جاهای دیدنی

جاهای دیدنی و گردشگری اهر

معرفی جاهای دیدنی اهر

شهر اهر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. چشم‌اندازهای طبیعی اهر کم‌نظیر است؛ تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دره‌ها و کوهستان‌های سرسبز منظره‌ای زیبا را در سفر به این شهر در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارند. اهر شهری تاریخی است و آثار و بناهای تاریخی زیادی در آن قرار دارد. در ادامه از جاهای دیدنی اهر و جاذبه های گردشگری اهر بیشتر می‌گوییم.

جاهای دیدنی اهر
عکس از گوگل

مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری

شیخ شهاب‌الدین اهری یکی از عارفان قرن هفتم هجری قمری بوده است. مقبره این عارف بزرگ در شهر اهر است. مقبره شیخ شهاب الدین اهری یکی از جاهای دیدنی اهر می‌باشد که امروزه در تالار اصلی آن موزه عرفان و ادب نیز دایر است.

این مقبره احتمالا در زمان حکومت شاه عباس اول روی مزار شیخ شهاب‌الدین اهری ساخته شد. البته آثاری از دوره‌های قبل، مانند دوره ایلخانی را نیز می‌توان در آن مشاهده کرد. بخش‌های مختلف مجموعه شامل خانقاه، چینی‌خانه‌ها، صحن، ایوانی بلند، مناره‌ها و غرفه‌های متعدد می‌شود.

دریاچه سد ستارخان یکی از جاهای دیدنی اهر

طبیعت شهر اهر بسیار دیدنی است. سد ستارخان در مسیر رودخانه اهرچای ساخته و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهر به حساب می‌آید. دریاچه سد در مکانی خوش آب‌و‌هوا قرار دارد و زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر و ماهی‌های گوناگون است. مرغ ماهی‌خوار، مرغابی و لک‌لک پرندگانی‌اند که می‌توانید آن‌ها را در اطراف دریاچه ببینید. ماهی سفید، کپور، کفال، خرچنگ و میگو آبزیانی‌اند که داخل این سد زندگی می‌کنند. فضای سبز و آلاچیق‌های اطراف دریاچه مکانی مناسب برای استراحت و کمپ زدن است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در اهر و نزدیک به دریاچه سد ستارخان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دریاچه سد ستارخان یکی از جاهای دیدنی اهر
عکس از پایگاه اطلاع رسانی اهر امروز

منطقه حفاظت شده یای قاری

یای‌ قاری مکانی شناخته‌شده در کوه قوشاداغ است. کوه قوشاداغ در جنوب شهر اهر قرار دارد. منطقه حفاظت‌شده یای‌قاری، در ارتفاع ۳۱۵۰ متری کوه قوشاداغ، در تابستان‌ها نیز برفی است و آب‌و‌هوایی مطلوب دارد. این منطقه یکی از زیباترین قسمت‌های طبیعت اهر است و همچین محل‌های برگزاری مسابقه‌های کوهنوردی شهر اهر می‌باشد. منظره‌های طبیعی منطقه یای‌ قاری چشم‌نواز و دل‌فریب‌اند.

منطقه حفاظت شده یای قاری
عکس از گوگل

تالاب خرمالو

روستای خرمالو از توابع شهر اهر است. یکی از جاذبه‌های تماشایی این روستا تالابی دائمی به نام خرمالو می‌باشد که طبیعت زیبایی در کنار آن شکل گرفته است. این تالاب زیستگاهی مناسب برای پرندگان به حساب می‌آید و از آب آن برای کشاورزی در همان منطقه استفاده می‌کنند. تالاب خرمالو طبیعت اهر را به زیبایی به رخ هر بیننده می‌کشاند و جزو جاهای دیدنی اهر به حساب می‌آید.

تالاب خرمالو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر اهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در اهر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *