تجربه سفربازار‌ها و مراکز خریدجامع‌ترین مقالاتمناسبت ها

همه چیز درباره بلک فرایدی وان | ۸ مرکز خرید به همراه آدرس، ساعت کاری و امکانات

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که «آلیس در سرزمین عجایب» را ندیده باشد و در میان آن‌هایی که دیده اند، کمتر کسی است که گربه مشهور این فیلم یا همان گربه چشایر را یادش نیاید.

احتمالاً با خواندن جملات بالا فکر می‌کنید که گربه آلیس چه ربطی به بلک فرایدی وان دارد؟ اگر به شهر وان سفر نکرده باشید، حق دارید. این شهر یک نژاد گربه مشهور با نام «گربه وان» دارد. آنچه این گربه را جادویی کرده، تفاوت رنگ چشم‌های آن است. نمادها و مجسمه‌های مربوط به این گربه در همه مراکز خرید وان وجود دارد و هنگام خرید در این شهر احساس می‌کنید که این گربه جادویی مثل گربه آلیس همه‌جا حضور دارد و شما را دنبال می‌کند.

البته حیوان‌دوستی تنها ویژگی مثبت مردم مسلمان شهر وان نیست و این مردمان کرد بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند. همین ویژگی باعث می‌شود که هنگام سفر به این شهر برای خرید بلک فرایدی وان، از اقامتتان لذت ببرید.

در ادامه با ۸ مرکز خرید برتر شهر وان برای خرید ارزان و مقرون‌به‌صرفه در بلک فرایدی آشنا می‌شوید.

مرکز خرید آیدین پریهان (Aydin Perihan AVM)

نمایی از بیرون مرکز خرید آیدین پریهان وان ترکیه
فروشگاه برشکا وان در این پاساژ قرار دارد – عکاس: Hakka Dogru

مرکز خرید آیدین پریهان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر وان است که مثل مرکز خرید وان ای.وی.ام چند طبقه دارد. علاوه بر فروشگاه‌های برندهای مشهور، در این مرکز خرید رستوران، کافه، شهربازی و سینما هم وجود دارد و همین امکانات مرکز خرید آیدین پریهان را به گزینه‌ای ایدئال برای خرید بلک فرایدی وان تبدیل می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های مرکز خرید آیدین پریهان به برند برشکا تعلق دارد. برشکا یکی از مشهورترین برندهای اسپانیایی است که در ۷۰ کشور دنیا شعبه دارد و می‌توانید پوشاک برندهایی مثل زارا، پول اند بیر، ماسیمو دوتی، اویشو و … را با تخفیفات خوب از این فروشگاه تهیه کنید.

ساعت کاری مرکز خرید آیدین پریهان: همه‌روزه هفت صبح تا ۱۰ شب، یکشنبه‌ها ۱۰ صبح تا ۹ شب

امکانات مرکز خرید آیدین پریهان: زمین بولینگ، بازی‌های کامپیوتری، رستوران، کافی‌شاپ، سالن سینما

آدرس مرکز خرید آیدین پریهان: وان، خیابان جمهوریت، کوچه اوزون، پلاک ۴

وان ای.وی.ام (Van AVM)

نمایی از بیرون پاساژ وان ای وی ام وان ترکیه
بیشتر مغازه‌های این پاساژ خرده‌فروشی استعکاس: Akbar Niyati

وان ای وی ام یک مرکز تجاری چند طبقه در بلوار جمهوریت شهر وان است که بیشتر فروشگاه‌های آن خرده‌فروشی هستند و اکثر برندهای مشهور ترک و بین‌المللی در آن نمایندگی دارند. در این مرکز خرید یک فودکورت هم وجود دارد که پس از گشت‌وگذار و گرسنه شدن، می‌توانید در آن دلی از عزا در بیاورید.

به جز پوشاک، در نمایندگی میگروس این مرکز خرید می‌توانید لوازم‌خانگی برقی را هم با تخفیف‌های خوب در بلک فرایدی وان بخرید.

ساعت کاری مرکز خرید وان ای. وی. ام: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

امکانات مرکز خرید وان ای. وی. ام: پارکینگ، فروشگاه زنجیره‌ای، هایپرمارکت، زمین بازی کودکان، رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت اختصاصی، ویلچر و محل عبور معلولین، سینما

آدرس مرکز خرید وان ای. وی. ام: وان، منطقه ایپک‌اُلو، محله سرحت، بلوار جمهوری، پلاک ۱۴۷

بازار روس‌ها (Buyuk rus pazari)

نمایی از سردر بازار روس های وان، از بهترین مراکز خرید بلک فرایدی وان
از ارزان‌ترین مراکز خرید وان – عکاس:Kezban Ozben Guler

اگر میانه خوبی با مراکز خرید لاکچری ندارید و در ترکیه دلتان برای بازارهای سنتی کشور خودمان تنگ شد، حتماً سری به بازار روس‌های وان بزنید. این بازار شباهت زیادی به بازارهای سنتی ایران دارد و همانند این بازارها غرفه بندی شده و همه چیز در آن پیدا می‌شود. بیشتر اجناس این بازار ساخت ترکیه هستند و در کنار خرید آن‌ها می‌توانید غذاهای محلی ترکیه را هم امتحان کنید.

بازار روس‌های وان ارزان‌ترین مرکز خرید این شهر است که در بلک فرایدی وان کالاهای آن ارزان‌تر هم می‌شود. پیدا کردن این بازار آسان است و کافی است از هر کسی در شهر وان سراغ آن را بگیرید.

ساعت کاری بازار روس‌های وان: ۹ صبح تا ۸ شب

آدرس بازار روس‌های وان: خیابان والی میتهات بی، کنار بازار اروپا

بازار اروپا (Avrupa pazari)

یکی از فروشگاه‌های مرکز خرید اروپای وان
این مرکز خرید گزینه‌ای ایدئال برای خرید عتیقه و سوغاتی است – عکاس: Zuhal Gungor

بازار اروپا یکی دیگر از بازارهای سنتی شهر وان است که در مجاورت بازار روس‌های این شهر قرار دارد. مثل بازار روس‌ها، کالاهای عرضه شده در بازار اروپا هم قیمت کمتری نسبت به مراکز خرید لوکس دارد و به همین دلیل در بلک فرایدی وان می‌توانید خریدی به صرفه از این بازار داشته باشید.

همچنین این بازار گزینه‌ای مناسب برای خرید سوغاتی و یادگاری از شهر وان است و مجسمه‌های گربه وان را می‌توان به‌وفور در بازار اروپا پیدا کرد.

ساعت کاری بازار اروپای وان: ۹ صبح تا ۸ شب

آدرس بازار اروپای وان: وان، خیابان والی میتهات بی، کنار بازار روس‌ها

برای دسترسی بهتر به مراکز خرید شهر وان و اجاره ویلا و سویت در این شهر، به صفحه اصلی سایت اتاقک مراجعه کنید.

مرکز خرید وان پارک (Van park AVM)

نمای بیرونی مرکز خرید وان پارک در شهر وان
یکی از مراکز خرید نوپای وان – عکاس: Murat Donertas

مرکز خرید وان پارک یکی از مراکز خرید تازه‌تأسیس و مدرن شهر وان است که در محله مشهور جمهوریت این شهر قرار دارد. این محله میزبان فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی است که در بلک فرایدی وان حال و هوای متفاوتی پیدا می‌کند و بسیار شلوغ می‌شود.

هنوز تمامی فروشگاه‌های این پاساژ فعال نشده و ممکن است در برخی از روزها فعال نباشد. به همین دلیل پیش از مراجعه به این مرکز خرید حتماً از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ساعت کاری مرکز خرید وان پارک: ۲۴ ساعته

آدرس مرکز خرید وان پارک: وان، محله ایپکیولو، کارشیاکا

مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos silver AVM)

مرکز خرید آتایوس سیلور بیشتر بر فروش زیورآلات و عتیقه تمرکز دارد؛ ولی می‌توانید فروشگاه‌های برندهای مشهور پوشاک را هم در آن پیدا کنید. مرکز خرید آتایوس سیلور به خاطر فروشگاه‌های شیرینی و باقلوای خود هم شهرت دارد و اگر خواستید باقلوای مشهور ترکی را امتحان کنید، حتماً سری به این پاساژ بزنید.

همچنین این مرکز خرید به مشهورترین هتل‌های شهر وان و ایستگاه‌های اتوبوس این شهر دسترسی خوبی دارد و از نظر رفت‌وآمد گزینه‌ای مناسب برای بلک فرایدی وان است.

ساعت کاری مرکز خرید آتایوس سیلور: ۹ صبح تا ۹ شب

آدرس مرکز خرید آتایوس سیلور: وان، محله باهچیوان، خیابان کاظم کارابکر، کوچه یوزباشیئلو

مرکز خرید لیمون (Limon pazari)

نمایی از یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی پاساژ لیمون وان
در این مرکز خرید همه‌چیز پیدا می‌شود – عکاس: Cetin Atabay

این مرکز خرید هم یکی از بازارهای سنتی و قدیمی شهر وان است که خود اهالی وان هم از آن زیاد خرید می‌کنند. مرکز خرید لیمون هم مثل بسیاری از مراکز خرید مشهور وان در مرکز این شهر قرار دارد و دسترسی به آن راحت است. در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای متنوعی مثل پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم‌خانگی را پیدا کنید و احتمالاً برای خرید بلک فرایدی وان نیازی به مراجعه به مراکز خرید دیگر نخواهید داشت.

ساعت کاری مرکز خرید لیمون وان: ۸ صبح تا ۹ شب

آدرس مرکز خرید لیمون وان: وان، محله والی محمود بی

مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی (Yeralti AVM)

نمایی از ویترین یکی از مغازه های مرکز خرید یرالتی وان
مراقب باشید هنگام خریدن عتیقه کلاه سرتان نرود – عکاس: Puskul Kitap Ayracim Celik

اگر به دنبال مرکز خریدی هستید که علاوه بر کالاهای ارزان، فروشندگان آن هم فارسی بلد باشند، مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی وان را انتخاب کنید. در این مرکز خرید هم تقریباً هر کالایی پیدا می‌شود. در زمان بلک فرایدی وان می‌توانید کلمه تخفیف را پشت شیشه مغازه‌های این مرکز خرید پیدا کنید.

مرکز خرید یرآلتی کمی از مرکز شهر وان دور است و به همین دلیل اکثر گردشگران آن را از قلم می‌اندازند.

ساعت کاری مرکز خرید یرآلتی: ۱۰ صبح تا ۸ شب

آدرس مرکز خرید یرآلتی: وان، خیابان اسکله، والی میتهات بی، پلاک ۲

مرکز خرید آرتوس (Artos Avm VAN)

نمایی از فضای بیرونی مرکز خرید آرتوس
نوستالژیک‌ترین مرکز خرید وان – عکاس: Havadis Media

آرتوس هم یکی از مراکز خرید قدیمی شهر وان است که فاصله کمی تا مرکز شهر دارد. این مرکز خرید یکی از نوستالژیک‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید اهالی وان است و در اطراف آن می‌توانید چند رستوران ایرانی هم پیدا کنید که توسط ایرانی‌های مهاجر تأسیس شده‌اند. تنوع کالاهای پاساژ آرتوس زیاد نیست؛ اما به دلیل دسترسی خوب، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید توریست‌ها برای خرید بلک فرایدی وان محسوب می‌شود.

ساعت کاری مرکز آرتوس: ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس مرکز خرید آرتوس: وان، باهچیوان، خیابان کاظم کارابکیر، کوچه یوزباشیئلو

سخن آخر

در این مقاله ۸ مرکز خرید مهم برای خرید بلک فرایدی وان را معرفی کردیم. برای سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه به این شهر، می‌توانید خودتان را به صورت زمینی به شهر تبریز برسانید و از آنجا به مرز رازی رفته و بعد به شهر وان بروید.

در انتها هم فراموش نکنید که برای سفر به وان حتماً لباس گرم بردارید، چون هوای این شهر در زمان بلک فرایدی سرد است و حتی ممکن است به زیر صفر هم برسد. برای اجاره خانه در وان ترکیه، می‌توانید روی اتاقک حساب کنید و از میان اقامتگاه‌های متنوع این سایت، گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سلیقه و بودجه شما هماهنگی بیشتری دارد.

سؤالات متداول در مورد بلک فرایدی وان

بهترین پاساژهای برای خرید بلک فرایدی وان کدامند؟

وان ای وی ام، آیدین پریهان، بازار روس‌ها، بازار اروپا، مرکز خرید لیمون، مرکز خرید وان پارک

بهترین بازارهای سنتی وان کدامند؟

بازار روس‌ها، بازار اروپا، مرکز خرید یرالتی

بلک فرایدی وان black Friday چه زمانی است؟

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا