جاهای دیدنی

جاهای دیدنی رینه

رینه در استان مازندران و در قسمت لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مناطق این استان است. رینه یکی از نزدیک‌ترین شهرها به قله دماوند و جزو شهرهای معروف ایران به حساب می‌آید. بیشتر دلیل معروفیت رینه به خاطر چشمه‌های آب گرم آن می‌باشد. گردشگری در رینه برای کسانی که از شلوغی و آلودگی زندگی شهری خسته شده‌اند، برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت بسیار مناسب است. در این مطلب به سراغ جاذبه‌ها و دیدنی‌ها این شهر زیبا رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر مقاله رینه کجاست؟ را مطالعه کنید.

گردشگری در رینه

نمایی از یک روستا در میان کوهستان

نوشته های مشابه

برای گشتن در رینه باید ساعت‌ها و روزها زمان گذاشت، زیرا جاذبه‌های گردشگری این منطقه بسیار زیاد است. افراد به دلیل اینکه همیشه جذب طبیعت رینه و دیدنی‌های آن می‌شوند، در هر منطقه زمان زیادی را اختصاص می‌دهند و اوقات فراغت خود را آنجا سپری می‌کنند. برای آشنا شدن با تمامی دیدنی‌های رینه با ما همراه باشید تا برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

طبیعت رینه

یک دشت سرسبز با گل های وحشی قرمز رنگ

از بهترین جاهای دیدنی رینه می‌توان به دشت شقایق‌های وحشی اشاره کرد بهترین طبیعت رینه است. طبیعت رینه و دشت زیبا و منحصر به فرد آن باعث می‌شود هر سال در فصل بهار و تابستان که آب و هوای این منطقه معتدل‌تر و مطلوب‌تر است، افراد زیادی به این مکان سفر کنند. دشت شقایق بین آمل و رینه قرار دارد که طبیعت رینه را جذاب‌تر کرده و دارای منظره‌ای سرسبز، باز و دیدنی است که رو به کوه البرز و کوهپایه دماوند قرار دارد. در فصل بهار که گل‌های شقایق شکوفا می‌شوند، منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز به این دشت می‌دهند. بنابراین اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید، خاطره‌ای خوش در ذهن شما تا ابد ماندگار خواهد شد.

اجاره ویلا رینه با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبگرم رینه

همانطور که می‌دانید شهر رینه به چشمه‌های آب گرم خود به شدت معروف است. در واقع مسافران بیشتر برای استفاده از خواص درمانی این چشمه‌های آب گرم به رینه سفر می‌کنند. در این منطقه روستاهایی هستند دارای اقامتگاه که به مسافران اجاره داده می‌شوند و تمامی آن‌ها استخرهای گوگردی آبگرم دارند و مسافران می‌توانند با اجاره این خانه‌ها، از استخرهای آب گرم با دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد بهره‌مند شوند. اکثر افراد تمایل به اجاره خانه‌هایی دارند که در داخل دره این منطقه قرار دارد.

استخر شاه عباسی

یکی از بهترین دیدنی‌های رینه، همانطور که اشاره کردیم استخرهای خصوصی است. اما در رینه یک استخر عمومی و قدیمی نیز وجود دارد. استخر شاه عباسی که برای شاه عباس صفوی بوده و جزو یکی از معروف‌ترین آثار باستانی موجود در رینه است.

آب گرم لاریجان

یک آبگرم در میان کوهستان برفی و چند مرد در کنار آن

این آب گرم که برای درمان انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی، دردهای عضلانی، دردهای استخوان و روماتیسم مفید و مناسب است. آب‌گرم دمایی  در حدود ۶۲ درجه سانتی گراد دارد و پر از مواد گوگردی است. آب این چشمه داغ و سولفاته کلسیک است و مظهر آن در شکاف سنگ‌های کواترنری (آندزیت و بازالت) قرار دارد.

آبشار شاهاندشت

منظره ای زیبا از سرازیر شدن یک آبشار در کوهستان و طبیعت اطراف آن

از بلندترین آبشارهای استان مازندران می‌توان به آبشار شاهاندشت اشاره کرد که در جاده هراز قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه به شمار می‌رود. این آبشار بسیار زیبا، پر آب، بزرگ و دائمی است و از بهترین مکان‌ها برای گردشگری در رینه و به طور کلی شمال ایران است. این آبشار در قسمت جنوبی رودخانه و جاده هراز قرار دارد و فضایی با شکوه و پر از حس زندگی است. این آبشار رو به روستای شاهان دشت قرار دارد و از کنار قلعه ملک بهمن، روی کوهی که حالت هرمی دارد، سرایز می‌باشد.

آبشار یخی کوه دماوند

آبشاری در کوهستان به دلیل برودت هوا یخ زده

این آبشار که در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، از مرتفع‌ترین آبشارهای خاورمیانه به حساب می‌آید. آبشار یخی همانطور که از نامش پیداست، همیشه یخ زده است به جز مدت کوتاهی از تابستان که در آن یک باریکه آب هم جاری می‌شود. ارتفاع این آبشار بین ۷ الی ۱۲ متر است و در قسمت چپ آن تپه‌های گوگرد قرار دارد که گازی از آن پخش می‌شود که بالا رفتن از کوه را برای کوه‌نوردان مشکل کرده است. این آبشار بین کوهنوردان ایرانی بسیار معروف است.

قلعه کول رضوانشهر

قلعه کول رضوانشهر که روی یک کوه بلند قرار دارد در فاصله‌ی ۲۰۰۰ متری از روستای رینه‌ی دهستان ییلاقی ارده از توابع بخش پره سر شهرستان رضوانشهر است که در ارتفاع ۱۱۴۵ متری از سطح دریا قرار دارد. در قسمت شمالی این قلعه رودخانه شفارود قرار دارد و در قسمت جنوبی آن رودخانه‌ی ماف محله است.

دخمه‌های سنگی کافر کلی

دست کندهایی دخل کوه معروف به دخمه

دخمه‌های کافر کلی، سوراخ‌هایی روی کوه هستند که معماری دست‌کند دارد. دلیل نام‌گذاری کافر کلی به زمان اسلام باز می‌گردد. در زمان حمله اعراب به این محل، مردم به محافظت از خود در دل کوه حفره‌های کنده و در آنجا خانه‌های ساختند. با توجه به اینکه اعراب در این منطقه زندگی می‌کردند، به این دخمه‌ها نام کافر کلی کی‌گفتند.

روستای ایرا

نمایی از یک روستا و خانه هایی با سقف شیر در مین طبیعت

روستای ایرا که ۲۱۶۰ متر از سطح دریا قرار دارد، یک روستای ییلاقی است و در جنوب شرقی قله دماوند قرار دارد. چشمه‌های این روستا همیشه پر آب و جاری هستند اما آبشارها و رود‌های آن فصلی هستند و فقط در فصل‌های زمستان و تابستان پر آب می‌باشند. بنابراین در فصل‌های گرم این منطقه آب و هوای دلپذیر‌تر و مناسب‌تری دارد که مسافران بیشتری را جذب می‌کند.

دشت آزو

دشت‌ی سر سبز و زیبا به نام دشت رینه

دشت آزو حدو ۲۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در قسمت بالایی روستای نوا قرار دارد. آزو جزو مسیر قله‌ی پاشوره است و در دامنه‌ی این قله قرار دارد که بسیار منظره‌ی دیدنی و خیره کننده‌ای دارد. این دشت به شدت سرسبز و با طراوت است. وجود طبیعت سنگلاخی و خشن با وجود لطافت شگفت‌انگیز این دشت، باعث زبانزد شدن آن میان مردم شده است.

غار گل زرد

داخل غاری زیبا با قندبل و آب درون غار

از دیگر دیدنی‌های رینه می‌توان به غار گل زرد اشاره کرد. در میان این غار رودخانه‌ای جاری‌ست و یک غار کاملا طبیعی و شگفت‌انگیر است. درون این غار چندین حوضچه آب سرد قرار دارد و سطح آن از کربنات کلسیم است. این غار از غارهای فعال آهکی است که عمق بعضی از حوضچه‌های آن به حدود ۴ متر می‌رسد.

جشن تنی

تتعدادی از مردم در حال تماشای انجام رقص محلی دو مرد

مردم رینه دارای آداب رسوم خاص و جشن‌های مختلفی هستند که در تاریخ دقیق آن برگزار می‌شود. هر سال در فصل بهار به مناسبت شکوفه زدن درختان، افرادی که علاقه‌مند به آداب و رسوم و فرهنگ مازندران هستند، جشن شکوفه یا جشن تنی را برگزار می‌کنند. جشن تنی برای مردم این منطقه بسیار حائز اهمیت است و هر سال به برگزاری این جشن پایبند هستند. این جشن با پخت آش محلی و نان برگزار می‌شود که نماد عروسی سنتی است.

روز ملی دماوند

 کوهی پوشیده از برف

روز ملی دماوند دقیقا همزمان با تیرگان در استان مازندران به اسم تیرماه سیزده شو در شب سیزدهم ماه آبان برگزار می‌شود. این جشن ثبت ملی دارد و انجمن کوهنوردان در سیزدهم تیرماه هر سال در دامنه کوه دماوند واقع در روستای رینه، رینه لاریجان شهرستان آمل این جشن باشکوه را برگزار می‌کنند.

پل قدیمی رینه

از جمله آثار باستانی شهر رینه می‌توان به یک پل قدیمی در ابتدای شهر رینه به نام پلمون اشاره کرد. این پل جزو قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پل‌های شهر به حساب می‌آید. پلمون به بلمون غاز نیز شناخته می‌شود.

جمع‌بندی از جاهای دیدنی رینه

در این مطلب بخشی از جاذبه‌های گردشگری رینه معرفی شد؛ اگر قصد سفر به این مکان زیبا و خوش آب و هوا را دارید، پی از سفر مکان اقامت خود را رزرو کنید. در رینه خانه‌ها اغلب استخر آبگرم دارند. برای رزرو خانه در رینه می‌توانید وارد سایت اتاقک شوید و به راحتی اقامتگاه مورد نظر خود را رزرود کنید. قطعا سفر به رینه از تجربه های فراموش نشدنی شما خواهد بود.

هرکدام از این مناطق که به شما معرفی شد آنقدر جذاب و دلنشین هستند که شما بعد از رسیدن به این مناطق تمایل دارید کل روز را در آنجا بمانید. کسانی که در تهران زندگی می کنند ممکن سالی چندبار به رینه سفر کنند تا بتوانند از تمامی مناطق و جاذبه های آن دیدن کنند؛ چراکه رینه با تهران فاصله ی زیادی ندارد و زمان رسیدن تا رینه حدود 2 ساعت است. توجه داشته باشید که حتما در فصل مناسبی به رینه سفر کنید تا بتوانید نهایت لذت را از تمامی جاذبه‌های آن ببرید. پیشنهاد ما به شما فصل بهار و تابستان برای سفر به رینه است.

3.3/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *