شهرها

معرفی زیباکنار | زیبایی خفته در ساحل خزر

شهر زیباکنار یکی از مناطق گردشگری شمال کشور، استان گیلان و منطقه دهستان است. زیبایی‌های این شهر توجه گردشگران بسیاری از داخل و خارج ایرانبه خود جلب می‌کند. نزدیکی این شهر به منطقه آزاد تجاری اقتصادی کاسپین در بندر انزلی و همچنین جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های چشمگیر آن باعث رونق اقتصادی شده است. اگر قصد سفر به این منطقه زیبا و دوست‌داشتنی را دارید با ما همراه باشید تا بیشتر با دیدنی‌های زیباکنار آشنا شوید.

زیباکنار کجاست؟

زیباکنار کجاست

نوشته های مشابه

برای معرفی زیباکنار بهتر است از اینجا شروع کنیم که زیباکنار کجاست؟ شهر زیباکنار که همانند اسمش زیباست، در ناحیه ساحلی استان گیلان و شهرستان رشت واقع شده است. این ناحیه ساحلی جذاب از شمال به دریای خزر، از جنوب به شهر لشت نشاء، از شرق به کیانشهر و از غرب به بندر انزلی متصل می‌شود. شهر ساحلی زیباکنار تا تهران حدودا ۳۳۰ کیلومتر فاصله دارد. یکی از مناطق مهم اقتصادی آن رودخانه اوشمک و ماهیگیری است. بسیاری از مردم شهر زیباکنار برای تامین مخارج خود به ماهیگیری مشغول‌اند.

آب و هوای زیباکنار

آب وهوای زیباکنار

در معرفی زیباکنار گفتیم که در کنار ساحل واقع شده و این بدیهی است که آب و هوای آن معتدل و مرطوب باشد. بارش باران در تمام فصول سال در این منطقه باعث شده تا طبیعتی زیبا، گیرا و مثال‌زدنی خلق شود که همیشه چهره زیباکنار سرسبز و زنده باشد.

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به زیباکنار

در فصول سرد سال به خصوص زمستان و ماه‌های دی و بهمن، به علت سرد بودن هوا تفریحات دریایی در این شهر تعطیل می‌شوند. اما با بارش باران‌های بهاری شهر جانی دوباره می‌گیرد و بهترین زمان سفر به این منطقه خوش آب و هوا از اواخر خرداد تا پایان شهریور ماه است.

راه‌های دسترسی به زیبا کنار

در ادامه معرفی زیباکنار به بررسی راه‌های دسترسی به این شهر می‌پردازیم. شما می‌توانید از طریق مسیر هوایی با هواپیما، مسیر زمینی با اتومبیل شخصی یا حمل و نقل عمومی و همچنین قطار به زیباکنار سفر کنید. اگر مسیر زمینی از طریق خودرو شخصی یا حمل و نقل عمومی را انتخاب کردید، براي رسيدن به زیباکنار چندین راه اصلی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • محور قزوین – رشت – زیباکنار از جنوب استان گیلان
  • محور رامسر – رودسر – لنگرود – چمخاله – زیباکنار از سمت شرق استان گیلان
  • محور اردبیل – آستارا – تالش – بندر انزلی – زیباکنار از سمت غرب استان گیلان

برای سفر به زیبکنار با هواپیما باید اول خود را به رشت برسانید و از آنجا به زیباکنار سفر کنید.

دیدنی‌های زیباکنار

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات شهرهای شمال کشور، رفتن به دل طبیعت و کمپ زدن در جنگل‌های سرسبز است. اما در شهرهایی مانند زیباکنار تفریحات و دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که با سفر به این شهر می‌توان آن را تجربه کرد. از دیدنی‌های زیباکنار می‌توان رودخانه اوشمک، پارک ملی بوجاق، بازارگردی و… را نام برد که در ادامه به توضیح برخی از دیدنی‌های این شهر می‌پردازیم.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق زیباکنار

پارک ملی بوجاق، منطقه‌ای حفاظت شده در محدوده زیباکنار تا کیاشهر محسوب می‌شود. این پارک به عنوان اولین پارک ملی خشکی-دریایی در کشور ایران به ثبت رسیده است. از میان پارک رودخانه‌های سفیدرود عبور می‌کند. همچنین در این پارک آبندان‌های مختلفی دیده می‌شود و همین موارد باعث ایجاد طبیعت بکر و زیبا شده است. در پارک، تالاب وسیعی وجود دارد که زیستگاه پرندگان زیبا و محلی به حساب می‌آید. این تالاب مکان مناسبی برای پرنده‌نگری است. البته این تالاب به جز پرندگان، زیستگاه ۵۰ گونه ماهی و آبزی نیز محسوب می‌شود.

رودخانه اوشمک

رودخانه اوشمک زیباکنار

رودخانه اوشمک یکی از جاهای دیدنی‌‌ زیباکنار است که پرماهی‌ترین رودخانه شمال کشور نیز شناخته می‌شود. محلیان این شهر می‌گویند بهترین زمان برای ماهیگیری و صید کردن در این رودخانه فصل پاییز است. اطراف رودخانه مکان مناسبی برای تفریح و پیک‌نیک محسوب می‌شود.

سواحل زیباکنار

ساحل زیباکنار

زیباکنار یکی از جذاب‌ترین و زیباترین سواحل شمال ایران را دارد که غروب آفتاب آن را تماشایی‌تر می‌کند. در قسمت‌هایی از این ساحل شنا، قایق‌رانی، جت اسکی، اسکی روی آب، فوتبال، والیبال و… انجام می‌شود که شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سفید‌رود

دیدنی های زیباکنار

سفید‌رود بزرگترین رودخانه شمال ایران و دومین رودخانه بزرگ کشور به حساب می‌آید. مناظر فوق‌العاده اطراف این رودخانه آن را به یکی از دیدنی‌ترین مناطق زیباکنار تبدیل کرده است. تنوع آبزیان و گونه‌های گیاهی اطراف این رودخانه بسیار زیبا و خیره‌کننده کرده است. همچنین پارک ملی بوجاق در کنار این رودخانه بزرگ قرار دارد.

باغ محله

باغ محله زیباکنار

یکی دیگر از مناطق ساحلی شهر زیباکنار باغ محله می‌باشد که در کنار جاده بندر انزلی به کیانشهر قرار دارد. باغ منطقه یکی از بهترین مناطق برای مسافرانی است که به دنبال اقامتگاه یا ویلا هستند. همچنین باغ محله از امکانات رفاهی، رستوران، کافه، فست فود و … برخوردار است. این منطقه در فصل تابستان و بهار دارای اب و هوای گرم، شرجی و مرطوب و در فصل پاییز و زمستان خنک و سرد می‌باشد.

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر را می‌توان یکی دیگر از دیدنی‌های زیباکنار به حساب آوریم. در این پارک زیبا لحظاتی دلپذیر را می‌توانید تجربه کنید. وجود مرداب طبیعی، پل چوبی، ساحل و جنگل سرسبز لذت گشت و گذار و خوش‌گذرانی را برای شما دوچندان می‌کنند.

پل چوبی کیاشهر

پل چوبی زیباکنار

پل چوبی، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی برای عکاسی محسوب می‌شود. این پل زیبا، پارک جنگلی کیاشهر را به ساحل زیباکنار متصل می‌کند. پل چوبی کیاشهر با گذر از روی نیزارهای تالاب مناظر بی‌نظیری را ایجاد کرده است.

بازارگردی در زیباکنار

با توجه به نزدیک بودن زیباکنار به منطقه آزاد تجاری اقتصادی کاسپین، چندین بازار  محلی وجود دارد که می‌توانید اجناسی را با قیمت‌های مناسب از این بازارها خریداری کنید. همچنین در زیباکنار، بازارهای روز و محلی نیز وجود دارد که اجناس و سوغاتی‌های این شهر عرضه می‌شود.

سوغات و صنایع زیباکنار

سوغات زیباکنار

معمولا سوغاتی‌هایی که در استان گیلان رایج است مانند ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی، زیتون و… در زیباکنار نیز پیدا می‌شود. همچنین در هنگام بازدید از شهر توریستی می‌توانید از صنایع دستی زیبا‌کنار مثل محصولات چرمی، حصیری، مرواریدبافی، بامبوبافی، رسته دوزی و… خرید کنید.

مراکز خرید زیباکنار

بازارهای زیباکنار

مرکز خرید کاسپین معروف به بازار روسی از مراکز تجاری بزرگی است که در نزدیکی شهر زیباکنار در ابتدای مسیر حسن‌رود قرار دارد. این مرکز خرید از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازارها بین بومیان این منطقه و گردشگران به شمار می‌رود. مرکز خرید کاسپین نیز در نزدیکی بازار ونوس قرار دارد و شامل امکانات مختلفی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها و پارکینگ است. مرکز خرید ونوس نیز در کیلومتر پنج جاده زیباکنار و در نزدیکی ساحل قرار دارد، به طوری‌که می‌توانید پس از خرید به راحتی خود را به ساحل برسانید. این مرکز خرید بزرگ شامل سه طبقه و ۸۳۴ فروشگاه مختلف، انبار، دفاتر اداری، پارکینگ، فست فود و رستوران است.

غذاهای محلی زیباکنار

زیباکنار در نزدیکی رشت قرار دارد به همین دلیل غذاهای محلی و بسیار خوشمزه این منطقه را نیز به ارث برده است! زیباکنار از آن دسته شهرهای استان گیلان به حساب می‌آید که تنوع غذایی بالایی دارد. از مهم‌ترین غذاهای محلی زیباکنار می‌توان به قورمه سبزی گیلانی، کوکوی آشپل، ترشه شامی و مرغ ترش اشاره کرد.

غذاهای محلی زیباکنار

رستوران‌های زیباکنار

رستوران‌های زیباکنار از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار هستند. این رستوران‌ها علاوه بر غذاهای رایج، غذاهای محلی نیز ارائه می‌کنند تا گردشگران بتوانند به راحتی به غذاها و خوراکی‌های محلی دسترسی داشته باشند و از خوردن آن‌ها لذت ببرند. رستوران رازقی و محرم از مهم‌ترین رستوران‌های زیباکنار به حساب می‌آید که غذاهای محلی آن بسیار در میان گردشگران شهرت دارد.

اقامت در زیباکنار

بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به زیباکنار است. اقامتگاه‌‌های بسیاری در این شهر وجود دارند که می‌توانید با اجاره آن‌ها از سفر خود نهایت لذت را ببرید. علاوه بر اقامتگاه‌های جنگلی و سبز زیباکنار  می‌توان به ویلاهای ساحلی، ویلاهای استخردار و همچنین اقامتگاه‌های بومگردی نیز اشاره کرد. با سایت اتاقک به راحتی می‌توانید اقامتگاه مورد نیاز خود را رزرو اجاره کنید.

زیباکنار شهری سرسبز و دیدنی!

همانطور که در معرفی زیباکنار گفته شد، زیباکنار از شهرهای زیبا و توریستی استان گیلان است که دیدنی‌ها و جاذبه‌های زیادی را به همراه دارد. پول چوبی و پارک جنگلی کیاشهر، رودخانه اوشمک، ساحل زیباکنار، پارک ملی بوجاق و… از مناطق دیدنی این شهر زیبا به شمار می‌آیند. علاوه بر آن غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی از جمله مواردی است که در صورت سفر به زیباکنار باید آن‌ها را تجربه کنید. همچنین وجود اقامتگاه‌های بومی، ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای در این شهر سفر شما را لذتبخش‌تر خواهد کرد.

 

4.2/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *