شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری آبدانان

دیدنی های آبدانان

شهر آبدانان در استان ایلام قرار دارد و از شهر‌های بزرگ و پرجمعیت آن است. این شهر در دامنه کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته و به واسطه عبور رودخانه آبدانان خاک حاصلخیزی دارد که برای دامداری و کشاورزی مناسب است. طبیعت سرسبز و آثار تاریخی از مهم‌ترین دلایل سفر به شهر آبدانان‌اند و این شهر به تنهایی میتواند تعریف کاملی از جذابیت جاهای دیدنی ایلام باشد. آبدانان شهری کوهستانی است که آب‌و‌هوایی معتدل دارد و به دلیل خاک و دمای مناسب پوشیده از درختان بلوط، گیلاس‌ وحشی،‌ زالزالک و انجیر کوهی است. در این مطلب از جاذبه های گردشگری آبدانان و جاهای دیدنی آبدانان برایتان گفته ایم.

دیدنی های آبدانان
عکس از گوگل

آبشار تختان یکی از جاهای دیدنی آبدانان

آبشار تختان در روستای تختان، از توابع آبدانان، قرار دارد. این آبشار از قسمت جنوبی کبیرکوه سرچشمه می‌گیرد و در طول مسیر خود منظره‌های با طراوتی را به وجود می‌آورد. این آبشار ارتفاعی در حدود ۶۰  متر دارد و آب آن قابل آشامیدن است. در نزدیکی آبشار تختان درخت چنار بلندی وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ سال از عمرش می‌گذرد. فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار تختان‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در آبدانان و نزدیک به آبشار تختان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار تختان یکی از جاهای دیدنی آبدانان
عکس از گوگل

پشت قلعه

پشت قلعه از آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است که بالای تپه‌ای بلند بنا شده و رودخانه دویرج از نزدیکی آن عبور می‌کند. این قلعه شامل بخش‌های مختلفی مانند شاه‌نشین، اتاق‌های متعدد، برج‌های نگهبانی، تونل و بارو است. پهنای دیوارهای آن یک متر است. پشت قلعه با قلوه سنگ، ساروج و گچ، که از مصالح دوران ساسانیان بودند، ساخته شده است. پشت قلعه در روستایی با همین نام قرار گرفته است و متأسفانه قسمت‌هایی از آن تخریب شده‌اند.

پشت قلعه
عکس از گوگل

دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلوی سیاه گاو مهم‌ترین اثر طبیعی شهر آبدانان است که در فهرست میراث فرهنگی مکتوب طبیعی ثبت شده. این دو دریاچه به وسیله آبراهی به طول هشت متر و عرض یک‌و‌نیم‌ متر به یکدیگر وصل شده‌اند و به همین علت دوقلو نامیده می‌شوند. آب یکی از دریاچه‌ها توسط رودخانه‌ای در نزدیکی کبیرکوه تأمین می‌شود. آب این دریاچه‌ها شیرین و زلال است به‌طوری‌که تا عمق سه متری آن‌ها قابل مشاهده است. فصل بهار بهترین وقت برای سفر به این منطقه است.

دریاچه دوقلو سیاه گاو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر آبدانان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در آبدانان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *