جاهای دیدنی

جاهای دیدنی چمستان | از دریاچه الیمالات تا روستای یوش

با نزدیک شدن به ماههای گرم سال، احتمالا شما هم از گرما به ستوه بیایید. سفر به منطقه‌ای که آب و هوای خنک‌تری دارد می‌تواند خستگی را از شما دور کرده و رنگ و بوی دیگری به روزهای داغ تابستانی‌تان بدهد. در این مقاله می‌خواهیم مقصدی را در شمال کشور به شما معرفی کنیم که حتی در گرم‌ترین روزهای سال آب و هوای خنکی دارد، پس با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر مقاله چمستان کجاست؟ را مطالعه کنید.

معرفی چمستان

چمستان نور را می‌توان یکی از شهرهای خاص استان مازندران دانست که طبیعت شورانگیز و بکر آن می‌تواند نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کند. این شهر زیبا در فاصله 15 کیلومتری شهر نور مازندران قرار داشته و دسترسی خوبی برای افراد پایتخت‌نشین دارد. فاصله تهران تا چمستان فقط 180 کیلومتر بوده و مسیری پر از جاذبه‌های طبیعی مانند آمل، آهودشت و الیمستان است. جالب است بدانید جاهای دیدنی چمستان حتی در تابستان هم خنک هستند، بنابراین این شهر یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان است. البته فصل بهار هم جزو بهترین فصل‌های سفر به چمستان است، اما در فصل پاییز و زمستان ممکن است کمی با بارندگی و سرما رو به رو شوید. اگر می‌خواهید چند روزی از روزهای گرم تابستانی خود را به تعطیلات بروید، با ما همراه باشید تا با معرفی جاهای دیدنی چمستان، سفری دلنشین برایتان رقم بزنیم.

معرفی جاهای دیدنی چمستان

جاذبه‌های طبیعی زیادی در چمستان سربرآوردند تا خستگی شما را رفع کنند و دنیایی از تجربه و لذت برایتان به ارمغان آورند. مناطق بکر کوهستانی به علاوه جنگل و دریاچه در کنار هم جمع شدند و چمستان را به مکانی بکر و عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند، البته نزدیکی به دریا هم در این مورد بی تاثیر نیست. کافیست چند دقیقه از وقت گران بهای خود را به این مقاله اختصاص دهید تا به محض رسیدن به این سرزمین زیبا خودتان را به مناطق طبیعی، بکر و دلنشین آن برسانید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در میان جنگلیکی از دیدنی‌های پرآوازه چمستان که در دل جنگل‌های هیرکانی شمال قرار دارد، دریاچه الیمالات است. این دریاچه علاوه بر بکر بودن، تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را دارد، بنابراین می‌توانید در آن اوقات بسیار شیرین و راحتی در کنار خانواده خود بگذرانید. از امکانات تفریحی این دریاچه زیبا می‌توان به قایقرانی و ماهیگیری اشاره کرد. طبیعت بکر و زیبا، دریاچه‌ی رویایی، قایقرانی، ماهیگیری و امکانات رفاهی در کنار هم باعث شدند که مسافران خستگی سفر و کارهای روزمره خود را در این مکان به باد فراموشی بسپارند.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپلبازدید از این جنگل چمستان کمی خطرناک است، زیرا ممکن است دل کندن از آن برایتان بسیار سخت و دشوار باشد! پارک کشپل در مسیر آبگرم لاویج قرار گرفته است. جذابیت‌های آن تمامی ندارد و می‌تواند ساعت‌ها شما را مجذوب خود کند. این جنگل چمستان چشمه‌های فراوانی دارد که باید برای تماشای هرکدام زمانی را اختصاص دهید. درختان سر به فلک کشیده، آلاچیق‌های دلپذیر و امکانات رفاهی پارک کشپل به شما این امکان را می‌دهند که ساعت‌ها در کنار خانواده خود به خوشگذرانی بپردازید و از موهبت‌های الهی لذت ببرید. از جمله درخت‌های این مکان می‌توان به درخت افرا، ممرز، انجلی و توسکا اشاره کرد. مساحت پارک کشپل حدود 21 هکتار است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/chamestan” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در چمستان کلیک کنید.[/button]

 

آب گرم لاویج

استخر آب گرم لاویج این جاذبه طبیعی نیز در مسیر جاده نور و چمستان قرار دارد. کافیست 5 کیلومتر از شهر نور این جاده را پیموده و سپس به جاده فرعی سمت چپ بپیچید تا به آب گرم لاویج برسید. چشمه این آب معدنی در شرق روستای لاویج واقع در میان دره‌ها و دامنه‌های جنگلی البرز قرار گرفته و از دل زمین می‌جوشد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از آب گرم لاویج، حتما از آب آن استفاده کنید، چرا که این آب پر از گوگرد و املاح معدنی بوده و حتی خواص درمانی برای درد مفاصل، بیماری‌های پوستی و استخوان درد دارد. این موضوع باعث شده بسیاری از گردشگران در تمامی فصل‌ها به سمت این روستا سفر کرده و حتی برای مدتی در آن اقامت کنند. در ضمن در این مکان می‌توانید عسل مرغوب نیز پیدا کرده و به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود ببرید. این روستای چمستان دیدنی‌های جذاب دیگری هم دارد که گشت و گذار در آن‌ها به همراه نوشیدن آب از چشمه آن می‌تواند غذایی برای روح و جسمتان باشد.

فیل سنگی لاویج

سخره ای شبیه به بچه فیلاگر از روستای زیبای لاویج بازدید کردید، حتما سری به فیل سنگی هم بزنید. در قسمت مرکزی این روستا، یک قطعه سنگ بسیار جالب و بزرگ وجود دارد که در اثر تغییرات جوی و فرسایش، شبیه به یک فیل به نظر می‌رسد که بر روی زمین نشسته است. کودکتان حتما از دیدن این سنگ جالب به ذوق خواهد آمد.

روستای میرخمند

جنگل ابر روستای میرخمندروستای میرخمند یکی از مناطق ییلاقی در چمستان نور است که تابستان‌های خنکی دارد و مناسب سفر در فصل تابستان است. این روستا از سه طرف توسط کوه‌ها احاطه شده و از یک طرف به دره می‌رسد. چشمه‌های فصلی با آب سرد یکی از جذابیت‌های روستای میرخمند به حساب می‌آیند که مورد علاقه گردشگران زیادی نیز هستند.

جنگل واز چمستان

گل های خودرو زرد در جنگل واز چمستاناگر می‌خواهید از یک منطقه دیدنی و جذاب بازدید کنید که چشم‌های شما را به خود خیره کند، به جنگل واز چمستان بروید. مسیر رسیدن به جنگل واز چمستان کمی سخت است، اما همین موضوع باعث شده این منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند و فقط کسانی که با تمام وجود دوست دارند از آن دیدن کنند سختی‌های مسیر را به جان بخرند. جنگل واز یکی دیگر از جنگل‌های بسیار قدیمی هیرکانی به حساب می‌آید که پر از درختان تنومند بلوط، راش و افرا است. تنوع زیادی از دیگر پوشش‌های گیاهی را می‌توانید در این جنگل زیبا ببینید. اگر می‌خواهید از جنگل واز چمستان دیدن کنید، بهتر است با کسی که ان منطقه را به خوبی می‌شناسد همراه شوید و به کشف شورانگیز ناشناخته‌ها بپردازید.

روستای گزناسرا

خانه های ویلایی روی کوه در روستای گزناسرااین روستای ییلاقی در ارتفاع زیادی قرار گرفته و آب و هوای خنکی دارد، به همین دلیل در فصل زمستان تقریبا خالی از سکنه است، اما برعکس در تابستان افراد زیادی به این منطقه کوچ می‌کنند. اکثر جنگل‌های این روستا بکر و دست نخورده هستند که همین باعث شده بسیاری از طبیعت‌گردان اخیرا شیفته این منطقه شده‌اند و در فصل‌های بهار و تابستان به این منطقه سفر می‌کنند. گزنه گیاهی وحشی بوده و به دلیل داشتن خارهای بسیار ریز روی برگ و ساقه آن که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند، در صورت تماس با پوست آن را می‌سوزانند. این گیاه رویش زیادی در روستای گزناسرا داشته و علت نامگذاری آن نیز همین گیاه است.

مقبره آقا شاه بالو زاهد

مقبره آقا شاه بالو زاهدآقا شاه بالو زاهد مرشد شیخ حسن جوری و از عرفای شهیر اواخر قرن 7 هجری قمری است. او از بزرگان نهضت سربداران در دوره مغولان به حساب می‌آید و مقبره او در 3 کیلومتری شرق چمستان واقع شده است. مقبره آقا شاه بالو گنبدی مخروطی شکلی داشته و کاشی کاری‌های آن بسیار جذاب و زیبا است که از مهم‌ترین آثار تاریخی مازندران شمرده می‌شود.

روستای جوربند

روستای جوربندیکی دیگر از روستاهای جذاب چمستان، روستای جوربند است که آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود. املاح معدنی موجود در چشمه‌های اطراف این روستا برای سلامتی بدن بسیار مفیدند، اما فقط چشمه‌ها نیستند که باعث جذب گردشگران به این روستا می‌شوند، بلکه این منطقه از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی نیز برخوردار بوده و به یک قطب گردشگری تبدیل شده است.

روستای آهودشت چمستان

دشت سریبز منتهی به کوهستان در روستای آهودشتدر مسیر آمل به چمستان و 3 کیلومتری آن، روستایی بزرگ به نام آهودشت وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. زمین‌های شالیزار وسیع، کوه‌های جنگلی و خانه‌های روستایی شکل با شیروانی‌های رنگی از جذابیت‌های این روستا به شمار می‌آیند. درضمن مقبره آقا شاه بالو در این روستا قرار گرفته است.

روستای یوش چمستان

روستای یوش چمستان از آن روستاهای قدیمی به حساب می‌آید که بافت ساختمان‌های آن شبیه به بناهای تاریخی است، بنابراین در این روستای زیبا علاوه بر طبیعت بکر می‌توانید از بافت خانه‌های آن نیز لذت ببرید. جالب است بدانید زادگاه نیما یوشیج، روستای یوش چمستان بوده است، به همین دلیل گردشگرانی که علاقه به شعر و شاعری دارند جذب این روستا می‌شوند.

سخن پایانی

سالانه گردشگران زیادی به سمت چمستان روانه شده و جهت لذت بردن و جلا دادن روح خود، از مکان‌های دیدنی آن بازدید می‌کنند. چمستان که در جنوب شهر نور مازندران قرار گرفته، از مهم‌ترین بخش‌های استان مازندران شناخته می‌شود. منابع طبیعی، چشمه‌های سرشار از مواد معدنی، چشم‌ اندازهای مسحورکننده و جنگل‌های زیبای چمستان، این منطقه را به یکی از دوست داشتنی‌ترین قطب‌های گردشگری تبدیل کرده‌اند. اگر روزهای گرم تابستان شما را خسته کرده‌اند، چند روزی به جاهای دیدنی چمستان بروید و از آب و هوای خنک‌ آن لذت ببرید.

4/5 - (37 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *