شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی گمیشان

گمیشان کجاست ؟ معرفی جاهای دیدنی گمیشان

گمیشان کجاست ؟ در ادامه از جاهای دیدنی گمیشان و جاذبه های گردشگری گمیشان می‌گوییم. گمیشان یا کمیش دپه از شهرهای ساحلی حاشیه دریای خزر است که در که در استان گلستان قرار دارد. کمیش‌دپه در زبان محلی به معنی تپه نقره‌ای است. گمیشان تا قبل از سال ۱۳۸۸ از توابع بندرترکمن بود و پس از آن مستقل شد. سفر به شهر گمیشان تجربه‌ای از سفر به شهری است که جاذبه‌هایی بکر و دست‌نخورده دارد.

گمیشان
عکس از سایت sahelegomishan.ir

تالاب گمیشان

تالاب گمیشان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر گمیشان است. بازدید از این تالاب نیاز به مجوز سازمان محیط زیست استان گلستان دارد. پرندگان کمیابی مانند فلامینگو، سنقر خاکستری، عقاب دریایی، غازهای‌ وحشی و خوتکا در تالاب گمیشان زندگی می‌کنند. بیشتر این پرندگان با شروع فصل سرما از روسیه به این تالاب کوچ می‌کنند. تالاب گمیشان یکی از بهترین مکان‌های پرنده‌ نگاری ایران است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گمیشان و نزدیک به تالاب گمیشان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

تالاب گمیشان
عکس از گوگل

گل فشان نفتلیجه یکی از جاذبه های گردشگری گمیشان

گِل‌فشان‌ها از پدیده‌های زمین‌شناسی‌اند و در زمین‌هایی که به دوران مزوزئیک و سنوزوئیک مربوط بوده‌اند دیده می‌شوند. گِل‌فشان‌ نفتلیجه جاذبه‌ای طبیعی و خارق‌العاده است که از عمق زمین به‌صورت آتشفشانی تا ارتفاعی بین چند سانتی‌متر تا چندین متر گِل را به سمت بالا پرتاب می‌کند. این گِل‌ها از جنس رس و خاکستری‌رنگ‌اند. در محیط اطراف آن‌ها بوی نفت به مشام می‌رسد که به احتمال زیاد مربوط به گاز و نفت دریای خزر است. دریاچه‌ای بنفش‌رنگ در اطراف گِل‌فشان نفتلیجه تصویر زیبا و خاص را به وجود آورده است. برای بازدید از گِل‌فشان‌های استان گلستان باید به تالاب گمیشان مراجعه کنید.

تالاب گمیشان
عکس از سایت otaghkhabar24.com

خانه تاریخی سلیم

خانه‌های چوبی و قدیمی گمیشان که تعدادشان رو به کم شدن است از مکان‌های دیدنی این شهرند. خانه سلیم از دیگر خانه‌ها معروف‌تر است و بیش از صد سال از عمر آن می‌گذرد. داخل خانه با اشیاء قدیمی تزیین شده است. خانه سلیم که در زمان خود یکی از بهترین خانه‌های دو‌ طبقه و بزرگ بوده است امروزه برای ثبت خاطرات در سفر به گمیشان و اقامت در این شهر مناسب است.

تالاب گمیشان
عکس از سایت ایسنا کبریا سلیم زاده

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گمیشان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گمیشان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.7/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *