شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان دنا

آشنایی با دیدنی های دنا

شهر دنا در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و نام آن برگرفته از رشته‌کوه دنا، بلندترین چین خوردگی رشته‌کوه زاگرس، است. این شهر که در دامنه رشته‌کوه دنا قرار گرفته آب‌و‌هوایی کوهستانی دارد و در بیشتر روزهای پاییز و زمستان پوشیده از برف است.

بهترین زمان برای سفر به شهر دنا روزهای گرم سال‌اند، هنگامی‌که برف‌ها ذوب می‌شوند چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب منطقه را سیراب می‌کنند و طبیعتی سرسبز را به‌ وجود می‌آورند. شهر سی‌سخت یکی از توابع شهرستان دنا است، که به شهر افسانه‌های شاهنامه معروف است، و بخش بزرگی از جاذبه‌های طبیعی شهر دنا در آن قرار دارند. در ادامه از جاذبه های گردشگری دنا و جاهای دیدنی دنا برایتان بیشتر می‌گوییم.

نوشته های مشابه
آشنایی با دیدنی های دنا
عکس از گوگل

چشمه میشی یکی از جاهای دیدنی دنا

چشمه دائمی میشی در پنج کیلومتری شهر سی‌سخت قرار دارد. این چشمه از ارتفاعات کوه دنا سرچشمه می‌گیرد و در دره‌ای طولانی جریان دارد، علاوه‌بر این‌که وظیفه تأمین آب آشامیدنی شهر سی‌سخت را بر عهده دارد در طول مسیرش زمین‌های کشاورزی روستاهای نزدیک به این منطقه را هم آبیاری می‌کند. آب این چشمه بسیار سرد است تا حدی که نمی‌توان برای مدت طولانی دست را در آن نگه داشت. در افسانه‌ها آمده است که کیخسرو، یکی از پادشاهان شاهنامه، در آب این چشمه حمام کرده و در غاری نزدیک به آن استراحت کرده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دنا و نزدیک به چشمه میشی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه میشی یکی از جاهای دیدنی دنا
عکس از سایت sobhezagros.ir

منطقه حفاظت شده دنا

منطقه حفاظت‌شده دنا منطقه‌ای کوهستانی است که در شهر دنا قرار دارد. این منطقه از دره‌هایی عمیق و قله‌هایی مرتفع تشکیل شده  و اختلاف ارتفاع بین بلندترین و پایین‌ترین بخش‌های آن سه‌هزار متر است. این منطقه زیستگاه حیوانات گوناگونی مانند خرس قهوه‌ای، کبک دری، پلنگ، گرگ، عقاب، گربه وحشی و کل است و پوشش گیاهی آن شامل درختان بلوط هزار ساله و بوته‌های ارزن، بن و زالزالک می‌شود. منطقه حفاظت‌شده دنا به‌عنوان یک ذخیره‌گاه زیست‌کره توسط سازمان یونسکو ثبت شده است.

منطقه حفاظت شده دنا
عکس از گوگل

رشته کوه دنا

رشته‌کوه دنا بلندترین چین‌خوردگی رشته‌کوه‌های زاگرس است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر دنا قرار دارد. کوه دنا نزدیک به پنج‌هزار متر ارتفاع دارد و در بین کوهنوردان به آلپ ایران شناخته می‌شود. در این رشته‌کوه ۴۹ قله، که ارتفاع آن‌ها بیشتر از چهارهزار متر است، وجود دارد و بلندترین آن‌ها قله قاش مستان یا بیژن۳ است که در شهر یاسوج قرار گرفته. کوهنوردان و صخره‌نوردان زیادی از سراسر دنیا این منطقه را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
رشته کوه دنا
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دنا

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دنا و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *