شهرها

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری بینالود؛ مشهد

جاهای دیدنی بینالود

شهر جدید بینالود در استان خراسان رضوی قرار دارد. این شهر به دلیل ایجاد شغل و جذب جمعیت از کلان‌شهرهای اطراف ساخته شده است. با اینکه شهر بینالود قدمت تاریخی چندانی ندارد اما آثار تاریخی گوناگونی برای بازدید دارد که از دوران بسیار دور در این منطقه وجود داشته است. در  ادامه از جاهای دیدنی بینالود و جاهای تفریحی شاندیز مشهد بیشتر ممی‌گوییم.

جاهای دیدنی بینالود

جاهای تفریحی شاندیز مشهد

ییلاق شاندیز از مکان‌های شناخته شده گردشگری است. شاندیز در دره‌ای بسیار زیبا با آب‌وهوایی دلچسب قرار دارد. رودخانه‌های بسیاری در ییلاق شاندیز جریان دارند که باعث طراوت و زیبایی طبیعت شهر شده‌اند. طبیعت چشم‌نواز شاندیز مقصد بیشتر گردشگران در سفر به شهر مشهد است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شاندیز و نزدیک به شاندیز در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاهای تفریحی شاندیز مشهد

منطقه حفاظت شده حیدری

منطقه حفاظت‌شده حیدری در نزدیکی شهر بینالود قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی بینالود به حساب می‌آید. این منطقه زیستگاه گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری است. منطقه حفاظت‌شده حیدری زیستگاه اصلی قوچ اوریال است. پلنگ، گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، شاهین، کبک و تیهو از دیگر جاندارن این منطقه هستند. پوشش گیاهی این منطقه شامل گیاهانی مثل داغداغان، کرکو، زرشک و سنجد می‌شود.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
منطقه حفاظت شده حیدری
عکس ازسایت iribnews

سنگ نگاره شتر یک از مکان های گردشگری بینالود

یکی از جاهای دیدنی بینالود، سنگ‌نگاره‌ای در نزدیکی روستای بید است. این سنگ‌نگاره‌ها در مسیر شهر بینالود نزدیک به روستای بید قرار دارد که تصویر حیوانات گوناگونی مثل شتر، شیر، گوزن، بزکوهی و انسان‌های شکارچی در آن نقاشی شده است. در سنگ‌نگاره‌ها نقاشی بز‌کوهی نماد برکت و فراوانی و شیر نر نشان‌دهنده محل زندگی این حیوان در آن منطقه بوده است. سنگ نگاره شتر قدمت چند هزار ساله دارد و از آثار ملی ثبت شده است.

سنگ نگاره شتر
عکس از قدس آنلاین

منطقه ییلاقی طرقبه

از دیگر جاهای دیدنی بینالود، منطقه ییلاقی طرقبه است. این منطقه در حدود 1600 کیلومتر مربع وسعت دارد. طرقبه در جنوب غربی شهر مشهد قرار گرفته و از سمت غرب و شمال توسط بینالود احاطه شده است. این ناحیه خوش آب و هوا به دلیل پوشش گیاهی انبوه و سبز خود، یکی از بهترین مکان های گردشگری بینالود در میان گردشگران می‌باشد. چشمه‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و باغ‌های متعدد جذابیت این منطقه را بیشتر کرده است.

روستای کنگ طرقبه

در میان جاهای دیدنی بینالود، روستای کنگ طرقبه بسیار دیدنی است. کنگ در یک معنی دژ مستحکم و معنای دیگر پرنده‌ای پنجه قوی می‌باشد که در کوهستان‌ها زندگی می‌کند. روستای کنگ در میان کوهستان‌های بینالود قرار گرفته است. این روستا از دوران پیش اسلام برجای مانده و طبیعت روستا بسیار زیباست. روستای کنگ یکی از بهترین نمونه‌های باارزش معماری پلکانی به حساب می‌آید و به ماسوله خراسان شهرت دارد.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بینالود و شاندیز

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در بینالود و شاندیز و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.3/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *