شهرهاجاهای دیدنی

جاهای دیدنی بابلسر | از پل معلق تا بابلرود

بابلسر یکی از مدرن‌ترین شهرهای مازندران است که درعین‌حال هم اصالت و قدمت و هم طبیعتی زیبا و فراموش‌نشدنی دارد. جمع شدن تمامی این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر باعث شد که این شهر زیبای ساحلی را در صدر فهرست جاهای دیدنی هدفم قرار دهم و در اولین فرصت به آن سفر کنم. سفر چندروزه من به این شهر باعث شد که کوله‌بار خاطراتم را از قدم زدن در ساحل زیبای کفرون، قدم زدن روی پل معلق بابلسر و خیابان فلسطین و تماشای تالاب زیبای عزیزک پر کنم و هر چند وقت یکبار دلم برای هیاهوی بازار این شهر تنگ شود.

البته جاهای دیدنی بابلسر تنها به این چند مورد محدود نمی‌شود و در این مقاله قصد دارم تا هرچه در این سفر دیدم را برایتان تعریف کنم.

درباره بابلسر

ساحل دریای خزر پر از سنگ و چوب های کاشته شده در دریا
ساحل بابلسر یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شمال ایران است

بابلسر در استان مازندران قرار دارد و به دلیل داشتن ساحلی زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان یکی از شهرهای پربازدید شمال ایران است، ساحل بابلسر یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شمال ایران است. سفر به بابلسر همراه با شنیدن صدای موج‌های دریای خزر، تجربه حس آرامش ساحل و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فراموش‌نشدنی است.

بابلسر با توجه به صید ماهی و خاویار از دریا یکی از مناطق مهم تجاری شمال ایران به حساب می‌آید. برای اینکه یک اقامت ارزان در بابلسر داشته باشید با اجاره سوئیت در بابلسر یا اجاره ویلا شمال از اتاقک، می‌توانید سفر جذابتان را شروع کنید و برای خوش‌گذرانی خودتان را آماده کنید. در ادامه مکان های تفریحی بابلسر را معرفی خواهیم کرد. 

برای آشنایی بیشتر مقاله بابلسر کجاست؟ را مطالعه کنید.

 رودخانه بابلرود

حاشیه رودخانه بابلرود به همراه قایق های تفریحیکنار رودخانه
رودخانه بابلرود، یک رودخانه زیبا و ماجراجو!

بابلرود رودخانه‌ای معروف در شمال ایران است. این رود از رشته‌کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و به دریای خزر می‌پیوندد. رودخانه بابلرود پس از طی‌کردن مسیری پر از جلگه و کشتزار به شهر بابلسر می‌رسد. بابلرود و حاشیه این رود از مهم‌ترین مکان های تفریحی بابلسر می‌باشد. حاشیه این رود مکان مناسبی برای تفریح، استراحت و قایق‌سواری است. بابلرود دارای اسکله مختص قایق‌رانی و ماهیگیری است که آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری بابلسر تبدیل کرده است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 تالاب عزیزک

تالاب عزیزک بابلسر
تالار عزیزک زیستگاه پرندگان بی‌نظیر و کمیاب

تالاب عزیزک از چهار آب‌بندان تشکیل شده است. این آب‌بندان که ساخته دست انسان می‌باشد، هم‌اکنون میزبان گونه‌های متفاوتی از  گیاهان، پرندگان وماهی‌ها است. در این تالاب برنج هم کشت می‌شود. عزیزک که یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر به حساب می‌آید، زیستگاهی مناسب برای پرندگانی مثل عروس‌غاز، خوتکا، گیلارو و اردک مرمری است. ماهی کپور، سس ماهی و اردک ماهی از ماهی‌های این تالاب و مارهای آبی و لاک‌پشت برکه خزری از خزندگان این تالاب هستند. پوشش گیاهی تالاب عزیزک باعث زیبایی و طراوت منطقه شده است.

به بابلسر که سفر می‌کنید تا فریدون کنار فاصله زیادی ندارید و می توانید بازدید از مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی فریدون کنار را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، روستای عزیزک

 جشنواره مجمسه‌های شنی

مسجمه شنی ساخته شده در کنار ساحل؛ یک دست شنی بزرگ پشت سر یک مجسمه شنی که پاهای خود را بغل کرده است
جشنواره مسجمه‌های شنی از سرگرمی تا جاذبه گردشگری!

ساختن مجسمه با شن یکی از سرگرمی‌های ساحل بابلسر است. گردشگران با رده‌های سنی مختلف مجسمه‌های شنی می‌ساختند. این کار کم‌کم حالت جدی‌تری به خود گرفت و امروزه مجسمه‌سازی در ساحل بابلسر تبدیل به جشنواره‌ شده است. و به یکی از جاذبه‌های گردشگری بابلسر تبدیل شد و گردشگران و توریست‌های بی‌شماری را به سمت این شهر هدایت می‌کند.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، ساحل بابلسر، روبروی بیمارستان شهید رجایی

بازارچه سنتی بابلسر و بوی خوش زندگی

بازارچه سنتی بابلسر پر از سیر و ترشیجات متنوع
مراقب بوی وسوسه‌کننده سیرترشی و خوراکی‌های محلی باشید!

در خیابان‌های بابلسر بازارچه‌های سنتی خودنمایی می‌کنند. وارد این بازارچه‌ها که می‌شویم عطر ترشی، میوه‌های جنگلی، ماهی تازه صید شده، ماهی‌های نمک سود شده و صنایع‌دستی اهالی شهر همگی حکایت از بوی خوش زندگی در این شهر دارند.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، خیابان طالقانی، میدان ساعت، خیابان رجایی

کرفون، دریا و جنگل در کنار یکدیگر

کرفون، دریا و جنگل در کنار یکدیگر
کرفون، ساحلی که ارزش رانندگی کردن را دارد

در فاصله ۵ کیلومتری شهرستان بهنمیر، زمانی که حدود 13 کیلومتر از بابلسر دور شده‌اید، به کرفون می‌رسید. وقتی به این منطقه می‌رسید متوجه می‌شوید که رانندگی کردن در این مسیر ارزشش را داشته است. زیبایی مناطق طبیعی کرفون آنقدر زیاد است که در سال 87 آن را به عنوان یک مرکز گردشگری رسمی به ثبت رساندند.

کرفون جایی است که دریا و جنگل را به هم می‌رساند. تجربه سکوت و زیبایی خارق‌العاده دریا در نزدیکی جنگل را در هر شهری نمی توانید پیدا کنید و همین باعث شده کرفون به یکی از مراکز تفریحی بابلسر تبدیل شود. این همان انگیزه‌ای است که مسافران را به سمت کرفون راهی می‌کند. ساحل کرفون ماسه‌ایست و به شما اجازه می‌دهد، یک دریای کاملا کلاسیک و دور از تجمل و دستکاری بشر را تجربه کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، جاده ساحلی بابلسر به ساری، روستای کرفون

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر
پل معلق، از آثار تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول

شهر بابلسر با یک رودخانه پرآب تزئین شده است. بر فراز رودخانه بابلرود که از میان شهر می‌گذرد، پل معلقی ساخته شده که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی بابلسر محسوب می‌شود.

پل معلق بابلسر که در واقع یک پل قدیمی است، از سال ۱۳۱۳ ساخته شده است. در آن زمان مهندس‌هایی از سوئد و آلمان به بابلسر آمدند تا عملیات ساخت این پل را اجرا کنند. آن زمان هدف اصلی ساخت این پل راحت‌تر شدن رفت‌وآمد ماشین‌ها بین قسمت شرقی و غربی شهر بود.

امروزه این پل تنها برای ردشدن ماشین‌ها نیست؛ بلکه تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری بابلسر شده است. پل معلق بابلسر به خاطر راه ارتباطی که بین ۳ مسیر بابلسر، محمودآباد و فریدون‌کنار ایجاد کرده، لقب پرترددترین مسیر را هم به دوش می‌کشد.

البته اگر از بابت قدیمی بودن این پل و امنیتش مطمئن نیستید، باید بدانید که روی آن پل دیگری برای مقاوم‌سازی‌ ساخته شده است. پل معلق بابلسر ۱۶ متر ارتفاع دارد، طولش ۸۰ متر و عرض آن ۸ متر است. این پل اولین پلی است که در کشورمان امکان تردد با ماشین را داشته است.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، میدان خلیج‌فارس، خیابان پاسداران

شهرک خزر شهر

شهرک خزرشهر
یک شهرک ویلایی لوکس و زیبا درست در کنار بابلسر

یکی از زیباترین شهرک‌های ساحلی استان مازندران، شهرک خزر شهر بابلسر است. ویلاهای لوکس و زیبایی در دل این شهرک ساخته شده و ظاهر دلفریبی برای آن ایجاد کرده است. خزر شهر در ۶ کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون‌کنار قرار دارد و از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده است. قسمت شمالی خزر شهر مستقیم رو به دریای خزر قرار گرفته و قسمت جنوبی هم در مسیر فریدون کنار به بابلسر قرار دارد.

مراکز خرید مدرنی هم در این شهرک ساخته شده و برندهای برتر را برای فروش عرضه می‌کنند. خیابان‌های ساحلی، هتل، زمین‌های تنیس، فوتبال، والیبال، بسکتبال، پل عابر پیاده، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف در این شهرک موجود است. البته این شهرک خصوصی است و افراد بدون کارت عضویت شهرک اجازه ورود به آن را ندارند. مگر این که یکی از ویلاهای آن را اجاره کرده باشید یا مهمان یکی از صاحبان آن باشید. برای اجاره روزانه ویلا، سوئیت و خانه در خزرشهر می توانید از اتاقک کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر مقاله سواحل بابلسر  را بخوانید.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدون‌کنار

کوهی خیل

کوهی خیل
یک شهر کوچک با قدمت 1000 ساله!

کوهی خیل در واقع شهری مجزا از بابلسر است اما جزو یکی از جاذبه‌های گردشگری و مکان های تفریحی بابلسر محسوب می‌شود. از آنجایی که این شهر در جاده ساری به بابلسر قرار دارد، آن را به عنوان یکی از مراکز تفریحی  بابلسر می‌دانند.

گفته می‌شود که کوهی خیل هزار سال قدمت دارد و مامنگاه امیر عباس سامانی پس از جنگ‌های صلیبی و شکست از روم باستان بوده است. به ساکنان اولیه این روستا، کوهی گفته می‌شد.

آدرس: استان مازندران، بعد از شهر بابلسر، شهرستان جویبار

امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر

امامزده ابراهیم
هم روحتان را جلا دهید و هم از یک اثر تاریخی بازدید کنید

در بخش جنوب شرقی شهر بابلسر به یک امامزاده برمی‌خورید که همان امامزاده ابراهیم است. این امامزاده که از نوادگان امام سجاد (ع) است به امامزاده ابراهیم ابوجواب معروف است.

براساس تاریخی که روی کتیبه‌های موجود در این بقعه نوشته شده است، مزار این امامزاده در قرن نهم به‌دست سیدشمس‌الدین بابلکانی ساخته شده است. بنابه روایتی به‌ دلیل این‌که سر امامزاده ابراهیم آمل یا امامزاده ابراهیم از اولاد امام کاظم (ع)، در محل مجاور آن به‌خاک سپرده شده، مشهدسر نام گرفته است.

این امامزاده علاوه بر ارزش مذهبی که در بین مردم دارد، به خاطر آثار تاریخی ارزشمند هنری مثل درهای نفیس، صندوق چوبین که در وسط حرم قرار دارد و كتیبه‌های متعدد شهرت پیدا کرده است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بلوار بهشتی، خیابان شریفی

روستای سر حمام بابلسر

روستای سرحمام
یک روستای زیبا و کوچک در 10 کیلومتری بابلسر

حتما می‌دانید که در گذشته مردم در خانه خودشان حمام نداشتند و اکثرا از حمام‌های عمومی استفاده می‌کردند. سال‌ها پیش برای اولین در این روستایی سرسبز و زیبا، حمام عمومی ساخته شد. به همین دلیل هم نام آن را روستای سر حمام گذاشتند. البته تا قبل از آن با نام آهنگرکلا شناخته می‌شد. در فاصله ده کیلومتری از شهرستان بابلسر به روستای حمام سر می‌رسید.

روستای سرحمام یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر است که آب و هوای خوبی دارد. این روستا دارای بنای مذهبی به نام فاطمیه است که ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد و مورد بازسازی هم قرار گرفته است. در کنار فاطمیه‌ی روستا، مزار مقدس چند شهید وجود دارد که مردم بسیاری برای نثار فاتحه ای به روح پر فتوح آنان به این ناحیه سر می‌زنند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، جاده بابل به بابلسر، نرسیده به کمربندی امیرکلا

سد عرب خیل در بابلسر

سد عرب خیل
سد لاستیکی یا عرب خیل، مکانی مناسب برای قدم زدن و تماشای طبیعت

این که یک سد قابلیت تنظیم‌شدن داشته باشد، عجیب به نظر نمی‌رسد؟! سد عرب خیل که یکی از مکان های تفریحی بابلسر هم هست، همان سدی است که قابلیت تنظیم شدن دارد. این سد با نام مستعار سد لاستیکی هم شناخته می‌شود، بیشتر از 50 متر طول دارد و حدود 3 متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.

رودخانه‌ای که آب پشت این سد را تامین می‌کند، رودخانه تالار است که از ارتفاعات رشته کوه البرز سرچمشه می‌گیرد. البته این رودخانه در مسیرش اول به شهرهای سوادکوه، قائمشهر و سوادکوه سر می‌زند و در نهایت به سد عرب خیل می‌رسد. در محوطه اطراف این سد امکانات خوبی برای مسافران وجود دارد و فضای سرسبز و خنکش جای خوبی برای چند ساعت قدم زدن و یا استراحت کردن است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بهنمیر، میدان شهدا

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا
هم سیر و سیاحت و هم شکم گردی در روستای گالشکلا

روستاهای بابلسر بسیار زیبا و سرسبز هستند اما می‌توانیم روستای گالشکلا را به عنوان گل سرسبد آنها به شما معرفی کنیم. اگر به لبنیاتی مثل شیر و ماست علاقه دارید و دوست دارید طعم واقعی و سنتی آن ها را بچشید، باید حتما در روستای گالشکلا سراغ این مزه‌های اصیل را بگیرید.

روستای گالشکلا که بالغ بر 1400 نفر در آن ساکن هستند، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور قرار دارد. فاصله این روستا و بابلسر حدود ۱ کیلومتر است. روستای گالشکلا به خاطر سرسبزی و آب و هوای مطبوعش، به یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر تبدیل شده است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بعد از بهنمیر، اول جاده بهنمیر به کیاکلا

مدرسه تاریخی نرجس (احمدیه)

مدرسه تاریخی نرجس بابلسر
قدمت مدرسه نرجس به دوران پهلوی برمی‌گردد-عکاس: عارف فولادی

مدرسه تاریخی نرجس که با نام مدرسه احمدیه شناخته می‌شود، یکی از بناهای تاریخی شهر بابلسر است که در خیابان فلسطین این شهر قرار دارد. بنای این مدرسه متعلق به دوره پهلوی است و خوشبختانه در سال 1382 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ساختمان مدرسه نرجس برای جلوگیری از نفوذ رطوبت روی نیم‌طبقه احداث شده است و قرار گرفتن اتاق مدیریت در وسط بنا، یکی از نشانه‌هایی است که تعلق آن به دوران پهلوی را اثبات می‌کند.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، خیابان فلسطین

برج قدیمی ساعت

برج ساعت بابلسر
برج ساعت، یکی از نمادهای شهر بابلسر-عکاس: شاهین شریف زاد

برج ساعت هم یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی بابلسر است که قدمت آن به دوران پهلوی اول برمی گردد و ساخت آن را به شیخ سید صالح صالحی بزرگ‌خاندان صالحی بابلسر نسبت می‌دهند.

این سازه قدیمی یک بنای سفیدرنگ و ساده است که یک ساعت بزرگ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و در سال 1368 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. برج ساعت یکی از نماهای شهر بابلسر است که در هتلی با همین نام قرار دارد و برای بازدید از آن، باید راهی هتل برج ساعت شوید.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، خیابان فلسطین

آبشار شی الیم

برای لذت بردن از هوای خنک، دیدن این آبشار را از دست ندهید-عکاس: مهدی راعی

این آبشار زیبا و دیدنی در نزدیکی روستای گاوزن‌محله قرار دارد و برای دیدن آن باید از بابلسر به سمت جنوب بروید و از شهر بابل هم بگذرید تا به روستای گاوزن‌محله برسید. در حقیقت، فاصله این آبشار تا شهر بابلسر حدود 70 کیلومتر است که برای رسیدن به آن باید حدود 2 ساعت رانندگی کنید.

با این حال این رانندگی به لذت بردن از آب‌وهوای خنک اطراف این آبشار، تماشای جنگل و طبیعت زیبای روستاهای اطراف آن می‌ارزد.

آدرس: استان مازندران، شهر بابل، 2 کیلومتری جنوب شرقی گاوزن‌محله

منطقه ساحلی می‌رود

شنا با چشم‌انداز جنگل در ساحل میرود-عکاس: رضا حسینی

منطقه ساحلی می‌رود یکی از سواحل زیبای مازندران است که در نزدیکی بهنمیر (از توابع بابلسر) قرار دارد. اگر دوست دارید در جایی شنا کنید که چشم‌انداز زیبایی از طبیعت بکر و جنگل داشته باشد، منطقه ساحلی می‌رود انتخاب مناسبی برای شما است. این منطقه ساحلی تمامی امکانات ضروری از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و رستوران را دارد و می‌توانید قایق‌سواری را هم در دریای آن تجربه کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر بابلسر، بهنمیر

پیشنهاد اتاقک برای اقامت در بابلسر

اجاره ویلا یا سوئیت در بابلسر با کمک سایت اتاقک و اقامتگاه‌هایش کار بسیار ساده‌ای است. کافی است شما تاریخ سفرتان را مشخص کرده باشید و از طریق صفحه اصلی سایت مقصدتان را بابلسر انتخاب کرده و تاریخ را هم وارد کنید. با یک کلیک انواع و اقسام اقامتگاه‌های موجود در بابلسر برای شما نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید از بین این موارد برای اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر تصمیم‌گیری کنید.

راستی اگر در مورد تمیز و ضدعفونی بودن ویلاها وسواس دارید، می‌توانید با خیال راحت یکی از اقامتگاه‌های پرایم اتاقک را انتخاب کنید تا خیالتان از این بابت هم راحت باشد.

سخن آخر

با وجود اینکه سعی کردم هر چه در بابلسر و اطراف دیده بودم را برایتان تعریف کنم، باز هم احساس می‌کنم این شهر آن‌قدر جای دیدنی و جاذبه دارد که حتماً چیزی از قلم افتاده است. اگر شما هم به این شهر ساحلی زیبا سفر کرده‌اید و در سفرتان جاذبه‌های دیگری را کشف کرده‌اید که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشده، حتماً در قسمت کامنت‌ها این جاهای دیدنی را به من معرفی کنید.

سوالات متداول در مورد جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر کجاست؟

استان مازندران، بعد از فریدون‌کنار

بهترین جاذبه‌های طبیعی بابلسر کدام‌اند؟

رودخانه بابلرود، تالاب عزیزک، منطقه ساحلی کرفون، پل معلق بابلسر، شهرک خزرشهر

بهترین تفریحات بابلسر چیست؟

شنا در دریا، قایق‌سواری، پیاده‌روی در طبیعت و جنگل نوردی، جشنواره مجسمه‌های شنی

پل معلق بابلسر کجاست؟

استان مازندران، شهر بابلسر، میدان خلیج‌فارس، خیابان پاسداران

تالاب عزیزک کجاست؟

استان مازندران، شهر بابلسر، روستای عزیزک

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4/5 - (29 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سپاس از شما هویت شهر بابلسر به درختهای تبریزی خیابان فلسطین هست که چراغ خاموش تو این چند سال به مرور داره قطع میشه از شهربانی گمرگ و اداره هواشناسی وپل عابر پیاده بابلسر که ساخت دوره رضا شاه هم هست یادی بکنید با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *