تجربه سفر

روستای امامه

روستای امامه از دیروز تا امروز

این روستا در پنج کیلومتری شرق راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم واقع شده و راه آن ماشین‌رو است. در قدیم این روستا به علت سختی زندگی تبعید گاه عده‌ای از مبارزان مازندرانی و گرجستانی بود .امامه آبادی است مرتفع و کوهستانی و سردسیر در دامنه جنوبی البرز مرکزی که آبش از رود محلی و قنات و چشمه تأمین می‌گردد.

روستای امامه 01

امامه بالا و پایین:

در امامه بالا بیش از ۳۰۰۰ و در امامه پایین بیش از ۱۵۰۰ گوسفند نگهداری می‌شود. ۳۶ هکتار باغ دارد که محصولات آن غلات بن‌شن، لبنیات، سیب، گیلاس، هلو، آلبالو است و شغل اصلی مردم‌امامه کشاورزی و گله‌داری است.

معماری روستای امامه:

بناهای قدیمی و تاریخی این روستا دارای سقف مسطح چوبی و خانه‌های اعیانی آن دارای اجزای مختلف خانه‌های ایرانی شامل هشتی و در ورودی زیباست که در حال حاضر فقط چند مورد در با تزئینات گل‌میخ و کوبه‌های زنانه و مردانه از آن باقی‌مانده‌است.

تاریخچه روستای امامه:

امامه از جمله مناطقی است که پس از حمله اعراب خیلی زود از هم پاشید و علت آن فرار و برگشت برخی طایفه‌های تبعیدی حاضر در امامه به شمال بود.

زبان مردم روستای امامه:

زبان مردم امامه تاتی است. البته زبان رایج در امامه مانند اوشان، فشم و لواسان، کاملاً تاتی نیست و زبان مازندرانی هم در آن نفوذ یافته است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

در آخر اگر چه قصد اجاره ویلا در اطراف تهران را دارید می توانید به کمک اتاقک ویلای مورد نظر خود را انتخاب و اجاره کنید.

روستای امامه

3.6/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *