شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر

معرفی بوشهر

بوشهر شهری بندری است که در استان بوشهر قرار دارد و مرکز این استان است. بوشهر یکی از بندرهای بزرگ خلیج فارس است و قدمت آن به دوران ساسانیان باز می‌گردد. حماسه مردم دلیر تنگستان در برابر استعمارگران خارجی یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی شهر بوشهر است. آب‌و‌هوای گرم باعث شده است که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به بوشهر باشند. نخلستان‌های وسیع و غذاهای محلی با طعمی تند یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. اگر دوست دارید در نزدیکی این بندر اقامت کنید می‌توانید با اجاره روزانه خانه در گناوه یک محل اقامت مناسب از اتاقک رزرو کنید و از گردش در بندر لذت ببرید. پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان داریم و در ادامه جاهای دیدنی بوشهر را معرفی می‌کنیم. همراهمان باشید.

بوشهر

بندر سیراف یکی از جاهای دیدنی بوشهر

شهر باستانی سیراف یکی از قدیمی‌ترین بندرهای بوشهر در دوران ساسانیان است. خانه‌های این بندر شبیه به خانه‌های ماسوله و به‌صورت پلکانی ساخته شده بود. بندر قدیمی سیراف در زلزله‌ای که در سال ۳۶۷ ه.ق رخ داد تخریب شد و بقایای آن بخشی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بوشهر است که در محلی به نام سیراف قرار دارد. ساکنان این بندر تا قبل از ورود اسلام به ایران یهودی بودند و پس از مسلمان شدنشان نام این بندر را به بندر طاهری تغییر دادند. هم‌اکنون بندر سیراف مکانی دیدنی در شهر بوشهر است اما مانند گذشته از نظر تجاری رونق زیادی ندارد. حوضچه‌های آب باران، دخمه‌های باستانی، آرامگاه سیبویه و عمارت شیخ جبار نصوری از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بندر سیراف‌اند.

بندر سیراف

مسجد جامع بردستان

مسجد جامع بردستان یکی از بناهای تاریخی است که در روستای بردستان، از توابع شهرستان دیر، قرار دارد. قدمت این مسجد به ۱۰ قرن می‌رسند و از جاذبه هایی است که در معرفی شهر بوشهر فراموش نشدنی است. کارشناسان معتقدند که مسجد جامع بردستان یکی از کهن‌ترین بناهای زمان ورود اسلام به ایران است. این مسجد بنایی مستطیل‌ شکل و یک محراب، دو اتاق و یک شبستان دارد و طرح اولیه آن به‌صورت صلیب بود. در قسمت خارجی مسجد یک بادگیر بزرگ قرار دارد تا در روزهای گرم هوای داخل مسجد را خنک کند. نزدیک به مسجد گورستانی تاریخی وجود دارد که روی قبرهای آن با خط کوفی نوشته شده است؛ قدمت این گورستان به قرن چهارم و پنجم هجری می‌رسد.

در سفر به این منطقه چشیدن طعم خوش غذاهای محلی استان بوشهر را فراموش نکنید و از خوردن این غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

مسجد جامع بردستان

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک تنها اثر طبیعی بوشهر است که در اثر فعالیت دریاچه و آبشارهای نمک به وجود آمده است. این منطقه بخشی از کوهستان جاشک، در روستای گنخک می‌باشد و از مهم‌ترین جاهای دیدنی بوشهر به حساب می‌آید. وجود این گنبد نمکی باعث شوری آب رودخانه مند شده است. بنابر تحقیق‌ کارشناسان این گنبد نمکی در دوره اول زمین‌شناسی به وجود آمده است. دریاچه‌، غارها، آبشارها، بلورها و قندیل‌ها، که همه‌شان نمکی‌اند، از جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد گنبد نمکی جاشک‌اند. کوه نمکی جاشک به‌عنوان اثر طبیعی ملی در سال ۱۳۸۸ ثبت شد.

گنبد نمکی جاشک

منطقه حفاظت‌شده نایبند

یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی بوشهر، منطقه حفاظت شده نایبند است. منطقه نایبند در نزدیکی عسلویه قرار دارد و اگر به درستی از آن محافظت نشود، به زودی تنها یک اسم از آن باقی خواهد ماند. نایبند دارای پوشش گیاهی بی‌نظیری مانند درخت انجیرمعابد و درختان است.شمالی‌ترین جنگل درختان حرا در خلیج فارس را که از باارزش‌ترین زیستگاه‌های ساحلی هستند، در نایبند می‌بینید. این منطقه محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها و پرندگان مهاجر می‌باشد. ساحل نایبند جزو سواحل بکر بوشهر است و بسیار مکانی آرام و زیبا برای لذت بردن از دریا می‌باشد.

خانه رئیسعلی دلواری

رئیس‌علی دلواری یکی از دلیران اهل تنگستان بود که به مدت هفت سال رهبری قیام مردمی علیه اشغالگران انگلیسی در بوشهر و تنگستان را بر عهده داشت. خانه او در حال حاضر به موزه تبدیل شده و یکی از دیدنی‌های بوشهر است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. بخشی از خانه متعلق به نگهداری سندهای تاریخی مبارزه‌های رئیس‌علی و اسلحه است و بخش دیگر مربوط به تندیس‌ها، سوگندنامه‌ها و وصیت‌نامه‌ او و یارانش. خانه رئیس‌علی دلواری در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خانه رئیسعلی دلواری

همچینین در صورتی که راهی بوشهر هستید، به شما توصیه می کنیم که از بندر گناوه نیز بازدید کنید. بندر گناوه علاوه بر دارا بودن مناطق تفریحی و تاریخی جذاب، بازارهای جذابی دارد که می توانید تقریبا تمام مایحتاج خود را در آن بازارها بیابید.

ساحل ریشهر بوشهر

یکی از سواحل زیبای بوشهر، ساحل ریشهر است. این ساحل بوشهر دارای مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری می‌باشد. ساحل ریشهر بوشهر در 8 کیلومتر مرکز شهر قرار دارد و با ایستادن بر بالای سکوهای پارک می‌توانید مناظر زیبایی را شاهد باشید. در کنار ساحل ریشهر بوشهر، امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد. همچنین در این ساحل امکانات شنا و آب‌تنی نیز مهیاست.

اجاره خانه در بوشهر برای مسافران و راهنمای اجاره ویلا ساحلی، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در بوشهر برای مسافران یا اجاره ویلا ساحلی در بوشهر، اجاره سوئیت ارزان و اجاره روزانه آپارتمان مبله می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *