شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی شهرستان قروه

معرفی جاذبه های دیدنی قروه کردستان

در این مطلب از جاهای دیدنی قروه و جاذبه های گردشگری قروه برایتان گفته ایم. شهر قروه در استان کردستان قرار دارد. این روستا تاریخی کهن دارد  و آثار باستانی به‌ جا مانده از دوره‌های مختلف در این شهر خبر از قدمت طولانی آن می‌دهد. قروه در دشتی بزرگ قرار گرفته و به دلیل ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا زمستان‌هایی سرد همراه با بارش برف فراوان و تابستا‌‌ن‌های خنکی دارد. روزهای شروع فصل بهار و عید نوروز از بهترین زمان‌ها برای سفر به شهرستان قروه است. آب‌و‌هوای دلچسب قروه در تابستان‌ها نیز گردشگران زیادی را روانه این شهر زیبا می‌کند.

قروه کردستان
عکس از گوگل

آبشار سنگین آباد یکی از جاذبه های گردشگری قروه

آبشار قلوز یا سنگین آباد در روستای سنگین آباد، از توابع شهرستان قروه، قرار دارد. این آبشار از بالای سه قله کوه قلوز سرازیر می‌شود. قلوز در زبان محلی به معنی صعب العبور است و راه رسیده به قله‌های قلوز سخت و دشوار است. آبشار قلوز در زمستان‌ها کامل یخ می‌زند و مکانی مناسب برای یخ‌نوردی است. منظره قند‌یل‌های عظیم‌الجثه در این منطقه زیبا و حیرت‌انگیز است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در قروه و نزدیک به آبشار سنگین آباد در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار سنگین آباد
عکس از گوگل

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان

منطقه حفاظت‌شده بدر و پریشان در ۱۲ کیلومتری شهر قروه قرار گرفته است و مساحتی نزدیک به ۴۳۰۰۰ هکتار دارد. این منطقه را کوه‌های مرتفع، تپه  ماهورهای متعدد، چشمه‌های آب، دره‌های کم‌عمق و صخره‌ها تشکیل داده‌اند. به‌واسطه چشمه‌های همیشه جوشان، منطقه بدر و پریشان طبیعتی سرسبز دارد. پوشش گیاهی مطلوب باعث شده است که این منطقه شکار ممنوع به زیستگاه مناسبی برای کل و بز تبدیل شود.

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان
عکس از گوگل

چشمه معدنی دنگز

چشمه آب معدنی دنگز در روستای باباگرگر قرار دارد و از شناخته شده ترین چشمه‌های استان کردستان است. این چشمه از عمق زمین می‌جوشد و به استخری عمیق و دایره‌ای شکل با مساحتی در حدود ۲۰۰ متر می‌ریزد. آب چشمه به دلیل وجود گوگرد نارنجی‌ رنگ است و گاهی به رنگ زرد یا لیمویی تغییر می‌کند و بو و طعم خاصی دارد. گردشگران و ساکنان برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی و گوارشی از آب این چشمه استفاده می‌کنند.

 

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر قروه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در قروه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.7/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. قروه واقعا شهر شیک و خوبیه با اینکه کوچیکه ولی خیلی شیکه و آب و هواش معرکست

  2. زندگی و حیات درونی انسان به دیدن پیرامونش تقوت میشود و بسیار خوشحالم که میبینم در ایران کهن و آباد ما هنرمندان خوش ذوقی که بی مانند شما و یکدیگر می باشند در حال معرفی جاذبه های گردشگری هستند و اینبار به شما تبریک و خسته نباشید می گویم برای راهی زیبا که در کنار خود دارید و آرزومند سلامتی و شادی را در هر سفرتان هستم.
    احمدآزاد
    عضوئ انجمن مستندسازان و وتهیه کنندگان مستند سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *