شهرها

معرفی جاهای دیدنی آزادشهر گلستان

آشنایی با جاهای دیدنی آزادشهر گلستان

آزادشهر در استان گلستان قرار دارد؛ نام قدیم آن شاه‌پسند بوده و در سال ۱۳۶۰به آزادشهر تغییر پیدا کرده است. آزادشهر گلستان مثل تمام شهرهای شمالی ایران جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد. سفر به شهر آزادشهر و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت ناشناخته این شهر از سفرهای خاطره‌انگیز است. در ادامه از جاذبه های گردشگری آزادشهر و جاهای دیدنی آزادشهر می‌گوییم.

آزادشهر گلستان
عکس از گوگل

پارک جنگلی سوجاق یکی از جاذبه های گردشگری آزادشهر

نوده خاندوز از شهرهای کوچک آزادشهر است. تفرجگاه سوجاق، که پر از منظره‌های طبیعی و زیبا است، در این شهر قرار دارد. چشمه‌ها، رودها و درختان سرسبز این جنگل را به مکانی دیدنی و تحسین‌برانگیز تبدیل کرده‌اند. سوجاق از معروف‌ترین منطقه‌های گردشگری آزادشهر و شهرهای هم‌جوار است.

شما می‌توانید برای رزرو سوئیت و اقامتگاه سنتی در آزادشهر و نزدیک به پارک جنگلی سوجاق در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پارک جنگلی سوجاق
عکس از گوگل

روستای فارسیان شهرستان آزادشهر

روستای فارسیان یکی از منطقه‌های نمونه گردشگری آزادشهر است. این روستای کوهستانی آب‌و‌هوایی معتدل دارد و در تابستان برای ییلاق بسیار مناسب است. بافت سنتی روستا، چشمه‌های ایشی، چنار و دیو، گورستان تاریخی و آسیاب از جاذبه‌های دیدنی روستای فارسیان‌اند.

روستای فارسیان
عکس از گوگل

آبشار کوهمیان

کوهمیان در گویش محلی به معنی در میان کوه است. روستای کوهمیان از توابع آزادشهر است که طبیعتی زیبا و کوهستانی دارد. این روستا در کوهپایه بخشی از رشته‌کوه البرز قرار گرفته است. آبشار گل سنگی کوهمیان یکی از جاذبه‌های تماشایی این روستا است. حوض آبشار در روزهای گرم سال محیط مناسبی برای آب‌تنی و بازی کودکان است.

آبشار کوهمیان
عکس از گوگل

پل غزنوی

پل غزنوی، در روستایی با همین نام در بخش چشمه‌ ساران آزادشهر، یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است. ساکنین غزنوی در سال ۱۲۸۸ به این شهر مهاجرت و آنجا را به آبادی تبدیل کرده‌اند. ساختمان پل در کنار رود و طبیعت سرسبز اطرافش محیطی زیبا برای ثبت خاطرات سفر به آزادشهر است. یکی دیگر از آثار تاریخی نزدیک به پل غزنوی قزقلعه است که در روستای کاشیدار قرار دارد. این دژ با کاربری  دفاعی و روی ارتفاعات روستا ساخته شده است.

پل غزنوی
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر آزادشهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در آزادشهر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.8/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *