شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی شهر گناباد | شهری زیبا و تاریخی

جاذبه های گردشگری و دیدنی گناباد

شهرستان گناباد جنوبی‌ترین شهری است که در استان خراسان رضوی قرار دارد. شهر گناباد از شهرهای تاریخی است که طبق نوشته‌های مورخان به دلیل موقعیت استراتژیکی‌ای که داشته از شهرهای مهم دوران هخامنشیان بوده است. دستاورد مهم سفر به شهر گناباد آشنایی با تاریخ و تمدن ایران در سال‌های بسیار دور است. در ادامه از جاهای دیدنی گناباد و جاذبه‌های گردشگری گناباد بیشتر می‌گوییم.

جاذبه های گردشگری و دیدنی گناباد

روستای ریاب یکی از جاذبه های کردشگری گناباد

روستای ریاب با هزار سال قدمت از روستاهای قدیمی ایران در شهر گناباد است. خانه‌های این روستا گلی هستند و بافتی قدیمی دارند. ریاب در منطقه گرم‌ و‌ خشک قرار گرفته به همین دلیل خانه‌هایش بادگیر دارند. مسجد تاریخی، حمام، خانه‌های بادگیری و حوض‌خانه از مکان‌های دیدنی روستای ریاب هستند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گناباد و نزدیک به روستای ریاب در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای ریاب یکی از جاذبه های کردشگری گناباد

کاریز قصبه

قنات شگفت‌انگیز قصبه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان گناباد است که از سراسر دنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. قدمت قنات به ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ سال پیش مربوط می‌شود.  قصبه بزرگ‌ترین قنات ساخته دست انسان است. طول قنات تقریباً ۳۳ کیلومتر است و بیشتر از ۴۷۰ حلقه چاه در آن وجود دارد که عمق عمیق‌ترین چاه آن ۳۰۰ متر است. کاریز قصبه از شاهکارهای آبی جهان است. این قنات در سال ۱۳۹۵ توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

کاریز قصبه

منطقه سنو

منطقه ییلاقی سنو به دلیل قرار گرفتن در دامنه سیاه‌کوه آب‌و‌هوای مطبوع و معتدلی دارد. وجود چشمه‌های متعدد در این روستا طبیعتی چشم‌نواز را  به وجود آورده است. چشمه سنو از چشمه‌های معروف این منطقه و شهر گناباد است. در نزدیکی این چشمه ۷ آسیاب و یک قلعه تاریخی وجود دارد که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند.

جاذبه های گردشگری گناباد

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گناباد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گناباد و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *