسیدن به رودهن علاوه بر خودروی شخصی می‌توانید از اتوبوس و تاکسی نیز استفاده کنید. در این بخش از معرفی رودهن، راه‌های دسترسی به این شهر خوش آب‌و‌هوای شمال استان تهران را مرور می‌کنیم تا بهتر متوجه شوید که رودهن کجاست و چطور می‌شود به آن‌جا رفت؟!

سفر به رودهن با اتوبوس

برای رسیدن به رودهن می‌توانید اتوبوس‌های آزادراه تهران-پردیس را در پایانه دستواره، واقع در میدان نوبنیاد سوار شوید و به این شهر سفر کنید. همچنین می‌توانید در سه راه تهرانپارس، از مینی‌بوس‌هایی که به رودهن می‌روند، استفاده کنید. دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن نیز می‌توانند از ایستگاه متروی فرهنگسرا، اتوبوس‌های تندرو را سوار شوند و مستقیم و بدون توقف به رودهن برسند.

سفر به رودهن با تاکسی

اگر می‌خواهید راحت‌ و سریع سفر کنید، از تاکسی‌ها برای سفر کمک بگیرید. تاکسی‌های رودهن در سه راه تهرانپارس، ترمینال شرق و چهار راه مینی سیتی مستقر هستند. از هر کدام از این تاکسی‌ها استفاده کنید، شما را مستقیم به رودهن می‌رسانند.

با خودروی شخصی تا رودهن

اگر امکان استفاده از خودروی شخصی را دارید، به یکی از اتوبان‌های شهید بابایی یا شهید زین‌الدین بروید و به سمت شرق استان حرکت کنید. در هر کدام از جاده‌‌های دماوند یا اتوبان پردیس که قرار بگیرید، به رودهنِ زیبا خواهید رسید.

اقامت در رودهن

اگر می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی رودهن بازدید کنید و در روستاهای اطراف به طبیعت‌گردی بپردازید، بهتر است حداقل یک شب را در طبیعت بکر این منطقه اقامت کنید. در رودهن انواع ویلا، سوئیت، خانه و آپارتمان مبله برای مسافران وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. البته پیدا کردن محل اقامت متناسب با بودجه و امکانات مدنظر شما ممکن است زمان‌بر باشد، برای سرعت بخشیدن به این امر اتاقک می‌تواند به کمک شما بیاید.

برای اجاره سوئیت و ویلا در رودهن و یا اقامتگاه، ویلا، سوئیت و آپارتمان مبله  در رودهن می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

نکاتی که در سفر به رودهن باید بدانید

سفر به رودهن می‌تواند سفری خاطره‌انگیز باشد، علی الخصوص اگر تجهیزات لازم  و مخصوص به سفر را متناسب با زمان و مدت سفرتان به همراه داشته باشید. داشتن کفش پیاده‌روی مناسب برای گشت و گذار در و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات به‌یاد ماندنی هم می‌تواند لذت سفرتان را بیفزاید.

هم‌چنین به یاد داشته باشید که رودهن از مناطق کوهستانی کشور به شمار می آید و در بیشتر ایام سال از آب و هوایی خنک برخوردار است. بنابراین اگر می خواهید به این شهر در فصل زمستان سفر کنید ملزومات و البسه گرمایشی را به همراه داشته باشید و خود را برای بارش باران و برف آماده کنید.

سوالات متداول درباره رودهن

رودهن کجاست؟

رودهن در شمال شرق استان تهران قرار دارد و با استان سرسبز مازندران مرز مشترک دارد.

بهترین زمان سفر به رودهن کی است؟

 بهار و تابستان

معروفترین جاهای دیدنی رودهن کدام‌اند؟

دشت سیاه پالاس یا دشت لار، پیست اسکی آبعلی، کمپ محمد داغی یا بام رودهن، پارک مرکزی رودهن یا پارک سردار جنگل

معروف ترین رستوران های رودهن کدام‌اند؟

کافه رستوران تعطیلات، رستوران سنتی ترمه، باغ تالار مجلل کمره ای

چطور به رودهن برویم؟

اگر از تهران بخواهید سمت رودهن بروید تاکسی‌های رودهن در سه راه تهرانپارس، ترمینال شرق و چهار راه مینی سیتی مستقر هستند. با خودروی شخصی نیز به یکی از اتوبان‌های شهید بابایی یا شهید زین‌الدین بروید و به سمت شرق استان حرکت کنید. در هر کدام از جاده‌‌های دماوند یا اتوبان پردیس که قرار بگیرید، به رودهنِ زیبا خواهید رسید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.6/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *