برنامه سفرچه جوری سفر برم؟

برنامه سفر ۲ روزه به انزلی | ماجراجویی در شمال!

دنبال حس آزادی و رهایی هستید؟ شاید یک سفر به شمال بتواند این حس را به شما انتقال دهد. در بسیاری از مواقع سفر باعث می‌شوند ابعاد مختلفی از خود را بشناسید و مستقل‌تر شوید. بیایید اول از همه انزلی را برای سفر انفرادی انتخاب کنیم. مردمان این شهر آن قدر گرم و صمیمی هستند که از معاشرت با آن‌ها کیف خواهید کرد! در این نوشتار برنامه سفر تنهایی به انزلی را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی انزلی را مطالعه کنید.

بهترین فصل سفر به انزلی

ساختمان های رنگی چسبیده بهم کنار رودخانه و قایق های پارک شده در ساحل رودخانه

انزلی را لندن ایران می‌نامند. چرا که در هر زمان از سال، باران مهمان شهر است. اما به‌واسطه نزدیکی به دریا شش ماه اول سال شاهد آب‌وهوایی شرجی و گرم خواهیم بود و هر چه به سمت پاییز و زمستان برویم بر خنکی هوا و حجم بارش‌ها افزوده می‌شود. در نتیجه بهترین زمان برای سفر به شمال و به خصوص بندر انزلی، ابتدای بهار و اواخر شهریور است.

راه‌های دسترسی به انزلی

اگر از تهران حرکت می‌کنید و با خودروی شخصی هستید، باید به سمت جاده قزوین به رشت حرکت کنید. پس از ۴ ساعت رانندگی به انزلی خواهید رسید. همچنین امکان پرواز به رشت را در عرض یک ساعت خواهید داشت. از رشت تا انزلی را هم می‌توان با اتوبوس یا تاکسی طی کرد. همچنین برای سفری اقتصادی‌تر بهترین گزینه استفاده از اتوبوس‌های بین شهری است که شما را از تهران به انزلی می‌رسانند.

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روز اول سفر به انزلی

تجربه ماهیگیری دارید؟ یک چوب ماهیگیری بگیرید و صبح زود راهی بندر انزلی شوید.

موج شکن بندر انزلی

ماهیگیری لب دریا و ماهیگیران نشسته منتظر صید ماهی

موج شکن بندر انزلی با بیش از صد سال ایستادگی در برابر امواج خروشان دریای خزر، از غرق‌شدن هزاران قایق‌ و کشتی‌ باری جلوگیری کرده است. این روزها موج‌شکن بندرانزلی به تفرجگاهی آرامش‌بخش برای تفریح و لذت تماشای دریا تبدیل شده است. روی سنگ‌های کناره موج شکن بنشینید و قلاب ماهیگیری‌تان را در آب بیندازید. اینجا می‌توانید ساعت‌ها مدیتیشن کنید و کشتی‌ها را نظاره کنید. اگر توانستید ماهی بگیرید که خیلی خوب است. اما اگر نتوانستید هم هیچ نگران نباشید، در این شهر رستوران و اغذیه فروشی خوب زیاد پیدا می‌شود.

آدرس: بندر انزلی، بلوار ساحلی، انتهای بلوار ساحلی، موج شکن بندر انزلی

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: حدود یک ربع

مناره انزلی یا برج ساعت

مناره انزلی یا برج ساعت

پس از نوش جان کردن ناهار به طرف مناره انزلی حرکت کنید. برجی که در گذشته به دیده‌بانی از دریا اختصاص داشته و فانوس دریایی بوده است. در آن زمان دریانوردان با دیدن روشنایی بالای مناره راه‌شان را پیدا می‌کردند و در بندر پهلو می‌گرفتند. به این ترتیب با تماشای مناره انزلی یا برج ساعت سفر در زمان خواهید کرد. این برج از سال ۱۱۹۴ شمسی در این شهر پابرجا است و ۲۸ متر ارتفاع دارد. همچنین از سال ۱۳۰۷ به بعد یک ساعت که از کشور آلمان خریداری شده بود در بالای آن قرار گرفت و زیبایی آن را کامل کرد.

آدرس: بندر انزلی، میان پشته، میدان مادر، خیابان ناصر خسرو، خیابان سپه، مناره انزلی یا برج ساعت

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: یک ربع

ساحل بندر انزلی

قایق کنار ساحل

پیش از آن که شب بشود، به سمت دریا حرکت کنید تا لذت تماشای غروب آفتاب لب دریا را از دست ندهید. خط ساحلی بندر انزلی بیش از ۴۰ کیلومتر طول دارد که برای یک پیاده‌روی شبانه بی‌نظیر خواهد بود. اگر باران ببارد هم که دیگر همه چیز برای به پایان رساندن یک شب ایده‌آل در برنامه سفر تنهایی به شمال تکمیل است.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز دوم سفر به انزلی

روز دوم را با پرندگان بگذرانید و قایق‌سواری در میان نیلوفرهای آبی را تجربه کنید. سپس به بازار بروید و با مردم محلی خوش و بش کنید تا آماده خداحافظی با شهر بهشتی انزلی شوید.

تالاب انزلی

تالاب انزلی و نیلوفرهای آبی روی تالاب

مرداب یا تالاب انزلی از واجبات گردشگری در برنامه سفر به شمال است. این تالاب ۱۵ هزار سال قدمت دارد و شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند. سوار قایق شوید و از میان نیلوفرهای آبی گذر کنید. پارو بزنید و به سمت پرندگان این تالاب بروید. به صدای چهچه آن‌ها گوش فرا دهید و از بودن در اتمسفر گیلان سرسبز نهایت لذت را ببرید! ناهار را می‌توانید در یکی از رستوران‌های محلی نزدیک تالاب انزلی میل کنید.

آدرس:شهرستان بندرانزلی، جنوب غربی بندرانزلی، تالاب بندر انزلی

  • هزینه ورودی: رایگان (هزینه قایق‌سواری براساس چانه‌زنی با قایق‌رانان است) | فاصله تا جاذبه بعدی: حدود نیم ساعت

آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی و انواع ماهی در آن

دلتان می‌خواهد زیر دریا را تماشا کنید؟ بازدید از آکواریوم شهر را از دست ندهید! آکواریوم فانتستیک بندر انزلی از کامل‌ترین مجموعه‌های تفریحی در کشور است که شما را به سفر در فرسنگ‌ها زیر دریا دعوت می‌کند. این جاذبه گردشگری ۴ طبقه دارد و وسعت آن ۱۰ هزار متر مربع است. علاوه بر تماشای موجودات دریایی و خزندگان، امکان بازی بولینگ، سینما و بازی‌های کامپیوتری نیز فراهم است. شام‌تان را هم می‌توانید در رستوران‌های همین مجموعه میل کنید.

آدرس: منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

  • هزینه ورودی: ۱۴۰ هزار تومان | فاصله تا جاذبه بعدی: حدود نیم ساعت

خیابان سپه

خیابان سپه انزلی

در ادامه سفر به شمال به خیابان سپه بروید. خیابانی بسیار قدیمی در نزدیکی میدان امام خمینی انزلی. این خیابان پر از مغازه‌های لوکس با قدمت زیاد است. جایی که در سالیان دور برای اروپاییان بسیار اهمیت داشته و خریدهایشان را از مغازه‌های آن انجام می‌داده اند. در این خیابان با مردمان شهر از نزدیک آشنا می‌شوید و هم‌صحبت‌های مهربانی پیدا خواهید کرد. شام را در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این خیابان میل کرده و روز خود را تمام کنید.

آدرس: میدان امام خمینی، خیابان ابوذر غفاری یا سپه

  • هزینه ورودی: رایگان

وسایل ضروری سفر به شمال

برای سفر تنهایی به انزلی لیست لوازم مورد نیاز در زیر ارائه شده است:

  • کوله پشتی
  • کفش مناسب
  • عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب
  • دوربین عکاسی
  • وسایل الکترونیکی لازم مثل گوشی و شارژر و پاور بانک
  • بطری آب
  • خوراکی‌ برای مسیرهای طولانی
  • لباس مناسب فصل
  • کلاه آفتابگیر
  • چوب ماهیگیری و لباس شنا و… را هم در صورت تمایل می‌توانید با خود ببرید.

انواع قایق و کشتی روی دریا

اقامت در انزلی

فرقی نمی‌کند تنها سفر کنید یا با همراه. اولین دغدغه هر سفری، جایی برای ماندن و استراحت است. بدون شک در سفر به شمال می‌توانید اقامتگاه ارزان و نقلی اجاره کنید تا از خرج‌های بیهوده جلوگیری شود. پیش از سفر به انزلی می‌توانید در سایت اتاقک تصاویر انواع و اقسام سوئیت‌ها، ویلاها، آپارتمان‌های مبله و خانه‌های روستایی را در محله‌های مختلف انزلی تماشا کنید و امکانات‌شان را مورد بررسی قرار دهید. هر کدام از این خانه‌ها که با اندازه جیب و سلیقه‌تان جور درآمد را رزرو کنید و برای سفری راحت و بی‌دغدغه آماده شوید. سفرتان خوش!

4.6/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *