شهرها

مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی فسا

معرفی شهر فسا

شهر تاریخی فسا، در استان فارس، منطقه‌ای کوهستانی است و بیشتر روستاهای آن در ارتفاعات قرار گرفته‌اند. این شهر در زمان پیشدادیان و کیانیان بنا شده است و نام آن در زمان هخامنشیان پسا یا پسه بود که بعد از حمله عرب‌ها به ایران به فسا تغییر کرد. اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی است و از نظر تولید گندم در ایران رتبه اول را دارد. همچنین به دلیل آب‌و‌هوای گرم نخلستان‌های زیادی در آن دیده می‌شود. سفر به شهر فسا و بازدید از مکان‌های تاریخی آن خالی از لطف نیست.

معرفی شهر فسا
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری رصدخانه فسا

علاقه به نجوم و رصد آسمان از دیرباز برای بسیاری از مردم جذابیت داشته است. رصدخانه فسا مکان مناسبی برای مشاهده آسمان و عظمت خلقت آن است و آسمان فسا یکی از بهترین نقطه‌ها برای رصد کهکشان راه‌ شیری و ستارگان. به همین منظور رصدخانه شهرداری شهر فسا امکان رصد را برای همه مردم فراهم کرده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در فسا و نزدیک به رصدخانه آن نام این شهر را در صفحه اصلی سایت ما جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری رصدخانه فسا
عکس از سایت BLOG.SAFARME.COM

جاذبه توریستی تل ضحاک

در نزدیکی شهر فسا تپه‌ای وجود دارد که طبیعت عامل به‌ وجود آمدن آن نیست. عده‌ای از محققین معتقدند که تل ضحاک بر اثر تخریب آثار خشت‌ و گلی به وجود آمده است. به دلیل اهمیت تل ضحاک باستان‌شناسان بر روی این تپه تحقیقات مختلفی انجام دادند و اشیاء و آثار تاریخی زیادی در آن پیدا کردند.

جاذبه توریستی تل ضحاک
عکس از ایلنا

جاذبه توریستی و تفریحی آتشکده قمپ

در نزدیکی فسا آتشکده‌ای قرار دارد که متعلق به دوران ساسانی است. در حوالی آتشکده برکه‌ای قدیمی قرار د دارد که به زبان محلی به آن قمپ می‌گویند. بنای سنگی آتشکده در کنار برکه نمای زیبایی را به وجود آورده است. مورخین «پارس»، پسر تهمورث، را سازنده این بنا می‌دانند. در حال حاضر سقف این آتشکده تخریب شده اما بقیه بنا که از جنس سنگ است باقی مانده است.

جاذبه توریستی و تفریحی آتشکده قمپ
عکس از پیج اینستاگرام nasim.alebrahim

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر فسا

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در فسا و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *