شهرها

معرفی جاهای دیدنی و تاریخی دامغان

آشنایی با دیدنی های دامغان

شهر دامغان، یکی از پایتخت‌های سلسله اشکانیان، در استان سمنان قرار دارد. به این دلیل که دامغان در نزدیکی کویر مرکزی قرار گرفته طبیعت سرسبزی ندارد و بیشتر جاذبه‌های آن آثار تاریخی‌اند. سفر به شهرستان دامغان سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که در هر قسمت از آن آثار باستانی کم‌نظیری دیده می‌شود. در ادامه از جاهای دیدنی دامغان و جاذبه های گردشگری دامغان برایتان بیشتر می‌گوییم.

آشنایی با دیدنی های دامغان
عکس از گوگل

آبشار پیر خوشتر

منطقه پیر‌خوشتر در کلاته‌رودبار، از توابع شهرستان دامغان، قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن آب‌و‌هوای مطبوع گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و یکی از زیباترین جاذبه‌های آن آبشار پیر‌خوشتر است. سرچشمه این آبشار در کوهی آهکی قرار دارد و آب بعد از خروج از کوه از ارتفاع ۳ متری به پایین سرازیر می‌شود. گیاهان خودروی زیادی در اطراف این آبشار روییده‌ و طراوت و شادابی محیط را دو‌چندان کرده‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دامغان و نزدیک به آبشار پیر خوشتر در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار پیر خوشتر
عکس از گوگل

مسجد تاریخانه

تاریخانه یکی از قدیمی‌ترین‌ بناهای تاریخی شهر دامغان و جزو اولین مسجد‌های ساخته شده پس از ورود اسلام به ایران است. قدمت این بنا به دوره ساسانیان برمی‌گردد.  تاریخانه در لغت به معنی خانه‌ خداست. معماری این بنا به سبک خراسانی است و در زمان سلجوقیان مناره دیگری با فاصله از گنبد در قسمت دیگری از مسجد ساخته شد. ارتفاع این مناره ۲۶ متر است، ۸۶ پله دارد و روی آن آیه‌های قرآن با خط کوفی حکاکی شده.  مسجد تاریخانه در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مسجد تاریخانه
عکس از گوگل

غار شیربند

غار شیربند یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر دامغان است که بر اثر فرسایش سنگ‌های آهکی به وجود آمده. زمین‌شناسان با بررسی سنگ‌ها و ستون‌های غار قدمت آن را به ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون سال پیش نسبت می‌دهند. اندازه دهانه ورودی این غار کمتر از یک متر است و ورود به آن کمی سخت است اما در قسمت‌هایی از تالار ارتفاع آن به ۳۰ تا ۴۰ متر هم می‌رسد. هوای داخل غار مطبوع و کمی خنک است و در بخش‌هایی میزان اکسیژن کاهش می‌یابد اما باعث بروز مشکل تنفسی نمی‌شود.

غار شیربند
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دامغان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دامغان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام امیدوارم همیشه در کارهایتان موفق باشید ولی این عکس پیرخاشتر دامغان نمی باشد از یه کوه سنگی چشمه جاریست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *