جاهای دیدنی

معرفی جاهای تفریحی و گردشگری بومهن

یکی از شهرهای خوش آب و هوای اطراف تهران، بومهن است. بومهن از لحاظ طبیعت در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی بومهن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

دیدنی‌های بومهن

تهران از تنوع آب و هوایی بالای برخودار است. در تهران، شهرهای بیابانی، نیمه کوهستانی و معتدل می‌توانیم پیدا کنیم. یکی از شهرهای نیمه کوهستانی تهران، بومهن هست. بومهن در فصل‌های پاییز، بهار و تابستان نسبت به تهران هوای مطبوع‌تری دارد.  بومهن که در نزدیکی دماوند قرارگرفته و هوای آن موجب رونق گردشگری در این ناحیه شده است. گردشگران بومهن تبدیل به یکی از نواحی ییلاقی در تهران شده و اغلب جاذبه‌های شهرستان بومهن مربوط به طبیعت بومهن می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای روزهای تعطیل یا آخر هفته، اقدام به اجاره ویلا یا سوئیت در بومهن می‌کنند تا به راحتی به طبیعت و چشم‌اندازهای این شهرستان دسترسی داشته باشند.

دیدنی های بومهن

قلعه تاریخی گلخندان بومهن

یکی از مراکز تاریخی و تفریحی و دیدنی های بومهن، قلعه تاریخی گلخندان بومهن است. این قلعه تاریخی در روستایی گلخندان بومهن قرار گرفته و ساخت آن به قرن ۱۴ هجری قمری باز می‌گردد. برخی کارشناسان تخمین می‌زنند که این قلعه تاریخی در دوران ساسانیان بنا شده است. قلعه گلخندان در محل اتصال دو رودخانه و بر بالای تپه قرار دارد. در حال حاضر ساختمان اصلی بنا به طور کلی نابود شده و تنها دیواره‌های خارجی قلعه برجای مانده است. در صورتی که به دنبال لذت بردن از آثار تاریخی هستید و از عکاسی از این مناظر لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از قلعه تاریخی گلخندان بومهن را از دست ندهید.

قلعه تاریخی گلخندان بومهن

امام زاده قاسم روستای گلخندان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستای گلخندان، امامزاده قاسم است. این امامزاده متعلق به دوران صفویه می‌باشد و در نقطه مرتفع از روستا قرار دارد. سنگ قبرهای اطراف امامزاده نیز متعلق به دوران قاجار بوده و از نقش و نگارهای متعددی برخوردار هستند. نقش‌های روی سنگ قبرها شامل تسبیح، قیچی، شانه و غیره است.

امامزاده سلطان مطهر بومهن

یکی از مراکز مذهبی بسیار پرطرفدار و جاذبه‌های گردشگری بومهن، مقبره امامزاده سلطان مطهر یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) است. این امامزاده در نزدیکی مرکز بومهن قرار دارد. این امامزاده در میان یک محوطه سبز ساخته شده است. محوطه این امامزاده از ناحیه شمال و شرق به خیابان روستا و از نواحی جنوب و غرب به خانه‌های مسکونی بومهن راه دارد. ورودی محوطه امامزاده سلطان مطهر، در قسمت شرقی سایت قرار گرفته است. همچنین در جوار این امامزاده، گورستانی از دوره صفویه تا به حال دیده می‌شود.

امامزاده مطهر بومهن

کتیبه‌های امامزاده مطهر

یکی از بخش‌های جالب امامزاده، کتیبه‌های تاریخی آن است. داخل و خارج بنا کتیبه‌ای وجود ندارد اما در قسمت ضریح یک کتیبه دیده می‌شود که متعلق به قرن 9 هجری است. کتیبه ضریح منبت‌کاری شده و داخل محفظه‌ای شیشه‌ای نگه‌داری می‌شود. در حاشیه بالای ضریح، آیت‌الکرسی به صورت کنده‌کاری همراه با نقوش گل و بته اسلیمی وجود دارد و در بالای ضریح در سه قسمت کتیبه عبارت زیر دیده می‌شود: «امر بعباره هذا الصندوق المزار المتبرک الملک الاعظم جلال الدوله و الدین ملک کیومرث »-«عمل استاد حسین ابن استاد محمد نجار الکردفی تاریخ رجب المرجب سنه سبع و اربعین و ثمانمائه»

باشگاه ورزشی امام رضای بومهن

اگر اهل ورزش و تفریحات این چنینی هستید، در بومهن می‌توانید به سراغ باشگاه ورزشی امام رضا بروید. این باشگاه ورزشی امکانات رفاهی متعددی دارد و امروزه به مهم‌ترین مرکز تفریحی بومهن و اطراف تبدیل شده است.

پارک های بومهن

پارک‌های بومهن

همانطور که گفته شد، بومهن یکی از خوش آب و هواترین شهرهای اطراف تهران است. یکی از زیباترین مناطق در شهر بومهن، پارک‌های شهر است. پارک‌های بومهن از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. از مهم‌ترین پارک‌های شهر می‌توان به بوستان دانشجو، بوستان بهار در خیابان چنار شرقی بومهن، بوستان چنار خیابان لوران، بوستان باغ گردو در جنوب بومهن، بوستان برکت انقلاب، پارک شادی و پارک شقایق نام برد. در برخی از این پارک‌ها امکان چادر زدن و اطراق وجود دارد اما پیش از ورود و برنامه‌ریزی برای چادر زدن اطلاعات کامل کسب کنید.

بومهن و دیدنی های ان

باغ‌های میوه بومهن

بومهن به دلیل آب‌وهوای کوهستانی، باغ‌های میوه بسیاری دارد. باغ‌های میوه بومهن در برخی از قسمت‌های شهر متراکم شده‌اند و فضای بسیار زیبا ایجاد کرده‌اند. باغ‌های میوه بومهن در فصل بهار با شکوفه‌های رنگی، در تابستان با میوه‌های شیرین و آبدار و در پاییز با برگ‌های رنگارنگ به مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری شهر تبدیل شده‌اند. کوچه باغ‌های بومهن مکان مناسبی برای عکاسی و ثبت لحاظ زیباییتان است. از مهم‌ترین میوه‌های تولیدی در بومهن می‌توان به گردو، گیلاس، زردآلو و آلبالو اشاره کرد. در حال حاضر به علت خشکسالی بومهن، تعداد این باغ‌ها رو به کاهش است.

باغ های میوه بومهن

مراکز خرید بومهن

یکی از مفرح‌ترین تفریحات در سفر، خرید کردن است. خرید در مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی تفریحی محبوب در میان گردشگران می‌باشد. به همین منظور مقاصد گردشگری هر ساله بر تعداد این مراکز خرید که مناسب گردشگران باشد، می‌افزایند. از مهم‌ترین مراکز خرید بومهن می‌توان به، مرکز خرید حاج منصور قربانی، مجتمع تجاری الماس و پاساژ دوقلو اشاره کرد. مرکز خرید خسروتاش از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید بومهن محسوب می‌شود. پاساژ حاج منصور قربانی نیز از قدیمی‌ترین پاساژهای رودهن به حساب می‌آید که در میان مردم بومی محبوبیت دارد.

مراکز خرید بومهن

باشگاه سوارکاری شایان شرق

یکی از بهترین تفریحات که می‌توانید در بومهن تجربه کنید، اسب سواری است. باشگاه سواری کاری شایان شرق یکی از بهترین باشگاه‌های اسب‌سواری در اطراف تهران محسوب می‌شود. در این باشگاه، آمزش اسب‌سواری از مبتدی تا حرفه‌ای انجام می‌گردد.

جاهای دیدنی بومهن

سخن نهایی

بومهن یکی از شهرهای ییلاقی استان تهران محسوب می‌شود. بسیاری از پایتخت‌نشینان و شهروندان استان البرز برای گذران اوقات فراغت و آخرهفته به این منطقه سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری بومهن با طبیعت این شهر گره خورده است و در هر فصل از سال گردشگران چشم‌اندازهای متفاوتی را شاهد هستند. علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعت، در این شهرستان جاذبه‌های تاریخی نیز دیده می‌شود که قدمت این شهر را براساس آن‌ها تخمین می‌زنند.

اقامت در بومهن

برای اقامت در بومهن آسان‌ترین راه را انتخاب کنید.

در بومهن، ویلاها و سوئیت‌های متعددی وجود دارد که با کمک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین مانند اتاقک می‌توانید، آن‌ها را اجاره یا رزرو کنید. ویلاها و باغ‌های بومهن برای اقامت می‌توان، انتخاب عالی برای سفرتان باشد.

اقامت خوشی برای شما آرزمندیم.

3.9/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *