شهرها

جاذبه های گردشگری شهرستان استهبان

استهبان کجاست؟ معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان استهبان

شهرستان استهبان در استان فارس قرار دارد و در طول زمان نام آن تغییرات زیادی داشته؛ اصطخری، اصطهجان و اصطهبانات از نام‌های این شهر تاریخی‌اند و اکنون مردم آن را با نام صابونات نیز می‌شناسند. از آبشارهای متعدد می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان استهبان یاد کرد. سفر به شهر استهبان سفری بی‌نظیر به مکان‌های تاریخی و طبیعی و آشنایی بیشتر با تمدن ایران است.

جاذبه های گردشگری شهرستان استهبان
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری پارک جنگلی استهبان

پارک جنگلی استهبان در دامنه کوه تودج قرار دارد و پوشش گیاهی آن منظره زیبایی را به وجود آورده است. درختان انجیر، بادام، انگور و پسته زینت‌بخش جنگل‌ استهبان‌اند. بالای ارتفاعات این جنگل چشمه آبی قرار دارد که بعد از خارج شدن از دل زمین لطافت بیشتری به جنگل می‌بخشد. این پارک مکان بسیار مناسبی برای تفریح گردشگران است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در استهبان و نزدیک به پارک جنگلی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پارک جنگلی استهبان
عکس از گوگل

جاذبه توریستی غار گبر شهرستان استهبان

غار تاریخی و طبیعی گبر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان استهبان است. جنس دیوار داخلی غار آهکی است و قندیل‌های زیبایی طی گذشت زمان در آن به وجود آمده است. دهانه غار فقط از فاصله چند متری مشخص است و به همین دلیل در گذشته‌های دور زرتشتیان از این مکان به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند. در انتهای غار کوزه‌ای قدیمی وجود دارد که به دلیل رسوب آهک به بدنه‌اش، شبیه به کوزه‌های آهکی شده است. طبق بررسی‌های انجام شده این کوزه متعلق به دوران ساسانی یا هخامنشی است و برای ذخیره آب آشامیدنی از آن استفاده می‌کردند. آبشار استهبان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است.

 غار گبر شهرستان استهبان
عکس از گوگل

جاذبه توریستی و تفریحی باغ جوزا

تفرجگاه جوزا مکانی آرامش‌بخش با طبیعتی مثال‌زدنی است که در نزدیکی شهر استهبان قرار دارد. باغ جوزا محلی دنج، آرام و مناسب برای استراحت و اقامتی کوتاه در دل طبیعت است. ثبت خاطرات در باغی پوشیده از درختان گردو و بادام دلچسب و فراموش‌نشدنی است.

شمس اصطهباناتی، شاعر و روحانی اهل استهبان، در وصف باغ جوزا این بیت را سروده است:

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

باغ جوزا و نسیم خرداد                مرده را زنده کند در مرداد

باغ جوزا
عکس از گوگل

جاذبه تاریخی آتشکده ماه فرخان

در دوران ساسانی آتشکده‌های زیادی ساخته شده که یکی از آن‌ها چهارطاقی ماه فرخان است که در روستای رونیز، از توابع شهر استهبان، قرار دارد. این بنای تاریخی که به نام آتشکده بهرام نیز شناخته می‌شود برای مردم و پادشاهان ساسانی قابل احترام بود؛ مردم روستا در گذشته باور داشتند که آرامگاه مادر اردشیر در این مکان قرار دارد. در ساخت این آتشکده از مصالحی مانند ساروج و گچ استفاده شده است.

آتشکده ماه فرخان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر استهبان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در استهبان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.8/5 - (241 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *