شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری عجب شیر

جاذبه های گردشگری عجب شیر

شهر عجب‌ شیر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و از روستاهای متعددی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند. این شهر به تبریز نزدیک است به همین دلیل بسیاری از گردشگران در سفر به تبریز از روستاهای عجب‌شیر نیز بازدید می‌کنند. طبیعت زیبا و سرسبز این شهر در کنار صفا و صمیمیت روستاها از دلایل سفر به شهرستان عجب‌ شیر است. در ادامه با جاذبه های گردشگری عجب شیر و جاهای دیدنی عجب شیر بیشتر آشنا می‌شویم.

عجب شیر
عکس از گوگل

آبشار هرگلان شهرستان عجب‌ شیر

روستای هرگلان در شهرستان عجب‌ شیر یکی از مکان‌های گردشگری این شهر است که طبیعتی بی‌نظیر دارد. آبشار هرگلان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این روستاست. این آبشار در حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن باید نزدیک به ۲ ساعت از روستا پیاده‌روی کنید، البته مسیر پیاده‌روی بسیار راحت و همراه با تماشای منظره‌های بکر طبیعت است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در عجب‌ شیر و نزدیک به آبشار هرگلان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار هرگلان
عکس از سایت خبری فرهنگ عجب شیر

داش قلعه سی

داش قلعه سی یا قلعه ضحاک روی کوه منفرد در شهر عجب‌ شیر قرار دارد. بنابر گفته‌های مورخان این قلعه به‌عنوان دژ مورد استفاده قرار می‌گرفت و برجی دارد که برای دفاع از قلعه ساخته‌ شده بود. مخزن‌‌های سنگ، آب‌انبار، تالار شورا، حمام و آسیاب از اجزای ساختمان قلعه بوده‌اند. قلعه به‌صورتی ساخته شده بود که مهاجمان امکان حمله به آن‌ را نداشتند. اکنون نیز برای رسیدن به قلعه ضحاک  باید از راهی سخت و ناهموار بگذرید.

داش قلعه سی
عکس از سایت shiachildren

قلعه چای

منطقه نمونه گردشگری قلعه‌ چای، در شهر عجب‌ شیر، یکی از مکان‌های گردشگری است. قلعه‌ چای دشتی وسیع است که آثار تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. چهار قلعه باستانی به نام‌های قلعه ضحاک، قلعه حوری، قلعه جوان و کهن دژ در این منطقه قرار دارند. سد قلعه‌ چای و دریاچه‌اش ترکیب زیبایی را در این منطقه به‌وجود آورده‌اند. اطراف دریاچه سد درختان زیادی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها زیر سایه آن‌ها استراحت کنید و از طبیعت اطرافتان لذت ببرید.

قلعه چای
عکس از فرید گل‌افشان

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر عجب شیر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در عجب شیر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (58 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *