شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهرستان ابهر

ابهر کجاست؟ جاذبه های گردشگری ابهر

شهر ابهر با پیشینه‌ای کهن در استان زنجان قرار دارد. باستان‌شناسان این شهر را با توجه به آثار باستانی‌، که از دوره‌های مختلف در آن به‌ جا مانده‌اند، به‌عنوان یکی از نخستین مکان‌های سکونت در ایران می‌شناسند. در دوره حکومت ایلخانان این شهر به دلیل جاده‌های مهم بین شهری از نظر اقتصادی رونق زیادی داشت. سفر به شهرستان ابهر سفر به دنیایی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. درادامه از جاهای دیدنی ابهر و جاذبه های گرشگری ابهر بیشتر می‌گوییم.

ابهر کجاست؟ جاذبه های گردشگری ابهر
عکس از گوگل

ابهر رود یکی از جاهای دیدنی ابهر

ابهر‌رود رودخانه‌ای خروشان در شهر ابهر است که یک شاخه دائمی و یک شاخه فصلی یا فرعی دارد. شاخه دائمی این رود از کوه‌های غربی ابهر سرچشمه می‌گیرد و سرچشمه شاخه فرعی آن در نزدیکی شهر سلطانیه قرار دارد که بعد از نزدیک شدن به شهرستان ابهر به شاخه اصلی می‌پیوندد. این رود در راه خود آبادی‌های زیادی را سیراب می کند و در نهایت به رود شور و دریاچه مسیله قم می‌ریزد؛ سد کینه ورس هم روی مسیر این رودخانه ساخته شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ابهر و نزدیک به ابهر‌رود در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

ابهر رود یکی از جاهای دیدنی ابهر
عکس از گوگل

تپه نور

تپه نور با وسعتی نزدیک به دو هکتار و ارتفاعی برابر با ۱۵ متر در نزدیکی شهر ابهر قرار دارد. کاوشگران پس از بررسی‌های گوناگون در این منطقه به پایه‌های بزرگی برخوردند و معتقدند که در این منطقه بنایی شبیه به گنبد سلطانیه وجود داشت  که در حال حاضر از بین رفته است. در لایه نخستین این تپه نیز گورستانی قدیمی وجود دارد که با توجه به سفال‌های پیدا شده زمان پیدایش حیات در این منطقه را هزاره اول پیش از میلاد مسیح تخمین می‌زنند.

تپه نور
عکس از گوگل

روستای ویر

روستای ویر یکی از روستاهای معروف شهر ابهر است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد. خانه‌های این روستا بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و بیشترشان از خشت و گل در دو طرف رودخانه‌ ساخته شده‌اند. شاخص‌ترین جاذبه طبیعی این روستا مجموعه غارهای «داشکسن» است که قدمت آن به دوران ساسانیان و ایلخانان برمی‌گردد. غار داشکسن یا معبد اژدها شامل سه دهانه غار است که در زمان ساسانیان نیایشگاه بوده که در حال حاضر اثری از آن  باقی نمانده است اما نقش‌و‌نگارهای مربوط به دوره ایلخانان روی دیوارهای غار دیده می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی این روستا دیوار ویر است که مکانی مناسب برای صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی است.

 روستای ویر
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ابهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ابهر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.8/5 - (33 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *