شهرها

جاهای دیدنی چادگان | آرامگاه اسطوره شاهنامه

معرفی شهر چادگان

معرفی شهر چادگان
عکس از گوگل

چادگان در استان اصفهان قرار گرفته است و به دلیل نزدیک بودن به زاینده‌رود طبیعتی زیبا و سرسبز دارد. این شهر بر روی ارتفاعات قرار دارد و مثل نگینی سبز‌رنگ در استان اصفهان می‌درخشد. چادگان از شهرهای شناخته شده و مناسب برای گردشگری و طبیعت‌گردی است. این شهر زیبا علاوه‌ بر طبیعت چشم‌نوازش از شهرهای تاریخی است. در کتاب‌های تاریخی قدمت چادگان به دوران هخامنشی نسبت داده شده است. با سفر به چادگان سفر به بهشتِ کویر را تجربه خواهید کرد. کافی است با اجاره سوئیت ارزان در اصفهان از اتاقک محل اقامت باب میلتان را رزرو کنید و با خیال راحت از گردش در اصفهان و چادگان لذت ببرید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/chadegan” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در چادگان کلیک کنید.[/button]

جاذبه گردشگری روستای انالوجه

جاذبه گردشگری روستای انالوجه
عکس از پیج اینستاگرام @analojeh_

روستای انالوجه در دامنه کوه دالانکوه در شهر چادگان قرار دارد. انالوجه به دلیل داشتن آب‌و‌هوای کوهستانی در تابستان بسیار خوش آب‌و‌هواست. طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای معتدل روستای انالوجه را به محل بسیار مناسبی برای گذراندن روزهای گرم تابستان تبدیل کرده است. اهالی روستای انالوجه ترک‌زبان‌اند و اصالتشان شیرازی است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در چادگان و نزدیک به روستای انالوجه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه توریستی خانه معظم الملک

جاذبه توریستی خانه معظم الملک
عکس از گوگل

خانه معظم الملک خانه‌ای زیباست که در دوران قاجار ساخته شده و شناخته‌شده‌ترین جاذبه تاریخی شهر چادگان است. نقاشی و تزئینات داخلی خانه شبیه به خانه‌های اروپایی قرن گذشته است اما معماری بنا متناسب با آب‌و‌هوای منطقه است؛ مثلاً برای جلوگیری از سرمای شدید زمستان‌ جلوی دیوار اتاق‌ها شیشه‌های رنگی نصب کرده‌اند. در حیاط خانه حوض بزرگی قرار دارد که انعکاس نور شیشه‌ها در آب حوض، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

در این میان بازدید از جاذبه های توریستی و تفریحی شهر اصفهان را فراموش نکنید و در سفرتان حسابی خاطره بسازید.

جاذبه تفریحی دهکده زاینده رود

جاذبه توریستی و تفریحی دهکده زاینده رود
عکس از گوگل

در حاشیه زاینده‌‌رود دهکده‌ای تفریحی با هدف گردشگری ساخته شده است و در آن امکانات رفاهی مانند اقامتگاه، رستوران، فضای سبز مخصوص پیک‌نیک و استخر وجود دارد. تماشای ساحل زاینده‌رود، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های گروهی و پیاده‌روی از تجربه‌های به‌یاد‌ماندنی اقامت در دهکده زاینده‌رود هستند.

مشهد کاوه، آرامگاه اسطوره شاهنامه

آرامگاه کاوه آهنگر
عکس از پیچ اینستاگرام @salman_hunter9192

آرامگاه کاوه آهنگر اسطوره شاهنامه، که قیام مردمی علیه ضحاک را رهبری کرد، در روستایی نزدیک به شهر چادگان قرار دارد. این روستا به نام مشهد کاوه یا مشهد آهنگران شناخته می‌شود و آب‌و‌هوای بسیار خوب و دلچسبی دارد. بازدید از مقبره کاوه و گشت‌و‌گذار در روستای کاوه آهنگر خاطره‌ای زیبا از سفر به چادگان را برایتان به جا می‌گذارد.

امکانات رفاهی چادگان

چادگانچادگان اقامت‌گاه و رستوران‌های گوناگونی دارد و مجتمع‌های تفریحی آن با مواردی مانند ماهی‌گیری، غواصی، پینت‌بال، قایق‌رانی، کارتینگ، ماشین شارژی و پل معلق، میزبان خانواده‌ها و مسافران ایرانی هستند. مجموعه تفریحی چادگان با سکوهای نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری ، اسکله برای قایق‌رانی و قایق موتوری، از امکانات رفاهی چادگان به شمار می‌رود. از دیگر امکانات موجود می‌توان احداث رستوران برای پذیرایی میهمانان، ساخت و راه‌اندازی استخری استاندارد برای آقایان و خانم‌ها، ساخت زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ‌پنگ، تله‌کابین و پیست‌های دوچرخه‌سواری، باند فرود هلیکوپتر و پروازهای نمایشی را نام برد. از بهترین و پرآوازه‌ترین مکان‌های تفریحی چادگان می‌توان به دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود اشاره کرد که یکی از پرآوازه‌ترین اقامت‌گاه‌های چادگان و حتا ایران به شمار می‌رود. همان‌طور که بالاتر هم درباره‌اش گفتیم، این دهکده که در ساحل زاینده‌رود قرار دارد، دارای 1488 دستگاه ویلا و آپارتمان است و خدمات تفریحی بسیاری را مانند انواع سالن‌های ورزشی، پارک‌ها، سینماها و همچنین رستوران‌ها برای مهمانان خود ارایه می‌دهد.

چطور به چادگان برویم؟

اگر بخواهید از تهران به اصفهان سفر کنید، می‌توانید از طریق زمینی با ماشین و اتوبوس، و یا از قطار و هواپیما به این شهر زیبا و تاریخی بروید. سپس پس از آن که وارد اصفهان شدید، اگر از این شهر به سمت کوه صفه حرکت کنید و در مسیر ذوب آهن اصفهان قرار بگیرید، پس از کم‌وبیش 120 کیلومتر رانندگی به چادگان خواهید رسید. بزرگ‌راه شماره 62 که اصفهان را به غرب کشور پیوند می‌دهد، مسیر حرکت به سمت چادگان به شمار می‌رود. پس از کم‌وبیش 42 کیلومتر رانندگی در این بزرگ‌راه، به خروجی شهر چادگان می‌رسید، که بعد از آن تقریبا 35 کیلومتر با شهر فاصله دارید. پس از گذر از این مرحله، بالاخره به این شهر زیبا و چشم‌نواز خواهید رسید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.3/5 - (30 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *