شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی بشرویه

معرفی دیدنی های بشرویه

بشرویه در استان خراسان جنوبی و شمال شهر طبس قرار دارد. به دلیل قدمت زیاد و آب‌و‌هوای گرم و کویری بناهای تاریخی شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرند. بیشتر مردم این شهر به کشاورزی مشغول‌اند و  محصولاتشان شامل پسته، جو و گندم است. آب مورد نیاز کشاورزی از قنات‌های زیرزمینی این شهر تأمین می‌شود. سفر به شهر بشرویه به دلیل وجود بادگیرها در بافت قدیمی آن، سفر به شهر بادگیرهای استان خراسان جنوبی است. در ادامه از جاهای دیدنی بشرویه و جاذبه های گردشگری بشرویه برایتان می‌گوییم.

معرفی دیدنی های بشرویه
عکس از گوگل

کویر بشرویه

ریگزارها و کویرها از جاذبه‌هایی‌اند که علاقه‌مندان به کویرنوردی را به خود جذب می‌کنند. روزهای سرد سال بهترین فرصت برای کویرنوردی در دل طبیعت است. ریگزار بشرویه در نزدیکی کویر نمک این شهر قرار گرفته است و در وسیع‌ترین قسمت ۳۰ کیلومتر عرض و ۲۹ کیلومتر طول دارد.. سارگپه بیابانی، شغال، گرگ، روباه شنی، گربه شنی، پا‌ مسواکی، افعی شاخدار، تیر مار، مار شتری، آگاما و جکو گونه‌های جانوری این کویرند. در حاشیه این ریگزار زمین‌های کشاورزی وجود دارد که در آن‌ها گیاهان دارویی و صنعتی مانند کتیرا، زیره سیاه، انقوزه، بارهنگ و گز مشاهده می‌شود.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بشرویه و نزدیک به کویر بشرویه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

کویر بشرویه
عکس از گوگل

قلعه دختر

قلعه دختر یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی شهر بشرویه‌ است که قدمت آن به دوران ساسانی بازمی‌گردد. این قلعه در بالای یک کوه با ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده که در گذشته از آن به‌عنوان دژ دفاعی استفاده می‌کردند. این قلعه از پناهگاه‌های اسماعیلیان بوده و در دوران نادرشاه نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قلعه دختر شامل قسمت‌های مختلفی از جمله آب‌انبار، انبار آذوقه، اتاق شاه‌نشین، اتاق‌های نگهبان‌ها و چند برج نگهبانی بوده است.

قلعه دختر
عکس از گوگل

خانه مستوفی

خانه مستوفی بنایی تاریخی است که در دوران قاجار ساخته شده که متعلق به شخصی به نام مستوفی بود. بادگیر‌های زیبا، ساباط و تزیینات گچی در قسمت‌های مختلف آن از ویژگی‌های معماری این خانه‌اند. بنای خانه مستطیل‌شکل است که حیاط بزرگی دارد که کف آن با آجر پوشیده شده و حوض بزرگی در وسط آن قرار دارد. این خانه ایوان بزرگی دارد که بادگیرها روی آن قرار گرفته‌اند. دالان‌ها و اتاق‌ها، که با گچ‌بری‌های ظریف به‌صورت هنرمندانه‌ای تزیین شده‌اند، از دیگر قسمت‌های این خانه‌اند. خانه مستوفی در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خانه مستوفی
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بشرویه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در بشرویه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.3/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *