شهرها

معرفی جاهای گردشگری شهرستان گرماب

معرفی جاهای دیدنی گرماب

شهر گرماب شهری کوهپایه‌ای است که در استان زنجان قرار دارد. رودخانه شورچایی یکی از اصلی‌ترین رودخانه‌های شهرستان گرماب است که از قسمت شرقی آن عبور و به سمت قزل‌اوزن حرکت می‌کند. از گذشته‌های دور تا کنون ساکنان گرماب به کشاورزی مشغول بوده‌اند  و گندم دیمی یکی از مهم‌ترین محصول‌های کشاورزی این شهر است. سفر به شهر گرماب و آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و منحصر‌به‌فرد این شهر تجربه‌ای جدید از طبیعت‌گردی خواهد بود. در ادامه از جاهای دیدنی گرماب و جاذبه های گردشگری گرماب بیشتر می‌گوییم.

معرفی جاهای دیدنی گرماب
عکس از گوگل

چشمه بالخلی بلاغی یکی از جاذبه های گردشگری گرماب

چشمه بالخلی بلاغی یک از جاذبه‌های طبیعی شهرستان گرماب است که در انتهای رشته‌کوه ساقیزلو قرار گرفته. به این دلیل که از زمان قدیم در این چشمه ماهی وجود داشته است، آن را به نام چشمه ماهی هم می‌شناسند. آب این چشمه در حوضچه‌ای به مساحت یک هکتار جمع می‌شود و سپس برای آبیاری زمین‌های کشاورزی اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نزدیکی چشمه محوطه‌سازی مناسبی برای گردشگران انجام شده و امکاناتی مانند هتل، اقامتگاه، رستوران، آلاچیق، شهربازی و سرویس‌های بهداشتی فراهم شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گرماب و نزدیک به چشمه بالخلی بلاغی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه بالخلی بلاغی در گرماب
عکس از گوگل

آسیاب های آبی گرماب

آسیاب‌های آبی یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر گرماب‌اند که در منطقه «عکس ارم» و قسمت‌ شمالی این شهر قرار دارند. در سال‌های نه چندان دور تأمین آرد مورد نیاز ساکنان منطقه‌های گروس، مهربان و خمسه برعهده این آسیاب‌ها بود. در حال حاضر قسمت‌هایی از این آسیاب‌های آبی تخریب شدند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

غار کتله خور

غارها از شگرف‌ترین جاذبه‌های طبیعت‌اند مخصوصاً اگر ویژگی خاصی از نظر عمق، وسعت، اجزاء تشکیل‌دهنده و یا قدمت داشته باشند. در ایران نیز غارهایی قدیمی با ویژگی‌هایی منحصر‌به‌فرد وجود دارد که یکی از آن‌ها غار کتله‌‌خور در شهر گرماب است؛ این غار یکی از بزرگ‌ترین غارهای خشکی جهان به‌ شمار می‌آید. از عمر این غار نزدیک به صدوبیست میلیون سال می‌گذرد و شکل‌گیری آن متعلق به دوران ژوراسیک است. دیواره‌ها و قندیل‌های داخل این غار آهکی‌اند و به دلیل بالا بودن درصد خلوص آهک بلورهای آن شفاف‌تر از بلور‌های غار علیصدر‌ند.

این غار شامل هفت طبقه است که تا کنون فقط سه طبقه از آن توسط کارشناسان کشف و بررسی شده‌اند. عده‌ای از کارشناسان معتقدند که این غار به غار علیصدر در استان همدان متصل می‌شود. وسعت، قدمت، جاذبه‌های طبیعی مثل بلورها و قندیل‌ها و همچنین قسمت‌های ورزشی و تفریحی داخل غار کتله‌خور باعث شده‌ است که گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این غار به شهر گرماب سفر کنند.

غار کتله خور
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گرماب

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گرماب و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.6/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *