شهرها

آشنایی با جاهای گردشگری گرمسار

معرفی جاهای دیدنی گرمسار

گرمسار یکی از شهرهای دیدنی و کویری ایران است که در استان سمنان قرار دارد. به دلیل این که سمنان در کنار کویر قرار گرفته و نسبت به شهرهای هم‌جوار خود ارتفاع کمتری دارد، در زمان اشکانیان آن را به نام خواران می‌شناختند. سفر به شهر گرمسار فرصت مناسبی برای آشنایی با آداب‌و‌رسوم و فرهنگ غنی ساکنان این دیار است. در این مطلب از جاهای دیدنی گرمسار و جاذبه های گردشگری گرمسار برایتان بیشتر می‌گوییم.

گرمسار
عکس از گوگل

مجموعه سیاهکوه یکی از جاذبه های گردشگری گرمسار

مجموعه تاریخی سیاهکوه، در پارک ملی کویر، یکی از آثار ارزشمند تاریخی است که در شهرستان گرمسار قرار دارد. این مجموعه از کاخ‌های عین‌الرشید، شاه عباس و حرم‌سرا تشکیل شده که بومی‌ها آن را به نام قصر می‌شناسند. مهم‌ترین بنای این مجموعه قصر شاه عباس است که جلوه‌گر شکوه معماری ایرانی است. دسترسی به این منطقه از راه قدیمی اصفهان، کاشان و خراسان امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گرمسار و نزدیک به مجموعه سیاهکوه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

مجموعه سیاهکوه
عکس از گوگل

معدن نمک

در شهر گرمسار ۲۷ معدن نمک وجود دارد که بخش زیادی از نمک مصرفی ایران را تأمین می‌کنند. معدن کوهدشت به دلیل ایجاد تونل‌های نمکی و یک غار نمکی دست‌کند به یکی از معرو‌ف‌ترین جاذبه‌های این شهر تبدیل شده است. نمای بیرونی این منطقه شبیه به کوه است که با استخراج نمک داخل آن یک غار ایجاد شده. در دهانه این غار سنگ‌ نمک‌هایی به رنگ تیره دیده می‌شود و هرچه پیشروی در طول غار بیشتر شود رنگ سنگ‌های نمک روشن‌تر می‌شود. داخل غار ستون‌هایی از جنس نمک به طول ۱۲ متر وجود دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

معدن نمک
عکس از گوگل

بنه کوه

بنه‌ کوه منطقه‌ای است که در پنج کیلومتری شمال شهر گرمسار قرار دارد و به دلیل عبور حبله‌رود و آب‌و‌هوای مطبوع به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شده است. درختان گوجه‌سبز، انجیر و بوته‌های ریواس درخت‌هایی‌اند که در منطقه بنه کوه دیده می‌شوند که علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی آثار تاریخی متعددی مانند قلعه گبری، قلعه استوناوند و ریگ تپه نیز در آن وجود دارد.

بنه کوه
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گرمسار

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گرمسار و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.4/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *