شهرها

آشنایی با مناطق دیدنی و تفریحی شهرستان بانه | شهر مرزی کردستان

معرفی جاهای دیدنی بانه

شهر بانه، که به واسطه بازار و مرکزهای خرید متعدد یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران است، در استان کردستان قرار دارد. بازارهای این شهر عرضه‌کننده کالاهای وارداتی با قیمت مناسب‌اند و آن را به یکی از مسافرپذیرترین شهرها در تمام روزهای سال تبدیل کرده‌اند. بانه علاوه‌بر جاذبه اقتصادی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی برای گردشگران دارد. این شهر کوهستانی در تابستان‌ها گرم است و زمستا‌‌ن‌های سرد و سختی دارد. فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به شهر بانه‌اند. برای سفر به این شهر کافی است با اجاره روزانه خانه در بانه از اتاقک یک محل اقامت مناسب را رزرو کنید و راهی شوید. در ادامه پیشنهادهای ویژه اتاقک را از دست ندهید. 

جاهای دیدنی بانه
عکس از گوگل

روستای نجنه یکی از جاهای دیدنی بانه

روستای نجنه از توابع شهر بانه است که به دلیل طبیعت زیبا و بکری که دارد به یکی از مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. چشمه‌های زیادی که در بستر این روستا می‌جوشند، برکت و طراوت را به خاک آن هدیه داده‌اند و باعث رشد صنعت پرورش ماهی قزل آلا در روستا شده‌اند. در سراسر روستا رستورا‌ن‌های زیادی با کباب ماهی قزل‌آلا پذیرای گردشگران‌اند. یک جلد قرآن قدیمی متعلق به ۴۵۳ سال قبل در مسجد این روستا نگهداری می‌شود که به اهمیت این منطقه افزوده است.

شما می‌توانید دیدنی های مریوان را هم برای گردش در منطقه سرسبز کردستان انتخاب کنید و با حضور در این مکان‌ها لحظه‌های خاطره‌انگیزی بسازید.

روستای نجنه
عکس از گوگل

غار شوی

یکی از دیدنی های بانه غار طبیعی به نام شوی است. غار شوی در ۱۲ کیلومتری شهر بانه نزدیک به روستایی با همین نام قرار دارد. این غار در سال ۱۳۴۷ کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت. این غار دهانه ورودی کوچکی نزدیک به یک متر دارد ولی ارتفاع آن در داخل نزدیک به ۲ متر است و در انتها دریاچه آب کوچکی در آن وجود دارد. غار شوی از غارهای آبرفتی و ریزشی است که برای غارنوردی در آن نیاز به تجهیزات و اطلاعات کافی درباره غارنوردی است.

غار شوی
عکس از گوگل

غار سنگی حسین کوهکن

غار سنگی حسن کوهکن در منطقه میگوره از توابع بانه قرار دارد. این غار توسط مرد کردی به نام حسین کوهکن احداث شده است. امروزه غار سنگی حسن کوهکن به عنوان یکی از جاهای دیدنی بانه محسوب می‌شود ولی در گذشته این غار محل زندگی این فرد بوده است. حسین کوهکن که نام اصلیش حسین عثمانی بوده، به دلیل فقر و آوارگی با وجود معلولیت به کوه پناه برده و تنها با یک کلنگ این غار را ایجاد کرده است.

غار از چهارخانه مجزا و 9 اتاق تشکیل شده که در بعضی قسمت‌ها نسبت به سطح زمین ارتفاع کمتری دارد. ورودی اصلی این سرا در قسمت شمالی و پشت صخره قرار گرفته است. ورودی که در انتهای یک دالان کوچک قرار دارد، یک دریچه باریک در میان صخره‌های کوه می‌باشد.

پارک پیرمراد و پارک دوکانان

یکی دیگر دیگر از جاهای دیدنی بانه، دو پارک جنگلی در دامنه کوه‌های آربابا و جنیره است. این دو پارک جنگلی به نام‌های پارک پیرمراد و پارک دوکانان مهم‌ترین تفرجگاه‌های مردم بانه محسوب می‌شود. دو پارک کوهستانی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و که مردم در گذشته برای زیارت زیارتگاهی که در پارم پیرمراد بود، به آنجا می‌رفتند. البته این آیین همچنان در میان مردم بانه دیده می‌شود و روزهای چهارشنبه پارک پیرمراد بسیار شلوغ می‌باشد.

دریاچه سد بانه

دریاچه سد بانه در مسیر شهر سقز به بانه و در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. اگر نزدیک به این دریاچه باستیم کوه‌های اطراف شهر بانه را می‌توانیم ببینیم و همینطور این دریاچه از بالای گردنه خان قابل مشاهده است. در کنار این سد پوشش گیاهی سرسبزی وجود دارد که زیبایی محیط اطراف را بیشتر کرده و آنجا را به یکی از جاهای دیدنی بانه تبدیل کرده است.

دریاچه سد بانه
عکس از گوگل

روستای هفتاش

یکی از جاهای دیدنی بانه، روستای هفتاش است. این روستا یکی از روستاهای نمونه گردشگری ایران است و در بخش ننور بانه قرار دارد. روستا هفتاش به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در میان گردشگران شهرت دارد. مراتع زیبا، باغ‌های میوه دشت سورین، رودخانه‌های فصلی و دائمی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این روستا است.

اجاره روزانه خانه در بانه و راهنمای اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و ویلا برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه خانه در بانه یا اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و ویلا با قیمت مناسب می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (41 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *