شهرها

معرفی جاهای دیدنی روستای برغان

جاذبه های دیدنی برغان

روستای برغان با طبیعت چشم‌نوازش در دره‌ای، با فاصله ۱۳ کیلومتری از کرج، در استان البرز قرار دارد. این شهر نزدیک به تهران است و هوایی پاکیزه دارد؛ سفر به شهر برغان برای پایتخت‌نشینان فرصت مناسبی برای دور شدن از ترافیک و آلودگی هوای پایتخت است. دو رود خروشان شاهرود و سنج زیبایی و طراوت برغان را چند برابر کرده‌اند. یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر درخت چنار کهنسال مسجد جامع است؛ اهالی منطقه معتقدند که با گره زدن پارچه به شاخه‌های آن آرزوهایشان برآورده می‌شود. درون درخت خالی است و یک اتاق با گنجایش ۱۰ نفر در آن ساخته شده. روستای برغان با چشم‌اندازی زیبا و باغ‌های میوه میزبان گردشگرانی از شهرهای دور و نزدیک است. در ادامه از جاذبه های برغان و دیدنی های برغان برایتان بیشتر می‌گوییم.

جاذبه های دیدنی برغان
عکس از مخبر نیوز

تپه کش کلا یکی از جاهای دیدنی برغان

تپه کش کلا در قسمت شمالی برغان قرار دارد. ارتفاع این تپه از سطح دریا ۱۶۷۰ متر است و ارتفاع خود تپه ۱۲۰ متر است. در گذشته قلعه‌ای تاریخی بالای تپه بوده است که دیگر اثری از آن باقی نمانده و به‌طور کامل تخریب شده است. اطراف تپه سفالینه‌ها و اشیاء باستانی متعددی، مربوط به دوران ایلخانان و قاجار، کشف شده است. در حال حاضر گورستان برغان روی این تپه قرار دارد و زیارتگاه چهل دختر هم رو‌به‌روی این تپه است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در برغان و نزدیک به تپه کش کلا در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید

حسینیه اعظم در برغان

حسینیه اعظم برغان، که در دوران صفویه ساخته شده است، در ساوجبلاغ قرار دارد و از زمان ساخت تا کنون برای مراسم‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنای این حسینیه خشتی و چوبی است که در ابتدا یک طبقه داشت و طبقه دوم آن در دوران قاجار بنا شد. هر سال در روزهای عزاداری محرم مراسم تعزیه، که یکی از مراسم‌های ملی – مذهبی است، در این حسینه اجرا می‌شود. حسینیه اعظم برغان در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

حسینیه اعظم در برغان
عکس از ایرنا

پل تاریخی برغان

پل تاریخی برغان روی رودخانه‌ای با همین نام قرار گرفته است. این پل به این دلیل که تنها راه ارتباطی بین برغان و کرج است، از اهمیت زیادی برخوردار است. کارشناسان قدمت پل برغان را به دوران صفویه نسبت می‌دهند. این پل در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت شد.

پل تاریخی برغان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر برغان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در برغان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *