جاهای دیدنی

جاهای دیدنی قزوین | 4 جاذبه‌ی بی نظیر برای بازدید

شهر قزوین در استان قزوین قرار دارد و مرکز آن است. قزوین در حال حاضر یکی از شهرهای مهم صنعتی است و به دلیل اینکه در دوران صفویه پایتخت ایران بود بناهای تاریخی زیادی دارد. قزوین در گذشته شهر دروازه‌ها بود؛ دروازه رشت، کوشک، باغ شاه، تهران، تبریز، خندق‌بار، امامزاده حسین و شیخ آباد دروازه‌های این شهر بودند که در حال حاضر فقط دروازه تهران و کوشک باقی‌ مانده‌اند. در سفر به شهرستان قزوین علاوه‌بر دیدن مکان‌های گردشگری و تاریخی این شهر، خوردن غذای معروف قزوین یعنی قیمه نثار را از دست ندهید. در ادامه از و جاهای دیدنی قزوین برایتان گفته‌ایم.

برای آشنایی بیشتر مقاله قزوین کجاست؟ را مطالعه کنید.

دریاچه اوان قزوین

دریاچه که عکس کوهی بلند و درختان رنگانگ در آن انعکاس پیدا کرده است به نلم دریاچه اوان قزوین

دریاچه اوان یکی از آثار طبیعی شهر قزوین است که در دامنه کوه خشچال، در منطقه الموت، قرار دارد. آب دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی کف دریاچه تأمین می‌شود. عمق دریاچه نزدیک به شش متر است. رود کوچکی از دریاچه به سمت زمین‌های کشاورزی اطراف سرازیر می‌شود و آن‌ها را سیراب می‌کند. چشم‌انداز محیط اطراف دریاچه زیبا و تحسین‌برانگیز است. در روزهای تابستان دریاچه اوان محل مناسبی برای قایق‌سواری، ماهیگیری و برپایی کمپ است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در قزوین و نزدیک به دریاچه اوان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

سرای سعدالسلطنه یکی از جاهای دیدنی قزوین

یک کاروانسرای قدیمی با معماری سنتی به نام سرای سعدالسلطنه 
عکس از گوگل

کاروان‌سرای سعدالسلطنه در نزدیکی بازار سنتی شهر قزوین قرار دارد. این کاروان‌سرا یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌سرا‌های شهری و سرپوشیده ایران است. کاروان‌سرای سعدالسلطنه در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد و به دلیل ارزش و اهمیت تاریخی‌اش در سال 1391 در طول 12 ماه توسط شهرداری قزوین مرمت شده . این کاروان‌سرا چندین حمام، تیمچه، چهارسوق، مسجد، شتر‌خانه، چای‌خانه و هفت حیاط دارد.

حمام قجر یکی از جاذبه های گردشگری قزوین

حمامی قدیمی با دیوار های آجری و پایین دیوار ها کاشی کاری آبی شده و یک حوض در وسط
عکس از گوگل

حمام قجر یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی شهر قزوین است. این حمام از سه قسمت اصلی سربینه، میاندر و گرم‌خانه تشکیل شده است و قسمت مجزا برای خانم‌ها و آقایان دارد. این حمام تاریخی در دوران صفویه و به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است. حمام قجر در حال حاضر به‌عنوان موزه مردم‌شناسی شهر قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجاره سوئیت قزوین با پشتیبانی 24/7
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

قلعه الموت

قلعه ای بر روی کوه هایی بلند در دل طبیعت به نام الموت
عکس از گوگل

قلعه الموت یکی از آثار تاریخی قزوین است. این قلعه بر‌ فراز کوه‌های قزوین هنوز هم مشخص است. دژ الموت محل استقرار حسن صباح، رهبر فرقه اسماعیلیه، بوده است و به همین دلیل مردم آنجا را به نام قلعه حسن نیز می‌شناسند. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این قلعه محل زندگی اشخاص خاص با مرتبه بالای اجتماعی بوده است. سه طرف قلعه دره‌های عمیقی قرار دارد و در دامنه کوه گودال بزرگی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به داخل قلعه حفر شد و تنها راه ورودی به آن از سمت شمال‌ شرق آن است.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر قزوین

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در قزوین و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *