شهرها

معرفی جاذبه های دیدنی قلعه گنج

قلعه گنج کجاست؟ جاهای دیدنی قلعه گنج

قلعه گنج در جنوب استان کرمان قرار دارد. اطلاعات دقیقی از زمان پیدایش این شهر در دسترس نیست اما آثار کشف شده در آن خبر از قدمتی چند هزار ساله می‌دهند. آب‌و‌هوای این شهر گرم‌و‌خشک و بیابانی است و بارش باران در این ناحیه بسیار کم است، به‌طوری که باعث خشک شدن بسیاری از رودها و قنات‌های این شهر شده. در گذشته این شهر به کلات گنج مشهور بود و بعضی از طایفه‌های آن به کلات گنجی معروف‌اند. سفر به شهر قلعه گنج و اقامت در تنها هتل کپری ایران، که در این شهر قرار دارد، تجربه متفاوتی از سکونت در منطقه کویری به شما هدیه می‌دهد. در این مطلب از جاذبه های گردشگری قلعه گنج و جاهای دیدنی قلعه گنج برایتان بیشتر می گوییم.

قلعه گنج
عکس از گوگل

آب گرم مرتفع علی یکی از جاهای دیدنی قلعه گنج

در نزدیکی روستای چاه نوروز، از توابع شهر گنج، چشمه آب گرمی قرار دارد که گردشگران بسیاری را به سمت روستا می‌کشاند. آب این چشمه قلیایی است و ۲۹ درجه سانتی‌گراد حرارت دارد. طبق گفته بعضی از مردم آب این چشمه خاصیت درمانی دارد اما بیشتر برای آبیاری زمین‌های کشاورزی روستای چاه نوروز استفاده می‌شود. دسترسی به این چشمه از طریق جاده قلعه گنج به منوجان امکان پذیر است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در قلعه گنج و نزدیک به چشمه آب گرم مرتفع علی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

منطقه حفاظت شده مارز

منطقه حفاظت‌شده مارز در حوزه آبریز جازموریان قرار دارد و آب‌و‌هوای آن در بعضی از روزها معتدل است. در فصل‌های پاییز و زمستان این منطقه محل مهاجرت هوبره‌هاست و حیوانات دیگری مانند خرس آسیایی، سبزقبای هندی و خدنگ در آن زندگی می‌کنند. پوشش گیاهی این منطقه را درختچه‌های گرمسیری مانند گز وحشی، انجیر و زیتون تشکیل می‌دهند. تپه کلات مالک، زیارتگاه حضرت ابوالفضل (ع)، سنگ‌نوشته‌های تخت شاهو و قبرستان‌های قدیمی متعلق به دوران پیش از اسلام از مکان‌های دیدنی این منطقه حفاظت‌شده‌اند.

منطقه حفاظت شده مارز
عکس از گوگل

روستای صولان

روستای صولان، در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قلعه گنج، نزدیک به تالاب جازموریان، قرار گرفته است و آب‌و‌هوایی گرم‌و‌خشک دارد. به دلیل کم‌آبی ساکنان این روستا به کشاورزی و کشت محصول‌های گرمسیری مانند خرما، گندم، جو، حنا، کنجد و تنباکو می‌پردازند.روستاهای توریگ یک، توریگ دو، توریگ سه، جنگل‌آباد و پیرکرکان نزدیک به این روستا قرار دارند و همگی از روستاهای بخش صولان‌اند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر قلعه گنج

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در قلعه گنج و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *