شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری دهگلان در استان کردستان

معرفی جاذبه های گردشگری دهگلان

دهگلان شهری زیبا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کمتر شناخته شده است که در استان کردستان قرار دارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا در حدود ۱۸۵۰ متر است و به همین علت آب‌وهوای بسیار خنکی دارد. رودخانه‌های طهماسبقلی و دهگلان زیبایی طبیعت و محیط این شهر را دو چندان کرده‌اند. فصل بهار که زمان رشد و زیبایی طبیعت است بهترین وقت برای سفر به شهر دهگلان است. در این مطلب از جاذبه های گردشگری دهگلان و جاهای دیدنی دهگلان برایتان می‌گوییم.

دهگلان

کوه شیدا یکی از جاهای دیدنی دهگلان

اهالی دهگلان کوه شیدا را به کوه شیطه و یا شیبا، که به معنی کوه نور است، می‌شناسند. بالای کوه بنایی گنبدی‌شکل وجود دارد که می‌گویند قبر امان‌الله خان والی کردستان است و عده‌ای دیگر این مقبره را به امامزاده شیدای نازار می‌شناسند. این بنا در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. درختان بادام،‌ گون درمنه، گندمیان و مرزه کوهی قسمتی از پوشش گیاهی کوه شیدا را تشکیل داده‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دهگلان و نزدیک به کوه شیدا در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

کوه شیدا

روستای ماچکه علیا

ماچکه علیا روستایی کوچک اما زیبا از توابع شهر دهگلان است. جمعیت این روستا ۳۰۰ نفر است و اهالی خونگرم و مهمان‌نواز آن به دامداری و کشاورزی مشغول‌اند. مقبره زیارتی و تپه باستانی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این روستا به‌شمار می‌آیند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

 

شیطان بازار

منطقه شیطان بازار در دو کیلومتری کوه شیدا در شهر دهگلان قرار دارد. ویژگی این منطقه وجود سنگ‌های آهکی است که در اثر عوامل طبیعی مانند باد و باران به شکل‌های عجیبی مانند انسان و حیوان درآمده‌اند و گردشگران بسیاری برای دیدن سنگ‌های عجیب این منطقه راهی دهگلان می‌شوند.

 

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دهگلان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دهگلان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.7/5 - (15 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

    1. سلام. هیچ چیز بی نقص نیست. ممنون میشیم ما رو در تکمیل این مطلب کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *