شهرها

معرفی جاهای گردشگری و دیدنی املش

 املش کجاست؟

املش در استان گیلان قرار دارد و شهری کوه‌پایه‌ای است که از رودخانه‌ها، کوه‌ها، باغ‌های چای، شالیزارهای برنج و درختان مرکبات تشکیل شده است. جاذبه‌های تاریخی نشان از تاریخ کهن املش دارند. گشت‌وگذار در بناهای تاریخی و طبیعت بکر ارمغانی از سفر به املش‌اند.

معرفی شهر املش

جاذبه گردشگری روستای تابستان نشین

روستاهای املش به مانند دیگر روستاهای شمال ایران، چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارند. روستای تابستان‌نشین در میان باغ‌های چای در املش می‌درخشد. این روستا با اهالی خون‌گرمش صفا و صمیمیتی خاص دارد. عطر چای در آب‌و‌هوای خنک تابستان‌نشین هوش از سر گردشگران می‌برد. طبیعت زیبا و دل‌نشین روستا در کوهستان بکر و زیباست. آبشار فصلی خرم‌دره، رودخانه شلما‌‌نرود و چشمه‌ای با آب گوارا از جاذبه‌های طبیعی روستای تابستان‌نشین هستند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در املش و نزدیک به روستای تابستان‌نشین در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری روستای تابستان نشین

جاذبه توریستی شهر تاریخی تمیجان

باستان‌شناسان در دل شهر باستانی املش روستایی مدفون شده به نام تمیجان یافته‌اند. تمیجان متعلق به دوران صفویه است. دیوارهای سنگی، سفالینه‌های متعدد و گورستان لگموج همگی از جاذبه‌های این منطقه باستانی هستند. تیمجان موزه‌ای طبیعی در دامان شهر املش و از جاذبه‌های توریستی آن است.

جاذبه توریستی شهر تاریخی تمیجان

جاذبه توریستی و تفریحی دهکده خصیل دشت

املش در ارتفاعات البرز قرار دارد و همین باعث شده، ییلاقات املش در میان گردشگران شهرت داشته باشد. یکی از ییلاق‌های معروف املش، خصیل دشت است. خصیل دشت ییلاقی بکر در ارتفاعات املش است. دهکده خصیل دشت به دلیل منظره‌های زیبا مقصد بسیاری از گردشگران است. اقامت یک یا چند روزه در روزهای گرم تابستان خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در منظره سبز‌رنگ خصیل‌ دشت است. سراسر دهکده خصیل‌ دشت در زمستان‌ها از برف پوشیده می‌شود.

جاذبه توریستی و تفریحی دهکده خصیل دشت

میل اُمام، برج آتشکده باستانی

بنای برج میل امام در شهر املش، به دوران ساسانی بازمی‌گردد. این برج بلند و سفید‌رنگ برج راهنما و دیدبانی بوده است. به اعتقاد بعضی دیگر این برج در گذشته آتشکده بوده است. هم اکنون برج میل امام جزو جاذبه‌های تاریخی و گردشگری املش است.

میل اُمام

جنگل های املش

یکی از زیباترین جاذبه‌های شمال ایران، جنگل‌های این منطقه است. جنگل‌های املش نیز از زیباترین مناطق این شهر به حساب می‌آیند. جنگل های بلوردکان یکی از زیباترین جنگل های املش است. این جنگل‌ها در جنوب املش و روستای بلوردکان قرار دارند. در این روستا پل و کاروانسرای قدیمی هم دیده می‌شود اما گردشگران اغلب به خاطره جنگل‌ های بلوردکان به آنجا سر می‌زنند. در دل کوهی که با گیاهان به رنگ سبز درآمده آبشاری قرار دارد که در استخر آن امکان شنا کردن هم هست.

 

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر املش

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در املش و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. یه سری به شهر گهواره در کرمانشاه بزنید اصلا شبیه هیچ جای دیگه ای نیست

  2. سلام . ممنون از کارهای زیباتون . من خودم اهل املش هستم . این شهر واقعا فوق العاده است .

    1. بله درسته، املش واقعا مکان های دیدنی فراوانی داره که به همه ی همراهان اتاقک پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *