جاهای دیدنی

جاهای دیدنی فریدون کنار | سفر به شهر ساحل و جنگل

کنار خط ساحل شمال که برویم، بین محمودآباد و بابلسر به یکی دیگر از قشنگ‌ترین شهرهای ساحلی شمال یعنی فریدون کنار می‌رسیم. شهری که به ساحل زیبایش، هوای همیشه بارانی و برنج‌های خوش عطر و طعمش معروف است. فریدون‌کنار همه آنچه ما از سفر به شمال می‌خواهیم یعنی دریا، جنگل، آسمان ابری و هوای دل‌چسب را دارد. پس بیایید قبل از سفر به این شهر، با جاهای دیدنی فریدون کنار آشنا شویم. با این فهرست خیالمان راحت است که در سفر به فریدون کنار، هیچ جای دیدنی را از قلم نینداختیم.

فریدون کنار کجاست؟

فریدون‌کنار با نام قدیمی فری‌کنار از شهرهای ساحلی و زیبای استان مازندران است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط جَوی یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های درنای سیبری در ایران و جهان است. قدمت این شهر به صدها سال پیش از میلاد مسیح باز‌ می‌گردد. وجود شهرک‌های ساحلی و ده‌ها کیلومتر ساحل ماسه‌ای جزئی از دلایل سفر به شهر فریدون‌کنار است. فریدون‌کنار علاوه بر اینکه زیستگاه درنای سیبری است، به داشتن ماهی‌های خاویاری نیز معروف است.

برای آشنایی بیشتر مقاله فریدون کنار کجاست؟ را مطالعه کنید.

باغ پرندگان، اولین باغ پرندگان در شمال کشور

تعدادی پرنده در یک محوطه بسته و حوضی در وسط محوطه
باغ پرندگان فریدون‌کنار در پارک لاله این شهر قرار دارد.

یکی از جاهای دیدنی فریدون کنار، باغ پرندگان این شهر است. باغ پرندگان فریدون‌کنار در پارک لاله این شهر قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این باغ شاهد گونه‌های متفاوت پرندگان باشند. خوتکا، پلیکان، غاز وحشی، مرغابی‌ هوایی و مرغ وحشی از پرندگان این باغ هستند. باغ پرندگان در نزدیکی ساحل فریدون‌کنار بنا شده است. یکی از دلایل جذابیت باغ پرندگان فریدون کنار این است که پرندگان در قفس نگهداری نمی‌شوند.

آدرس باغ پرندگان: مازندران، فریدون‌کنار، پارک لاله، باغ پرندگان

شما می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در فریدون‌کنار و نزدیک به باغ پرندگان به سایت اتاقک مراجعه کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید. ضمنا برای اجاره ویلا شمال نیز می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید. 

تالاب فریدون کنار، صحنه نمایش درنای سیبری

دو قوی سفید که یکی از آنها بالهای زیبای خود باز کرده
یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فریدون کنار، تالاب بین المللی این شهر است.

تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار که به آن دامگاه هم می‌گویند، با وسعتی بیش از ۵۴۰۰ هکتار، در زمستان‌ها میزبان پرنده‌ای نادر به‌ نام درنای سیبری است. این تالاب که به علت حضور درنا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فریدون کنار است، هرساله گردشگران زیادی به‌سوی خود جذب می‌کند.

حضور درناهای این تالاب، فریدون‌کنار را به یک شهر پربازدید تبدیل کرده است. در این تالاب پرندگان زیبا و متفاوتی مانند چنگر، غاز وحشی، پلیکان، قره‌غاز، عقاب دریایی، عقاب شاهی، حواصیل و ماهی‌هایی مانند لای ماهی، سیاه ماهی و … در کنار پستاندارانی مانند راسو، شغال و دیگر جانوران زندگی می‌کنند.

آدرس تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار: مازندران، فریدون‌کنار، تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار

اجاره ویلا فریدونکنار کاملا بهداشتی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بازار ماهی‌ فروشان، هم فال و هم تماشا

تعدادی پرنده در یک محوطه بسته و حوضی در وسط محوطه
قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار ماهی‌فروشان در فریدون کنار است.

شاید در میان جاهای دیدنی فریدون کنار، بازار ماهی‌فروشان قدیمی‌ترین جاذبه باشد. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار ماهی‌فروشان در بین شهرهای شمالی در فریدون‌کنار قرار دارد و همه‌روزه صیادان صید خود را در این بازار قدیمی به‌ فروش می‌رسانند. برای خرید ماهی تازه دریای خزر بهترین مکان بازار بزرگ این شهر است. انواع و اقسام ماهی‌ها مانند کولی، کفال، سوف و ازون برون را می‌توان در این بازار پیدا کرد. گشت‌وگذار در این بازار یعنی تماشای یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی که باعث شده است نامش در فهرست جاهای دیدنی فریدون کنار قرار بگیرد.

آدرس بازار ماهی‌فروشان: مازندران، فریدون‌کنار، میدان ماهی، جاده شهید نامجو، بازار ماهی‌فروشان

ساحل فریدون کنار، یکی از محبوب‌ترین سواحل ماسه‌ای شمال

ساحل فریدون‌کنار جزو ساحل‌های ماسه‌ای شمال کشور و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فریدون کنار است. این ساحل مقصد مشترک همه مسافران به فریدون‌کنار است که از نقاط مختلف به این ساحل سر می‌زنند.

ساحل فریدون‌کنار امکانات متنوعی ازجمله پلاژهای آقایان و بانوان برای شنا، کافه، رستوران و انواع تفریحات دریایی مثل جت اسکی، قایق‌سواری و … دارد. در ساحل فریدون‌کنار به دلیل شیب ملایم کف دریا، عمق آب تا فاصله زیادی از ساحل تغییر چندانی نمی‌کند و شما می‌توانید به‌راحتی به شنا و تفریح بپردازید. با این حال همیشه موقع شنا در دریا مراقب باشید، به‌خصوص اگر کودک همراه شماست.

آدرس ساحل فریدون‌کنار: مازندران، فریدون‌کنار، ساحل فریدون‌کنار

بندر فریدون کنار، قطب اقتصادی فریدون‌کنار

یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدون کنار بندر این شهر است. بندر فریدون‌کنار مثل سایر بندرهای ایران، یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد و بستر مهم ماهیگیری در این شهر است. بندر فریدون‌کنار اولین بندر خصوصی ایران است که در سال 1381 و بعد از تکمیل موج‌شکن‌ها و اسکله‌ها ساخته شد. این بندر یکی از مسیرهای آبی شمال کشور برای صادرات و واردات با کشورهای همسایه است. تماشای کشتی گرفتن پهلوها و اسکله این بندر، یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها برای طرفداران دریانوردی است.

آدرس بندر فریدون‌کنار: مازندران، فریدون‌کنار، بندر فریدون‌کنار

پل فلزی فریدون کنار، اولین پل ماشین‌رو کشور

یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدون کنار، پل فلزی این شهر است که بر عرض رودخانه فریدون‌کنار ساخته شده است. این پل یک جاذبه تاریخی هم محسوب می‌شود، چراکه در سال 1313 و به دستور رضاخان احداث شده است. معماری و هنر مهندسی که در ساخت این پل 80 متری به کاررفته، آن را به یکی از جاهای دیدنی فریدون کنار تبدیل کرده است که ظاهری زیبا به شهر داده است. پل فلزی فریدون‌کنار را مهندسانی سوئدی و آلمانی طراحی کردند و در سال 1386، نام این پل به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

آدرس پل فلزی فریدون‌کنار: مازندران، فریدون‌کنار، رودخانه فریدون‌کنار، پل فلزی فریدون‌کنار

اجاره ویلا فریدونکنار کاملا بهداشتی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پارک جنگلی سوته، بکر و تماشایی

پارک جنگلی سوته یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدون کنار است. این پارک جنگلی در انتهای جاده‌ای که از میان شالیزارها می‌گذرد وجود دارد. پارک جنگلی سوته امکانات رفاهی و تفریحی خاصی ندارد ولی آنچه باعث محبوبیتش شده است، فضای بکر و تماشای شالیزارها در مسیر رسیدن به جنگل سوته است.

آدرس پارک جنگلی سوته: مازندران، فریدون‌کنار، جاده فریدون‌کنار به آمل یا کنارگذر فریدون‌کنار، پارک جنگلی سوته

شالیزارهای فریدون کنار، تماشای سبزی بی‌کران

خاک حاصلخیز و بارندگی‌های زیاد در فریدون‌کنار، باعث شده است که این منطقه بستر فوق‌العاده‌ای برای کاشت برنج داشته باشد. به همین خاطر در فریدون‌کنار شالیزارهای زیادی وجود دارد که تماشای آن‌ها به یکی از دل‌نشین‌ترین جاهای دیدنی فریدون کنار تبدیل شده است. شالیزارها برای ما ایرانی‌ها که برنج نقش مهمی در زندگی‌مان دارد، یک منطقه مهم به‌حساب می‌آیند. برنجی که کاشت و برداشت آن کار راحتی نیست و زنان و مردان با تلاش زیاد این دانه خوشمزه را به دست مردم می‌رسانند.

اگر می‌خواهید از عطر برنج سرمست شوید پس برنامه سفر به فریدون‌کنار را برای اواخر تابستان بچینید.

شالیزارهای فریدون‌کنار در یک منطقه ثابت نیستند، به همین خاطر نمی‌توان برای آن‌ها آدرس داد. ولی شما حتماً در سفرتان به فریدون‌کنار، اگر کمی کنجکاو باشید و با دقت به اطرافتان نگاه کنید، آن‌ها را پیدا می‌کنید.

 پارک جنگلی زاهد کلا، بهشت جنگل نوردان

پارک جنگلی زاهد کلا یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدون کنار است که قابلیت زیادی برای دل ربایی از عشاق طبیعت و جنگل نوردی دارد. پارک جنگلی زاهد کلا در روستایی به همین نام در قرار دارد و 60 هکتار از آن در تصاحب جنگل‌هاست. این پارک جنگلی جان می‌دهد برای کمپ، پیک‌نیک، گردش و … به‌خصوص که رودخانه‌ای هم در دل آن جریان دارد. البته که حواستان باشد مراقب محیط‌زیست و طبیعت این پارک جنگلی باشید.

آدرس پارک جنگلی زاهد کلا: مازندران، فریدون‌کنار، روستای زاهد کلا، پارک جنگلی زاهد کلا

پارک ساحلی لاله، تلفیق طبیعت و دریا

پارک ساحلی لاله یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فریدون کنار است. این پارک ساحلی همان‌جایی است که می‌توانید سبزی طبیعت را به آبی دریا گره بزنید. گشت‌وگذار در این پارک ساحلی آن‌هم با وجود امکانات رفاهی مختلف باعث شده است که پارک لاله فریدون‌کنار به یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در این شهر تبدیل شود.

آدرس پارک ساحلی لاله: مازندران، فریدون‌کنار، انتهای بلوار بسیج، پارک ساحلی لاله

اماکن مذهبی فریدون کنار، فرصتی برای جلای روح

خیلی از افراد مذهبی دوست دارند در سفر به شهرهای دیگر، به اماکن مذهبی آنجا بروند و به‌اصطلاح خودشان را سبک کنند. اگر شما هم دوست دارید در سفر به فریدون‌کنار از اماکن مذهبی این شهر که بیشتر آن‌ها قدمت تاریخی هم دارند دیدن کنید، فهرست زیر را به خاطر داشته باشید:

  • امامزاده قاسم
  • امامزاده ادریس
  • امام‌زاده حیدر کلا
  • امام‌زاده سید محمد
  • آرامستان قدیمی

سخن آخر

در این مقاله به سراغ جاهای دیدنی فریدون کنار رفتیم. در ساحل ماسه‌ای فریدون‌کنار مجسمه‌های شنی ساختیم، آب‌تنی کردیم و بعد به بازار ماهی‌فروشان رفتیم تا ماهی‌های تازه بخریم و آن‌ها را در اقامتگاهی که از اتاقک اجاره کرده بودیم، درست کنیم. جایزه ما بعد از تفریح و بازدید از جاهای دیدنی فریدون کنار،. یک سبزی‌پلو با ماهی با ماست و سیر فراوان بود.

جاهای دیدنی فریدون کنار کدامند؟

بندر فریدون‌کنار، سواحل، شالیزارها، باغ پرندگان، پل فلزی، پارک جنگلی زاهد کلا، پارک جنگلی سوته، تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار و بازار ماهی‌فروشان از معروف‌ترین جاهای دیدنی فریدون‌کنار است.

باغ پرندگان فریدون کنار کجاست؟

باغ پرندگان فریدون‌کنار در پارک ساحلی لاله در انتهای بلوار بسیج این شهر است.

بازار فریدون کنار کجاست؟

بازار ماهی‌فروشان فریدون‌کنار در میدان ماهی و جاده شهید نامجو قرار دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *