شهرها

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری اسفراین

آشنایی با مکان های دیدنی اسفراین

شهر تاریخی اسفراین در همسایگی سبزوار، بجنورد و جغتای است و در استان خراسان شمالی قرار دارد. این شهر جزو اولین شهرهای مسکونی آریایی‌ها است که در زمان ساسانیان از توابع نیشابور بوده. شهرستان اسفراین به دلیل وجود آبشارها، رودها و دریاچه‌های متعدد آب‌وهوای معتدلی دارد و رشته‌کوه‌های آلاداغ بلندترین نقطه این شهرند. سفر به شهر اسفراین تجربه‌ای جدید از سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران خواهد بود. در ادامه از جاذبه های گردشگری اسفراین و مکان های دیدنی اسفراین بیشتر گفته‌ایم.

اسفراین
عکس از ایرنا

پارک ملی ساریگل یکی از جاذبه های گردشگری اسفراین

ساریگل یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های ملی ایران است که در شهر اسفراین قرار دارد. این پارک در گذشته منطقه‌ای حفاظت‌شده به نام جهان‌ شاه بود که پس از سال ۱۳۸۱ نام آن به ساریگل تغییر یافت. وسعت پارک ملی ساریگل در حدود ۷۰۳۷ هکتار است و در سال ۱۳۸۱ بخشی از آن که زیستگاه جانداران و گیاهان متعدد است در فهرست منطقه‌های حفاظت‌شده قرار گرفت. پارک ملی ساریگل شامل قسمت‌های کوهستانی، تپه ماهوری و دشتی می‌شود و رودخانه اردغان و آبشار ایزی در آن جریان دارند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرستان اسفراین و نزدیک به پارک ملی ساریگل در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پارک ملی ساریگل
عکس از حسین شکرانی

شهر باستانی بلقیس

شهر تاریخی بلقیس، با قدمتی در حدود چهار‌هزار سال، نزدیک به شهر اسفراین قرار دارد. این شهر باستانی در گذشته تمدن شهری داشت و محلی مسکونی بود که بر اثر جنگ‌های اقوام گوناگون از بین رفت. خرابه‌هایی که از شهر بلقیس باقی‌ مانده شامل ارگ، خندق و مقبره شیخ آذری است و معروف‌ترین بنای باقی‌مانده آن نارین قلعه است که سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

شهر باستانی بلقیس
عکس از جام جم آنلاین

منطقه میلانو

منطقه نمونه گردشگری میلانو منطقه‌ای ییلاقی است که در شهر اسفراین قرار دارد و از به هم پیوستن چند روستا مانند اردغان، بیدواز، حسن آباد، پرکانلو، سرچشمه و سارکانلو تشکیل شده است. این روستاها در مسیر رود بیدواز قرار دارند و وجود باغ‌های میوه زیبایی محیط را بیشتره کرده است. کوه‌های شاه‌ جهان، چشمه‌های متعدد، غار انوشیروان، غار سنجد چشمه و منطقه تفریحی چمن از جاذبه‌های گردشگری این منطقه‌اند.

منطقه میلانو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر اسفراین

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در اسفراین و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.8/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *